[D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

S druhým odstavcem naprosto souhlasím. Jen se nemusela papírově měnit dálnice na R a značky, toť vše.

Trotlové proto, že na D48 může být úsek, kde bude MPR 80, protože tam bude připojovák ani ne 100 m, ale tady to bude R, protože sjezd 2 km od sebe přece nejde, protože to je životně nebezpečné.
Nebo že kvůli MV nemůže vzniknout odpočívka ve výjimečných případech (když nejde v okolí nikam jinam umístit) i blíže k MÚK než 2 km, protože je to nebezpečné. Ale na Chlumecké zůstanou průplety bez kolektorů a celá křižovatka bude ani ne kilometr vedle dálniční křižovatky dvou 6-pruhových dálnic, kde bude kvůli tomu chybět 2-pruhové připojování.
Nebo dokud budeme stavět kolektory a 2-pruhové připojování pro křižovatku do horní dolní (D1 0137), ale na dálniční křižovatce dvou 6-pruhů (D1xD2) budou 1-pruhové připojováky.
Nebo budeme u Plotišť křížit dálnice kruháčem, ale pro vykřížení D35 a obyčejné I/16 s kruháčema vedle, budeme stavět monstrózní dálniční 3-lístek s velkou rampou, přitom by stačila asi i obyčejná osmičkovitá křižovatka.
Dokud to bude takhle do očí bijící dvojí metr, tak to budou bohužel trotlové, tohle už se jinak nazvat nedá. :( A to už radši nemluvím o dodatkových značkách na firmy u odpočívek a o podobných absurditách těchto myslitelů. :crazy:

Ty země se tam dostaly ale společenským vývojem, mají dálniční sítě dokončené už dekády a jsou bohaté. Lidem se posunulo myšlení. Především tedy těm Němcům, kteří započali řekl bych "sebedestrukci" Evropy. Jenže tyto zvrácené myšlenkové pochody jsou napříč obory, v zemědělství například je to to samé, ne-li ještě horší. Nevěřím tomu, že toto uvažování přežije a jestli ano, tak způsobí spíše rozpad EU. Je vidět, jak se ledacos mění "díky" současné krizi. A takhle to bude se vším. Moderní ale určitě bude snižování rychlosti v okolí měst, to sem přijde jistojistě. To samé omezování vjezdu OA do měst. Nicméně nemůžeme přece říci "mohlo by být mnohem hůř, buďme rádi za ty nesmysly, co máme". Tohle uvažování lze použít na naprosto cokoli a je to cesta do pr.... :) Budeme to tu mít takové, jak si z velké části určíme sami, kromě těchto zelených států se všude jinde staví a stavět má dál. A staví to ve většině případů kvalitněji než my, když bych se vrátil např. k těm křižovatkám, odpočívkám apod. Jenže to by nám ty předpisy nesměla určovat tahle individua, o kterých mluvím. Ale tohle už je silně OT. :oops:
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 3.1.2023 13:30:09, celkem upraveno 1 x.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mts »

"v Mnichově (nikdy nebude dokončen okruh a navíc od 1.2.2023 bude platit zákaz vjezdu pro diesely Euro 5 a nižší do prostoru uvnitř Mittlerer Ringu včetně tohoto okruhu! To by mě zajímalo jak se budeme dostávat na A95 se staršími diesely)."
Jojo, to je trochu odpoved pro ty, kteri si naivne mysli, ze se starsim spalovakem uz doziji (coz netvrdim ze jste vy). Mist, kam s nim pujde zajet, bude ubyvat. Ne, ze bych z toho mel radost...
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od kot »

Vše se stále mění I pohled na uhlí. Takže netřeba sundavat kalhoty. Brod je opravdu zatím hooodně daleko.
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Mike »

dnes to v radiu opakovali snad každou hodinu 8-)
nejlepší perlou je, jak se strašně dlouho bránili, že tenhle úsek nemůže být vyjmut ze zpoplatnění,,,
a nakonec nebude ani dálnicí
ale tak nějak to systémově odpovídá, můžeme se v RVHP pochlubit, že jsme zrušili 5km dálnice :zvraci:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od pivko »

mapman píše:No, nadšený z toho nejsem, ale slova jako "trotlové" a "nehoráznost" bych za sebe asi nepoužil.

