České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

[D1] 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=66&t=3210
Stránka 1 z 67

Autor:  Maxík [ 6.11.2011 18:11:39 ]
Předmět příspěvku:  [D1] 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou

Zde http://www.mapy.cz/s/2wFg u silnice 436 Přerov - Čekyně zřejmě probíhají archeologické vykopávky u budoucí dálnice (omluva za kvalitu - foceno za pokročilého šera z ruky):

Přílohy:
P1030801.jpg
P1030801.jpg [ 246.68 KiB | Zobrazeno 52522 krát ]
P1030797.jpg
P1030797.jpg [ 207.22 KiB | Zobrazeno 52522 krát ]

Autor:  balance [ 9.12.2011 11:26:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

viewtopic.php?f=176&t=3209

Autor:  Dr.Fe1 [ 9.12.2011 11:50:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

Maxík: Pokud se nechystá nějáká genocida a nejsou připravovány masové hroby, tak by se mělo jednat o archeologický průzkum.

Autor:  xcav8 [ 9.12.2011 12:09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

Dr.Fe1 píše:
Maxík: Pokud se nechystá nějáká genocida a nejsou připravovány masové hroby, tak by se mělo jednat o archeologický průzkum.


Hmm... genocida. :twisted:
Třeba se v našich politicích (nejenom těch z ministerstva dopravy) hnulo svědomí a je to připraveno na jejich politickou sebevraždu.

Autor:  RACH [ 9.12.2011 12:12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

balance píše:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=176&t=3209


Hezká pohádka. Taky bych chtěl chodit kecet nesmysly do Senátu jako náměstek ministra dopravy Ivo Toman.

Třeba: Přesto můžeme slíbit, že dálniční úsek z Přerova do Lipníku bude stát v roce 2014. Už příští rok začneme s výkupem pozemků na další trase Přerov - Říkovice. Rádi bychom tento desetikilometrový úsek dokončili v roce 2016. Přijít by měl na 7,6 miliardy korun," uvedl před senátory Toman.

Uvádím aktuální leták ŘSD 12/11 (Přerov-Lipník) http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... lipnik.pdf
Aktuální stav: Na část úseku od MÚK
Trnávka do konce stavby D1-0137 je již vydáno stavební povolení. Vzhledem
k nedostatku finančních prostředků však nebyla zcela dokončena inženýrská činnost.
Pro zbývající část (začátek úseku) stavby D1-0137 se předpokládá vydání stavebního
povolení v polovině roku 2012.

Autor:  mapman [ 9.12.2011 12:22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

A kde je chyba? Toman mluvil o 0136, leták je k 0137.

Autor:  RACH [ 9.12.2011 13:09:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

mapman píše:
A kde je chyba? Toman mluvil o 0136, leták je k 0137.


Mluvil o 0137, že bude stát v roce 2014 a 0136 by rádi ukončili v 2016. Že 0137 nestihnou bych se v klidu bez rizika vsadil.

Autor:  bumbik [ 9.12.2011 13:11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

realita spíš bude 0137 - 2012 - 2015 a 0136 2014 - 2017 - můj osobní odhad ... navíc v letáku pro 0136 píšou, že nejsou vyčleněny finance na přípravu na rok ani letošní ani příští a tuším, že tam píšou, že ani na rok 2013, tak to bych chtěl vidět, jak chtějí v 2016 mít komplet D1 :-D

Autor:  mapman [ 9.12.2011 13:29:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

0137 se bude tendrovat v 2012 a zprovoznění 2014 se bez větších problemů může stihnout.
0136 se má zahajovat v lepším případě v 2013, v horším 2014 a zprovoznění 2016 je reálné.
Čili v obou případech se to stíhat dá, a to jak z pohledu stavu přípravy, avizovaného přísunu peněz tak stavební náročnosti.

Autor:  Martin z Ostravy [ 9.12.2011 13:34:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

A proč bylo v létaku k 0137, v jedné z prvních verzí, uvedena doba výstavby 5 let?
Nyní to má být 3 roky, dle letáku.

Autor:  dobrenz [ 9.12.2011 14:02:12 ]
Předmět příspěvku:  to Martin: jo cesko

tady obyvatelstvo inkl. politici jsou tak prolhani, ze uz nikdo ani nevi co plati a co je pravda. Napr. Ministr Simonovsky tvrdil kdysi, ze 2010 bude D1 -6 pruh.

Autor:  RACH [ 9.12.2011 14:13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

SFDI počítá se stavbou úseku 0137 v čase 5/12 - 5/16. Co jsem tak vyčetl celkové náklady 6.123.000,- a čerpání 11-14 je 4.384.000,- . Dnes už přemýšlí o tom jestli se najde 1.036.000,- u SFDI pro akci Bohumín- hr. ČR/PR na rok 2012. Tak jak to chtěj stihnout?

