Ostravské přivaděče

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
apach
Příspěvky: 43
Registrován: 14.3.2009 21:04:31

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od apach »

Martin z Ostravy píše:
apach píše: Ani ne, je to popravdě jediný pozůstatek plánovaného národního stadionu, který se měl stavět místo toho vítkovického a je nyní plánován ve Svinově. Mělo by se to platit z evropských peněz, tak ještě uvidíme, jak bude vypadat harmonogram, každopádně v příštím volebním období by se to snad mělo stihnout...
Já myslím, že to bylo plánováno nezávisle na nějakém stadionu, když je to i v územním plánu města.
Plánováno to bylo v souvislosti se stadionem. To je fakt. Nakonec naštěstí stadion odsunuli jinam, ale toto MUK naštěstí ponechali jako potřebné.
Čím jezdím: VW Passat 2,0 BiTDI, Honda CBF 1000F
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od rumpeak »

A jak je to plánováno? Bude prodloužená estakáda tak, že Rudná bude nad Závodní nebo bude postaven most Závodní přes Rudnou???

Já osobně si ale myslím, že Rudné nejvíce pomůže dostavba dalších 2 ramp na MÚK s Místeckou.
apach
Příspěvky: 43
Registrován: 14.3.2009 21:04:31

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od apach »

rumpeak píše:A jak je to plánováno? Bude prodloužená estakáda tak, že Rudná bude nad Závodní nebo bude postaven most Závodní přes Rudnou???

Já osobně si ale myslím, že Rudné nejvíce pomůže dostavba dalších 2 ramp na MÚK s Místeckou.
Dle plánů má být prodloužen stávající most, po němž Rudná vede, což předpokládám odnese pár baráků, které na té křižovatce stojí.
Jinak o realizaci doplnění sjezdů z Rudné na Místeckou jsem ještě neslyšel, zkusím se příští týden poptat.
Čím jezdím: VW Passat 2,0 BiTDI, Honda CBF 1000F
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od X236K »

apach píše:Dle plánů má být prodloužen stávající most, po němž Rudná vede, což předpokládám odnese pár baráků, které na té křižovatce stojí.
Jinak o realizaci doplnění sjezdů z Rudné na Místeckou jsem ještě neslyšel, zkusím se příští týden poptat.
Podle uzemniho planu to vypada i na prelozku stavajici tramvajove trate (gisova.ostrava.cz) a na rampy vedene smerem na Havirov, takze do stavajici zastavby by se nemuselo prilis zasahovat. Otazkou je, zdali by se pripadna prestavba MUK neresila zaroven s rozsirenim prilehajiciho smerove nedeleneho useku, kde by k demolicim muselo nepochybne dojit...
apach
Příspěvky: 43
Registrován: 14.3.2009 21:04:31

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od apach »

X236K píše:
apach píše:Dle plánů má být prodloužen stávající most, po němž Rudná vede, což předpokládám odnese pár baráků, které na té křižovatce stojí.
Jinak o realizaci doplnění sjezdů z Rudné na Místeckou jsem ještě neslyšel, zkusím se příští týden poptat.
Podle uzemniho planu to vypada i na prelozku stavajici tramvajove trate (gisova.ostrava.cz) a na rampy vedene smerem na Havirov, takze do stavajici zastavby by se nemuselo prilis zasahovat. Otazkou je, zdali by se pripadna prestavba MUK neresila zaroven s rozsirenim prilehajiciho smerove nedeleneho useku, kde by k demolicim muselo nepochybne dojit...
Pokud máte na mysli rozšíření navazůjících úseků Rudné, tak k tomu určitě nedojde, domy okolo (směrem na Porubu) dostaly letos z ŘSD nová protihluková okna, takže se s tím evidentně nepočítá...
Čím jezdím: VW Passat 2,0 BiTDI, Honda CBF 1000F
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Lenny »

Ulice Závodní bude vedena jako čtyřpruh pod stávajícím mostem ul. Rudné přes železniční vlečku.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od martini »

Boha jeho proč zase ten Severní spoj není napojen na kruhák oběma pruhy a musí se to tam sjíždět do jednoho (viz. foto)? Ten kruhák přeci dvoupruhový je, ne?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od X236K »

Netusi nekdo, v jakem stadiu priprav je dokonceni Severniho spoje az k Martinovske? Kdo to bude platit?

