[D1] 0136 Říkovice – Přerov

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět

Podaří se letos získat SP a zahájit stavbu?

Ano
55
36%
Ne
80
52%
Netroufám si odhadovat
19
12%
 
Celkem hlasů: 154

bumbik
Příspěvky: 7955
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od bumbik »

aktuální info už i na idnes
https://olomouc.idnes.cz/prerov-dostavb ... zpravy_stk

osobně to vidím tak,že v létě 2020 po všech obstrukcích budeme mít právoplatné SP, pokud se podaří využít mezitimní rozhodnutí na nemovitosti v Dluhonicích, jinak pánbůh s námi (a hlavně s Přerovem)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Honkl
Příspěvky: 65
Registrován: 15.8.2017 22:34:02

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Honkl »

bumbik píše:aktuální info už i na idnes
https://olomouc.idnes.cz/prerov-dostavb ... zpravy_stk

osobně to vidím tak,že v létě 2020 po všech obstrukcích budeme mít právoplatné SP, pokud se podaří využít mezitimní rozhodnutí na nemovitosti v Dluhonicích, jinak pánbůh s námi (a hlavně s Přerovem)
Mno ty budou mít v Přerově radost až se předposlední úsek postaví a všichni budou jezdit přes Předov :O
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Trupman »

Mohla by mi nějaká dobrá duše objasnit, jaká bude v budoucnosti dopravní situace v místě MÚK Přerov-sever a na přilehlých komunikacích po výstavbě všech dotčených staveb?
Jde mi zejména o napojení současné I/55 ve směru od Olomouce a II/150 od Prostějova. Té oblasti se týkají 3 stavby, chronologicky podle předpokládaného dokončení:
I/55 MÚK s ČD Přerov-Předmostí
D1 0136 Říkovice-Přerov
D55 5502 Kokory-Přerov

Z toho, co se dá v součsanosti zjistit z letáků, tak:
1) Po dostavbě první stavby (a zároveň D1 od Lipníka) bude doprava probíhat po původních komunikacích, jako před zahájením stavby D1 do Lipníka, tedy po "malém obchvatu Předmostí" (Olomoucká ul.). Zároveň do těchto míst zaústí estakáda a bude připraveno napojení do MÚK Sever, zatím nepojížděné.
2) Po stavbě D1 do Říkovic bude zprovozněno napojení od estakády do MÚK Sever, ale zároveň zaslepeno pokračování do Olomoucké ulice směr I/55 Olomouc. Za MÚK Sever se dále napojuje II/150 na Prostějov. Hlavní proud od I/55 do Přerova pojede kudy?? Bude znovu zprovozněna ta současná "šikana" na I/55 - tedy přeložka počas stavby D1 do Lipníka pod kopcem od Lapače (resp. ta nikdy nebude opuštěna?) a doprava svedena také do MÚK Sever, nebo řidiči od Olomouce budou muset projíždět skrz Předmostí?
3) Poslední situace, je dokončena D55 na Olomouc. V letáku je zobrazeno i původní vedení II/150 a I/55 před zrpovozněním MÚK Sever, ale to je zřejmě blbost, resp. možná si to ŘSD v letáku ponechává pro případ, že by se D1 nepodařilo dokončit dříve :) Zde již dotaz s průjezdem Předmostím odpadá, protože díky kruháči na křížení II/150 a staré I/55 je, sic etrochu krokolomné, ale aspoň nějaké, napojení všech silnic do MÚK Sever, a tedy možnost pokračovat do Přerova po estakádě.

Existuje někde nějaký výkres dopravní situace po zprovoznění všech staveb? Je zde doufám nějaká koordinace a přemýšlelo se takto v etapách, že ano...
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Aram96 »

Honkl píše:
bumbik píše:aktuální info už i na idnes
https://olomouc.idnes.cz/prerov-dostavb ... zpravy_stk

