[D1] 0136 Říkovice – Přerov
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
To není vzor žurnalistiky:
1) Změna trasy o 150 metrů, která by uspokojila občany, by měla za následek posunutí dálnice na pozemky Prechezy (Babiše). Takové podprahové sdělení, že nová trasa vadí Babišovi. Že se jednou budu zastávat Babiše mě skutečně nenapadlo!
2) Musím se zastat i Havlíčka. Prý tuší problémy při dostavbě. Já mám pocit, že kromě autora článku problémy tuší již několik let všichni občané ČR.
3) Kvůli stavbě páteřní komunikace by mělo v Dluhonicích padnout několik domů.
1) Změna trasy o 150 metrů, která by uspokojila občany, by měla za následek posunutí dálnice na pozemky Prechezy (Babiše). Takové podprahové sdělení, že nová trasa vadí Babišovi. Že se jednou budu zastávat Babiše mě skutečně nenapadlo!
2) Musím se zastat i Havlíčka. Prý tuší problémy při dostavbě. Já mám pocit, že kromě autora článku problémy tuší již několik let všichni občané ČR.
3) Kvůli stavbě páteřní komunikace by mělo v Dluhonicích padnout několik domů.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Několik - že by dva ?
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Tak je pravda, že Patrik teď nějak podezřele dlouho nebyl v televizi a nemohl tam máchat rukama a ukazovat premiérovi země, kde "by to viděl, že by to mělo vést, ta dálnice" Snad se sejdou, pohoní si a změna nabude právní moci
Edit: pohoní si mám na mysli samozřejmě ego
Edit: pohoní si mám na mysli samozřejmě ego
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Ale, ale, zamrzlo peklo:o) Takže jseš tím pádem také kobliha?:o)theodor less píše:To není vzor žurnalistiky:
1) Změna trasy o 150 metrů, která by uspokojila občany, by měla za následek posunutí dálnice na pozemky Prechezy (Babiše). Takové podprahové sdělení, že nová trasa vadí Babišovi. Že se jednou budu zastávat Babiše mě skutečně nenapadlo!
Mimochodem, za podobnou kritiku "nevalné úrovně žurnalistiky" ve zprávě o posunu na 1109 jsem tam dostal zákaz:o)
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Lynx píše: .................................
Arogantní jsou, když nejednají s lidmi, kterých se to týká - v daném případě s Dluhonickými. S Patrikem žádný důvod k jednání nemají. A z výše uvedených důvodů považuji takové jednání za naprosto zbytečné.
Odvolání podalo celkem 9 osob ! 3 právnické osoby (jedno z toho je Patrik) a 6 fyzických osob. Takže i kdyby někdo něco vyjednal s Patrikem, tak zbývá ještě 8 dalších ......1975 píše:Obecně asi ano, ale kdoví, co třeba stálo za stažením odvolání na 1109 - třeba to byla právě nějaká ta jednání....
