[D1] 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
[D1] 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem
4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
- stejný dotaz jako výše - bude se zastavovat anebo práce budou probíhat dál ? Anebo jiné řešení než poloviční profil - tj. stavět plný profil, ale jen cca 2 nebo 3 km od stávajícího konce D47 (D1) u Starého Bohumína? Aby se tak odlehčilo dopravě v centru Bohumína ?
Pozn. mod.: Přesunuto z tématu o 4705
- stejný dotaz jako výše - bude se zastavovat anebo práce budou probíhat dál ? Anebo jiné řešení než poloviční profil - tj. stavět plný profil, ale jen cca 2 nebo 3 km od stávajícího konce D47 (D1) u Starého Bohumína? Aby se tak odlehčilo dopravě v centru Bohumína ?
Pozn. mod.: Přesunuto z tématu o 4705
Re: D1 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Podle mého minimálně poloviční profil postaví, už jen proto, aby polská dálnice nekončila u nás na poli, ale aby už něco v provozu bylo... Těžko říct, musíme počkat na příjezd ministra v dubnu...
Re: D1 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Rozhodně to nebude polská dálnice, která by nějaký čas končila v poli
Top spíš skončí v poli česká D1. Myslím, že o nějakém provizorním napojení se ani nedá uvažovat a Poláci to zpoždění myslím také nějaké mít budou. Hlavně ne prosím poloviční profil, jinak by pak už k dostavbě v blízkém horizontu nic netlačilo, rozhodně ne intenzita provozu.
Top spíš skončí v poli česká D1. Myslím, že o nějakém provizorním napojení se ani nedá uvažovat a Poláci to zpoždění myslím také nějaké mít budou. Hlavně ne prosím poloviční profil, jinak by pak už k dostavbě v blízkém horizontu nic netlačilo, rozhodně ne intenzita provozu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
za poslední půlrok je posun prací z rozestavěných úseků na D1 patrný nejvíc u úseku Bohumín - hranice PL, na rozdíl od 4705 a 4706. Možná kvůli mezinárodní dohodě s PL
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
V jakém stavu rozestavěnosti je těleso za MÚK Bohumín po státní hranice? Děje se tam něco kromě mostů a zemních prácí?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
http://www.ceskedalnice.cz/video/d47-sikme-jaro-2009
šikmé video z 19.3. t.r., Jen mi není jasné, co by se tam mělo dít kromě mostů a zemních prací
šikmé video z 19.3. t.r., Jen mi není jasné, co by se tam mělo dít kromě mostů a zemních prací
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Jen zemní práce bez konstrukčních vrstev vozovky, ale podle videa to tam vypadá docela dobře.Thomas píše:http://www.ceskedalnice.cz/video/d47-sikme-jaro-2009
šikmé video z 19.3. t.r., Jen mi není jasné, co by se tam mělo dít kromě mostů a zemních prací
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
taky si myslím, byl jsem se tam podívat 8/2008 a ten pokrok je znatelný. Naproti tomu stavby 4705 a 4706 jsou prakticky ve stejném stavu jako v 8/2008.
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Tak loni to teprve zahájili a měli dost prostředků na stavbu, tak toho udělali hodně, navíc je ta stavba levnější než 4705-6, ale pro letošní rok je na ní vyčleněno stejně jako na 4705-6 jen 250 milionů Kč.Thomas píše:taky si myslím, byl jsem se tam podívat 8/2008 a ten pokrok je znatelný. Naproti tomu stavby 4705 a 4706 jsou prakticky ve stejném stavu jako v 8/2008.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Levnější? má stát 4,5 mld. celkem, zatímco 4706 má stát 3,9, nebo se pletu? (údaje dalnice-silnice.cz), vzhledem k poměru délek je to zvláštní ...
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Beru zpět. Špatně jsem se podíval.Thomas píše:Levnější? má stát 4,5 mld. celkem, zatímco 4706 má stát 3,9, nebo se pletu? (údaje dalnice-silnice.cz), vzhledem k poměru délek je to zvláštní ...
