Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od theodor less »

Na různých vláknech se zpochybňuje označení D47 jako D1. Já vidím jednu (snad prozatímní) nevýhodu, a to při hlášení dopravních nehod. Při lokalizaci nehody se uvádí kilometráž a směr. A protože Ostrava ještě není spojena s Prahou dálnicí D1, neuvádí se tedy (Bohumín) Ostrava jako směr. Místo (Bohumína) Ostravy se uvádí Brno.
To je ale zmatečné, hned ze dvou důvodů: 1) směr Brno na D1 jednou znamená na východ a jednou na západ 2) pokud se mluví o úseku km 190 - km 202 - co je směr Brno?
Možná, že by to měli Pražáci a Brňáci skousnout a mluvit ještě před stavbou posledního úseku o směru (Bohumín) Ostrava. Zde opravdu nejsou lvi (hic sunt leones). Vždyť zrovna Bohumín je u železničářů pojem.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od mapman »

Tak to já si teda dovolím zásadně nesouhlasit - jak se podle vašeho jednoduchého systému označí nehoda na km 374 vpravo? Dálnice přece nekončí v Bohumíně, ale na hraničním přechodě Věřňovice/Gorzyczki.

V km 0-190 prostě dálnice vede na Brno, od km 190 (Brno-západ) vede na Ostravu a od Klimkovic vede do Polska, to mi přijde dost jasné. Opačně je to podobné, nejdřív od hranic na Brno a pak od km 203 na Prahu. Pokud se to správně použije, tak v tom nikdy problém nebude.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od Aram96 »

theodor less píše:Na různých vláknech se zpochybňuje označení D47 jako D1. Já vidím jednu (snad prozatímní) nevýhodu, a to při hlášení dopravních nehod. Při lokalizaci nehody se uvádí kilometráž a směr. A protože Ostrava ještě není spojena s Prahou dálnicí D1, neuvádí se tedy (Bohumín) Ostrava jako směr. Místo (Bohumína) Ostravy se uvádí Brno.
To je ale zmatečné, hned ze dvou důvodů: 1) směr Brno na D1 jednou znamená na východ a jednou na západ 2) pokud se mluví o úseku km 190 - km 202 - co je směr Brno?
Možná, že by to měli Pražáci a Brňáci skousnout a mluvit ještě před stavbou posledního úseku o směru (Bohumín) Ostrava. Zde opravdu nejsou lvi (hic sunt leones). Vždyť zrovna Bohumín je u železničářů pojem.
Já jsem to trochu nepochopil, jakože když je nehoda třeba někde u Hranic na D1 ve směru na Ostravu, tak radio nehlásí D1 km 300 směr Ostrava ?? :o
A u Brna je to jasné, pokud jsou to km cca 190-203 tak se právě může využít směr Praha a Ostrava aby to bylo jasné. Ale nechápu souvislost proč by D1 měla být D47 ?? :)
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od petsheny »

Po delší době jsem opět procházel nové archivní snímky na https://ags.cuzk.cz/archiv/, kde jsou aktuálně nové fota z roku 1965. Zaujal mě tam souvislý úzký pás snímků od Humpolce až po Brno po trase dnešní D1, včetně jihlavského přivaděče. Asi to fotili jako podklady pro přípravy projektu. Taktéž je tam krásně vyfocena oblast VN Švihov před stavbou, tedy oba původní mosty ještě bez vody a s průseky v původní trase dálnice. Co mě ale zarazilo je, že další podobný pás pokračuje i východně od Brna od Tuřan k Lovčičkám, kde trasa prudce otáčí směrem na Slavkov (výhledově na Kojetín). že by to byl jedno z původních trasování východně od Brna?
Přílohy
D1 1965?
D1 1965?
D1 1965.jpg (241.72 KiB) Zobrazeno 7732 x
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od theodor less »

mapman píše:V km 0-190 prostě dálnice vede na Brno, od km 190 (Brno-západ) vede na Ostravu a od Klimkovic vede do Polska, to mi přijde dost jasné. Opačně je to podobné, nejdřív od hranic na Brno a pak od km 203 na Prahu. Pokud se to správně použije, tak v tom nikdy problém nebude.
Tato "pravidla" jsou utajena nejen běžným motoristům, ale i běžným moderátorům radií s dopravním zpravodajstvím. Buďme rádi, že mluvíme o lokalizaci (nehod) v automobilovém provozu. V letectví by kutilství typu "od Klimkovic" mělo fatální následky.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od Lenny »

