Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Na různých vláknech se zpochybňuje označení D47 jako D1. Já vidím jednu (snad prozatímní) nevýhodu, a to při hlášení dopravních nehod. Při lokalizaci nehody se uvádí kilometráž a směr. A protože Ostrava ještě není spojena s Prahou dálnicí D1, neuvádí se tedy (Bohumín) Ostrava jako směr. Místo (Bohumína) Ostravy se uvádí Brno.
To je ale zmatečné, hned ze dvou důvodů: 1) směr Brno na D1 jednou znamená na východ a jednou na západ 2) pokud se mluví o úseku km 190 - km 202 - co je směr Brno?
Možná, že by to měli Pražáci a Brňáci skousnout a mluvit ještě před stavbou posledního úseku o směru (Bohumín) Ostrava. Zde opravdu nejsou lvi (hic sunt leones). Vždyť zrovna Bohumín je u železničářů pojem.
To je ale zmatečné, hned ze dvou důvodů: 1) směr Brno na D1 jednou znamená na východ a jednou na západ 2) pokud se mluví o úseku km 190 - km 202 - co je směr Brno?
Možná, že by to měli Pražáci a Brňáci skousnout a mluvit ještě před stavbou posledního úseku o směru (Bohumín) Ostrava. Zde opravdu nejsou lvi (hic sunt leones). Vždyť zrovna Bohumín je u železničářů pojem.
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Tak to já si teda dovolím zásadně nesouhlasit - jak se podle vašeho jednoduchého systému označí nehoda na km 374 vpravo? Dálnice přece nekončí v Bohumíně, ale na hraničním přechodě Věřňovice/Gorzyczki.
V km 0-190 prostě dálnice vede na Brno, od km 190 (Brno-západ) vede na Ostravu a od Klimkovic vede do Polska, to mi přijde dost jasné. Opačně je to podobné, nejdřív od hranic na Brno a pak od km 203 na Prahu. Pokud se to správně použije, tak v tom nikdy problém nebude.
V km 0-190 prostě dálnice vede na Brno, od km 190 (Brno-západ) vede na Ostravu a od Klimkovic vede do Polska, to mi přijde dost jasné. Opačně je to podobné, nejdřív od hranic na Brno a pak od km 203 na Prahu. Pokud se to správně použije, tak v tom nikdy problém nebude.
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Já jsem to trochu nepochopil, jakože když je nehoda třeba někde u Hranic na D1 ve směru na Ostravu, tak radio nehlásí D1 km 300 směr Ostrava ??theodor less píše:Na různých vláknech se zpochybňuje označení D47 jako D1. Já vidím jednu (snad prozatímní) nevýhodu, a to při hlášení dopravních nehod. Při lokalizaci nehody se uvádí kilometráž a směr. A protože Ostrava ještě není spojena s Prahou dálnicí D1, neuvádí se tedy (Bohumín) Ostrava jako směr. Místo (Bohumína) Ostravy se uvádí Brno.
To je ale zmatečné, hned ze dvou důvodů: 1) směr Brno na D1 jednou znamená na východ a jednou na západ 2) pokud se mluví o úseku km 190 - km 202 - co je směr Brno?
Možná, že by to měli Pražáci a Brňáci skousnout a mluvit ještě před stavbou posledního úseku o směru (Bohumín) Ostrava. Zde opravdu nejsou lvi (hic sunt leones). Vždyť zrovna Bohumín je u železničářů pojem.
A u Brna je to jasné, pokud jsou to km cca 190-203 tak se právě může využít směr Praha a Ostrava aby to bylo jasné. Ale nechápu souvislost proč by D1 měla být D47 ??
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Po delší době jsem opět procházel nové archivní snímky na https://ags.cuzk.cz/archiv/, kde jsou aktuálně nové fota z roku 1965. Zaujal mě tam souvislý úzký pás snímků od Humpolce až po Brno po trase dnešní D1, včetně jihlavského přivaděče. Asi to fotili jako podklady pro přípravy projektu. Taktéž je tam krásně vyfocena oblast VN Švihov před stavbou, tedy oba původní mosty ještě bez vody a s průseky v původní trase dálnice. Co mě ale zarazilo je, že další podobný pás pokračuje i východně od Brna od Tuřan k Lovčičkám, kde trasa prudce otáčí směrem na Slavkov (výhledově na Kojetín). že by to byl jedno z původních trasování východně od Brna?
- Přílohy
-
- D1 1965?
- D1 1965.jpg (241.72 KiB) Zobrazeno 7793 x
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Tato "pravidla" jsou utajena nejen běžným motoristům, ale i běžným moderátorům radií s dopravním zpravodajstvím. Buďme rádi, že mluvíme o lokalizaci (nehod) v automobilovém provozu. V letectví by kutilství typu "od Klimkovic" mělo fatální následky.mapman píše:V km 0-190 prostě dálnice vede na Brno, od km 190 (Brno-západ) vede na Ostravu a od Klimkovic vede do Polska, to mi přijde dost jasné. Opačně je to podobné, nejdřív od hranic na Brno a pak od km 203 na Prahu. Pokud se to správně použije, tak v tom nikdy problém nebude.
