Měření kvality povrchu

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Měření kvality povrchu

Příspěvek od Warcz »

http://www.rozhlas.cz/zpravy/data/_zpra ... a--1559167

Myslím že si to zaslouží extra sekci. Dlouho se o tom mluvilo, ale takový test nikdo ještě nedělal.
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Měření kvality povrchu

Příspěvek od bumbik »

článek mi dal za pravdu ve 2 věcech:

Cituji:Projet celou dálnici v pravém pruhu, jako jsme to kvůli měření udělali my, nikomu nedoporučuje. Kvůli komfortu pasažérů a prodloužení životnosti autobusu jezdí sám v nejhorších úsecích vlevo, i když ho za to prý dálniční policie už pokutovala.Rozlitá káva v rukou cestujících je to nejmenší, co výmoly na dálnici v autobusu způsobují. „Všechno se třepe. Volant se chvěje. Když jedete po nejhorších úsecích, práší se pomalu i z koberců. Mám na téhle trase už třetí autobus a vždycky, když dostanu nový, týden je klid, ale za týden v něm zase všechno drnčí, skáče a vrže,“ líčí útrapy každodenní jízdy po rozpadlé dálnici.Na dálnici D1 Karel Horák podle vlastních slov už dvakrát zlomil torzní tyč, tedy pět centimetrů tlustou ocelovou vzpěru, která má v přední části karoserie bránit jejímu zkroucení: „Nedovedl jsem si představit, že by se to mohlo stát jinde než v těžkém terénu.“

1) (ne) kvalita D1 Praha Brno je skutečně příslovečný tankodrom
2) v pravém pruhu se prostě jet soustavně nedá, takže se není čemu divit, že se všichni cpou do levého, takže po modernizaci se kapacita dálnice značně zvedne a provoz se usměrní, tzn. 2 pruhy budou stačit

jediné, co mi přijde nereálné, je stihnout modernizaci do 2020, to mi přijde scifi ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: Měření kvality povrchu

Příspěvek od balik »

Hlavně docela překvapují naměřené nezanedbatelné nerovnosti na nových úsecích - viz barevna muzika v grafu Jeníkov-Jihlava. A třeba z Měřína na Prahu si i subjektivně hodnotím, že výsledek je ZNATELNĚ nedobrý :-( U mě se to projevuje podobně jako nevyvážená kola nebo nějaké harmonické v tlumičích (jinde problém nemám, po přezutí trvá, takže tím to asi nebude).

Odesláno z mého GT-I9070P pomocí Tapatalk
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Měření kvality povrchu

Příspěvek od jonáš »

Nevim co s tim testem furt nadělaj. Testuju to vlastnim zadkem při každym průjezdu už hodně dlouho ;-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10775
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Měření kvality povrchu

Příspěvek od Lenny »

Že dojeli jen na MÚK Brno-centrum a dál nepokračovali.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Měření kvality povrchu

Příspěvek od kot »

Asi měli ty zadky víc vyklepaný než čekali. Tak další etapu nechali na jindy... :lol:
pohrabáč
Příspěvky: 211
Registrován: 29.1.2011 11:04:01

Re: Měření kvality povrchu

Příspěvek od pohrabáč »

Celkem zajímavé článek. Někteří novináři snad nepíšou jenom bludy - a tady to čteme velmi často!Jenom jestli je to dost průkazné - zda někdo uzná způsob tohoto typu měření a má to nějakou váhu. A pokud to objednalo a zaplatilo ŘSD tak jenom chválím. Asi to bude ale bez odezvy a jenom zase kálet na tento článek hnůj. Snad o tom bude na ŘSD a MD někdo informovat co si to zase novináři a uživatelé D1 dovolili. Možná by se z toho dalo při trošce snahy odborníků - tady na tom foru nebo nedej bože na ŘSD - něco vyčíst jaká je situace. DOPORUČIL BYCH ABY TO DO ROKA A DO DNE ZOPAKOVALI A SROVNALI VÝVOJ ROVINATOSTI. To by možná řeklo zda jdeme vpřed nebo vzad. Praha - Brno a zpět je opravdu pro mnohé cizince drn - drn - drn - ..... dálnice D1 made in CZ.
pohrabáč
Příspěvky: 211
Registrován: 29.1.2011 11:04:01

Re: Měření kvality povrchu

Příspěvek od pohrabáč »

Na úseku D1 - Vyškov Kroměříž se mi zdá povrch CB krytu nějaký velmi špatný a to je jeho životnost za 8 let zralá pomalu na výměnu. Měl jsem tam v poslední době celkem párkrát problém s adhezí. O zhoršení rovinatosti v poslední době nemluvě. I když doprava zde není nějak výrazná tak předpokládám, že zde nastanou brzy velké průsery - cca do 2 let? Množství nehod - ale zatím skoro bez pomníčků - je nějak vysoká. Asi se zkusím doptat na nai PČR - DÍLNIČNÍ ODDĚLENI IVANOVICE - co si o tom myslí. Já jako uživatel to vidím hlavně za mokra na pěkný průser. Hlavně že tam mají drahé cedule když prší.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Měření kvality povrchu

Příspěvek od evilcleaner »

problémy s PVV jsou všude kde se dělala struktura povrchu taženou jutou - a tam kde zatím nejsou, tam budou. platí to zejména pro PJP. průběžně se to se zpožděním řeší (trýskání vodou, obrokování, mikrofrézování) - samozřejmě ideál to není, ale o problému se ví a je ho vůle řešit. do budoucna se údržba v tomto ohledu bude podle všeho zlepšovat. třeba o peeljetu a jeho aplikaci se můžete dozvědět zde: http://www.znackymorava.cz/index.php/en ... jet-system

na nadřazené komunikační síti se na testování PVV téměř výhradně používá TRT, který vlastní Leoš Nekula - můžete se na něj zkusit obrátit, jestliže máte k tématu nějaké dotazy - v čr není povolanější osoba přes tuto problematiku.

edit: jako prevenci nehody z důvodu smyku doporučuju za mokra na CB ubrat ;)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Odpovědět

Zpět na „D1“