[D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Tím myslí to, že se bude o 8.7. do konce října jezdit na D1 v km 2-6 v režimu 2+1+1 a pro cesty do západní části Prahy bude tedy ve špičkách mnohdy lepší využít Strakonickou a okruh...
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Že to zavřou komplet, ne?
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Praha odmítá podzimní uzavírku sjezdu z dálnice na Chodov
https://www.youtube.com/watch?v=iA1jpaxC6LY
https://www.youtube.com/watch?v=iA1jpaxC6LY
Re: Modernizace D1 všeobecně
Nová komplikace pro řidiče na D1
http://www.denik.cz/ekonomika/dalnici-d ... 40624.html
zaujalo mě, že v červenci se konečně začne opravovat D1 u Prahy
http://www.denik.cz/ekonomika/dalnici-d ... 40624.html
zaujalo mě, že v červenci se konečně začne opravovat D1 u Prahy
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
No kromě toho sjezdu se jí moc nelíbí objízdná trasa pro kamióny při problémech po Strakonické a Jižní spojce.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Praha odmítá termín opravy D1 u Prahy, chce jej zkrátit o půlku
Praha 25. června (ČTK) - Vedení hlavního města nesouhlasí s termínem opravy dálnice D1 před Prahou. Práce plánuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) od 8. července do 31. října. Praha po ŘSD chce, aby byl termín zkrácen do 31. srpna, město se obává kolapsu dopravy po návratu Pražanů z prázdnin. Usnesli se na tom radní hlavního města. Vyjádření ŘSD ČTK shání.
ŘSD chce dálnici D1 opravit mezi nájezdem na Pražský okruh u Modletic a Chodovem. Jde o zhruba devítikilometrový úsek. Dělníci tu mají odbourat starou vozovku a opravit podloží. Následně položí nový povrch. Práce chce ředitelství uskutečnit po etapách.
'Rámcově se jedná o opravu vlastní vozovky dálnice v pásu do Prahy přibližně po polovinách a opravu svodidel ve středním dělicím pásu jak ve směru do Prahy, tak ve směru z Prahy,' píše se v dokumentu, který projednali pražští radní.
Po hlavním městě ředitelství chce, aby přesměrovalo kamiony jedoucí od dálnice D11 na D5 přes Jižní spojku a Barrandovský most po Strakonické směrem k nájezdu na Pražský okruh. Nyní jezdí přes most na Kačerové, ulicí 5. května na D1, z které sjíždějí na Pražský okruh. 'Budeme proto muset upravit semafory a systém dopravy v takzvané myší díře u Barrandovského mostu,' řekl dnes ČTK náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09). Kamiony by po této trase mohly jezdit pouze od 10:00 do 21:00.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Nynější opravy mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohly stát asi 14 miliard korun. Na opravované i nově stavěné úseky se počítá s využitím peněz z EU.
Re: Modernizace D1 všeobecně
Akorát mam pocit, že ten úsek od Prahy k okruhu to moc nepotřebuje, zatimco od Modletic na Popovice je to záplatovaný neuvěřitelně.
A už se to vidí jako masakr http://www.metro.cz/praha-odmita-termin ... e-deje_jbs .. a kolik tam teda byla plánovaná životnost, dyť ten třípruh je tam cca patnáct let ..
A už se to vidí jako masakr http://www.metro.cz/praha-odmita-termin ... e-deje_jbs .. a kolik tam teda byla plánovaná životnost, dyť ten třípruh je tam cca patnáct let ..
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Ten třípruh je tam od roku 1998 a jak známo, jedná se o úsek, který byl rychle rozšířen bez výměn podkladních vrstev. Současná oprava představuje poměrně komplexní rekonstrukci celého úseku od km 5 po km 2.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
no sláva. Třeba po rekonstrukci zmizí ten pramen, co vyvěrá v podchodu dálnice na 2,5 km, zkrz kterej vede cyklostezka
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Castecne nesouhlasim, smer do Prahy, pravy pruh od Pruhonic je nejhorsi usek, od Popovic to v pravem taky neni zadna slava, ale horsi mi neprijde.jonáš píše:Akorát mam pocit, že ten úsek od Prahy k okruhu to moc nepotřebuje, zatimco od Modletic na Popovice je to záplatovaný neuvěřitelně.
A už se to vidí jako masakr http://www.metro.cz/praha-odmita-termin ... e-deje_jbs .. a kolik tam teda byla plánovaná životnost, dyť ten třípruh je tam cca patnáct let ..
