[D1] Modletice - Mirošovice (liniové řízení dopravy)

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

[D1] Modletice - Mirošovice (liniové řízení dopravy)

Příspěvek od martini »

Aby se nám to nemíchalo do vládkna "Navigace na okruhu", založím vlastní téma pro liniové řízení, neboť "Navigace na okruhu" se týká spíše stacionárního značení. Výhledově bych to po zprovoznění okruhu viděl na rozšíření diskuse v tomto tématu i o tento úsek okruhu (pak tedy případně přesun do R1).

Při jízdě od Mirošovic mne příjemně překvapilo množství portálů pro samostatné liniové řízení, to pokud by fungovalo, bylo by to super. Problém vidím v tom, že liniové řízení nemůže zobrazovat text.

Mezi exitem 21 Mirošovice a budoucí MÚK s R1 je umístěno pouze jedno ZPI (km 18,8) umožňující zobrazení textu (např. krizové "Pražský okruh uzavřen - nehoda"). Stejně tak je to v opačném směru, kde to však není tak podstatné (ZPI v km 16,4), kde navíc portály liniovky ještě nejsou.

Nemáte někdo informaci, zda-li je v plánu mezi Mirošovice a okruh umístit ještě alespoň jedno klasické ZPI pro text? Případně jak toto bude řešeno? Jedna cedule pro text + proměnné značky před nájezdem na okruh je dle mého málo.

Viděl jsem tam ještě někde jednu neosazenou patku, ale bohužel nevím kilometráž :crazy:
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Liniové řízení Mirošovice - Praha

Příspěvek od egelebege »

Já myslim že liniové řízení je trošku o něčem jiným a že texty zobrazovat nepotřebuje. I když to na okruhu nějakej jednoduchej a krátkej zobrazit dokáže. Mě spíš zaráží (ne)chytrost těch tabulí. Na okruhu jsou vlastně tři nad vozovkou a dvě po stranách, které zobrazují jen max rychlost. Ta uprostřed nahoře zobrazuje značky typu kolona, práce, nebez. smyku a možná i převrácené autíčko a ta vpravo od ní jen oranžovou šipku a konec všech zákazů. Ta levá umí navíc jen zákaz jízdy nákl. vozidel. Zdá se mi to dost málo. Proč si nevzal někdo kompetentní příklad z německa? Tam maj jen tři tabule nad vozovkou, které dokáží zobrazit cokoliv. Krajní zobrazuje max rychlosti, šipky, křížky, konce omezení atd. a střední všechny možný zákazy a omezení vč. konce omezení a kdo ví co ještě. Fakt by mě zajímalo nějaké cenové srovnání
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice - Praha)

Příspěvek od kasme »

základní pojmy:
ČTK (ŘSD ČR) píše:Systém má automaticky přenášet do provozu aktuální dopravní informace a regulovat plynulost dopravy. Součástí systému budou především proměnné příkazové značky pro každý jízdní pruh. Značky mohou například zakázat vjezd kamionům do nejrychlejšího pruhu.

"Cílem systému liniového řízení je i harmonizování dopravního proudu, to jest usměrnit vozidla do stejné rychlosti. Díky tomuto opatření dojde ke snížení vzdálenosti mezi vozidly a celkově dojde ke zvýšení kapacity komunikace," uvedl šéf ŘSD ČR Alfred Brunclík.

Součástí automatického systému jsou kromě značek také například detektory provozu ve vozovce, varovný meteorologický systém nebo kamery. Kromě okruhu bude liniové řízení přesahovat i na dálnici D1 od Mirošovic ve směru do Prahy.
připomenu starší video: Vizualize připravovaného systému liniového řízení dopravy na dálnici D1 u Prahy

systém má také zabránit zastavování jedoucí kolony

až to bude fungovat a lidi to budou dodržovat, tak to bude asi paráda :)
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice - Praha)

Příspěvek od egelebege »

problem je, že to nejspíš moc lidí dodržovat nebude. A ti co to dodržovat budou, budou považovaný za "brzdy". Nakonec se slušňáci budou cpát do pravýho pruhu, kterej se tím zaplní a zbrzdí. Snad jsem jen přehnaně pesimistický 8-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice - Praha)

Příspěvek od Standa »

egelebege píše:problem je, že to nejspíš moc lidí dodržovat nebude. A ti co to dodržovat budou, budou považovaný za "brzdy". Nakonec se slušňáci budou cpát do pravýho pruhu, kterej se tím zaplní a zbrzdí. Snad jsem jen přehnaně pesimistický 8-)
Dost řidičů si nebude jistých, jestli se v tom liniovém řízení neskrývá i nějaký úsekový radar, takže bych si spíš tipnul, že se to dodržovat bude. Možná s nadávkami, ale bude ;) !
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice - Praha)

