[D1] 01191.A MÚK Brno jih

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2037
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

[D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Jirka L »

Výkupy pozemků už se trochu hýbou, tak zakládám samostatné téma. A přikládám odkaz na leták

ŘSD: modře
město: žlutě

plné rozlišení:
stav k 4.12.2022
stav k 17.11.2021
stav k 17.11.2020

náhled:
D1 01191.A MÚK Brno-jih 2022-12-04.jpg
D1 01191.A MÚK Brno-jih 2022-12-04.jpg (912.21 KiB) Zobrazeno 6363 x
Vikingkiller
Příspěvky: 650
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Vikingkiller »

160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od 160kmh »

4 roky stavby na jednom z nejvytíženějších míst v ČR.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od mapman »

Ano, pochopitelně, je to novostavba dálniční křižovatky za provozu, úplně nové větve včetně všech stávajících i nových mostů v jiných místech než ty stávající, to vše při zachování stávajícího počtu průběžných jízdních pruhů pro tranzitní směry v křižovatce.
kot
Příspěvky: 10331
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od kot »

No, prča to rozhodně nebude...
Aram96
Příspěvky: 7835
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Aram96 »

160kmh píše:4 roky stavby na jednom z nejvytíženějších míst v ČR.
U tohoto 4 roky naprosto chápu. Musí se jít kousíček po kousku a každý kousíček bude klidně na celou sezonu. Spíše nechápu některé úseky dálnic na zelené louce, že trvají 3 někdy i 4 sezony a není tam nic extra náročného. Ale v posledních letech je vidět zrychlování i samotné výstavby. :ok:

Vypadá to, že se budou snažit tuto stavbu stavět částečně zároveň s úsekem vedle směrem na Prahu a z části zároveň s tím úsekem na Ostravu. Proč ne. Hlavní je, aby se stavělo vždy něco k tomu, aby nebylo omezení jen kvůli samotné křižovatce.

Jsem pořád ale zvědavý, jestli bude ve výsledku 2-pruhové připojování D2+kolektorů na D1 (jak směr Praha, tak směr Ostrava). A mám na mysli to poctivé, min. 300+300 m dlouhé. Místo je na to do obou směrů. Podle posledních malůvek tam nebylo a to považuju za naprosto trestuhodné. Když už se staví nový 2-pruhový pás dálnice směrem na Ostravu až za ten most přes II/380, pak je nepostavení 2-pruhových připojováků nepochopitelné. :roll:
Řešení odbočováků lze považovat za dostatečné.
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Honey72 »

Samozřejmě bychom zvládli budovat rychleji podobně jako Číňani, jenže oproti nim nemáme bezedný státní rozpočet a rychlou návratnost. Pokud by firma stihla postavit tu samou dálnici za rok místo za tři obvyklé, musel by stát vyplatit už v ten rok nejen všechny třetiny najednou, ale i o polovinu víc jako příplatek za rychlé budování. Najmout si více lidí, techniky, více směn, noční apod. stojí dost peněz a také málokterá firma to zvládne zorganizovat a šla by do tendru. Také by to chtělo armádu úředníků, kteří by na tolika rychlých stavbách prováděli stavební dozor. A těch staveb máme strašně moc. Až bude síť téměř kompletní, budeme si moci dovolit i rychlostavby :)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od 160kmh »

Stačí se zaměřit na místa, kde je například neintenzivnější doprava což 80 tisíc aut za den v tomto úseku by si další miliardu za rychlejší stavbu celého úseku zasloužilo.
Jednou by se ty noční naučit už mohli.
Aram96
Příspěvky: 7835
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Aram96 »

Nesouhlasím. D1 bude stejně kolem Brna rozkopaná minimálně 10 let, je úplně jedno na kterém úseku. Takže doba výstavby 4 roky pro křižovatku vůbec ničemu nevadí. Spíše se hrozím zpoždění toho úseku mezi km 190-194. Ten úsek se teď dost zpozdil v přípravě. Doufám, že se to bude alespoň trochu časově prolínat.
Paul1
Příspěvky: 346
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Paul1 »

A to já zase souhlasím. V případě takové rekonstrukce s masivním provozem by se měla více zohlednit délka stavby i za vyšší cenu. Od příštího roku bude D1 kolem Brna víceméně nepouživatelná. A je velký rozdíl, jestli by tam byly uzavírky a kolony např. 7 let nebo 10.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od mapman »