Odesláno z mého GT-I9070P pomocí Tapatalk 2
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
hlavně díky mobilním svodidlům bude zkušebně v místech, které se nedotýkají stavby, nejvyšší dovolená rychlost 100 km/h
1. částečná uzavírka levého jízdního pruhu v pravém pásu dálnice D1 v km 0,200 – 5,500 v termínu od 8. 7. 2014 do 9. 7. 2014. z důvodu montáže dočasných svodidel a demontáže svodidel v přejezdech ve SDP;
2. částečná uzavírka levého a části středního jízdního pruhu v levém pásu dálnice D1 v km 5,283 – 1,275 v termínu od 10. 7. 2014 do 19. 7. 2014 z důvodu opravy levé poloviny levého jízdního pásu dálnici D1 v rámci akce „D1 oprava AB vozovky v km 9,400 – 1,275 vlevo“;
3. částečná uzavírka levého a části středního jízdního pruhu v levém pásu dálnice D1 v km 5,283 – 2,100 v termínu od 20. 7. 2014 do 16. 8. 2014 z důvodu opravy levé poloviny levého jízdního pásu dálnici D1 v rámci akce „D1 oprava AB vozovky v km 9,400 – 1,275 vlevo“;
4. částečná uzavírka pravého a části středního jízdního pruhu v levém pásu dálnice D1 v km 5,283 – 2,100 v termínu od 17. 8. 2014 do 18. 10. 2014 z důvodu opravy pravé poloviny levého jízdního pásu dálnici D1 v rámci akce „D1 oprava AB vozovky v km 9,400 – 1,275 vlevo“;
Vedení dopravy:
1. Ve směru na Brno je v km 0,200 – 5,500 postupně ve směru staničení uzavírán levý jízdní pruh, a to pomocí pojízdné uzavírkové tabule (tzv. „šipky“). Nejvyšší dovolená rychlost je omezena na 80 km/h, přičemž do středního jízdního pruhu je zákaz vjezdu vozidel, jejichž okamžitá šířka přesahuje 2,2 m.
Ve směru na Prahu není doprava touto etapou omezena.
2. Ve směru na Brno je od km 0,180 uzavřen levý jízdní pruh a doprava je svedena do středního a pravého jízdního pruhu, přičemž v levém jízdním pruhu je za mobilním svodidlem vedena protisměrná doprava. V tomto režimu (2 pruhy na Brno a 1 pruh na Prahu) je doprava vedena až do km 5,580, kde dopravní omezení končí. Nejvyšší dovolená rychlost je omezena na 100 km/h, s výjimkou úseku před příčnou uzávěrou, kde je snížena na 80 km/h.
Ve směru na Prahu je od km 5,800 doprava svedena do pravé části pásu a následně je levý pomocný pruhu převeden přes přejezd ve středním dělícím pásu (dále jen „SDP“) do protisměrného pásu. V tomto režimu (1 pruhu na Prahu v pravém protisměrném pásu a jeden pruh v levém pásu) je doprava vedena až km 0,440, kde dopravní omezení končí. Sjezd a nájezd na odpočívky Sporthotel (km 5,500), Újezd u Průhonic (km 4,755) a na MÚK Chodov (EXIT 2) je umožněn pouze z pomocného jízdního pruhu vedeného v levém pásu dálnice (směr Praha). V tomto pruhu je nejvyšší dovolená rychlost 80 km/h. V pomocném pruhu vedeném v protisměrném páse je nejvyšší dovolená rychlost 100 km/h, s výjimkou přejezdu SDP, kde je snížena na 60 km/h a rovněž je do tohoto pruhu zákaz vjezdu nákladních automobilů.
3. Ve směru na Brno je od km 1,500 uzavřen levý jízdní pruh a doprava je svedena do středního a pravého jízdního pruhu, přičemž v levém jízdním pruhu je za mobilním svodidlem vedena protisměrná doprava. V tomto režimu (2 pruhy na Brno a 1 pruh na Prahu) je doprava vedena až do km 5,580, kde dopravní omezení končí. Nejvyšší dovolená rychlost je omezena na 100 km/h, s výjimkou úseku před příčnou uzávěrou, kde je 80 km/h.
Ve směru na Prahu je od km 5,800 doprava svedena do pravé části pásu a následně je levý pomocný pruhu převeden přes přejezd ve středním dělícím pásu (dále jen „SDP“) do protisměrného pásu. V tomto režimu (1 pruhu na Prahu v pravém protisměrném pásu a jeden pruh v levém pásu) je doprava vedena až km 1,700, kde dopravní omezení končí. Sjezd a nájezd na odpočívky Sporthotel (km 5,500), Újezd u Průhonic (km 4,755) a na MÚK Chodov (EXIT 2) je umožněn pouze z pomocného jízdního pruhu vedeného v levém pásu dálnice (směr Praha). V tomto pruhu je nejvyšší dovolená rychlost 80 km/h. V pomocném pruhu vedeném v protisměrném páse je nejvyšší dovolená rychlost 100 km/h, s výjimkou přejezdu SDP, kde je snížena na 60 km/h a rovněž je do tohoto pruhu zákaz vjezdu nákladních automobilů.
