[D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Další krok bude úsekové měření, protože tohle asi fungovat moc nebude...
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Úsekovka zatím v plánu není, chystá se jen stavba dvou PHS, jedna je u Šeberova a druhá mobilní naproti u Formanské.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
A proč tam nepovolí 130 km/h? Místní úpravou y to povolit šlo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Lenny píše:A proč tam nepovolí 130 km/h? Místní úpravou y to povolit šlo.
Já hlavně nechápu, proč to nemůže zůstat jako "Dálnice" ? Jestli je to jen kvůli "Exitu 4", tak to už je vážně postavené na hlavu. Je to krok zpátky.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Chápu argument, že je snaha, aby vše uvnitř pražského okruhu nebylo ve správě ŘSD. Ale u D1 mě to hodně mrzí, a ač sám nemám rád výjimky, zde bych tu výjimku ponechal. Přeci jenom, je to naše historicky první dálnice, první kilometry a první úsek dálnice vůbec, a spojnice tří největších měst v republice. Prostě zde měl kilometr 0 dálnice D1 začínat tam, jako začínal dosud. Zachovat dosavadní kvalitu údržby, zelené návěsti a zelené IZ1a/b.
Co se týče té 110ky, už tam nejezdím tak často, abych to mohl objektivně posoudit, ale otázkou je, zdali je tam při současném provozu a nehodovosti ta 130ka vůbec reálná. Každopádně bez úsekovky je to stejně nevymahatelné, protože stávající liniovku o kousek dál většina řidičů ignoruje a rozlišovat rychlost dle denního období asi není úplně systémové a z hlediska hluku i nelogické.
Co se týče té 110ky, už tam nejezdím tak často, abych to mohl objektivně posoudit, ale otázkou je, zdali je tam při současném provozu a nehodovosti ta 130ka vůbec reálná. Každopádně bez úsekovky je to stejně nevymahatelné, protože stávající liniovku o kousek dál většina řidičů ignoruje a rozlišovat rychlost dle denního období asi není úplně systémové a z hlediska hluku i nelogické.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
130 km/h je reálných.
Je to kvůli exitu 4 a taky kvůli tomu že uvnitř Pražského okruhu nepatří ŘSD.
Je to kvůli exitu 4 a taky kvůli tomu že uvnitř Pražského okruhu nepatří ŘSD.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Tak jen doufám, že se na Chodově neobjeví nové názvy jako Průhonice, či Říčany a Brno, Bratislava, Wien bude zase zalepená a u Průhonic, to samé - nově Pankrác, Chodov, či Roztyly, a vše ostatní bude zalepeno Sakra když se vše konečně tak hezky sjednotilo, tak se to začne takhle zase porcovat?mapman píše:Zatím to finále je. Staničení se měnit nebude.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Nezmizel i zulovy 0. kilometr?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Ano zmizel... Je nově umístěn před budovou Muzea silnic ve Vikýřovicích...
Možná by mohlo někoho trknout a příkladně označit místo 0 km dálnice (z roku 1967) nějakou informační tabulí - panelem poblíž...
To samé u Průhonic označit místo zahájení stavby dálnice z roku 1939....
Asi by se dalo označit více míst mezi Prahou a Humpolcem....
Hlavně, aby někdo neplácal v podkastech blbosti typu, že Šmejkalka má oblouky akademika Bechyněno....
To je na
Možná by mohlo někoho trknout a příkladně označit místo 0 km dálnice (z roku 1967) nějakou informační tabulí - panelem poblíž...
To samé u Průhonic označit místo zahájení stavby dálnice z roku 1939....
Asi by se dalo označit více míst mezi Prahou a Humpolcem....
Hlavně, aby někdo neplácal v podkastech blbosti typu, že Šmejkalka má oblouky akademika Bechyněno....
To je na
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
To už se stěhoval podruhé. Poprvé to bylo v rámci stavby.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Nově v Muzeu silnic...
https://www.facebook.com/photo?fbid=345 ... 6834482585
Balkonek ze Šmejkalky
https://www.facebook.com/photo?fbid=345 ... 6834482585
A o Šmejkalce by chtělo třeba ještě před přestavbou něco natočit. Historie a vývoj....
