Měření kvality povrchu
Měření kvality povrchu
http://www.rozhlas.cz/zpravy/data/_zpra ... a--1559167
Myslím že si to zaslouží extra sekci. Dlouho se o tom mluvilo, ale takový test nikdo ještě nedělal.
Myslím že si to zaslouží extra sekci. Dlouho se o tom mluvilo, ale takový test nikdo ještě nedělal.
Re: Měření kvality povrchu
článek mi dal za pravdu ve 2 věcech:
Cituji:Projet celou dálnici v pravém pruhu, jako jsme to kvůli měření udělali my, nikomu nedoporučuje. Kvůli komfortu pasažérů a prodloužení životnosti autobusu jezdí sám v nejhorších úsecích vlevo, i když ho za to prý dálniční policie už pokutovala.Rozlitá káva v rukou cestujících je to nejmenší, co výmoly na dálnici v autobusu způsobují. „Všechno se třepe. Volant se chvěje. Když jedete po nejhorších úsecích, práší se pomalu i z koberců. Mám na téhle trase už třetí autobus a vždycky, když dostanu nový, týden je klid, ale za týden v něm zase všechno drnčí, skáče a vrže,“ líčí útrapy každodenní jízdy po rozpadlé dálnici.Na dálnici D1 Karel Horák podle vlastních slov už dvakrát zlomil torzní tyč, tedy pět centimetrů tlustou ocelovou vzpěru, která má v přední části karoserie bránit jejímu zkroucení: „Nedovedl jsem si představit, že by se to mohlo stát jinde než v těžkém terénu.“
1) (ne) kvalita D1 Praha Brno je skutečně příslovečný tankodrom
2) v pravém pruhu se prostě jet soustavně nedá, takže se není čemu divit, že se všichni cpou do levého, takže po modernizaci se kapacita dálnice značně zvedne a provoz se usměrní, tzn. 2 pruhy budou stačit
jediné, co mi přijde nereálné, je stihnout modernizaci do 2020, to mi přijde scifi ...
Cituji:Projet celou dálnici v pravém pruhu, jako jsme to kvůli měření udělali my, nikomu nedoporučuje. Kvůli komfortu pasažérů a prodloužení životnosti autobusu jezdí sám v nejhorších úsecích vlevo, i když ho za to prý dálniční policie už pokutovala.Rozlitá káva v rukou cestujících je to nejmenší, co výmoly na dálnici v autobusu způsobují. „Všechno se třepe. Volant se chvěje. Když jedete po nejhorších úsecích, práší se pomalu i z koberců. Mám na téhle trase už třetí autobus a vždycky, když dostanu nový, týden je klid, ale za týden v něm zase všechno drnčí, skáče a vrže,“ líčí útrapy každodenní jízdy po rozpadlé dálnici.Na dálnici D1 Karel Horák podle vlastních slov už dvakrát zlomil torzní tyč, tedy pět centimetrů tlustou ocelovou vzpěru, která má v přední části karoserie bránit jejímu zkroucení: „Nedovedl jsem si představit, že by se to mohlo stát jinde než v těžkém terénu.“
1) (ne) kvalita D1 Praha Brno je skutečně příslovečný tankodrom
2) v pravém pruhu se prostě jet soustavně nedá, takže se není čemu divit, že se všichni cpou do levého, takže po modernizaci se kapacita dálnice značně zvedne a provoz se usměrní, tzn. 2 pruhy budou stačit
jediné, co mi přijde nereálné, je stihnout modernizaci do 2020, to mi přijde scifi ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Měření kvality povrchu
Hlavně docela překvapují naměřené nezanedbatelné nerovnosti na nových úsecích - viz barevna muzika v grafu Jeníkov-Jihlava. A třeba z Měřína na Prahu si i subjektivně hodnotím, že výsledek je ZNATELNĚ nedobrý U mě se to projevuje podobně jako nevyvážená kola nebo nějaké harmonické v tlumičích (jinde problém nemám, po přezutí trvá, takže tím to asi nebude).
Odesláno z mého GT-I9070P pomocí Tapatalk
Odesláno z mého GT-I9070P pomocí Tapatalk
Re: Měření kvality povrchu
Nevim co s tim testem furt nadělaj. Testuju to vlastnim zadkem při každym průjezdu už hodně dlouho
Re: Měření kvality povrchu
Že dojeli jen na MÚK Brno-centrum a dál nepokračovali.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Měření kvality povrchu
Asi měli ty zadky víc vyklepaný než čekali. Tak další etapu nechali na jindy...
Re: Měření kvality povrchu
Celkem zajímavé článek. Někteří novináři snad nepíšou jenom bludy - a tady to čteme velmi často!Jenom jestli je to dost průkazné - zda někdo uzná způsob tohoto typu měření a má to nějakou váhu. A pokud to objednalo a zaplatilo ŘSD tak jenom chválím. Asi to bude ale bez odezvy a jenom zase kálet na tento článek hnůj. Snad o tom bude na ŘSD a MD někdo informovat co si to zase novináři a uživatelé D1 dovolili. Možná by se z toho dalo při trošce snahy odborníků - tady na tom foru nebo nedej bože na ŘSD - něco vyčíst jaká je situace. DOPORUČIL BYCH ABY TO DO ROKA A DO DNE ZOPAKOVALI A SROVNALI VÝVOJ ROVINATOSTI. To by možná řeklo zda jdeme vpřed nebo vzad. Praha - Brno a zpět je opravdu pro mnohé cizince drn - drn - drn - ..... dálnice D1 made in CZ.
Re: Měření kvality povrchu
Na úseku D1 - Vyškov Kroměříž se mi zdá povrch CB krytu nějaký velmi špatný a to je jeho životnost za 8 let zralá pomalu na výměnu. Měl jsem tam v poslední době celkem párkrát problém s adhezí. O zhoršení rovinatosti v poslední době nemluvě. I když doprava zde není nějak výrazná tak předpokládám, že zde nastanou brzy velké průsery - cca do 2 let? Množství nehod - ale zatím skoro bez pomníčků - je nějak vysoká. Asi se zkusím doptat na nai PČR - DÍLNIČNÍ ODDĚLENI IVANOVICE - co si o tom myslí. Já jako uživatel to vidím hlavně za mokra na pěkný průser. Hlavně že tam mají drahé cedule když prší.
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Měření kvality povrchu
problémy s PVV jsou všude kde se dělala struktura povrchu taženou jutou - a tam kde zatím nejsou, tam budou. platí to zejména pro PJP. průběžně se to se zpožděním řeší (trýskání vodou, obrokování, mikrofrézování) - samozřejmě ideál to není, ale o problému se ví a je ho vůle řešit. do budoucna se údržba v tomto ohledu bude podle všeho zlepšovat. třeba o peeljetu a jeho aplikaci se můžete dozvědět zde: http://www.znackymorava.cz/index.php/en ... jet-system
na nadřazené komunikační síti se na testování PVV téměř výhradně používá TRT, který vlastní Leoš Nekula - můžete se na něj zkusit obrátit, jestliže máte k tématu nějaké dotazy - v čr není povolanější osoba přes tuto problematiku.
edit: jako prevenci nehody z důvodu smyku doporučuju za mokra na CB ubrat
na nadřazené komunikační síti se na testování PVV téměř výhradně používá TRT, který vlastní Leoš Nekula - můžete se na něj zkusit obrátit, jestliže máte k tématu nějaké dotazy - v čr není povolanější osoba přes tuto problematiku.
edit: jako prevenci nehody z důvodu smyku doporučuju za mokra na CB ubrat
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.