Příspěvek od kasme »

Řízení dopravy na liniových komunikacích
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... unikacich/

V případě závažnějších dopravních událostí je snížena maximální povolená rychlost popř. v kombinaci se zákazem jízdy nákladních vozidel v jiných než pravých pruzích. Při vyšší hustotě provozu je prokazatelně vysoké riziko dopravních nehod. To je dáno vznikem tzv. „Stop and Go“ vln, které jsou typické velkými rozdíly v rychlostech na návazných úsecích. Konsolidací rychlostí na stejnou mez se vznik těchto vln podstatně snižuje. Současně je prokázáno, že nejvyšší propustnost komunikace je při rychlostech 70–80 km/h. Při vysoké hustotě provozu je z pohledu snížení rizika vzniku dopravních nehod i zvýšení propustnosti komunikace vhodné regulovat rychlost dopravního proudu.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice - Praha)

Příspěvek od dd »

Ono jedna věc je, jak je to správně. A druhá, co z toho bude v praxi. I v takovém Německu, kde mají smysl pro řád, dodržují tohle liniové řízení s rezervou. Co bude u nás, uvidíme. Ale jednou se to zkusit musí a časem si snad většina řidičů zvykne.

PS: A já pořád v Praze slyšel, že při snížení rychlosti ze 70 na 50 se propustnost zvyšuje :D
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice - Praha)

Příspěvek od Jarda Š. »

dd píše:Ono jedna věc je, jak je to správně. A druhá, co z toho bude v praxi. I v takovém Německu, kde mají smysl pro řád, dodržují tohle liniové řízení s rezervou. Co bude u nás, uvidíme. Ale jednou se to zkusit musí a časem si snad většina řidičů zvykne.

PS: A já pořád v Praze slyšel, že při snížení rychlosti ze 70 na 50 se propustnost zvyšuje :D
Snížením rychlosti ze 70 na 50 km/h se eliminuje aerodinamický hluk z dopravy, ale propustnost to nezvýší, ale velmi mírně sníží, při dalším snížení povolené rychlosti by ale propustnost už klesala podstatně.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice - Praha)

Příspěvek od kasme »

dopravniinfo.cz píše:Liniové řízení na SOKP v Praze obsahuje celkem 34 portálů s proměnným dopravním značením a 6 proměnných informačních tabulí. Liniové řízení na D1 na příjezdu do Prahy obsahuje 11 portálů s proměnným dopravním značením a kromě stávajících další dvě nové proměnné informační tabule.
http://portal.dopravniinfo.cz/liniove-rizeni-provozu
vils
Příspěvky: 43
Registrován: 10.6.2010 9:37:31

liniovka a info panely na D1

Příspěvek od vils »

Po týdnu, kdy je každý den kolona od Modletic az do Prahy z důvodu zůžení na to zareagovaly nové portály liniového řízení: Od Popovic je rychlost snížena na 120, před Modleticema na 100 a jako doplňková značka je "práce na silnici". Textové panely hlásí stavební práce a provoz ve dvou pruzích. Bohužel nad křížením s R1 se kolona téměř úplně stála a 200m před tím byla omezená rychlost na 100 (kolona za horizontem) - proč né až na 80, aby člověk čekal nějakou zradu? A proč se informuje o prácech na silnici a né o koloně?
Při takovéhle operativnosti je jasné, proč R1 zkolabuje při sebemenší nehodě. Neříkali, že to zpočatku budou řídit ručně, aby se vyhnuli problémům? To na kamerách nevidí, co se na silnici děje a nejsou dispečeři schopni na to reagovat?
filip-ze
Příspěvky: 28
Registrován: 6.3.2010 12:06:02
Bydliště: Zabrze (Polsko)

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od filip-ze »

lehce Ot otazka - do ktere odpoledni hodiny muzu se obavat kolony na vjezdu D1 do Prahy?
jde mi o to zda mam to ockavat v patek kolem 20-21 hod?
diky
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od mapman »

filip-ze píše:v patek kolem 20-21 hod?
To už bývá dálnice dobře průjezdná, nebude-li tam nějaká nehoda atp. Nejhorší jsou ranní dojezdové špičky...
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od kasme »

Na okruhu otestují značky

http://www.lidovky.cz/na-okruhu-otestuj ... s=101023_0

23. října 2010

PRAHA Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude ze soboty na neděli od deseti hodin večer do čtyř do rána na Pražském okruhu testovat takzvaný systém liniového řízení dopravy pomocí proměnných dopravních značek.