Ale to je asi zbytečné....
https://www.facebook.com/photo?fbid=345 ... 6834482585
Balkonek ze Šmejkalky
https://www.facebook.com/photo?fbid=345 ... 6834482585
A o Šmejkalce by chtělo třeba ještě před přestavbou něco natočit. Historie a vývoj....
Ale to je asi zbytečné....
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Samozřejmě to není zbyteční Tomasi. Jednou to bude chybět, když se to teď neudělá. Něco jako včera v TV : Most dvou řek...
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Jaké číslo bude ten začátek D1 vlastně mít ?
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Žádné. Místní komunikace čísla nemají.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Aha pardon, v médiích bylo psáno, že to bude místní silnice první třídy. Stejně ale nechápu, proč to nemohla zůstat dálnice ? Kdo je vlastníkem, je úplně jedno. Exity by také neměly být problém, když ty existující doteď dálnicí byly ..
Papírově zkracujeme naši dálniční síť, to už by si zasloužila spíš vyhodit D46.
Papírově zkracujeme naši dálniční síť, to už by si zasloužila spíš vyhodit D46.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
předpokládám, že to bude označeno jako silnice pro motorová vozidla (?) Pokud ano, proč tam nebude 130 km/h?
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
To je otázka spíš na pražský magistrát, který má pod sebou i TSK, proč se tak rozhodli. Ale třeba už jenom to, že u Šeberova a Formanské jsou už dlouhodobě překračovány hlukové limity (i ty pro starou hlukovou zátěž) a ŘSD mohlo dálnici provozovat bez pokuty jen díky časově omezené výjimce od hygieny, může být dostatečný důvod, proč by to Praha mohla chtít snižovat... A k tomu důvodu převodu, kromě toho systémového je v tom i čistá komerce. Na dálnici prostě nebylo možné projednat přes odpor MV a MD připojení exitu 4. Na MK už to půjde.bez větších potíží...
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Počkej, ale mezi Exit 2 a Exit 4 byly v posledním ZP propojeny přídatnými pruhy. Ve směru na Brno nebylo připojeno nic (prý někdy v budoucnu). Tohle řešení shodilo MV?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Nostalgicky je to smutné, ale počítalo se s tím už v době rušení jedniček na území Prahy. Kdyby vedl Pražský okruh jak původně ještě v 90. letech vést měl, zrušení dálnice někde u 3,5. km by nikomu nevadilo. Bohužel se nám okruh zrovna v této oblasti Prahy z kruhu protáhl na pěknou bramboru a proto i D1 k němu musela urazit další dvě třetiny navíc. Ale oblast je tu už natolik zastavěná a dopravou zatížená, že je spíš otázkou času, kdy tu bude jen stovka a méně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Pokud nebude mít ta silnice číslo, jakým způsobem se o tom bude informovat? Něco jako "na bývalé D1 na území Prahy probíhá výstavba"?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Číslo už nemá, ale jméno je tuším Brněnská radiála. Tedy její prodloužení.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Informovat se bude dle pražských pravidel, tj. názvem ulice Brněnská.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Takže to vězí i v té křižovatce .. zajímavé, máme exity 1, 2, 6 a 8, ale exit 4 by na dálnici vadil.mapman píše:To je otázka spíš na pražský magistrát, který má pod sebou i TSK, proč se tak rozhodli. Ale třeba už jenom to, že u Šeberova a Formanské jsou už dlouhodobě překračovány hlukové limity (i ty pro starou hlukovou zátěž) a ŘSD mohlo dálnici provozovat bez pokuty jen díky časově omezené výjimce od hygieny, může být dostatečný důvod, proč by to Praha mohla chtít snižovat... A k tomu důvodu převodu, kromě toho systémového je v tom i čistá komerce. Na dálnici prostě nebylo možné projednat přes odpor MV a MD připojení exitu 4. Na MK už to půjde.bez větších potíží...
Hluk a snížení MPR naopak chápu, jen je bohužel smutné, že musíme měnit D na R zase jen kvůli papírům, nebo spíše jen kvůli pár nějakým trotlům na ministerstvech. Ale tak hlavně, že kluci schválí Déčko na D0 i mezi exity 58 a 59. Já doufám, že tady tyhle existence tam fakt za pár let už nebudou a začne se rozhodovat podle bezpečnostních a praktických parametrů, tohle je čiré zoufalství, co předvádí.