osobně to vidím tak,že v létě 2020 po všech obstrukcích budeme mít právoplatné SP, pokud se podaří využít mezitimní rozhodnutí na nemovitosti v Dluhonicích, jinak pánbůh s námi (a hlavně s Přerovem)
Mno ty budou mít v Přerově radost až se předposlední úsek postaví a všichni budou jezdit přes Předov :O
Já se moc nedivím. Hodnotím to z pohledu neodborníka, selským rozumem. Celá ta D1 je u Přerova řešená nešťastně. Ve výsledku bude pro Brno-Ostrava D1 rychlejší o pár minut oproti stávající situaci, takže naprd. Chudáci v Dluhonicích. Co kdo čekal, že se stane, když přijde někdo s takovým návrhem. Oni s tím nesouhlasí 20 let !! Proč někoho nenapadlo to zkusit jinak. Tolik let se tlačí takováhle stavba silou a docílilo se akorát toho, že D1 od Vyškova po Hulín je hromadu let víceméně nevyužitá (11 nebo 13 tisíc aut pro mě opravdu není využití dálnice)
Navíc křižovatka Přerov-sever, tak jak je navržená teď, je dost solidní paskvil, který bude dost míchat dopravu. Navazující D55 klidně mohla vést dál od Rokytnice, jsou tam jen pole. Také už se ozývají v Rokytnici ... Tento kus dálniční sítě je podle mě fakt propadák. Neříkám, že se nemá postavit, teď už jo, když je všechno připraveno a jde to do finiše, ale měli by se chytit za nos a u jiných úseků, které jsou méně připravené, tomuto předcházet, což se například u D55 asi nechystá. :(
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Majkii »

SŽDC začala soutěžit Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba za více než 3 mld. bez DPH, která mimojiné přinese chudákům v Dluhonicích i přemostění nádraží.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
martys
Příspěvky: 349
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od martys »

Aram96 píše:Navíc křižovatka Přerov-sever, tak jak je navržená teď, je dost solidní paskvil:(
s tím nelze nesouhlasit. Předchozí řešení bylo "čistější"
Aram96 píše:Navazující D55 klidně mohla vést dál od Rokytnice, jsou tam jen pole. Také už se ozývají v Rokytnici ... :(
zkus si do map na internetu zapnout vrstevnice. Současná D55 vede mezi okrajem Rokytnice a relativně velkým kopcem. Navíc je v lokalitě plánováno vedení VRT,DOL a rekonstrukce žel koridoru Olomouc Přerov
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Lenny »

Ad. 1. Provoz po zprovoznění D1 0137. Doprava vedena na D1 přes provozní MÚK Přerov-Žernov.
0137.jpg
0137.jpg (164.74 KiB) Zobrazeno 6275 x

Připojení stavby I/55 MÚK s ČD Přerov-Předmostí na stávající I/55
I-55 Predmosti.jpg
I-55 Predmosti.jpg (214 KiB) Zobrazeno 6275 x
Ad. 2 Severní část MÚK Přerov-sever je napojena na dnešní provizorní I/55, ze které lze odbočit na II/150, jižní část je napojena na stavbu I/55 MÚK s ČD Přerov-Předmostí. Stávající obchvat Předmostí je uslepen před zrušeným provizorním napojením stavby I/55 MÚK s ČD Přerov - Předmostí. Silnice I/55 je vedena od Olomouce po provizorní přeložce přes MÚK Přerov-sever a dále po stavbě MÚK s ČD do Přerova. Žlutá barva. Modrou barvou je znozorně propojení přes Předmostí po staré silnici.
0136.jpg
0136.jpg (331.26 KiB) Zobrazeno 6275 x
Ad. 3 Po zprovoznění 5502 je severní konec MÚK Přerov napojen na D55. Provizorní napojení I/55 je zrušeno. Díky změně tvaru MÚK Přerov-sever, lze do křižovatky napojit jak stávající I/55, tak i přeložku silnice II/150.

Všechny stavby jsou koordinovány.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Trupman »

:ok: :ok: :ok:
Díky, Lenny. Takže ta provizorní šikana na I/55 zůstane i nadále až do zprovoznění D55 na Kokory. Tím to dává smysl.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
martys
Příspěvky: 349
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od martys »

Tady jsem našel informace ohledně modernizace žel. koridoru. Je zde popisován stav aktuální a návrhový v oblasti kolem Dluhonic.
https://zdopravy.cz/nejvetsi-zakazka-sz ... ove-17499/

Popis celé akce: https://www.szdc.cz/soubory/konference- ... ra-mco.pdf

Na první pohled to sem nepatří, ale prostudování těchto dokumentů může pomoci odpovědět na jednoduchou otázku ohledně posunu dálnice o 150m od Dluhonic nebo jak Patrik prezentoval obchvatem kolem Dluhonic.