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Občas jsem slyšel zprávy tohoto typu: D1 km 52 směr Říkovice. Kolik lidí ví, kde Říkovice jsou.
Mě přijde, že snímkovali pro nějaké energetické vedení.
Mě přijde, že snímkovali pro nějaké energetické vedení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Lenny: Náhodou já to vím, bydlel tam děda. Teď už tam leží pochovaný
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Ve vedlejším, zamknutém, tématu D47 - aktuální stav je zajímavý dotaz:
Lenny: "Začínám přemýšlet nad tím, že by bylo na čase postupně začít přípravu na rozšíření na šestipruh v úseku Bělotín - Ostrava, Rudná. Provoz je čím dál tím hustější."
Martin z Ostravy: "Počkal bych jak se dopravní toky usadí po dokončení D48, ale obecně si myslím, že rozšíření D1 od Bělotína na Ostravu je scifi."
Já k tomu dodám dvě věci:
1- Nemyslím si, že se někdy rozšíří Klimkovický tunel na šestipruh.
2- Jsem z Vratimova a mapy.cz mi ukazují cestu Vratimov - exit Hranice
D48 49 min. (je v rekonstrukci, takže nižší rychlost než 130)
D1 44 min. (rekonstrukce Rudné, u exitu 349, u Kujav a u Bělotína).
Až se D48 komplet zrekonstruuje, tak to bude asi rychlejší varianta.
Lenny: "Začínám přemýšlet nad tím, že by bylo na čase postupně začít přípravu na rozšíření na šestipruh v úseku Bělotín - Ostrava, Rudná. Provoz je čím dál tím hustější."
Martin z Ostravy: "Počkal bych jak se dopravní toky usadí po dokončení D48, ale obecně si myslím, že rozšíření D1 od Bělotína na Ostravu je scifi."
Já k tomu dodám dvě věci:
1- Nemyslím si, že se někdy rozšíří Klimkovický tunel na šestipruh.
2- Jsem z Vratimova a mapy.cz mi ukazují cestu Vratimov - exit Hranice
D48 49 min. (je v rekonstrukci, takže nižší rychlost než 130)
D1 44 min. (rekonstrukce Rudné, u exitu 349, u Kujav a u Bělotína).
Až se D48 komplet zrekonstruuje, tak to bude asi rychlejší varianta.
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Pro Ostravu Jih bude ještě další trasa přes Mošnov na Příbor, nebo dobře vychází i Mošnov-Studénka. Než čekat v kolonách u Rudné, tak tyto varianty určitě budou rychlejší pro tuto část města.
Když se podívám na situaci kolem Brna, kde se staví 3 pruh v momentě, kdy tam projíždí 80 000aut za den, což by měli stavět rovnou 4+4 či i více, tak D46 si na 3+3 ještě dlouho počká, anebo nedočká.
Když se podívám na situaci kolem Brna, kde se staví 3 pruh v momentě, kdy tam projíždí 80 000aut za den, což by měli stavět rovnou 4+4 či i více, tak D46 si na 3+3 ještě dlouho počká, anebo nedočká.
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Já si myslím, že zkapacitnit na 6-pruh by se měl úsek Brno (Holubice) - Vyškov. Dokud se nebude připravovat tohle, tak bych řekl, že jsou další 6-pruhy kdekoli na Moravě naprostá utopie. Jediný krátký úsek, kde se divím, že se nedělá alespoň rezerva v SDP je peáž D1 a D55.
A rád bych takovou rezervu viděl na D35, pokud se bude rozšiřovat úsek Mohelnice-Olomouc. Ale v tomto je naše ŘSD a MD naprosto připos…
Osobně musím říct, že cestou do Ostravy mě potřeba 6-pruhu zatím nikdy nenapadla. Něco tomuto úseku navíc odlehčí i D11+D35+S73.
A rád bych takovou rezervu viděl na D35, pokud se bude rozšiřovat úsek Mohelnice-Olomouc. Ale v tomto je naše ŘSD a MD naprosto připos…
Osobně musím říct, že cestou do Ostravy mě potřeba 6-pruhu zatím nikdy nenapadla. Něco tomuto úseku navíc odlehčí i D11+D35+S73.
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
K peáži D1 s D55 si upřímně myslím že i po dostavbě D55, D35 a D1 (+D49) nebudou intenzity na D1 mezi Přerovem a Hulínem vyšší než v úseku Hulín-Vyškov, čekal bych je spíš obdobné, a to z důvodu významné vazby od Brna na Zlín a Slovensko. Takže za mě rezerva asi není nutná. V případě D35 Mohelnice-Olomouc s tím ale souhlasím
Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Počítá s rezervou na 3+3 stavba VRT v místech přechodu D1 (exD47)?
https://www.youtube.com/watch?v=H_zEQCr-3IQ
V 0:50 mi přijde, že ano, ale třeba v 7:40 si nejsem moc jistý...
https://www.youtube.com/watch?v=H_zEQCr-3IQ
V 0:50 mi přijde, že ano, ale třeba v 7:40 si nejsem moc jistý...