Zaprvé, na ministerstvu se ta situace už nikdy nezlepší, vždy bude jenom horší a buďme rádi, že jsme ještě stále země s dost benevolentním přístupem k výstavbě nových dálnic a jejich rozvoji. Stačí se podívat na vývoj v Rakousku (ministryně Gewessler a její škrtání staveb dálnic), Nizozemí (plošná 100ka na dálnicích kvůli emisím dusíku) nebo v Mnichově (nikdy nebude dokončen okruh a navíc od 1.2.2023 bude platit zákaz vjezdu pro diesely Euro 5 a nižší do prostoru uvnitř Mittlerer Ringu včetně tohoto okruhu! To by mě zajímalo jak se budeme dostávat na A95 se staršími diesely). Prostě restrikcí neustále přibývá a nepomůže tomu podle mě už vůbec nic.

Zadruhé, přijde mi logické, že město se nějak rozvíjí a pokud územní plánování předpokládá, že se v této lokalitě má stavět komerční a logistická zóna, tak se to přece musí nějak na nadřazenou silniční síť připojit. Možná nám může přijít líto, že dálnice D1 už nezačína v km 0 jako kdysi, ale z pohledu systému je v pořádku, že síť ve správě ŘSD končí na okruhu a uvnitř je to už ve správě města. A že přijdeme o 130ku, no bože. To se stejně nedalo v dlouhodobém měřítku ustát kvůli čím dál tím větší zastavěnosti okolí a tlaky na snižování rychlosti tu byly už roky. Když se tam dlouhodobě udrží 110, tak to budu považovat za obrovský úspěch, a to bez ohledu na to, jestli to bude ve správě ŘSD nebo TSK.
Zatížení zrovna tohoto úseku se ale dost mění v čase. Tudíž by to byl ideální kandidát pro liniové řízení dopravy. O víkendu a mimo špičku by mohlo být 130, ve špicce klidně třeba 80.
caveman
Příspěvky: 400
Registrován: 2.9.2011 8:52:20

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od caveman »

Aho, hlavní důvod je Exit 4 (nyní mínus 6 ? :-) :-) a jeho hlavním důvodem je napojení komerční zóny vpravo (byl jsem u EIA, mnozí si ještě vzpomenou na pana Červenku, Tempus, Navetina, Tesco...) maskované za Vesteckou spojku a napojení komerční/bytové výstavby vlevo (v Újezdě).

Hlavně jsem zvědavý, jak se TSK vytáhne se zimní údržbou a zejména je známé tím, jak dobře zvládá jakékoliv větší rekonstrukce...
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Honey72 »

Třeba nás překvapí a bílé návěsti už mají schované ve fólii ve skladě :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od michal »

Jako hlavní argument je zmiňován exit 4 kvůli napojení Vestecké spojky, nezbývá se tedy než zeptat: kdy bude Vestecká spojka? :D
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od michal »

pivko píše:Zatížení zrovna tohoto úseku se ale dost mění v čase. Tudíž by to byl ideální kandidát pro liniové řízení dopravy. O víkendu a mimo špičku by mohlo být 130, ve špicce klidně třeba 80.
Je o pár kilometrů dál před Prahou a jeho respektování ze strany řidičů moc ukázkové není, bohužel. A když tam dáte radary, tak se hned všichni čertí...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Jak to tam je vlastně v plánu s tou odpočívkou ? Ta se bude rušit nebo propojení kolektorem nebo jak ?

A s Vesteckou spojkou z exitu 4 se pořád počítá v komplet 4-pruhu až k současnému konci ?

Tu MÚK s D1 by chtělo, aby nějak vypadala, aby byla rampa spojka-centrum 2-pruhová, když to bude tahat veškerou dopravu z jihu (D3). :jidlo:
MPMP
Příspěvky: 3301
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od MPMP »

Nebuďte naivní -pokud Vestecká spojka někdy bude, bude napojena "minimalistickou MÚK", copak "ve městě" někdo povolí dálníční křižovatku? Ani náhodou.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Tak tady v těchto místech bych určitě ani já nenadával, že nevznikla nějaká dálniční MÚK (a to už je co říct :D ). Spíše jsem měl na mysli něco takového, jako na napojení vestecké spojky na opačném konci na D0. Důležitější bych řekl, že budou právě souvislé 2 pruhy a hlavně 2-pruhové připojování a odbočování na D1.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