Ale to jo, jedním ze soutěžních kritérií bude určitě i čas. Takže může vyhrát ten kdo nabídne vyšší cenu při rychlejším čase. Nicméně to nic nemění na tom, že tu dálnici nejde zavřít a za provozu to nejde udělat celé najednou. Navíc velká čast stavby jsou mosty, u kterých ten celkový čas prostě o moc zkrátit nejde. Hlavní stavební sezóny budou dvě, poslední je dokočovací bez velkých omezení a první je spíš taková přípravná fáze na tu první hlavní sezónu. Takže v praxi to budou cca tři roky práce rozložené do čtyř let. A přes zimu bude vždy pauza s provozem bez omezení. Něco jako teď na Barrandovském mostě...
Aram96
Příspěvky: 7835
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Aram96 »

Paul1 píše:A to já zase souhlasím. V případě takové rekonstrukce s masivním provozem by se měla více zohlednit délka stavby i za vyšší cenu. Od příštího roku bude D1 kolem Brna víceméně nepouživatelná. A je velký rozdíl, jestli by tam byly uzavírky a kolony např. 7 let nebo 10.
Já to myslel tak, že Brno bude vždycky zašpuntované jiným rozestavěným úsekem. Takže ta samotná křižovatka není tou žábou na prameni.
Že se bude v případě zkapacitnění soutěžit i na co nejkratší čas, jsem považoval za samozřejmé. Ovšem jak psal mapman, u mostů to zas tak moc zkracovat nejde. Já se spíš obávám, aby se nezkapacitnil ten prostřední úsek a další úseky na obě strany nebyly ve výstavbě až několik let potom. :crazy: Pak je tu ještě ta stavba té druhé křižovatky na Černovické terase.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od mapman »

Úsek mezi 194 a 196 je suverénně nejpotřebnější úsek, který už dnes omezuje provoz v Brně, takže bude mít velký efekt i o samotě.
darwousek
Příspěvky: 926
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od darwousek »

Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Brnak46
Příspěvky: 184
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Brnak46 »

Běží výběrko na kácení zeleně
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2037
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Jirka L »

Stav vykoupených pozemků

ŘSD: modře
město: žlutě

plné rozlišení:
stav k 17.11.2023
stav k 4.12.2022
stav k 17.11.2021
stav k 17.11.2020

náhled:
D1 01191.A MÚK Brno-jih 2023-11-17.jpg
D1 01191.A MÚK Brno-jih 2023-11-17.jpg (359.29 KiB) Zobrazeno 2321 x
NIGKDO
Příspěvky: 93
Registrován: 11.11.2015 21:48:47

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od NIGKDO »

Zahájeno výběrové řízení na zhotovitele. Základní termín podání nabídek 8.2.2024: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/666529
Brnak46
Příspěvky: 184
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Brnak46 »

Projekt vypadá dobře. Co jsem to v rychlosti proletěl, zaujalo mě, že D2 v km -0,4 až 0,0 zanikne, místo ní bude pokračovat I/41 v režimu SpMV. Stejně tak kolektory od Avionu na Brno budou nově SpMV.
PetrN
Příspěvky: 328
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od PetrN »

jo projekt vypadá dobře, ale má několik zásadních vad do budoucna, které tady již ale byly probírány. Koncept všech 4 hlavních směrů z D2 na D1 a naopak, kdy se dvoupruhová rampa skládá z jednoho pruhu z D2 a druhého z kolektoru I/41 je fajn a celkově je D2 vyřešena rozumně. Problémem jsou bohužel připojení a odpojení těchto směrů z/na D1, které jsou vždy nepochopitelně stažené bohužel jen do jednoho pruhu. Největší závada to je i podle prognozovaných intenzit se zohledněním JT-D52 u rampy D2->Praha, která už v prostoru mostu přes přes rampu Ostrava->D2 bude stažená do jednoho pruhu který pak přejde v průběžný na D1 (přemostění I/41 bude ještě dvoupruhové). Smutné je to i protože rozdíl v šířce jednopruhové a dvoupruhové rampě je jen 1,75m (kvůli nutnému prostoru pro objetí nepojízdného vozidla) a že prostě ty mosty na to nebudou nachystané třeba do budoucna :( Přitom si myslím že z hlediska prostoru by už neměl být zásadní problém toto připojení a odpojení na D1 realizovat dvoupruhově, ale takto to bohužel zakonzervujeme v neuspokojivém stavu, který bude nějak fungovat a rozhodně to bude obrovské zlepšení stávajícího stavu...
Pouze směr Praha->D2 je řešen v tomto ohledu rozumně
Aram96
Příspěvky: 7835
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Aram96 »

Je to bohužel jen postavení absolutního minima, nikoli něčeho, co by hledělo alespoň trochu kupředu a nebo na komfort a plynulost provozu.
Vzhledem k tomu, že ta křižovatka má stát x miliard Kč, je to na poslání za mříže nedotáhnout takovéto věci do konce, které by to prodražily řádově max jednotky procent (1-5).
Nechápu, proč tedy v letáku řadu let stojí, že připojení a odpojení křižovatky bude všude dvoupruhové. Kulový. :zvraci:

Petře, prosím tě, které mosty na to nebudou připraveny ? Já to z těch výkresů nejsem schopen poznat. :oops: Třeba most na rampě D2>Praha přes rampu Ostrava>D2 mi přijde, že stačit bude, že stahování do jednoho pruhu je až za ním, ne ?
Navíc pokud nestačí, pak připojování musí být provedeno ještě před mostem a tudíž NEPROBĚHNE dle norem - že se má připojovat na rovném úseku, nikoli v zatáčce kvůli zpětnému zrcátku. To mi bylo zde na fóru několikrát řečeno, že takovéto připojení se nemůže užít. Jak to tedy je ?
PetrN
Příspěvky: 328
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od PetrN »

Aram96 píše: 6.12.2023 20:36:55 Petře, prosím tě, které mosty na to nebudou připraveny ?
EDIT mého předchozího příspěvku. Omlouvám se za mystifikace ohledně šířky mostů. Vycházel jsem z koordinační situačky z DURky, kde je krásně okótovaná šířka jednotlivých mostů a ramp. Jen došlo k některým změnám na úrovni DSP.
Tady ze souborů ze ZD z tenderarény musí jít člověk do příčných řezů jednotlivých SO. Nově jsou VŠECHNY mosty hlavních ramp na propojení D1-D2 připravené na potenciální dva pruhy (volná šířka mostu mezi svodidly min. 9,00m, u ramp pak šířka zpevnění 8,00m) včetně mnou zmiňovaného SO 206, který byl původně jen 7,35m (nyní 9,10m).
Dvoupruhové odpojení od Ostravy na D2 by tím pádem šlo realizovat pouhým přeznačením, kdy by pruh na rampu do centra Brna vznikal přímo (bez odbočováku) z dvoupruhu směřujícího na D2 (pravý pruh pro tranzit na D2 a levý směr Brno a směr kolektor, takže ideál). Dvoupruhové připojení na D1 směr Praha by asi nějak zařídit šlo - šířka tam na 4 pruhy po 3,5m je (za cenu zúžení hlavních pruhů na 3,5m.
Pro připojení na D1 směr Vyškov ale asi máme smůlu, konec mostu přes Kaštanovou má 15,5m a navazující zpevnění 14,5m což by zvládlo 4 pruhy jen za cenu zúžení hlavních pruhů na 3,5m a dvou připojovacích až na 3,25m.. Přitom by stačilo fakt jen půl metru navíc a 4x3,5m by na krátký úsek v prostoru připojení asi prošlo a nebo metr navíc na těch normovaných 15,5m co je na druhé straně na stejném mostě (2x3,75 + 2x3,5) :(
kot
Příspěvky: 10331
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od kot »

Ale tvůj výčet šířek je nyní podstatně optimističtější než předtím... díky
Aram96
Příspěvky: 7835
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od Aram96 »

Šířek mostů ano, ale připojování tam má být stejně jednopruhové.
ada031
Příspěvky: 2376
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od ada031 »

Posun termínu na zhotovitele č. 1 - 14.02.2023
ada031
Příspěvky: 2376
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D1] 01191.A MÚK Brno jih

Příspěvek od ada031 »

Posun termínu na zhotovitele č. 2 - 22.02.2023
Odpovědět

Zpět na „D1“