4. Ve směru na Brno je od km 1,500 uzavřen levý jízdní pruh a doprava je svedena do středního a pravého jízdního pruhu, přičemž v levém jízdním pruhu je za mobilním svodidlem vedena protisměrná doprava. V tomto režimu (2 pruhy na Brno a 1 pruh na Prahu) je doprava vedena až do km 5,580, kde dopravní omezení končí. Nejvyšší dovolená rychlost je omezena na 100 km/h, s výjimkou úseku před příčnou uzávěrou, kde je 80 km/h.
Ve směru na Prahu je od km 5,800 doprava svedena do pravé části pásu a následně je levý pomocný pruhu převeden přes přejezd ve středním dělícím pásu (dále jen „SDP“) do protisměrného pásu. V tomto režimu (1 pruhu na Prahu v pravém protisměrném pásu a jeden pruh v levém pásu) je doprava vedena až km 1,700, kde dopravní omezení končí. Sjezd a nájezd na odpočívky Sporthotel (km 5,500), Újezd u Průhonic (km 4,755) a na MÚK Chodov (EXIT 2) je umožněn pouze z pomocného jízdního pruhu vedeného v levém pásu dálnice (směr Praha). V tomto pruhu je nejvyšší dovolená rychlost 80 km/h. V pomocném pruhu vedeném v protisměrném páse je nejvyšší dovolená rychlost 100 km/h, s výjimkou přejezdu SDP, kde je snížena na 60 km/h a rovněž je do tohoto pruhu zákaz vjezdu nákladních automobilů.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Je fajn, že se to opraví. A těm chytrákům "zasjevšechnošpatně" co prosazují fragmentaci při modernizaci D1 připomenout, že kdyby se to bylo bývalo v tom 98. udělalo cementobetónové tak bychom tuhle opravu mohli dělat za nějakých 10 let.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Tak nám dnes dopravní omezení začalo - ráno jsem cestou do práce udělal dva snímky pro ilustraci:
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
a v sedm večer už dobyli km 3,5...
nádherné počasí, žádné nehody...
krátké video z počátku uzavírky je na praha.idnes.cz
nádherné počasí, žádné nehody...
krátké video z počátku uzavírky je na praha.idnes.cz
- Přílohy
-
- P7088993u.jpg (131.92 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089011u.jpg (146.08 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089018u.jpg (146.17 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089025u.jpg (214.06 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089057u.jpg (137.39 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089060u.jpg (131.08 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089065u.jpg (149.28 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089068u.jpg (183.14 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089070u.jpg (148.23 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089073u.jpg (204.15 KiB) Zobrazeno 26342 x
-
- P7089077u.jpg (186.44 KiB) Zobrazeno 26342 x
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Pěkný. Snad se i zároveň díky té uzavírce, naučí takto alespoň pár lidí jezdit v pravém jízdním pruhu.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
a už se jezdí 100vkou Slušná část povrchu už je odfrézována
nultej km je v čase 3:57
[OT]
video začíná už na Jižní spojce, kde je pod 5. května vidět ukázkový vláček čtyř kamionů "dodržujících" 50m rozestupy...
přes tu plnou jsem pak "musel"...
[/OT]
kdo by se chtěl projet i zpět... https://www.youtube.com/watch?v=WUFbNSqn0s4
tam a zpět za tmy https://www.youtube.com/watch?v=u-GGEMG3Iws
nultej km je v čase 3:57
[OT]
video začíná už na Jižní spojce, kde je pod 5. května vidět ukázkový vláček čtyř kamionů "dodržujících" 50m rozestupy...
přes tu plnou jsem pak "musel"...
[/OT]
kdo by se chtěl projet i zpět... https://www.youtube.com/watch?v=WUFbNSqn0s4
tam a zpět za tmy https://www.youtube.com/watch?v=u-GGEMG3Iws
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
uzavírka se zkracuje, začátek bude těsně před EXITem 2
do Prahy už levý pruh přejíždí SDP před mostem na km 2 a dále se jede po novém
v km 0,5 montují lanová svodidla v SDP, v místě přejezdu
v km 0 - 2 demontují mobilní svodidla a deponují je na km 10 v kolektoru na větvi Praha => 511 (jak byla ČSPHM)
přijde mi, že od Prahy jsou opět chybně "osazené" rychlosti
alespoň v kolektoru jsem nezaznamenal žádnou (100vky jsou zapytlované)
takže dálnice mimo obec => 130 km/h
ale je možné, že to ještě dodělaj a nebo jsem se přehlédl...