No nechci zabředávat do nějakých debat proč to tak je, ale napadají mě některé věci, která je třeba vzít v úvahu:
- rozsáhlá MÚK Bohumín s kolektory
- větší počet mostů
- nedostatek násypového materialu, bo trasa je vedena převážně po náspu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
OK, ale když už mě to motivovalo, abych se na ty ceny podíval, stejně je to podivný nepoměr ceny vůči o hodně dwlším stvabám 4705 (4,5 mld.) a 4706 (3,9 mld), které jsou dlouhé přes 10 km.
- pokud je nedostatek násypového materiálu, proč je vedena po náspu a hlavně tak vysokém - přece to není celé v zátoipové oblasti Odry a Olše, nebo jo?
- mostů je tam 9 (zřejmě spíš menších), přeložka I/58 a trati ČD (obojí asi půl km
- MÚK Vrbice jen dostavba, základ je součástí předchozí stavby.
Ta cena je prostě podivná.
- pokud je nedostatek násypového materiálu, proč je vedena po náspu a hlavně tak vysokém - přece to není celé v zátoipové oblasti Odry a Olše, nebo jo?
- mostů je tam 9 (zřejmě spíš menších), přeložka I/58 a trati ČD (obojí asi půl km
- MÚK Vrbice jen dostavba, základ je součástí předchozí stavby.
Ta cena je prostě podivná.
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Nevim nevim, ale já bych řekl že b) je správně, tj pletete se.Thomas píše:Levnější? má stát 4,5 mld. celkem, zatímco 4706 má stát 3,9, nebo se pletu? (údaje dalnice-silnice.cz)
Odkud máte údaj že stavba 4709/2 Bohumín - státní hranice ČR/Polsko bude stát 4,5 mld? Z webu dlanice-silnice.cz? Já tam teda vidím údaj 2,934 miliardy Kč, stejně jako v letáku ŘSD. Ne že by to bylo nějak extra málo, ale je to jaksi o 1,5 mld méně než tvrdíte.
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Ten údaj mám ze stavby 4709/1.2, tj. podíval jsem se na špatnou stavbu ... zřejmě jsem zmátl i Lennyho, kterému se tímto omlouvám.
I přesto ale je 2,9 mld na 6 km víc než 3,9 mld na 11,5 km, nebo 5,0 mld na 18 km. A stavba 4709/1.2 je tak přeci jen dost drahá, i když je tam asi dost poddolování a zasypávalo se částečně Vrbické jezero.
I přesto ale je 2,9 mld na 6 km víc než 3,9 mld na 11,5 km, nebo 5,0 mld na 18 km. A stavba 4709/1.2 je tak přeci jen dost drahá, i když je tam asi dost poddolování a zasypávalo se částečně Vrbické jezero.
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Zmátl jsi mě Tome, neověřoval jsem si to.Thomas píše:Ten údaj mám ze stavby 4709/1.2, tj. podíval jsem se na špatnou stavbu ... zřejmě jsem zmátl i Lennyho, kterému se tímto omlouvám.
I přesto ale je 2,9 mld na 6 km víc než 3,9 mld na 11,5 km, nebo 5,0 mld na 18 km. A stavba 4709/1.2 je tak přeci jen dost drahá, i když je tam asi dost poddolování a zasypávalo se částečně Vrbické jezero.
na 4709/1.2 byl náročný most přes Antošivcké jezero a Odru a dále pak druhý most přes Odru, není od věci se zmínit i o odpočívce Antošovice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Podélný profil je vidět z podélného řezu na webu Via Moravica. Není tam moc vysoký ten násep většinou kolem 2-5 m, na konci to roste až na 11 m. Stavba musí být dimenzována na nějakou uroveň vody, teď nevím jestli 50- nebo 100-letou nebo jinak. A nehledě na to, že uroveň hladiny vody při povodních je jen jeden z mnoha faktorů, které ovlivňují nivelitu.Thomas píše:OK, ale když už mě to motivovalo, abych se na ty ceny podíval, stejně je to podivný nepoměr ceny vůči o hodně dwlším stvabám 4705 (4,5 mld.) a 4706 (3,9 mld), které jsou dlouhé přes 10 km.
- pokud je nedostatek násypového materiálu, proč je vedena po náspu a hlavně tak vysokém - přece to není celé v zátoipové oblasti Odry a Olše, nebo jo?
- mostů je tam 9 (zřejmě spíš menších), přeložka I/58 a trati ČD (obojí asi půl km
- MÚK Vrbice jen dostavba, základ je součástí předchozí stavby.
Ta cena je prostě podivná.
Největším mostním objektem je most přes Olši. Zbytek mostů na trase je malých. Poměrně velkou jsou některé z nadjezdů.
Nevím co má společného MÚK Vrbice a přeložka železniční trati s 4709.2, to patří do 4709.1.2
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
ta přeložkla I/58 a železniční trati je pořád součást toho přehládnutí, ve skutečnosti je tam 22 mostních objektů a dálnice kříží I/67, a 2 MÚK, což už to asi definitivně vysvětluje
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Když je tady řeč o povodních, zátopové oblasti a v souvislosti s tím i nezbytnosti vedení trasy po náspu, připomněl bych pro Bohumín katastrofální rok 1997 - viz foto - zatopené náměsti v Novém Bohumíně. Takže každý centimetr na výšku navíc je jen k dobru věci.
Ale v souvislosti s tím mě docela překvapilo zajímavé technické řešení (téměř neuvěřitelné) na cca 370. km - tj. nynější konec D47 - 4709.12 a začátek stavěného úseku 4709.2, kde dálnice vede pod úrovni povodňové hladiny. Je tam železniční nadjezd, kvůli kterému musela dálnice jít tak hodně dolů. To promyšlené technické řešení údajně zabezpečí, že v případě povodní na tom 370.km prý voda nebude ? Zajímavé, až neuvěřitelné.
Ale v souvislosti s tím mě docela překvapilo zajímavé technické řešení (téměř neuvěřitelné) na cca 370. km - tj. nynější konec D47 - 4709.12 a začátek stavěného úseku 4709.2, kde dálnice vede pod úrovni povodňové hladiny. Je tam železniční nadjezd, kvůli kterému musela dálnice jít tak hodně dolů. To promyšlené technické řešení údajně zabezpečí, že v případě povodní na tom 370.km prý voda nebude ? Zajímavé, až neuvěřitelné.
- Přílohy
-
- 370,6 km D1 - dálnice tudy vede pod úrovni povodňové hladiny
- D47 470912 x 47092 - dálnice tudy vede pod úrovni povodňové hladiny.jpg (17.08 KiB) Zobrazeno 36549 x
-
- povodně - Bohumín v roce 1997
- 002953_1.jpg (13.72 KiB) Zobrazeno 36550 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Není tam náhodou postavený nějaký zemní val sloužící zároveň jako protipovodňová hráz?Martin z Ostravy píše:O jaké technické řešení se jedná?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Na http://www.viamoravica.cz je tento údaj:Jaroslav_47 píše: Ale v souvislosti s tím mě docela překvapilo zajímavé technické řešení (téměř neuvěřitelné) na cca 370. km - tj. nynější konec D47 - 4709.12 a začátek stavěného úseku 4709.2, kde dálnice vede pod úrovni povodňové hladiny.
Snímek zmíněného místa:V rovinatém území Bohumína budou dálnice, souběžné přeložky silnic I/67, III/46813 a okružní křižovatky vedeny těsně nad terénem nad úrovní hladiny stoleté vody.
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Což o to, zemní val... ale co na to taková kanalizace?
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
Kanalizace by v takovém místě měla být se zpětnou záklopkou. Otázka je jestli někdo bude prověřovat funkčnost. Třeba v Praze to "kupodivu" bylo v pořádku v roce 2002.Bobek píše:Což o to, zemní val... ale co na to taková kanalizace?
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
TV reportáž D47 - 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
i přiváděč - přeložka I/67 - od Skřečoně - financování
http://www.tvportaly.cz/bohumin/dalnici ... -roce-2012
i přiváděč - přeložka I/67 - od Skřečoně - financování
http://www.tvportaly.cz/bohumin/dalnici ... -roce-2012
Re: 4709.2 Bohumín - hranice s Polskem
No, mam dojem, ze polska strana se bude snazit ten usek A1 od hranic CZ/PL k A4 dokoncit stuj co stuj pred EURO 2012. Je to jedina kapacitni komunikace sever-jih, kterou maji. Neumim si predstavit ten chaos v Bohumine/Chalupkach a okoli, pokud by na ceske strane chybelo tech 'blbejch' 6 km.