Zpoplatnění na D1

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od Hanes »

Tak bude lepší, když na ty obchvaty dáme mýtné stanice s lidma a budeme platit průjezd těch dejme tomu deseti kilometrů za dvacet korun. To 2x denně, tj. 10x týdně a už máme 200 korun za týden atd. atd. atd.

Připadá mi, že by všichni chtěli mít vše zadarmo jak za minulého režimu ale to bohužel v dnešní době už nejde. Známka platí 14 měsíců a v přepočtu je to cca 3,513 korun denně. Připadá to někomu moc?
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od viky »

Hanes píše:Tak bude lepší, když na ty obchvaty dáme mýtné stanice s lidma a budeme platit průjezd těch dejme tomu deseti kilometrů za dvacet korun. To 2x denně, tj. 10x týdně a už máme 200 korun za týden atd. atd. atd.

Připadá mi, že by všichni chtěli mít vše zadarmo jak za minulého režimu ale to bohužel v dnešní době už nejde. Známka platí 14 měsíců a v přepočtu je to cca 3,513 korun denně. Připadá to někomu moc?
Co tady melete o 14 měsících?Pokud si ji kupuju pravidelně,tak musím vycházet z 12 měsíců.
To už je 4,105kč/den.A kdo jezdí po dálnici denodenně? Vy? To Vám teda nezávidím...
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od monin »

viki: to, to už je 4,105Kč/den, to mám chápat jak? Jakože to je raketa, či co? :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od viky »

Ne,mně jde o princip a ohánění se 14 měsíci.
Těmi 3-4kč /den argumentujete Vy,co dálnice používáte denně.Ale nejste tu sami.
Jinak v případě jízdy nějakých 14 průjezdů za rok je to 107,14 kč/den a to už jsme někde jinde.
Pokud mám 2 auta a to se známkou musím dát do servisu,tak to jde zas nahoru.
Chybí mně možnost JEDNORÁZOVÉHO použití v hodnotě cca 50kč /jízdu formou třeba SMS.
To by řešilo ten případ druhého auta.Kupovat kvůli tomu 10ti denní známku kvůli jízdě 100km?
Jinak tohle už jsem rozváděl v jiné rubrice...
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od monin »

Tak to by mě pak zajímalo, jak to řeší ve Švýcarsku, když mají vignette jen na rok a dodatkovou tabulku bez poplatku, pod zelenou značkou dálnice, jsem tam taky nikde neviděl. To tam během roku pořádají nějaké burzy nevyužitých dálničních známek?
Jinak co se týče ještě té jednorázovosti jak píšeš a a té jízdě 100km/rok, k čemu pak auto? Co takhle tedy vlak či bus? Od léta začnou jezdit i první railjety.. :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od bumbik »

monin píše:Tak to by mě pak zajímalo, jak to řeší ve Švýcarsku, když mají vignette jen na rok a dodatkovou tabulku bez poplatku, pod zelenou značkou dálnice, jsem tam taky nikde neviděl. To tam během roku pořádají nějaké burzy nevyužitých dálničních známek?
Jinak co se týče ještě té jednorázovosti jak píšeš a a té jízdě 100km/rok, k čemu pak auto? Co takhle tedy vlak či bus? Od léta začnou jezdit i první railjety.. :)

jak to řeší ve švýcarsku nevím, ale tam hlavně je úplně jiná ekonomická situace lidí, jejich minimální mzda je ve výši 84 000 kč v přepočtu, takže lidé tam jsou na tom úplně jinde než zde, takže srovnání se švýcarskem je zcela liché, až bude u nás taková minimální mzda, tak ať klidně zpoplatní i můj výjezd z garáže :D a co se týče té jednorázovosti, ta vskutku chybí mnohem více lidem, kdyby byla možnost dejme tomu za 50 kč na 1 den třeba smskou zaplatit dálniční poplatek, mnoho lidí by to uvítalo zmíním 3 příklady z mého okolí: 1) kolegyně v práci, co tak 2x ročně jezdí do polska na Wislu na aquapark, kvůli 2 cestám nikdy nekupuje známku a dálnici se nevyhýbá, jak říká, 10ti denní známka na cestu tam a zpět v jeden den se zkrátka nevyplatí ... 2) můj bratranec na cestu k tchánovi do ústí nad orlicí na byt 1x ročně na oslavu, taky se dálnici vyhýbá, jelikož živí malé děti a splácí hypotéku a potřebuje každou rodinu a autem jede už kvůli dětem ... 3) můj šéf 1x ročně jezdí na střelnici do Olomouce na cvičení, kvůli jedné cestě tam a zpět v jeden opět nekupuje známku, nevyplatí se, hravě se vyhne dálnici a dojede do Olmíku po okreskách, taky říkal, že by uvítal 1denní známku // prosím o přesun do správné sekce
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od siesa »

bumbik píše:
monin píše:Tak to by mě pak zajímalo, jak to řeší ve Švýcarsku, když mají vignette jen na rok a dodatkovou tabulku bez poplatku, pod zelenou značkou dálnice, jsem tam taky nikde neviděl. To tam během roku pořádají nějaké burzy nevyužitých dálničních známek?
Jinak co se týče ještě té jednorázovosti jak píšeš a a té jízdě 100km/rok, k čemu pak auto? Co takhle tedy vlak či bus? Od léta začnou jezdit i první railjety.. :)