Pro ty kdo nemají čas to číst:
Posunu o 150m od Dluhonic brání (mimo jiné) nový nadjezd na komunikaci kolem Prechezy. V současné době se v Přerově staví nové mosty přes koleje , které umožní výjezd na novém kruhovém objezdu na dluhonské ulici v přerově (viz vlákno I/55 Přerov -průtah). A tato komunikace vede u Dluhonic přes 4 velmi vytížené koleje koridoru. Nově by tedy tento přejezd měl být zrušen a nahrazen novým mostem. V místě kam chtějí posunout trasu D1.
Co se týče druhé strany Dluhonic, v dokumentu popisují, že by se mezi Dluhonicemi a Brodkem měl stavět nový most zajištující přesmyk vlaků přes současnou trať Olomouc Přerov.Tato kolej má být vedena po náspu až do výšky 8m (právě v úseku Dluhonice - Rokytnice). A přes tuto kolej má být vedena ještě dálnice D1 podle návrhu ekoteroristy Patrika?? Pokud pominu náklady na tuto zhovadilost, pak by mě zajímalo k jakému zlepšení (po stránce hlučnosti) pro občany Dluhonic a Rokytnice dojde přesunutím D1 západně od Dluhonic ,namísto dnešního řešení.
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Lynx »

Mě zase přijde jako zhovadilost vést dálnici skrz obec, když je možné umístit jí vedle. Kdybych to projektoval já a měl ty možnosti, tak jí navrhnu vedle obce (alespoň těch 150 m) třebas i za cenu lokálního zhoršení parametrů dálnice. Ani k tomu zhoršení parametrů by ale nemuselo vůbec dojít, kdyby to tak někdo projektoval od začátku včetně navazujících úseků a nebral to postaru, jakože důležitější je vyhovět továrně než zde žijcím lidem. S umístěním nadjezdu pro lokální silnici se dá pracovat, ten nemusí být nutně zrovna v místě dálnice.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Aram96 »

Ta D1 okolo Přerova prostě neměla nikdy vést. Pokud je pravda, že Dluhonice proti tomu bojují nebo "bojují" přes 20 let, tak jsou to idioti na ŘSD, kdo můžou za současnou situaci. Dálnice měla vést dál, měla být rovnější, protože takhle proti současnosti ušetří pár minut. Rozplet D1 na D1 na Ostravu a D55 na Olomouc měl být řešen, tak jak je v 21. století běžné v (řekl bych západních, ale už je to i Polsko a Slovensko) ostatních zemích. A to nemluvím o tom, že peážní úsek D1+D55 měl být stavěn alespoň se středním pásem šířky cca 8-10 m, aby se případně měla dálnice kam rozšiřovat. Za to úsek Lipník-Bělotín máme 6-pruh už dnes a úplně k hovnu. A teď do mě. :lol:
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Jarda Š. »

Jenomže umístit D1 mimo Dluhonice, aby to nebylo zas na úkor jiné zástavby, by znamenalo vést jí kolem Přerova východně, což by ale pak značně komplikovalo napojení D55.
bumbik
Příspěvky: 7955
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od bumbik »

Jarda Š. píše:Jenomže umístit D1 mimo Dluhonice, aby to nebylo zas na úkor jiné zástavby, by znamenalo vést jí kolem Přerova východně, což by ale pak značně komplikovalo napojení D55.

Budu oponovat D48 obchvat fm a napojení D56 ...

U Přerova je v plánu východní obchvat II/150 ... Takže D1 jedině zapadne
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Lynx »

Mě přijde, že by to při troše snahy šlo udělat alespoň takhle (v obrázku porovnání trasy ŘSD s trasou mírně oddálenou):

https://mapy.cz/s/38jXp

A dokonce by taková varianta měla lepší průchod nejen kolem obce ale i továrnou, nešla by přímo přes skládku manganu, jako ta stávající trasa prosazovaná ŘSD - což mimochodem už ministr Prachař označoval za projekčně špatné řešení, kde nebylo vůbec dořešeno jak v takovém prostředí budou stavět sloupy estakády atd. S mírně oddálenou variantou by se tomuhle vyhnuli.
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Sauce »

Tohle překopávání by v tuto chvíli už bylo poslední co by tomu chybělo aby se D1 nedostavila vůbec. Trasování se mělo řešit před mnoha lety.

Podle mého názoru měla vest někde mezi současnou D1 a D46. Pak by ani D46 existovat nemusela a někde mezi Přerovem a Olomoucí by byla křižovatka D1 x D55 a nemusela by být peáž.
martys
Příspěvky: 349
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od martys »

Lynx píše:Mě přijde, že by to při troše snahy šlo udělat alespoň takhle (v obrázku porovnání trasy ŘSD s trasou mírně oddálenou):

https://mapy.cz/s/38jXp
A zase by tam byl problém s mostem přes Bečvu, který tvůj návrh kříží. Jedná se o most pro nákladní vozidla. Aktuálně rozpětí mezi opěrami cc 70m... kolik by stál nový se stejnými parametry. předpokládám že sloup v korytě nepovolí povodí moravy...