Lenny: Zavodni pod stavajicim mostem? Nejak si nedovedu predstavit, kudy...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od mapman »

X236K píše: Lenny: Zavodni pod stavajicim mostem? Nejak si nedovedu predstavit, kudy...
Podle územního plánu tudy, a to včetně tramvaje.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od mapman »

X236K píše:Netusi nekdo, v jakem stadiu priprav je dokonceni Severniho spoje az k Martinovske? Kdo to bude platit?
Myslím, že pořád není rozhodnuto o definitivní trase, jsou tři základní varianty napojení tamní na silniční síť. Platit to bude nejspíš kraj, podle mých posledních info by mělo dojít k dohodě o převedení Severního spoje do II. tříd jako II/470, o čemž svědčí i dopravní značení na již zprovozněné části.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak to jsem teda zvědavý na tu realizaci, ale vejde se to tam, no už aby to bylo :D
Stejně jako doplnění o rampy MÚK MísteckáxRudná.
R48 -> D48 se podařilo!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Martin z Ostravy »

mapman píše:
X236K píše:Netusi nekdo, v jakem stadiu priprav je dokonceni Severniho spoje az k Martinovske? Kdo to bude platit?
Myslím, že pořád není rozhodnuto o definitivní trase, jsou tři základní varianty napojení tamní na silniční síť. Platit to bude nejspíš kraj, podle mých posledních info by mělo dojít k dohodě o převedení Severního spoje do II. tříd jako II/470, o čemž svědčí i dopravní značení na již zprovozněné části.
Ideální by to bylo vést kolem celé severní části Poruby a napojit to až za porubou na I/11, ale na to už je asi pozdě, protože Prodloužená Rudná je před realizací.
R48 -> D48 se podařilo!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od andy »

mapman píše:
X236K píše:Netusi nekdo, v jakem stadiu priprav je dokonceni Severniho spoje az k Martinovske? Kdo to bude platit?
Myslím, že pořád není rozhodnuto o definitivní trase, jsou tři základní varianty napojení tamní na silniční síť. Platit to bude nejspíš kraj, podle mých posledních info by mělo dojít k dohodě o převedení Severního spoje do II. tříd jako II/470, o čemž svědčí i dopravní značení na již zprovozněné části.
Tak to by bylo logické a rozumné řešení. Druhá možnost je ponechat stávající část severního spoje jako I/58, ale k tomu asi není vůle kvůli delšímu průjezdu městem. Každopádně stavět pokračování severního spoje za státní peníze je blbost, ty by bylo účelnější investovat do modernizace I/11 (R67 je bohužel hudba dosti vzdálené budoucnosti).
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od X236K »

Mel jsem za to, ze trasa Severniho spoje je uz finalni... uzemni plan se tak tvari.

Ta Zavodni bude zajimava... zatacka ze stavajiciho mostu pres zeleznicni trat bude docela prudka a navic to bude klesat z naspu... a snad i nejak krizovat s tramvaji, pokud se bude clovek chtit pripojit na Rudnou.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Přesně tak v územním plánu to tak je, bude třeba přejet koleje, ale to si myslím zase není takový problém, navíc na té závodní není zas až takový provoz.
Tak v územním plánu zakotvená varianta se nelibí některým občanům Poruby, protože zasáhne do lesa Turkov, který je nějaký chráněný - asi natura 2000.
A tito chtějí změnu trasu více sever.
R48 -> D48 se podařilo!
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od X236K »