mobilní ZPI Eltodo před km 0, ukazovalo něco jako "omezení v km 0,5 - 5,8"
v omezení směr Brno, kde je 100 km/h se i při mírném dopoledním provozu jelo 90 a místy i méně
od Brna se asfaltovalo a v místě prací bylo 60 km/h
do Prahy už levý pruh přejíždí SDP před mostem na km 2 a dále se jede po novém
v km 0,5 montují lanová svodidla v SDP, v místě přejezdu
v km 0 - 2 demontují mobilní svodidla a deponují je na km 10 v kolektoru na větvi Praha => 511 (jak byla ČSPHM)
přijde mi, že od Prahy jsou opět chybně "osazené" rychlosti
alespoň v kolektoru jsem nezaznamenal žádnou (100vky jsou zapytlované)
takže dálnice mimo obec => 130 km/h
ale je možné, že to ještě dodělaj a nebo jsem se přehlédl...
mobilní ZPI Eltodo před km 0, ukazovalo něco jako "omezení v km 0,5 - 5,8"
v omezení směr Brno, kde je 100 km/h se i při mírném dopoledním provozu jelo 90 a místy i méně
od Brna se asfaltovalo a v místě prací bylo 60 km/h
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
Dnes ráno byla již doprava převedena na opravený povrch, nájezd NA a fréz, tedy jde se na druhou polovinu 6-1,5.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
takže provoz 2 + 2 v úseku Praha - MÚK s R1v rámci stavby „D1 oprava AB vozovky v km 9,400 – 1,275 vlevo“
a) částečná uzavírka levého jízdního pruhu v levém pásu dálnice D1 v km 9,405 – 5,380 a
b) částečná uzavírka levého jízdního pruhu v pravém pásu dálnice D1 v km 5,480 – 9,405
v termínu od 16. 8. 2014 do 15. 9. 2014 z důvodu výměny středových vozidel v km 5,300 – 9,400.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
řsd píše: Dálnice D1 bude u Prahy otevřena s předstihem
Ředitelství silnic a dálnic ČR dokončilo rekonstrukci dálnice D1 na vjezdu do Prahy s více než měsíčním předstihem. Opravy v úseku od km 9,4 do km 1,275 mezi Průhonicemi a Chodovem, které probíhaly od 8. července 2014, měly být původně dokončeny až koncem října 2014. Díky úsilí celého realizačního týmu a bezproblémové spolupráci se zhotoviteli bude tolik potřebný a nejvytíženější úsek D1 otevřen již v pátek 26. 9. 2014 v dopoledních hodinách.
„Rekonstrukce byla velmi náročná, silničáři se museli při rozsáhlé opravě mimo jiné vyrovnat s rušnou dopravou pouhých pár metrů od staveniště,“ říká Soňa Křítková, pověřená vedením ŘSD. „Silničáři zvládli vše na výbornou, bonusem pro řidiče je speciální vrstva asfaltu s vysokou přilnavostí, která navíc výrazně omezuje hluk projíždějících vozidel,“ dodává.
Rekonstrukční týmy musely zasahovat hluboko do spodních vrstev vozovky, na které zanechal dlouholetý těžký provoz výtluky, nerovnosti a trhliny. Bylo nutné vyměnit i rozpadající se obrusné a ložné vrstvy. Nový povrch dostalo i napojení na čerpací stanici. V km 5,3 – 9,2 došlo z důvodů zvýšení bezpečnosti k výměně svodidel za svodidla s vyšší zádržností. Opraven je most přes Botič, kde došlo mimo jiné i k výměně elastických závěrů. Celý úsek má nový systém odvodnění a došlo k rekonstrukci opěrné zdi. Oprav se dočkaly i krajnice, přejezdy přes střední dělící pás, došlo i na výměnu indukční smyčky sčítačů dopravy.
Datum: 24.09.2014
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×R1)
bydlím asi 50 metrů od reko úseku a pravidelně celou stavbu sleduji. Popravdě řečeno, tempo v prvních třech týdnech nasvědčovalo tomu, že budou opraveny oba dva jízdní pasy. Poslední měsíc se na silnici prakticky nic nedělo, na přechodové segmenty svodidel se čekalo 14 dní. "Špuntem" se ukázala rekonstrukce v okolí benzinky v Újezdě, která byla provedena až po kompletně dokončené rekonstrukce zbytku trasy. Svodidla v dělícím pasu, která jsou místy díky rzi průhledná naskrz, dojde doufám v následné fázi. Okem poučeného laika to šlo stihnout do konce srpna. Bude tedy příští rok repete pro pravý jízdní pas (směr Brno)?