Taky se mi nelíbí stávající trasování, ale měnit to dnes mi připadá jako sebevražda... Pokud si člověk uvědomí navazující stavby: Stavba přerov-lipník, aktuálně zahájený průpich přerova (estakáda v předmostí), D55 kolem rokytnice, DOL (to je doufám vtip, ale je to zakresleno v mapách), modernizace koridoru (viz příspěvek výše),VRT- nová trať od ostravy na prahu kolem rokytnice...

Nejsem odborník, ale předpokládám že jakákoliv změna trasování D1 by zaťala sekyru i do dalších plánovaných staveb na hodně dlouho.

Navíc se nedomnívám že D1 vede středem obce jak píšeš, ale "pouze" jejím okrajem, a takových míst je nejen v CR jistě hodně. Možná by pomohlo bodobné řešení jako na D8 - skleněný tunel a v okolí hodně rychle rostoucí dřeviny..
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od zesp »

martys: Přesně tak, jak píšeš. Jakmile se rýpne do trasy, stojí všechno kolem na x let... I ten koridor, co už je na spadnutí. Prostě Přerov leží na křižovatce snad všech pozemních dopravních systémů a s tím je nutno počítat... Ono stejně už vidím to projednávání 8m vysokého náspu mezi Rokytnicí a Dluhonicemi. To absolutně nemá žádnou šanci. Stejně tak jako Patrikův obchvat. Rokyťáci už úspěšně zasekli D55 na jedné straně, o co větší problém bude smést ze stolu přesmyk koridoru, či násep odkloněné dálnice, která musí přes tu trať taky jít? Vždyť to budou mít nadohled úplně stejně jako tu D55... Takže budeme tedy muset být rádi a vděčni alespoň za ten průpich, který se snad dovede do zdárného konce.... Snad... Všechno ostatní jde pomalu, ale jistě do háje...
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od zesp »

Jen ještě dovětek: Jestli on ten filutant Patrik už tohle neměl promyšlené dávno... Takže tím, že bude tvrdě trvat na posunu dálnice zabije tolik much jednou ranou, že se mu o tom nikde jinde ani nesnilo... Tedy, klobouk dolů, jestli to tak může být a tím pádem je to jeho mistrovský kousek. Ale snad to tak není...
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Aram96 »

Mě by zajímalo, jestli by posun o pár metrů byl opravdu několik let navíc. Nešla by udělat nějaká výjimka ? Prostě jen vykoupit pozemky pod novou trasou a stavíme ?
Jinak celkově ty změny trochu nechápu .. když byla krize, tak křižovatku Přerov-sever "zlevnili" a vzešel z toho paskvil, jak jej známe teď. Je takový problém vrátit její podobu do původního stavu ? Kde jinde mít nějakou lepší křižovatku když ne na rozpletu dálnic do dvou. Zaplať pánbu za podobu křižovatky D35xD1, ta je téměř vzorná až na ten pokračující kolektor třetím jízdním pruhem.
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Lynx »

martys píše:Navíc se nedomnívám že D1 vede středem obce jak píšeš, ale "pouze" jejím okrajem, a takových míst je nejen v CR jistě hodně. Možná by pomohlo bodobné řešení jako na D8 - skleněný tunel a v okolí hodně rychle rostoucí dřeviny..
Nikde nepíšu že by vedla dálnice středem obce, ale že vede skrz obec. Což vede. Byť je to na okraji obce, tak se bohužel podařilo projektantům obec trefit. Jestli vedou tyhle případné změny k oddálení výstavby a nebo ne, to se dá těžko posoudit. Zatím je to vždy tak, že ŘSD protlačuje silou svoje řešení a někde to trvá o 5 let déle, někde o 10 let, někde o 20 let ..... kdyby byli vstřícnější k veřejnosti a dálnici projektovali s ohledem na obyvatelé a někde třebas nějáký ústupek udělali, tak by to možná o tolik déle být nemuselo. Každopádně já jsem pro, aby se to projektovalo s maxiimálním ohledem na obyvatelstvo už předem a trefit obec, to je opravdu to nejkrajnější řešení, když to už opravdu jinak nejde. A tady to zrovna jinak jde.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Aram96 »

Souhlas, od začátku k tomuhle prostě nemělo dojít. Popravdě nevím, co bude rychlejší, jestli přistoupit na posunutí nebo to chtít protlačit tak, jak to je. Asi protlačit vyjde časově rychleji, ale musí se z toho poučit a nedat jinde záminku k blokaci. Někde to opravdu nejde a je nutná demolice. Problém je, že dost často vidím, že dálnice vede třeba 100-200 m od obce když klidně může vést 500-600, PROČ ? Dobře postaví se o pár set metrů více (někdy ani ne), něco se ušetří na valech či PHS, ale co to ušetří nervů a průtahů. Pravdou je, že někde to opravdu nejde a ani tunel není řešení např. D43 u D1 u Bosonoh. Už vidím ty dohady za 10-15 let :lol:
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Sauce »