Takže chápal bych, kdyby byl Patrik jediný, kdo to blokuje, že se s ním chtějí domluvit. Ale v tomhle případě to asi fakt nemá cenu. Někteří z těch 8 jsou možná Patrikovi známí, kteří by si třeba taky dali říct, ale někteří jsou místní a s Patrikem nemají nic společného. A na ty asi dohoda s patrikem platit nebude.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Taková kacířská myšlenka: Nejsem si teda úplně jistý, jak to historicky vzniklo, ale říkám si - pokud to celé stojí na změně územního rozhodnutí, tak mi z toho vyplývá, že nějaké pravomocné rozhodnutí na předchozí verzi (křižovatky?) existuje. Proč není možné se na tu změnu vykašlat a postavit to podle původního, platného ÚR? Je ten původní koncept opravdu tak strašně špatný / neprojednatelný / nevykoupitelný / nepostavitelný, že se vyplatí i současné martyrium s rizikem propadnutí EIA? Dost bych se tomu divil.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
důvod je prostý, kromě změny tvaru větví MÚK se řeší i další drobnější změny jako odvodnění atd. atd. vyplývající ze změn legislativy a dle požadavku správců sítí atd. tudíž na změnu ÚR se vykašlat tak úplně nejde ...Stanley píše:Taková kacířská myšlenka: Nejsem si teda úplně jistý, jak to historicky vzniklo, ale říkám si - pokud to celé stojí na změně územního rozhodnutí, tak mi z toho vyplývá, že nějaké pravomocné rozhodnutí na předchozí verzi (křižovatky?) existuje. Proč není možné se na tu změnu vykašlat a postavit to podle původního, platného ÚR? Je ten původní koncept opravdu tak strašně špatný / neprojednatelný / nevykoupitelný / nepostavitelný, že se vyplatí i současné martyrium s rizikem propadnutí EIA? Dost bych se tomu divil.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
K tomu posunutí trasy: protestující občané Dluhonic si zaplatili Děti země na "ekologické poradenství", jinými slovy společně začali vytvářet právní obstrukce. Podle nich je posunutí trasy naprosto jednoduché; jenom udělat čáru na mapě o kousek vedle. Stále ale nikdo ze zúčastněných stran nepojmenoval 2 zásadní proměnné, které potenciální posun trasy ne/umožňují:
1) Když to povede blíže městu, musí se dálnice více zakřivit. Nikdo ale nedokázal definovat, jestli by zmenšený poloměr zakřivení po posunu trasy (naprosto zbytečně) nezpůsobil nutnost snížit povolenou rychlost v tomto úseku.
2) Část dálnice povede na estakádě přes Prechezu nad jejími chemickými skládkami (Prachař v jednom ze starších rozhovorů zmiňoval zelenou skalici). Město o tom s Prechezou vedlo dlouhá jednání a díky tomu jsou v nynějších plánech jasně definovaná místa, kde by ty piloty mohly stát s ohledem na podloží. Při myšlence posunu trasy ale tohle vůbec nikdo nebere v potaz, přitom už jen při laickém pohledu do mapy z toho lze usoudit, že to není žádná trivialita a případné sanace by stály spoustu času a peněz: https://mapy.cz/s/pufuveruso Na Googlu mají aktuálnější obrázky, je vidět, že tam toho sajrajtu určitě neubývá: https://goo.gl/maps/u7N24JC9XxDPHzEB9 Ale hlavně že Patrik dělá blbýho a prej neví, v čem je problém, aby byl pilíř o několik desítek metrů vedle..
Kdyby někdo o těchto proměnných věděl více, budu rád za info. Protože pokud by nebyly realizovatelné bez dopadů, pak je veškerá diskuse o změně trasy naprosto bezpředmětná a dá se diskutovat akorát o snižování dopadů aktuálně plánované trasy na okolí (delší/vyšší protihlukové stěny atd.).
1) Když to povede blíže městu, musí se dálnice více zakřivit. Nikdo ale nedokázal definovat, jestli by zmenšený poloměr zakřivení po posunu trasy (naprosto zbytečně) nezpůsobil nutnost snížit povolenou rychlost v tomto úseku.
2) Část dálnice povede na estakádě přes Prechezu nad jejími chemickými skládkami (Prachař v jednom ze starších rozhovorů zmiňoval zelenou skalici). Město o tom s Prechezou vedlo dlouhá jednání a díky tomu jsou v nynějších plánech jasně definovaná místa, kde by ty piloty mohly stát s ohledem na podloží. Při myšlence posunu trasy ale tohle vůbec nikdo nebere v potaz, přitom už jen při laickém pohledu do mapy z toho lze usoudit, že to není žádná trivialita a případné sanace by stály spoustu času a peněz: https://mapy.cz/s/pufuveruso Na Googlu mají aktuálnější obrázky, je vidět, že tam toho sajrajtu určitě neubývá: https://goo.gl/maps/u7N24JC9XxDPHzEB9 Ale hlavně že Patrik dělá blbýho a prej neví, v čem je problém, aby byl pilíř o několik desítek metrů vedle..
