Financování D47
Financování D47
Všimli jste si, že se najednou v souvislosti s krizí a nedostatkem financování úplně přestalo mluvit o financování D47? Důvod je prostý. Byl totiž "objeven" zákon 220/2003 Sb., který byl schválen poté, co byla definitivně ukončena spolupráce s Housing and Construction, ale nebyl nikdy využit.
220/2003 Sb.
ZÁKON
ze dne 25. června 2003 o státním dluhopisovém programu na úhradu výdajů spojených s výstavbou dálnice D47
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
§ 1
Státní dluhopisový program
(1) Účelem státního dluhopisového programu je úhrada výdajů spojených s výstavbou dálnice D47.
(2) Maximální rozsah tohoto státního dluhopisového programu je 47 600 000 000 Kč.
(3) Veškeré závazky vyplývající z tohoto státního dluhopisového programu budou splaceny nejpozději uplynutím 25 let ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
(4) O prostředky získané emisí státních dluhopisů podle tohoto zákona lze překročit celkové výdaje státního rozpočtu schválené zákonem o státním rozpočtu v rozpočtovém roce, ve kterém budou takto získané finanční prostředky použity. O toto překročení se v příslušném rozpočtovém roce mění saldo státního rozpočtu a financující položky.
§ 2
Účinnost
Tento zákon nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.
Zaorálek v. r.
Klaus v. r.
Špidla v. r.
Pravděpodobně tedy budou emitovány dluhopisy dle tohoto zákona a je otázka výkladu, zda-li lze za úhradu výdajů spojených s výstavbou dálnice D47 považovat i ostravské přivaděče a obchvat Hl. Životic.
220/2003 Sb.
ZÁKON
ze dne 25. června 2003 o státním dluhopisovém programu na úhradu výdajů spojených s výstavbou dálnice D47
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
§ 1
Státní dluhopisový program
(1) Účelem státního dluhopisového programu je úhrada výdajů spojených s výstavbou dálnice D47.
(2) Maximální rozsah tohoto státního dluhopisového programu je 47 600 000 000 Kč.
(3) Veškeré závazky vyplývající z tohoto státního dluhopisového programu budou splaceny nejpozději uplynutím 25 let ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
(4) O prostředky získané emisí státních dluhopisů podle tohoto zákona lze překročit celkové výdaje státního rozpočtu schválené zákonem o státním rozpočtu v rozpočtovém roce, ve kterém budou takto získané finanční prostředky použity. O toto překročení se v příslušném rozpočtovém roce mění saldo státního rozpočtu a financující položky.
§ 2
Účinnost
Tento zákon nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.
Zaorálek v. r.
Klaus v. r.
Špidla v. r.
Pravděpodobně tedy budou emitovány dluhopisy dle tohoto zákona a je otázka výkladu, zda-li lze za úhradu výdajů spojených s výstavbou dálnice D47 považovat i ostravské přivaděče a obchvat Hl. Životic.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování
Ale já už jsem to tady kdesi zmiňoval ty dluhopisy, divil jsem se právě, že nebylo těchto dluhopisů využito.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Financování
V tom případě omluva za duplicitní příspěvek, ale myslel jsem, že to zde ještě neznaznělo...Martin z Ostravy píše:Ale já už jsem to tady kdesi zmiňoval ty dluhopisy, divil jsem se právě, že nebylo těchto dluhopisů využito.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Financování
Ale ne tak podrobně jako ty, já jen že předtím se tady nad tím nikdo nepozastavil.
Nevydávali se už nějaké dluhopisy před lety na D47?
Nevydávali se už nějaké dluhopisy před lety na D47?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Financování
Tohle zaznělo i v nějaké stupidní reportáži tuším na centrum.cz, kde Palas radil Bendlovi, že by se to mělo takhle postavit. Je úplně jedno zda takovýto zákon existuje nebo ne, ale rozhodující nyní je, jestli se při výpadku příjmu státního rozpočtu omezí výstavba dálnic, příspěvky zdravotním pojišťovnám nebo jiné mandatorní výdaje. Podle mého by tady měl být nastolen nějaký spravedlivý proces, a všem resortům by se mělo krátit stejně. jedinou vyjímkou by byla obrana, které bych v mírové situci bral víc, ale to už zavání politickou diskuzí a tímto směrem bych to tady vést nechtěl, o tom ať si diskutují na Novinkách atd.
Re: Financování D47
Předražená dálnice D47 neměla podle kontrolorů povolení
OSTRAVA/PRAHA - Ministerstvo dopravy chystá útok proti nálezu Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Jak zjistily Lidové noviny, chce ještě po volbách rozporovat aktuální zprávu kontrolorů, kteří kritizují způsob výstavby dálnice D47...
OSTRAVA/PRAHA - Ministerstvo dopravy chystá útok proti nálezu Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Jak zjistily Lidové noviny, chce ještě po volbách rozporovat aktuální zprávu kontrolorů, kteří kritizují způsob výstavby dálnice D47...