Muj post ze SSC, fotky ze vcerejska. Sorry za kvalitu, bylo fakt hnusne a tmavo a na te kroutici se ceste se spatne nastavuje svetlo.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tam bude při náledí karambolů na tom "tobogánu".
Jinak teď jsem si všiml, že má D1 i mezinárodní označení, to je převzato z I/48 nebo je to nové?
EDIT: A hned si sám odpovím, je to převzato z I/48.
R48 -> D48 se podařilo!
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Honda »

X236K píše:Mel jsem za to, ze trasa Severniho spoje je uz finalni... uzemni plan se tak tvari.
Stavba Severního spoje je zatím v nedohlednu

01.03.2012 12:33
Ostrava - Částečná uzávěra Svinovských mostů naplno ukázala, jak Porubě, druhému největšímu ostravskému obvodu, chybí další důležité napojení na centrum města. S dokončením Severního spoje se ale hned tak nezačne.

„Každý den prožívám horké chvíle, než se dostanu se svou dodávkou do centra Ostravy.“

To jsou slova pana Dejmala, který bydlí v ostravské části Martinov. Upozorňuje tak na čím dál žhavější problém, který mají s postupným růstem dopravy řidiči z celé Poruby. Zkrátka a jednoduše chybí jim další silniční propojení se zbytkem města, a sice Severní spoj!

„Je smutné, že Poruba, druhý největší obvod v Ostravě, je závislá na jediné komunikaci vedoucí do centra města, ulici Opavské. Severní spoj už je přitom ze dvou třetin hotový, stačilo by ho dotáhnout od dálnice do Poruby,“ dodává pan Dejmal.

Jaká je tedy aktuální situace kolem další výstavby této důležité komunikace, která se před lety zasekla na sporech o to, kde přesně má ústit?

Podle náměstka primátora pro dopravu Aleše Boháče by město chtělo Severní spoj dotáhnout až do ulice Průběžné. To je ale zhruba všechno, v čem je aspoň trochu jasno. To nejdůležitější pro zahájení stavby totiž stále chybí...

„Ostrava nemá na to, aby financovala silnici za 1,2 miliardy korun, a tuto částku nyní nelze získat ani ze státního rozpočtu. Nechceme ale o Severní spoj přijít, takže bychom se chtěli domluvit s krajem, aby nám se stavbou této cesty pomohl,“ přibližuje současnou situaci Boháč.

Podle jeho slov by se tím pádem Severní spoj nestavěl jako čtyřpruhová komunikace, ale pouze jako levnější dvoupruh s tím, že by ho bylo možné v budoucnu rozšířit. Diskuse s krajem o této zúžené variantě přijde na přetřes v nejbližších měsících, až bude známo, jestli se otevře další operační program, ze kterého by bylo možné tento typ cesty financovat.

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 20301.html
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Lenny »

Jaká je ted aktuální trasa?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Honda »

Lenny píše:Jaká je ted aktuální trasa?
Pokračování trasy Severního spoje ,je jako budoucí silnice II/470, změna v územním plánu města Ostravy.

Více info v dnešním Moravskoslezském deniku pod názvem Severní spoj: musí být drahý?
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Honda »

Severní spoj: cesta, kterou Ostrava potřebuje jako sůl. Musí být drahý?
Ostrava /DENÍK SLEDUJE/ - Je to jako s horkým bramborem. Všichni o Severním spoji tvrdí, že je potřebný, ale nikomu se nechce do stavby této komunikace investovat. A tak ho jedni přehazují na druhé, a ti ho vracejí zase zpátky. A Severní spoj, který by citelně ulevil dopravě ve druhé nejlidnatější městské části Porubě, se stále nestaví. Možná by se ale dal udělat levněji...
TÉMA DENÍKU
Největší problém, který výstavbě bránil v minulosti, už je přitom vyřešen. Nový Územní plán města Ostravy počítá s tím, že Severní spoj bude ústit hned do dvou ulic Průběžné a Provozní , a přitom se vyhne chráněnému území, lesíku Turkov. Realizace tak opravdu závisí už „jen" na penězích.

„Vzhledem k rapidnímu nárůstu osobní dopravy v posledních dvou desetiletích jsou komunikace v Porubě přetíženy. Severní spoj by vyřešil neúnosné zatížení ulice Opavské," míní porubský starosta starosta Lumír Palyza.
„Snažíme se proto vyvíjet tlak na kompetentní orgány s cílem přesvědčit je o nutnosti realizace nejen Severního spoje, ale i Prodloužené Rudné. Chystáme se oslovit nové vedení Moravskoslezského kraje a jednat s ním o možnostech, jak urychlit zahájení výstavby," dodává.
Nový hejtman: Peníze musí poskytnout stát

Nový hejtman a zároveň exstarosta Poruby Miroslav Novák ale říká, že kraj na tuto stavbu ve svém rozpočtu nemá, a že pokud má být postavena, musí peníze poskytnout stát.
„Severní spoj je důležitý, ale je to investice, kterou má řešit stát, protože jde o dálniční přiváděč. Stát ale pouze vše přenáší na obce a kraje, a peníze jim nepřidává, spíš ubírá," stýská si hejtman Novák.

Jeho jmenovec, mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák, však konstatuje, že plánované prodloužení Severního spoje je záležitostí Moravskoslezského kraje. „Ředitelství silnic a dálnic tak nemůže být investorem a stát nemůže na tento druh komunikace poskytnout finanční prostředky. Veškeré varianty ohledně komunikace jsou plně v kompetenci kraje," tvrdí Martin Novák.

Podle lidí, kteří se o Severní spoj dlouhodobě zajímají, by se přitom neměl stát s krajem dohadovat o tom, kdo zaplatí stavbu, v současnosti odhadovanou na bezmála dvě miliardy korun, ale raději by měli hledat řešení, jak tuto silnici postavit jednodušeji, a tím i levněji.

Dvoupruhová varianta
„Vždyť to nemusí být čtyřproudá komunikace. Dopravní situaci v Porubě by pomohlo i to, kdyby se postavil aspoň provizorní dvoupruh, jako nyní funguje v rámci Prodloužené Místecké v centru Ostravy. To by náklady na stavbu značně snížilo," nastiňuje schůdnější možnost realizace projektu jeden z Ostravanů seznámených s danou problematikou.
„Vždyť to nemusí být čtyřproudá komunikace. Dopravní situaci v Porubě by pomohlo i to, kdyby se postavil aspoň provizorní dvoupruh, jako nyní funguje v rámci Prodloužené Místecké v centru Ostravy. To by náklady na stavbu značně snížilo," nastiňuje schůdnější možnost realizace projektu jeden z Ostravanů seznámených s danou problematikou.

Starosta Poruby: Podporujeme úspornou variantu
„Severní spoj se nemá stavět jako nějaká místní komunikace to si nedovedu představit. Podle mě to je, jak už jsem řekl, dálniční přiváděč, takže musí jít o investici státu," stojí si za svým nový hejtman, který předchozí čtyři roky působil na kraji jako náměstek pro dopravu.

A co na to nakonec říká starosta Poruby obvodu, jehož občané Severní spoj nejvíce postrádají? „Podporujeme úspornou variantu v podobě dvouproudé komunikace. Je pravděpodobné, že ve veřejné soutěži by se předpokládaná cena mohla snížit až o čtyřicet procent," konstatuje Lumír Palyza s tím, že by uvítal zahájení výstavby v příštím roce, protože tato významná komunikace už měla řadu let sloužit obyvatelům Ostravska a Opavska.

„Podnikneme pro to veškeré možné kroky. Domníváme se, že financování výstavby Severního spoje je záležitostí státu, na nižší úrovni pak kraje. Zcela určitě je však mimo finanční možnosti města a městských obvodů," dodává ještě starosta Palyza.