Kdyby někdo o těchto proměnných věděl více, budu rád za info. Protože pokud by nebyly realizovatelné bez dopadů, pak je veškerá diskuse o změně trasy naprosto bezpředmětná a dá se diskutovat akorát o snižování dopadů aktuálně plánované trasy na okolí (delší/vyšší protihlukové stěny atd.).
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Majkl91: před nějakou dobou tady někdo posílal odkaz, že Přerov se chystá západně od současné trasy obnovovat rybníky a vytvářet odpočinkovou zónu. Takže to by možná byl další problém pro přesun trasy.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Možná se najde i něco přesnějšího, ale pro začátek toto:Majkl91 píše: Když to povede blíže městu, musí se dálnice více zakřivit. Nikdo ale nedokázal definovat, jestli by zmenšený poloměr zakřivení po posunu trasy (naprosto zbytečně) nezpůsobil nutnost snížit povolenou rychlost v tomto úseku.
mapman píše:S posunem k letišti byl vždycky problém, tam to nejde, zahloubení je problematické kvůli spodním vodám a potřeba odčerpávat vodu z dálnice při větších deštích, o povodních nemluvě. Jediná reálná možnost by byla zmenšení oblouku za MÚK Přerov-západ a obejití Dluhonic esíčkem za cenu nenormových parametrů:
https://mapy.cz/s/3cbpD
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Opravdu to nejde ? To je ta původní křižovatka tak fatálně špatně navržená, že jí nejde realizovat ?bumbik píše:důvod je prostý, kromě změny tvaru větví MÚK se řeší i další drobnější změny jako odvodnění atd. atd. vyplývající ze změn legislativy a dle požadavku správců sítí atd. tudíž na změnu ÚR se vykašlat tak úplně nejde ...Stanley píše:Taková kacířská myšlenka: Nejsem si teda úplně jistý, jak to historicky vzniklo, ale říkám si - pokud to celé stojí na změně územního rozhodnutí, tak mi z toho vyplývá, že nějaké pravomocné rozhodnutí na předchozí verzi (křižovatky?) existuje. Proč není možné se na tu změnu vykašlat a postavit to podle původního, platného ÚR? Je ten původní koncept opravdu tak strašně špatný / neprojednatelný / nevykoupitelný / nepostavitelný, že se vyplatí i současné martyrium s rizikem propadnutí EIA? Dost bych se tomu divil.
Mě už vícekrát napadlo to samé co pana Stanleyho. připadá mi, že tohle si ŘSD zavařilo samo úplně nadbytečně. Jednu ne moc dobrou křižovatku předělává na jinou stejně tak blbou křižovatku a výsledek je zdržení o mnoho let ...... Aneb i kdyby nebyl žádný Patrik, oni si se zdržováním stavby vystačí sami.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Rozumím tomu, že tohle je (asi) nenormové, rozhodně to však není vedení takové, že by bylo nutné snížení rychlosti KVŮLI POLOMĚRŮM. To je bohužel naprostý nesmysl. Na mnoha místech dálniční sítě najdeme menší poloměry a 130 tam je. Tím se nijak nezastávám odpůrců současné trasy (pro jistotu to píšu znovu).theodor less píše:Možná se najde i něco přesnějšího, ale pro začátek toto:Majkl91 píše: Když to povede blíže městu, musí se dálnice více zakřivit. Nikdo ale nedokázal definovat, jestli by zmenšený poloměr zakřivení po posunu trasy (naprosto zbytečně) nezpůsobil nutnost snížit povolenou rychlost v tomto úseku.mapman píše:S posunem k letišti byl vždycky problém, tam to nejde, zahloubení je problematické kvůli spodním vodám a potřeba odčerpávat vodu z dálnice při větších deštích, o povodních nemluvě. Jediná reálná možnost by byla zmenšení oblouku za MÚK Přerov-západ a obejití Dluhonic esíčkem za cenu nenormových parametrů:
https://mapy.cz/s/3cbpD
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Pokud vím, tak myšlenka změny územního rozhodnutí začala tím, že nějakého genia napadlo, že ušetříme peníze na velkoryse (a bezproblémově) vyprojektované křižovatce. Konkrétní argumenty, proč by měly být nutné ty další drobnější změny jsem nikde nezaznamenal. Mám podezření, že se to s tím jenom svezlo.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Za změnou bych hledal pana bývalého ministra Prachaře, který nechtěl zabírat příliš mnoho zemědělské půdy a teď kritizuje, že to není stát schopen postavit.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Já bych byl pro další změnu, vím o řešení, které by postavením jedné kraťoučké vratné rampy vyřešilo asi 2 nebo 3 do očí bijící problémy naráz.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
To už zase rozebírate přesun trasy? Stačí si projít celé toto vlákno, několikrát to už bylo řešené a víceméně vždy se stejným závěrem.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Babiš nadává aktivistům kvůli dokončení D1:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/babi ... paign=null
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/babi ... paign=null
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Už jsem to tu psal. Pokud uděláte na desítkách kilometrů trasy rovinatým územím najednou jiný poloměr, i kdyby 100% normový, bude tato náhlá změna pro řidiče nepříjemná až nebezpečná. Takže nutné snížení rychlosti je dost možné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
A zatáčka v MÚK Hulín ? Nebo úplně stejná zatáčka přímo na 0136 před estakádou ? To není po rovných desítkách km problém ?
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
v MÚK Hulín je snížena rychlost na 100km/h... minimálně ze směru od Brna
edit: je i od Ostravy
edit: je i od Ostravy
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Ano, o užitečnost (prospěšnosti, realizovatelnosti) odsunu (v místě domů jen o 50 metrů) je přesvědčeno jen pár lidí. Ale Majkl91 se pídil po informacích, tak píšu na co jsem narazil.Sauce píše:To už zase rozebírate přesun trasy? Stačí si projít celé toto vlákno, několikrát to už bylo řešené a víceméně vždy se stejným závěrem.
Trex píše:Rád bych se zeptal, jaké jsou ty opravdu zásadní připomínky proti této variantě? Mám na mysli dva protisměrné oblouky R 1350m
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Na většině našich dálnic lze za běžných podmínek jet v pohodě 170 km/h. To znamená, že provoz při dodržování předepsané rychlosti probíhá se značnou rezervou. V úsecích, kde je možno jet technicky maximálně 130 km/h tato rezerva chybí. A to je to oč tu běží.Aram96 píše:Rozumím tomu, že tohle je (asi) nenormové, rozhodně to však není vedení takové, že by bylo nutné snížení rychlosti KVŮLI POLOMĚRŮM. To je bohužel naprostý nesmysl. Na mnoha místech dálniční sítě najdeme menší poloměry a 130 tam je.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Podle čeho nebo koho se ta prezerva stanovuje, podle dědka v klóbrcu s favoritem? Protože mi připadá, že se z té bezpečnosti můžou všicni podělat. Na D1 exit 189 (od Rosic je omezení tuším na 60, kára s lepším podvozkem se tam dá jet bezpečně i dvojnásobek.
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Pardon, že je v MÚK Hulín 100 km/h jsem vůbec nevěděl, přiznám se, že to jsem tam v životě nedodržel
Re: [D1] 0136 Říkovice – Přerov
Stanley tady nadhodil , a já se připojil, proč se nepostaví tato stavba podle starého a PLATNÉHO ÚR ? !
Tomu brání zase jen nějáký úřední šiml. A tak se radši ŘSD snaží několik let protlačit změnu ÚR, kterou dost možná neprotlačí a propadne i výjimka z EIA .....
Tak proč se nevrátit k původní ÚR ? Relevantní důvod nezazněl.
Tomu brání zase jen nějáký úřední šiml. A tak se radši ŘSD snaží několik let protlačit změnu ÚR, kterou dost možná neprotlačí a propadne i výjimka z EIA .....
Tak proč se nevrátit k původní ÚR ? Relevantní důvod nezazněl.