Re: Financování D47
no stojí to docela dost
Pronájem bytů Praha mi pomohl sehnat krásný byt v podnájmu, kde jsme si nechali udělat plánek kuchyně na míru.
Re: Nové dálnice 2010-2014
Problém bude jak se spálil ministr Jaromír SchlingStanda píše:dd píše:Pime píše:3:
Jinak jsem si nevšiml, že by někdo uvažoval ve výhledu do roku 2014 s uplatněním PPP. Bez tohoto dalšího zdroje se těžko něco rozjede...
V době jeho působení na ministerstvu dopravy tento úřad úspěšně navrhl Zemanově vládě uzavřít bez výběrového řízení smlouvu na výstavbu Dálnice D47 s využitím Public-Private Partnership s izraelskou firmou Housing & Construction, jejíž česká pobočka byla založena až v listopadu téhož roku se základním kapitálem dva miliony korun. Podle projektu firmy měla výstavby a 25letý provoz dálnice stát 125 miliard korun (s ohledem na inflaci by stát zaplatil až 230 miliard korun). Následující ministr Milan Šimonovský vyhodnotil smlouvu jako nevýhodnou a navrhl Špidlově vládě smlouvu zrušit a dálnici stavět z prostředků státu. Vláda tak v roce 2003 učinila a vyplatila firmě Housing & Construction 600 milionů eur. V roce 2004 vláda vyčlenila na výstavbu této dálnice 48 miliard korun.
To je dostatečný strašák pro další ministry.
Re: Nové dálnice 2010-2014
radiálo D47 - ta pokuta byla 600 mil. Kč. Já bych zase tak moc si nebyl jist, že Špidlova parta něco zachraňovala. Leda tak pro sebe a svoje napojené...taky ta cena 125 vs. 48 mld,co to zahrnuje, kde se počítá "časová hodnota peněz", tedy náklady na úvěr/úrok atd ? Takhle sdělit cenu veřejnosti bez specifikace je jen demagogií. Jestli byl lepší Zemanův nebo Špidlův projekt se ukáže za těch 25 let.
Re: Nové dálnice 2010-2014
Můj zdroj informací je tady:obr píše:radiálo D47 - ta pokuta byla 600 mil. Kč. Já bych zase tak moc si nebyl jist, že Špidlova parta něco zachraňovala. Leda tak pro sebe a svoje napojené...taky ta cena 125 vs. 48 mld,co to zahrnuje, kde se počítá "časová hodnota peněz", tedy náklady na úvěr/úrok atd ? Takhle sdělit cenu veřejnosti bez specifikace je jen demagogií. Jestli byl lepší Zemanův nebo Špidlův projekt se ukáže za těch 25 let.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jarom%C3%ADr_Schling
Nechci se hádat jestli tam mají chybu.Jde o to že od tý doby soukromý kapitál na stavbu dálnic se nikdo nepokusil jen se o něm mluví.
Souhlas zelným aktivistům by se nemělo ustupovat.Když zastupují jen malou skupinu lidí.
Re: Nové dálnice 2010-2014
Jo, to mají ... a ne jednu.radiala píše:Můj zdroj informací je tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jarom%C3%ADr_Schling
Nechci se hádat jestli tam mají chybu.
Re: Nové dálnice 2010-2014
asi to podstatné je, že místo party socana Schlinga se dostala k lizu parta lidovce Šimonovského.Petr Pokorný píše:Jo, to mají ... a ne jednu.radiala píše:Můj zdroj informací je tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jarom%C3%ADr_Schling
Nechci se hádat jestli tam mají chybu.
Re: Nové dálnice 2010-2014
Podstatné u té smlouvy bylo rozdělení rizik, kdy na státu ležela většina rizik a na H&C jen minimum a z toho možné prodražení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nové dálnice 2010-2014
Tak pod tohle se s chutí podepisuji!obr píše:Jestli byl lepší Zemanův nebo Špidlův projekt se ukáže za těch 25 let.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Financování D47
No možná by se to už dalo začít zhruba sčítat teď. Pokud to zatim stálo cca 70 miliard, dá se předpokládat že úroky z dluhopisů (cca 5%) a náklady na provoz a údržbu (cca 2%) udělají asi 5 miliard za každý rok, krát těch 25 let které měla pokrýt smlouva s HC&C je 125 miliard a jsme na těch obávaných dvou stovkách taky, akorát to díky rozptýlení v rozpočtu není vidět a nikoho to nepobuřuje. Proti původní nasmlouvaný ceně lahůdka. A zpoždění celýho projektu o nějakých 6 let ani nepočítám, to si ohodnoťte sami.
Re: Financování D47
A závěrem lze říci, že mohla být kvalitněji postavena. Ale to je jen spekulace.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů