[D1] 0136 Říkovice – Přerov
Re: Poslední úseky D1
Po shlédnutí schváleného materiálu ministerstva dopravy na roky 2010 až 2012 je už teď jasné že zbývající úsek D1 Říkovice - Přerov - Lipník nad Bečvou se ani do konce roku 2012 určitě stavět nezačne. Po zprovoznění celého úseku D1 Lipník nad Bečvou - Bohumín st. hr. Polsko se určitě zvedne provoz na této dálnici hlavně z Polska a úzkým hrdlem na celé trase do Brna bude R46 Olomouc - Vyškov která je uspořádání 2 a 2 pruhy bez odstavného pruhu a začnou problémy které nastávají na I/48 Bělotín - Příbor. Zároveň R46 už teď není v optimálním stavu a hlavně občané Přerova budou mít radost. Je nasnadě tento problém z dostavbou D1 začít urychleně řešit.
Re: Poslední úseky D1
Naprostý souhlas cesta Olomouc - Vyškov je v hodně špatném stavu a zajímali by mě intenzity dopravy v posledních letech...
Re: Poslední úseky D1
Já vím pravě jsem zvědav na 2010...
Re: Poslední úseky D1
Ale 2010 bude hotové a zveřejněné až v roce 2011. Dříve to není možné
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Poslední úseky D1
Na 0137 Přerov - Lipník jsou pozemky vykoupeny skoro všechny, což se o 0136 Říkovice - Přerov říci nedá, kde jich ještě řada chybí vykoupit, např. v MÚK Říkovice nebo MÚK Přerov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poslední úseky D1
Tohle se stane už na jaře - relace Wien - Katowice via ČR se stane hodně zajímavou už za pár týdnů, po zprovoznění Eibesbrunn-Suesenbruenn ve Vídni - odpadnou tak hodinové kolony na průjezd Vídní po Bruennerstrasse a tím pádem se trasa stane "konkurenceschopnější". Navíc na jaře se bude z Vídně frčet až do Schriku... Sumasumárum odhaduju úsporu času na 40-50 minut jízdy. Přidejme dokončení naší D1 na severní Moravě a A1 do Katowic -> další úsporu 40-50 minut a můžeme se těšit na spoustu PL aut a kamionů !Hombre píše:Po zprovoznění celého úseku D1 Lipník nad Bečvou - Bohumín st. hr. Polsko se určitě zvedne provoz na této dálnici hlavně z Polska
V ČR vidím na relaci A-PL úzké hrdla dvě - napojení R52 na D1 (resp. celý průjezd okolo Brna) a pak onu R46 respektive její nájezdy a chybějící odstavný pruh. Dlouhodobá řešení jsou R55 a obchvat Břeclavi pro první problém, D1 u Přerova pro druhý. Tipnul bych si, že se první podaří vyřešit cca do 15 let a druhý cca do 5let.
Otázkou je zda by se nemělo spíše investovat do zlepšení parametrů D1 a MÚK u Brna a zkvalitnění R46 /rozšíření o odstavný pruh ala D1 A-B/, tam by snad mohlo jít časově o 5 let respektive 2-3 roky pro vylepšení R46... Je to podle mne filozofie - chceme dlouho čekat na luxusní řešení (D1), nebo krátce na polovičaté a mírně tím oddálit luxusní řešení ?
Re: Poslední úseky D1
Ja si zase myslím že pokud budeme postupovat tak že budeme zachraňovat cesty protože tam je velký tranzit tak už žadnou novou nepostavíme. Hold při sčítání 2010 se zjisti že tam je největší zatížení a musí se dát Přerovu priorita...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poslední úseky D1
Tak logicky nejdřív cestu odlehčím a pak opravím.
Takže dostavět páteř, a pak léčit údy.
Já myslím, že ta D1 u Přerova bude za rok hodně aktuální.
A bylo by dobré už tuto D dokončit a pak začít od Prahy vlastně stavět znovu
Takže dostavět páteř, a pak léčit údy.
Já myslím, že ta D1 u Přerova bude za rok hodně aktuální.
A bylo by dobré už tuto D dokončit a pak začít od Prahy vlastně stavět znovu
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Poslední úseky D1
Hlavně R46 nebude ten zásadní upgrade (kromě délky připojovacích a odbočovacích pruhů) potřebovat ani ve vzdálenější budoucnosti. Po dostavbě D1 by tam defacto stačila kvalitní silnice I. třídy, takže myslím, že s R 22,5 si tam ještě nějaký čas vystačíme.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Poslední úseky D1
Určitě bude nějaký ten čas stačit. Jen doufám, že nějakou chytrou hlavu nenapadne sundat ty krásné cedule s autíčkem.martini píše:Hlavně R46 nebude ten zásadní upgrade (kromě délky připojovacích a odbočovacích pruhů) potřebovat ani ve vzdálenější budoucnosti. Po dostavbě D1 by tam defacto stačila kvalitní silnice I. třídy, takže myslím, že s R 22,5 si tam ještě nějaký čas vystačíme.