V plánu je velká vícepruhová okružní křižovatka pod D1. A napojení je možné na obě strany.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Aha. Takže pravý opak toho, než by to chtělo. Radši neříkám nic víc. :) Alespoň teda ty rampy ať jsou 2-pruhové včetně přídatných pruhů na D1. I když kruháč to stejně bude dávkovat, možná netřeba ani ty 2 pruhy. :crazy:
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Svatosp »

michal píše: kdy bude Vestecká spojka? :D
Ta je v horizontu 20 let, ale ty komercni/obytne zony, to je otazka nekolika malo let. Tam by chtelo aby RSD pracovalo na rozsireni na ctyri pruhy, v soucasne dobe jsou ty 3 pruhy hranicni a jak bude vetsi zatez, bude to nedostacujici.
Jarda
Příspěvky: 10
Registrován: 2.4.2009 11:27:55

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Jarda »

Už to bylo zmíněno. Snížení rychlosti na nejvytíženějším dálničním úseku, tj. v úseku 0-6 km, ze 130 na 110 km/h přinese snížení hluku a emisí z dopravy, což jistě ocení všichni co v okolí tohoto nejvytíženějšího dálničního úseku bydlí.
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od michal »

Svatosp píše:Tam by chtelo aby RSD pracovalo na rozsireni na ctyri pruhy, v soucasne dobe jsou ty 3 pruhy hranicni a jak bude vetsi zatez, bude to nedostacujici.
Myslíte Praha aby na tom pracovala, ne? :D

OT o Vestecké spojce přesunuto sem. Jirka L.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Honey72 »

Ano, snížení hluku a emisí nejvíce ocení lidé, co si nedávno postavili domy u dálnice ;)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od pivko »

Honey72 píše:Ano, snížení hluku a emisí nejvíce ocení lidé, co si nedávno postavili domy u dálnice ;)
A hlavně je tohle argument, kterým lze požadovat snížení rychlosti všude, protože při hustotě osídlení v Česku kolem málokterého dálničního úseku někdo nebydlí. Ať se staví PHS, dává tichej asfalt, mění okna, kde je proto důvod a podobný věci, ale pořád snižovat rychlost... ve městě už nestačí 50, chtějí 30, na dálnici 110 nebo rovnou 100, prodlužování jízdních dob oproti situaci před 50 lety lze sotva považovat za pokrok.

Doprava je součástí moderní civilizace a pokud se někomu nelíbí, že je doprava, ať teda kupuje jen zboží, co udělal místní řemeslník nebo vypěstoval místní zemědělec a dovezl ho na dvoukoláku. O cestách k moři ani nemluvím.
Jarda
Příspěvky: 10
Registrován: 2.4.2009 11:27:55

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Jarda »

Možná se budete divit, ale většina rodinných domů byla postavena před výstavbou D1 v roce 1967, a soudruzi se určitě nikoho neptali jestli jim bude dálnice vadit!
A nemalá část byla dokonce postavena ještě před zahájením realizace tzv. protektorátní dálnice 2.5.1939 ...
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Honey72 »

Spíš jsem myslel jižní zástavbu Formanské.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Mike »

2 pivko :
největším paradoxem je, že skoro 100let se mohlo jezdit takovými rychlostmi, které byly v podstatě smrtící
a když posledních 20let máme auta, kde se i ve smrtící rychlosti dá přežít, tak se ty rychlosti snižují
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od kot »

A ještě tě Miku doplním, že loňský rok byl druhý nejnižší počet smrťáků na silnicích od roku 1960... Takže tak.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Honey72 »

Snižování rychlosti kolem měst je nyní trendem hlavně kvůli emisím a hluku. Třeba až budeme všichni jezdit elektromobily, rychlost nám zase vrátí :D
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
RedBaron
Příspěvky: 369
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od RedBaron »

Myslíš ty elektromobily, který s sebou místo 55 L nádrže vozí tunu baterií a aby trochu seděly na silnici, potřebují pneumatiky 255 R20 a který při zvýšení rychlosti ze 110 na 150 nejenže mají poloviční dojezd, ale už i naprosto stejnou hlučnost jako spalovák? Ehm, nemyslím si že to bude na pořadu dne...
Odpovědět

Zpět na „D1“