Občas jsem slyšel zprávy tohoto typu: D1 km 52 směr Říkovice. Kolik lidí ví, kde Říkovice jsou. :lol:

Mě přijde, že snímkovali pro nějaké energetické vedení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od FlakY` »

Lenny: Náhodou já to vím, bydlel tam děda. :-) Teď už tam leží pochovaný :(
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od davidb »

Ve vedlejším, zamknutém, tématu D47 - aktuální stav je zajímavý dotaz:
Lenny: "Začínám přemýšlet nad tím, že by bylo na čase postupně začít přípravu na rozšíření na šestipruh v úseku Bělotín - Ostrava, Rudná. Provoz je čím dál tím hustější."
Martin z Ostravy: "Počkal bych jak se dopravní toky usadí po dokončení D48, ale obecně si myslím, že rozšíření D1 od Bělotína na Ostravu je scifi."

Já k tomu dodám dvě věci:
1- Nemyslím si, že se někdy rozšíří Klimkovický tunel na šestipruh.
2- Jsem z Vratimova a mapy.cz mi ukazují cestu Vratimov - exit Hranice
D48 49 min. (je v rekonstrukci, takže nižší rychlost než 130)
D1 44 min. (rekonstrukce Rudné, u exitu 349, u Kujav a u Bělotína).
Až se D48 komplet zrekonstruuje, tak to bude asi rychlejší varianta.
160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od 160kmh »

Pro Ostravu Jih bude ještě další trasa přes Mošnov na Příbor, nebo dobře vychází i Mošnov-Studénka. Než čekat v kolonách u Rudné, tak tyto varianty určitě budou rychlejší pro tuto část města.
Když se podívám na situaci kolem Brna, kde se staví 3 pruh v momentě, kdy tam projíždí 80 000aut za den, což by měli stavět rovnou 4+4 či i více, tak D46 si na 3+3 ještě dlouho počká, anebo nedočká.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od Aram96 »

Já si myslím, že zkapacitnit na 6-pruh by se měl úsek Brno (Holubice) - Vyškov. Dokud se nebude připravovat tohle, tak bych řekl, že jsou další 6-pruhy kdekoli na Moravě naprostá utopie. Jediný krátký úsek, kde se divím, že se nedělá alespoň rezerva v SDP je peáž D1 a D55.

A rád bych takovou rezervu viděl na D35, pokud se bude rozšiřovat úsek Mohelnice-Olomouc. Ale v tomto je naše ŘSD a MD naprosto připos…
Osobně musím říct, že cestou do Ostravy mě potřeba 6-pruhu zatím nikdy nenapadla. Něco tomuto úseku navíc odlehčí i D11+D35+S73.
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od PetrN »

K peáži D1 s D55 si upřímně myslím že i po dostavbě D55, D35 a D1 (+D49) nebudou intenzity na D1 mezi Přerovem a Hulínem vyšší než v úseku Hulín-Vyškov, čekal bych je spíš obdobné, a to z důvodu významné vazby od Brna na Zlín a Slovensko. Takže za mě rezerva asi není nutná. V případě D35 Mohelnice-Olomouc s tím ale souhlasím
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ

Příspěvek od Max »

Počítá s rezervou na 3+3 stavba VRT v místech přechodu D1 (exD47)?

https://www.youtube.com/watch?v=H_zEQCr-3IQ

V 0:50 mi přijde, že ano, ale třeba v 7:40 si nejsem moc jistý...
Odpovědět

Zpět na „D1“