Autor:  Avantime [ 10.12.2011 11:48:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

RACH píše:
SFDI počítá se stavbou úseku 0137 v čase 5/12 - 5/16. Co jsem tak vyčetl celkové náklady 6.123.000,- a čerpání 11-14 je 4.384.000,- . Dnes už přemýšlí o tom jestli se najde 1.036.000,- u SFDI pro akci Bohumín- hr. ČR/PR na rok 2012. Tak jak to chtěj stihnout?

Ale SFDI uvádí dobu trvání výstavby, zprovoznit se 0137 může ještě před úplným dokončením, tedy například již v roce 2014, jak uváděl mapman. Pro SFDI je zprovoznění nepodstatné, naopak důležitý je termín dokončení stavby, kdy do výstavby přestanou plynout peníze.

Autor:  martini [ 10.12.2011 12:11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

bumbik píše:
po pravdě, co se týče ankety, tak já to vidím tak, že sice se to vysoutěží za nějakou sumu, ale nakonec v průběhu stavby bude cena konečná navyšována, takže asi bych soutěžní otázku změnil na "za kolik peněz bez DPH bude stavba nakonec dostavěna?" ... ale třeba jsem fakt příliš velký pesimista :)
Tohle se bude daleko více hlídat než dřív. EU s tím navyšováním z důvodů víceprací má docela problém...
bumbik píše:
realita spíš bude 0137 - 2012 - 2015 a 0136 2014 - 2017 - můj osobní odhad ... navíc v letáku pro 0136 píšou, že nejsou vyčleněny finance na přípravu na rok ani letošní ani příští a tuším, že tam píšou, že ani na rok 2013, tak to bych chtěl vidět, jak chtějí v 2016 mít komplet D1 :-D
Koukni se raději do rozpočtu SFDI, info v letáku je z doby, kdy platil Bártův zákaz tyto stavby vůbec dál připravovat, natož stavět, to už se překonalo a 0137 v 2012 začne, tendr bude ještě snad během zimy. Stavební povolení na 0137 je již na celou trasu a na 0136 je alokováno 250 mil. Kč na výkupy příští rok, není to to co by bylo potřeba, ale holt limity... Potřeba je tam miliarda a nebo holt změna zákona a vykupovat pole za cenu pole, což se chlapcům nějak zaseklo už na vládě, že se to ještě musí projednat na Poradě ekonomických ministrů, jenomže se to vleče jak smrad... Jinak termínově vidím 0137 spíše jako bumbik.

Autor:  RACH [ 10.12.2011 13:39:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

Avantime píše:
RACH píše:
SFDI počítá se stavbou úseku 0137 v čase 5/12 - 5/16. Co jsem tak vyčetl celkové náklady 6.123.000,- a čerpání 11-14 je 4.384.000,- . Dnes už přemýšlí o tom jestli se najde 1.036.000,- u SFDI pro akci Bohumín- hr. ČR/PR na rok 2012. Tak jak to chtěj stihnout?

Ale SFDI uvádí dobu trvání výstavby, zprovoznit se 0137 může ještě před úplným dokončením, tedy například již v roce 2014, jak uváděl mapman. Pro SFDI je zprovoznění nepodstatné, naopak důležitý je termín dokončení stavby, kdy do výstavby přestanou plynout peníze.


I podle SFDI, která počítá s cenou pouze 6.123.000,- na rozdíl od ŘSD jak je v anketě 7.500.000,- by v roce 2014 stavbě 0137 chybělo 1.739.000,- respektive 3.116.000,- podle ŘSD peněz. A brát peníze ostatním stavbám proto, aby se v Přerově udělal špunt? Proč? Nejlépe obě stavby otevřít v 2016. Jinak termín 2015 pro 0137 lze asi stihnout.

Autor:  martini [ 10.12.2011 16:18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

Dokončení projektů tohoto OPD musí být 2015 max, čili i to je důvod, proč se zprovozní 0137 samostatně. V Přerově s tím souhlasili, bude to dle mého tak jak říká Lenny, navíc existuje i možnost dopravu vhodně směřovat v MÚK Lipník na R35 tak jako dosud - všechna doprava do kolektoru a nikoliv možnost jet přímo rovně po dálnici na Přerov.