Doteď byl stav takový, že 0137 se měla stavět vzhledem k připravenosti dříve než 0136 a i o rok dříve otevírat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poslední úseky D1
Tak rok by se dál snést, začne se příští rok tak jak je uvedeno v letácích?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Poslední úseky D1
S navrhovanou nulou, jak je tomu u návrhu SFDI na příští rok (volně ke stažení na www.sfdi.cz), to moc asi nepůjde, což je škoda.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Občanské sdružení chce bojovat za dálnici do Přerova
(...)
Tato stavba ["obchvat Přerova"] by měla být definitivně dokončena až v roce 2013 nebo 2014, přičemž definitivní termín jejího zahájení se v průběhu uplynulých let už několikrát změnil...
Stavba dálnice z Říkovic do Přerova vázla dlouhou dobu na výkupu pozemků, s nimiž byly značné problémy. V minulosti navíc narážela také na stížnosti ekologických aktivistů z Hnutí Duha. „Finanční nároky na výkupy pozemků jsou velké,“ potvrdil ředitel závodu Ředitelství silnic a dálnic v Brně Pavel Doležal.
Jak se zdá, bude dříve hotový úsek dálnice z Lipníka do Přerova. „Stavební povolení by mělo být vydáno každým dnem, jak nás informovali zástupci vedení Ředitelství silnic a dálnic. Ti nám také doporučili stavbu dálnice z Říkovic do Přerova na ministerstvu znovu urgovat,“ uvedl přerovský primátor Jiří Lajtoch...
(...)
Tato stavba ["obchvat Přerova"] by měla být definitivně dokončena až v roce 2013 nebo 2014, přičemž definitivní termín jejího zahájení se v průběhu uplynulých let už několikrát změnil...
Stavba dálnice z Říkovic do Přerova vázla dlouhou dobu na výkupu pozemků, s nimiž byly značné problémy. V minulosti navíc narážela také na stížnosti ekologických aktivistů z Hnutí Duha. „Finanční nároky na výkupy pozemků jsou velké,“ potvrdil ředitel závodu Ředitelství silnic a dálnic v Brně Pavel Doležal.
Jak se zdá, bude dříve hotový úsek dálnice z Lipníka do Přerova. „Stavební povolení by mělo být vydáno každým dnem, jak nás informovali zástupci vedení Ředitelství silnic a dálnic. Ti nám také doporučili stavbu dálnice z Říkovic do Přerova na ministerstvu znovu urgovat,“ uvedl přerovský primátor Jiří Lajtoch...
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Jaké stavební povolení? Nemysleli náhodou provizorní napojení 0135 na I/55?andy píše:Jak se zdá, bude dříve hotový úsek dálnice z Lipníka do Přerova. „Stavební povolení by mělo být vydáno každým dnem, jak nás informovali zástupci vedení Ředitelství silnic a dálnic. Ti nám také doporučili stavbu dálnice z Říkovic do Přerova na ministerstvu znovu urgovat,“ uvedl přerovský primátor Jiří Lajtoch...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Ku podivu snad ne - leták dálnice D1 Přerov–Lipník taky píše, že SP má být tento měsíc
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Jako případná stavba 0137 je fajn, ale představuji si situaci v Přerově. Už teď je to tam apokalypsa, co bude potom?
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Přesně o tom je ten odkazovaný článek Radnice Přerova se obává, že kolaps nastane už po otevření 0135, a proto chce aspoň hotfix v podobě kapacitního průtahu.
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Myslite, ze pristi rok bude stavba Prerov - Lipnik opravdu zahajena, ikdyz nema vyclenene finance? Kdyz uz zadali o SP? Pravdou je, ze stavajici silnice od Prerova je hodne nebezpecna..
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Pozemky na 0137 jsou vykoupeny skoro všechny. Někde jsem zaslechl, že na stavbu mělo být vypsáno výběrové řízení, ale s ohledem na zákaz se tomu tak nestalo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 13.4.2009 18:09:20
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
V letáku se píše D26,5, tzn. že při nějakém případném problému by tady nešlo vést 2+2 po jedné polovině? Pokud je to tak, přijde mi to lehce nešťastné...
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
0136 je v kategorii D 26,5 s některými úseky rozšířenými na D 28,0
0137 je v kategorii D 27,5 s některými úseky rozšířenými na D 30,0 a D 28,0
0137 je v kategorii D 27,5 s některými úseky rozšířenými na D 30,0 a D 28,0
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Přesně tak. Jen s tím rozdílem, že v místech delších mostů je v kategorii D28, aby při případných rekonstrukcích těchto mostů šlo udělat na jedné polovině 2+2. Stejně tak je na tom 0136, nejspíš i 0135, určitě je to i na 0134 a možná i na 0133, to nevím jistě.Marty - KV píše:V letáku se píše D26,5, tzn. že při nějakém případném problému by tady nešlo vést 2+2 po jedné polovině? Pokud je to tak, přijde mi to lehce nešťastné...
Re: 0136 a 0137 Říkovice - Přerov - Lipník
Myslím, že 26,5 opravdu stačí. Jednak je to levnější, a také tady bude existovat i nadále náhradní trasa po r46 a r35..