hmmm, škoda že si nikdo nevšiml dřív :(
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od multi »

Docela by mě zajímalo jakou formou to testování za provozu probíhalo?
vils
Příspěvky: 43
Registrován: 10.6.2010 9:37:31

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od vils »

To "řízení dopravy" mne fakt dostává...
Včera i dnes ráno (a tedy nejspíš i celý včerejšek) svítily na druhém portálu za Mirošovicema značky kolony s dodatkem 1500m a na dalším opět, včetně oranžových blikaček. Dálnice až do Prahy samozřejmě bez problému průjezdná. Tohle fakt dopravě pomáhá...
To proboha nemají na dispečinku nějakou zpětnou vazbu a nevědí, že tam již druhý den svítí nesmysly?
Není tu někdo, kdo by nám vysvětlil, jak se to může stávat?
Když ty kolony celý minulý měsíc byly každý den, tak portály naopak mlčely a maximálně oznamovaly stavební práce a pár stovek metrů před téměř stojící kolonou snižovaly rychlost na 120km/h...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od pp21 »

Já bych řekl, že to LŘD na D1 stále ještě není v provozu, myslím v tom slibovaném automatickém provozu. Takže když už je nejhůř a někdo vysoko postavený si stěžuje že by tam mělo něco svítit, tak se to tam dá ručně a pak se na to zapomene.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od Lenny »

Liniovka je v celém úseku Mirošovice - Praha nebo jen v části?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od -xdas- »

Lenny píše:Liniovka je v celém úseku Mirošovice - Praha nebo jen v části?
V celém úseku k R1 plus 1 nebo 2 portaly by měli být ještě před Mirošovicemi
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od kasme »

Lenny píše:Liniovka je v celém úseku Mirošovice - Praha nebo jen v části?
si to přepočítej na nedělním videu...
http://www.stream.cz/video/529744-d1-km-24-km-0-js

trošku horší kvalita :(
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od dvs »

Tak jak jsem na to video koukal a liniovka (portál se značkami na sloupu a 5 panely nad silnicí) ku Praze už není žádný :(

Poslední je na úrovni Shell v křižovatce Modletice ještě přes připojením pruhu od Říčan.
ZPI panely nepočítám. To to kopali jenom kvůli kabelu? Nejsou tam nějaké betonové patky s tím že portály budou teprve montovat? Od Prahy tam také nic nepřibylo.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od kasme »

jj, v úseku Modletice Praha ani snad nic být nemá

liniovka by měla být v úseku Chodov - Modletice
ale patky jsem také nezaznamenal
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od Lenny »

Také kvůli rekonstrukci stávajícího SOS systému.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od Nystrom »

Dnešní situace na D1 ukázkou schopnosti či spíše neschopnosti řídit dopravu. 18 hodin po spadu sněhu takový kolaps, co Praha ještě nezažila. A to máme SOKP. Odpoledne kolony na příjezdu na D1 12 km, na D8 7km, kamiony až na 11km, na R1 na 15km před tunelem také. To není síla která přikáže kamionům zastavit? Textová informace na ZPI má patrně pouze formu doporučení, není-li tam značky, kamiony mohou cokoliv, ostatně pro objíždění můžou ten pruh asi také použít. Kolaps celý den, ač se nám všichni snaží vnutit, že se odpoledne situace zklidnila. Včera večer se měl zakázat vjezd kamionů do Prahy.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Liniové řízení dopravy (Mirošovice – Praha)

Příspěvek od egelebege »

Včera jsem jel po D1 na Prahu. Za nájezdem od Benešova bylo zúžení na 2 pruhy. Silničáři měli svojí technikou vše označený (auto s šipkou, přívěs s omezením rychlosti, atp), ale na liniovce nesvítila ani jedna ledka. K čemu ta liniovka teda je??
dobrenz
Příspěvky: 310
Registrován: 8.11.2010 22:02:02

Re: Liniové řízení dopravy v ceskych podminkach na hovno

Příspěvek od dobrenz »

viz D8 *Peterswald/Petrovice*v dobe oblevy. Neustale svitilo v tunelu 60km jako by byl konec sveta a venku plus 7Grad. V prosinci podobna zkusenost / tunel 60km pri teplote 3 PLus a clovek vyjede z tunelu do namrazy a je tam 130 kmh. Miluju ceskou dokonalost a normu i pri WC Navsteve/.
Odpovědět

Zpět na „D1“