Autor:  RACH [ 10.12.2011 17:18:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: 0136 a 0137 Říkovice – Přerov – Lipník

martini píše:
Dokončení projektů tohoto OPD musí být 2015 max, čili i to je důvod, proč se zprovozní 0137 samostatně. V Přerově s tím souhlasili, bude to dle mého tak jak říká Lenny, navíc existuje i možnost dopravu vhodně směřovat v MÚK Lipník na R35 tak jako dosud - všechna doprava do kolektoru a nikoliv možnost jet přímo rovně po dálnici na Přerov.


No z brožury SFDI z 9/2011 zdroj: http://www.sfdi.cz/CZ/pdf/2011_navrh_rozpoctu_2012.pdf je pro roky 2012-14 zozpočet OPD pro tuto stavbu 0,- peněz tak nevím? Rok 2015 ani neplánujou. Jestli jsou už nějaké novější údaje tak sem někdo hoďte odkaz.

Autor:  martini [ 10.12.2011 17:49:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: D1 0137 Přerov - Lipník na Bečvou (výstavba)

Rozpočet se plánuje n+2 roky, čili aktuálně do 2014, ovšem rámce, které v současnosti SFDI má skutečně to zahájení v 2014 neumožňují, protože národní prostředky se budou muset používat na dočerpání současného OPD a nezbudou na kofinancování startu nového "EU14-20" programu hned od 2014. Bude se zase složitě vyjednávat o potřebě navýšení rozpočtu.

Autor:  RACH [ 10.12.2011 18:09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: D1 0137 Přerov - Lipník na Bečvou (výstavba)

No právě, říkal jsem že termín 2014 byla jen pohádka pro senátory, když mohou počítat jen s prostředky SFDI (a to jen snad) jak jsem uvedl výše. Ale je to lež co potěší a neublíží, proč ne. :ko:

Autor:  Lenny [ 29.12.2011 11:07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: D1 0137 Přerov - Lipník na Bečvou (výstavba)

Nejednodušeji by šla dotvořit MÚK Lipník silnic I/35 s I/47 pomocí dvou větví, které by byly napojeny na silnici III. třídy Lipník - Loučka, která je mimoúrovňově napojena na I/47. A nemuseli by se stavět dlouhé kolektory.

Autor:  _jan91 [ 29.12.2011 14:47:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: D1 0137 Přerov - Lipník na Bečvou (výstavba)

Lenny píše:
Nejednodušeji by šla dotvořit MÚK Lipník silnic I/35 s I/47 pomocí dvou větví, které by byly napojeny na silnici III. třídy Lipník - Loučka, která je mimoúrovňově napojena na I/47. A nemuseli by se stavět dlouhé kolektory.

Jak tak koukám, tak souběžně s D1 pořád vede poměrně luxusní nedělený čtyřpruh - neplánuje se do budoucna s nějakou rekonstrukcí povrchu i zúžení, třeba na S11,5? Něco podobného se kdysi řešilo s tou "dálnicí" :D u Slušovic - z hlediska nákladů na údržbu... Nebo je zde provoz pořád silný? Místní situaci neznám.

Autor:  pp21 [ 29.12.2011 15:13:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: D1 0137 Přerov - Lipník na Bečvou (výstavba)

DefiantM píše:
Nebo je zde provoz pořád silný? Místní situaci neznám.

Tuhle situaci lze snadno vyřešit pohledem na sčítání dopravy 2010 - http://scitani2010.rsd.cz/
Vzhledem k tomu, že je tamtudy značen směr na ValMez a nákladní doprava od Olomouce ani nemá možnost jet jinudy, je tam provoz stále dost velký - 13 tis. voz. / 24 hod.
Možná to po dostavbě Palačovské spojky a obchvatu Hranic (II/440) klesne.

Autor:  Marty - KV [ 29.12.2011 15:56:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: D1 0137 Přerov - Lipník na Bečvou (výstavba)

Proč to vlastně vychází zase tolik? 0136 nějakých 6,4 mld. na cca 8,5 km a 0137 7,5 mld. (dle letáku). Měl jsem za to, že krajiný ráz tady není přílišný problém. Je tu tedy něco jiného, co posouvá cenu tak vysoko na 1 km?

Autor:  Lenny [ 29.12.2011 16:05:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: D1 0137 Přerov - Lipník na Bečvou (výstavba)

Rozsáhlá MÚK Lipník, kde jsou cca 2,5 km dlouhé oboustranné kolektory.

Autor:  _jan91 [ 29.12.2011 22:24:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: D1 0137 Přerov - Lipník na Bečvou (výstavba)

Trasa 0137 vede na náspu a je zde křižovatka u Lipníka s kolektory jak píše Lenny. U 0136 je velká MÚK s budoucí R55 a hodně mostů. Tož asi tak... :(

Stránka 1 z 67 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/