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
Ano, to je cisty lobismus, aby mohly developeri a dalsi investicni skupiny zastavet lukrativni pole kolem .mapman píše:A k tomu důvodu převodu, kromě toho systémového je v tom i čistá komerce. Na dálnici prostě nebylo možné projednat přes odpor MV a MD připojení exitu 4. Na MK už to půjde.bez větších potíží...
Je opravdu nehorazne, co se deje v tomhle state.
A dalsi krok bude 80km/h a potom jedne pruh zrusi a udelaji ho vyhrazeny pro autobusy , jako to zname na jinych mistech v Praze.
Doufam, ze promitnout toto take do oficialnich statistik s minusovym znamenkem , o poctu km dalnic v CR jak se u nas buduji dalnice
Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)
No, nadšený z toho nejsem, ale slova jako "trotlové" a "nehoráznost" bych za sebe asi nepoužil.
Zaprvé, na ministerstvu se ta situace už nikdy nezlepší, vždy bude jenom horší a buďme rádi, že jsme ještě stále země s dost benevolentním přístupem k výstavbě nových dálnic a jejich rozvoji. Stačí se podívat na vývoj v Rakousku (ministryně Gewessler a její škrtání staveb dálnic), Nizozemí (plošná 100ka na dálnicích kvůli emisím dusíku) nebo v Mnichově (nikdy nebude dokončen okruh a navíc od 1.2.2023 bude platit zákaz vjezdu pro diesely Euro 5 a nižší do prostoru uvnitř Mittlerer Ringu včetně tohoto okruhu! To by mě zajímalo jak se budeme dostávat na A95 se staršími diesely). Prostě restrikcí neustále přibývá a nepomůže tomu podle mě už vůbec nic.
Zadruhé, přijde mi logické, že město se nějak rozvíjí a pokud územní plánování předpokládá, že se v této lokalitě má stavět komerční a logistická zóna, tak se to přece musí nějak na nadřazenou silniční síť připojit. Možná nám může přijít líto, že dálnice D1 už nezačína v km 0 jako kdysi, ale z pohledu systému je v pořádku, že síť ve správě ŘSD končí na okruhu a uvnitř je to už ve správě města. A že přijdeme o 130ku, no bože. To se stejně nedalo v dlouhodobém měřítku ustát kvůli čím dál tím větší zastavěnosti okolí a tlaky na snižování rychlosti tu byly už roky. Když se tam dlouhodobě udrží 110, tak to budu považovat za obrovský úspěch, a to bez ohledu na to, jestli to bude ve správě ŘSD nebo TSK.
Zaprvé, na ministerstvu se ta situace už nikdy nezlepší, vždy bude jenom horší a buďme rádi, že jsme ještě stále země s dost benevolentním přístupem k výstavbě nových dálnic a jejich rozvoji. Stačí se podívat na vývoj v Rakousku (ministryně Gewessler a její škrtání staveb dálnic), Nizozemí (plošná 100ka na dálnicích kvůli emisím dusíku) nebo v Mnichově (nikdy nebude dokončen okruh a navíc od 1.2.2023 bude platit zákaz vjezdu pro diesely Euro 5 a nižší do prostoru uvnitř Mittlerer Ringu včetně tohoto okruhu! To by mě zajímalo jak se budeme dostávat na A95 se staršími diesely). Prostě restrikcí neustále přibývá a nepomůže tomu podle mě už vůbec nic.
Zadruhé, přijde mi logické, že město se nějak rozvíjí a pokud územní plánování předpokládá, že se v této lokalitě má stavět komerční a logistická zóna, tak se to přece musí nějak na nadřazenou silniční síť připojit. Možná nám může přijít líto, že dálnice D1 už nezačína v km 0 jako kdysi, ale z pohledu systému je v pořádku, že síť ve správě ŘSD končí na okruhu a uvnitř je to už ve správě města. A že přijdeme o 130ku, no bože. To se stejně nedalo v dlouhodobém měřítku ustát kvůli čím dál tím větší zastavěnosti okolí a tlaky na snižování rychlosti tu byly už roky. Když se tam dlouhodobě udrží 110, tak to budu považovat za obrovský úspěch, a to bez ohledu na to, jestli to bude ve správě ŘSD nebo TSK.