Územní plán už zná trasu Severního spoje
Pokračování trasy Severního spoje je zakotveno jako změna v platném Územním plánu města Ostravy. Podle mluvčí ostravského magistrátu Andrey Vojkovské celkové řešení předpokládá pokračování od současného napojení na dálnici D1 směrem do oblasti Poruby s napojením do ulice Provozní a dále do ulice Průběžné.
„Podle zatím sledovaných záměrů by stavba Severního spoje měla pokračovat propojením do ulice Provozní, následná etapa stavby by pak představovala propojení do ulice Průběžné. Celkové náklady na úplné dokončení stavby se odhadují na 1,7 miliardy korun," řekla nedávno Deníku mluvčí Andrea Vojkovská.

Porubská radnice podle starosty Lumíra Palyzy sice nepovažuje vyústění Severního spoje do ulice Průběžné za ideální, přesto i tuto variantu jednoznačně podpořila s tím, že bude hledat řešení, jak místním obyvatelům kompenzovat předpokládané zvýšení hustoty provozu v Průběžné ulici.

„Případně budeme koordinovat s městem možné stavební úpravy na Martinovské ulici a v dalších lokalitách, kde to bude potřeba," doplnil Palyza.

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... -gtd9.html
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Honda »

Severní spoj: otevře se v roce 2021?
Do sedmi let by mohl stát dlouho očekávaný Severní spoj propojení mezi Porubou a dálnicí. Vyplývá to z investičního záměru, který v těchto dnech schválilo město. Ten počítá s dvojím větvením nové páteřní komunikace, která by měla ulehčit dopravě na Svinovských mostech a Rudné.
Po více než dvaceti letech začíná získávat stavba Severního spoje jasné obrysy. Plánovaná silnice by měla vyřešit nedostatečné dopravní propojení Poruby, Martinova, Třebovic a Hošťálkovic se zbytkem Ostravy. Zároveň by komunikace měla odlehčit dopravě na přetížené Opavské a Rudné ulici.

Milníkem pro výstavbu Severního spoje byly i povodně v roce 1997, kdy byly Opavská a Rudná ulice zaplaveny.

„První, už realizovaný úsek Severního spoje propojil Mariánskohorskou ulici s mimoúrovňovou křižovatkou na dálnici D1 a slouží jako dálniční přiváděč. Nyní firma Dopravoprojekt Ostrava zpracovala investiční záměr na výstavbu dalšího úseku této významné komunikace," přiblížila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
se starostou obvodu Ostrava-Jih Karlem Sibinským
Severní spoj: otevře se v roce 2021?
Takto by se měl Severní spoj realizovat. V první etapě se počítá s napojením dálničního přiváděče D1 na ulici Provozní, ve druhé s propojením do Průběžné ulice.

Takto by se měl Severní spoj realizovat. V první etapě se počítá s napojením dálničního přiváděče D1 na ulici Provozní, ve druhé s propojením do Průběžné ulice. Autor: Magistrát města Ostravy

dnes 15:20

Do sedmi let by mohl stát dlouho očekávaný Severní spoj propojení mezi Porubou a dálnicí. Vyplývá to z investičního záměru, který v těchto dnech schválilo město. Ten počítá s dvojím větvením nové páteřní komunikace, která by měla ulehčit dopravě na Svinovských mostech a Rudné.

Po více než dvaceti letech začíná získávat stavba Severního spoje jasné obrysy. Plánovaná silnice by měla vyřešit nedostatečné dopravní propojení Poruby, Martinova, Třebovic a Hošťálkovic se zbytkem Ostravy. Zároveň by komunikace měla odlehčit dopravě na přetížené Opavské a Rudné ulici.

Milníkem pro výstavbu Severního spoje byly i povodně v roce 1997, kdy byly Opavská a Rudná ulice zaplaveny.

„První, už realizovaný úsek Severního spoje propojil Mariánskohorskou ulici s mimoúrovňovou křižovatkou na dálnici D1 a slouží jako dálniční přiváděč. Nyní firma Dopravoprojekt Ostrava zpracovala investiční záměr na výstavbu dalšího úseku této významné komunikace," přiblížila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
Kudy povede?

Navrhovanou podobu Severního spoje přiblížil Martin Vilč, ředitel firmy Dopravoprojekt Ostrava.