To jste teda docela optimista, jestli si myslíte, že D43 se někdy stavět bude :D
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od Honey72 »

Vést v Česku trasu dálnice ladně, tedy bez prudkých oblouků a stoupání, ale přitom daleko od každé vesnice, mimo lesy, ochranná pásma čehokoliv nebo nedělit něčí pole, je nemožné. Nejsme pusté nezastavěné území. Dokonce i hory máme hustě osídlené. Snad jediné plochy, kudy by se dala dálnice protáhnout bez protestů obyvatel jsou vojenské újezdy :-) Avšak podle mnoha lidí je to snadné. Zkuste si tedy otevřít letecký snímek a zakreslete si alternativní trasu okolo Přerova. Ta se jednoduše nesmí dotknout žádných domů, kromě průmyslových ploch. A nyní následují další podmínky. Dálnice musí mít návrhovou rychlost 120, niveleta musí být proto taková, aby byla dodržena rozhledová vzdálenost. Nacpat do toho křižovatky. Dálnice se nesmí dotknout ochranného pásma letiště, vodních zdrojů nebo chráněných lokalit. Následuje vyřešit vedení vysokého napětí, zátopovou oblast, hluk atd. Pak se projektant musí poprat s odvodem dešťové vody, nejlépe samospádem, vybudovat usazovací nádrž, ale také najít potok nebo řeku, kam to odteče a nevytopit přitom vesnici. Pak jsou tu místa, kde nelze snadno zakládat mosty. Na rovinách je problémem spodní voda, zářezy jsou tudíž nesnadné, natož tunely, navíc v zátopové oblasti. Takže náspy. Ty zase nikdo nechce moc vysoké. Samozřejmě trasa musí vést tak, aby co nejvíce pokryla dopravní potřebu. U Přerova to je napojení na D55 a i město samotné musí být obsluhováno. No a nakonec se ozvou požadavky lidí. Myslivci nechtějí přijít o honitbu, sedláci nechtějí dělit pole, obce nechtějí přijít o rezervu k výstavbě domů, fabriky také, vodáci o vodu, maniaci o křečky apod.
Myslím, že každý normální projektant se v první řadě snaží vést dálnici úplně mimo lidská obydlí. Doba průtahů přes města je už dávno pryč.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od zesp »

Honey 72: Přesně tak. To že ta dálnice líže okraj Dluhonic, jistě nebylo jen tak. Kdo to tam zná, tak ho musí hned napadnout, že ta dálnice tuto nevábnou část městské části vlastně zvelebí... Navíc ten posun může být problém i kvůli jiné věci - mezi silnicí do Předmostí a Dluhonickou spojkou je v těchto místech taková zvláštní oblast, kde i v období nízkého úhrnu srážek stojí voda a je zde takové pole, nepole, které se kvůli neustálému zamokření pořádně nedá obdělávat. Hodil by se sem spíše nějaký mokřad. A přesně napříč by teď tedy měla ta dálnice vést... Jestli se nechtěl projektant vyhnout právě tomu. Oblasti se velmi přiléhavě říká Staré Rybníky...
martys
Příspěvky: 349
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov

Příspěvek od martys »

navíc ta dálnice prochází průmyslovou oblastí: těsně míjí odkaliště skládky apod. Pokud dálnice povede skrz, jaká je pravděpodobnost že v dnešní době někdo povolí vybudování toho samého o kousek vedle. Pokud vím dálnice vede u dluhonic přes skládku zelené skalice, a celý přerov s okolím leží na štěrkopísku. Proto předpokládám že ta skládka bude v nějaké "vaně". A do toho se blbě dělají díry pro základy mostů...

Osobně souhlasím s tím že trasování u dluhonic je příšerné. Nechtěl bych tam bydlet ani jinde poblíž dálnice. Ale lepší rozumná trasa asi nebude (těch 100 m nic neřeší). Takže mi přijde lepší zaměřit se na takové technické řešení aby to lidem v dluhonicích pomohlo. Třeba vykoupit domy v bezprostřední vzdálenosti dálnice za peníze, za které se dá postavit nový dům na druhé straně dluhonic. Náklady budou určitě nižší než, nový projekt, výkupy pozemků,atd. A to nezminuji vliv na zdraví lidí v Přerově po dobu než se tento úsek postaví :-(
Odpovědět

Zpět na „D1“