„Severní spoj, respektive jeho západní část, povede od mimoúrovňové křižovatky na dálnici D1 a bude pokračovat směrem na oblast nádraží Třebovice, kde bude překřížení přes řeku Opavu a trať Českých drah, a dále do Provozní a Martinovské ulice," popsal ředitel Dopravoprojektu. Počítá se i s druhou větví, která povede k průmyslovému areálu dílen Dopravního podniku Ostrava a následně se napojí na Provozní ulici.

„Zatím je navrženo, že první etapa bude dvouproudová s tím, že v rámci ní vybudujeme komunikace od dálnice k okružní křižovatce u nádraží Třebovice a napojení do Provozní ulice. Ve druhé etapě by se pak měla první část komunikace od dálnice po okružní křižovatku stát čtyřproudovou a bude dobudována druhá větev na Průběžnou ulici," doplnil ředitel Vilč. Řeku Opavu a železniční trať tak Severní spoj překlene ve dvou místech, kde budou stát zhruba tři sta metrů dlouhé mosty. V budoucnu se pak počítá i s dvojitým napojením Severního spoje na obvod Ostrava-Hošťálkovice.
Obvody Severní spoj vítají
Ostravské obvody čekají na výstavbu Severního spoje jako na smilování. Odkloní z nich totiž kamiony.

„Třebovicemi si každý den krátí cestu řada řidičů, kteří u Tesca nerespektují zákaz odbočení vlevo, nemluvě o zhruba 120 kamionech, které obvodem denně projíždí. Před tím nás Severní spoj zachrání. Navíc jsem striktně dával požadavek na to, aby se obě větve Severního spoje zprovoznily zároveň, aby nedocházelo k přetížení a kolapsu v Provozní ulici," konstatoval starosta Třebovic František Šichnárek s tím, že dosud má v živé paměti opravu Svinovských mostů a komplikace, které přinesla.

I vedení Poruby ujišťuje obyvatele lokalit, do kterých bude Severní spoj ústit, že se nemusí bát zvýšené dopravní zátěže, která by mohla v okolí Martinovské ulice vzniknout.

„Severní spoj je jednou z dopravních priorit Poruby. Je důležitý jako alternativní spojení Poruby s centrem města a napojení sedmého a osmého obvodu na dálnici. Občané nemusejí mít strach ze zvýšené hustoty dopravy, protože tranzitní dopravu, tedy kamiony projíždějící přes Ostravu, odvede Prodloužená Rudná. Severní spoj by tak měl sloužit především Porubanům samotným," řekl mluvčí porubské radnice Martin Otipka.
Kdo to zaplatí?
Vymodlený Severní spoj je tedy po dvaceti letech na papíře. Nabízí se ale otázka, kdo stavbu za 1,383 miliardy korun (bez DPH) zaplatí.

„Je to investice svojí povahou a kategorií vhodná pro spolufinancování s krajem. Město samo na ni finance nemá. Dále je velký potenciál pro to, aby na tuto stavbu bylo možno čerpat evropské prostředky. Počítáme s tím, že v následujících letech by měla probíhat intenzivní jednání s krajem, na kterých by se mělo domluvit, kdo a jakou poměrnou část zaplatí," uvedl na včerejší tiskové konferenci náměstek primátora pro dopravu Tomáš Sucharda. „Celý vyjednávací proces směřujeme k tomu, aby se začalo stavět v roce 2020 s tím, že o rok později by se Severní spoj měl otevřít veřejnosti." Náměstek ale upozornil, že se jedná o optimistický odhad.

Podle hejtmana Moravskoslezského kraje by Severní spoj mohl splňovat podmínky pro čerpání dotací z evropských fondů. „Můžeme čerpat finance na stavby silnic druhé a třetí třídy, které spadají do transevropských dopravních sítí, což by Severní spoj mohl splňovat, protože je napojen na dálnici D1. V této chvíli to ale není definitivní a jde o hrubou představu," řekl Deníku hejtman Miroslav Novák.

Autor: Jakub Malchárek

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 40630.html
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Odpovědět

Zpět na „D1“