jak to řeší ve švýcarsku nevím, ale tam hlavně je úplně jiná ekonomická situace lidí, jejich minimální mzda je ve výši 84 000 kč v přepočtu, takže lidé tam jsou na tom úplně jinde než zde, takže srovnání se švýcarskem je zcela liché, až bude u nás taková minimální mzda, tak ať klidně zpoplatní i můj výjezd z garáže :D a co se týče té jednorázovosti, ta vskutku chybí mnohem více lidem, kdyby byla možnost dejme tomu za 50 kč na 1 den třeba smskou zaplatit dálniční poplatek, mnoho lidí by to uvítalo zmíním 3 příklady z mého okolí: 1) kolegyně v práci, co tak 2x ročně jezdí do polska na Wislu na aquapark, kvůli 2 cestám nikdy nekupuje známku a dálnici se nevyhýbá, jak říká, 10ti denní známka na cestu tam a zpět v jeden den se zkrátka nevyplatí ... 2) můj bratranec na cestu k tchánovi do ústí nad orlicí na byt 1x ročně na oslavu, taky se dálnici vyhýbá, jelikož živí malé děti a splácí hypotéku a potřebuje každou rodinu a autem jede už kvůli dětem ... 3) můj šéf 1x ročně jezdí na střelnici do Olomouce na cvičení, kvůli jedné cestě tam a zpět v jeden opět nekupuje známku, nevyplatí se, hravě se vyhne dálnici a dojede do Olmíku po okreskách, taky říkal, že by uvítal 1denní známku // prosím o přesun do správné sekce
Tak zrovna ani jeden z tehle prikladu rozhodne neni tim, co by nejak zavratne pretezovalo komunice v obcich na trasach paralelnich s dalnici...
A ohanet se tady minimalni mzdou, no tak to pardon. Jetlize ma nekdo dve auta nebo jezdi do akvaparku kamsi do Polska atd., takovy clovek by rozhodne nemel zehrat na vyssi minimalni mzdy. Uz me dost vytaci to vecne narikani, horekovani a ohaneni se "chudobou". Vzdyt 90% svetove populace nema vlastni automobil a vy me chcete tvrdit, ze nekdo, kdo ma vlastni byt (nebo dum) a auto, zije v bide?? Jestli se mu cesta po dalnici proste nevyplati, tak at jede po stare trase.
Pravdu ma Monin... Me by se taky libilo cestovat z Prahy do Brna aspon jednou za rok letadlem. A beduju snad nad tim, ze to je drahe a s ohledem na moje financni moznosti nemozne?? Samozrejme ze ne...
Dalnice se stavi predevsim za ucelem odvedeni "pravidelne" tranzitni zateze z mesta a obci. Kdybychom staveli dalnice kvuli tomu, ze nekdo jede jednou za rok na navstevu za tchyni nebo dvakrat do roka na tobogan, pak by ten jednorazovy poplatek asi nebyl v radu korun, ale stovek, mozna tisicu....
Mimochodem, rozhodne si i z vaseho osobniho pohledu neprejte minimalni mzdu ve vysi obvykle zapadni Evrope....Bude to pro vas (a pro nas vsechny) znamenat jenom o hodne vyssi odvody a danovou zatez a ruku v ruce s tim i zvyseni nezamestnanosti (resp. nezamestnatelnosti prave tech lidi s nizni urovni kvalifikace, kteri se pohybuji v tech nejnizsich platovych urovnich). Cela koncepce minimalni mzdy neslouzi k nicemu jinemu, nez sanaci statnich vydaju na statni pojistence a jine mandatorni vydaje ze socialni oblasti. Vzdyt napr. vyse zdravotni pojisteni se kazdemu vypocitava prave z hladiny minimalni mzdy! Platite snad ted malo? A chcete platit jeste vic?? Myslim, ze ne a ze ani vase kolegyne by s tim nesouhlasila. To by potom s detmi do bazenu nejela dvakrat rocne.. Mozna by nejela vubec.
Je az nepochopitelne, jak jsou lide zblbli libivou "socialni" politikou a nadsene souhlasi se zvysovanim dani a vseobecnym snizovanim prijmu, potazmo zivotni urovne.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od evilcleaner »

dovolím si ještě jednu poznámku do tohoto OT. ve švýcarsku minimální mzdu nemají. v referendu její zavedení v výše uvedené výši zamítli. jinak zcela souhlasím s siesa. bohužel lidé z nějakého důvodu raději dávají peníze státu (který s nimi nijak efektivně nezachází) než aby si o nich rozhodli sami
edit: nebudu se cítit nijak ublížen pokud můj post někdo smaže, podle pravidel by tu být asi neměl
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od monin »

Viděl bych to stejně jako siesa. A snad bych k tomu ještě dodal, že v tom CH je ekonomická situace samozřejmě "trochu" jiná než u nás, jak psal bumbik. Ale ona tam je zároveň "trochu" jiná i produktivita práce. A zároveň když si tam dám např. v Au na návsi, kousek od nájezdu na A13 v hospodě pivo, tak za něj nedám v přepočtu 22Kč, tak jako ve Větrným Jeníkově, kousek od nájezdu na D1, ale mnohonásobně více - a to je samozřejmě jen jeden jediný, obyčejný příklad. Takže bych se zamyslel spíš opravdu už jen nad tím naším věčným pláčem a sebemrskačstvím a nad tím, jak řešíme paradoxně to, jak se nějak "zadarmo", tedy v tomto případě bez dálniční známky dostat s dětmi na tobogán u Wisly, či do Zell am See na prkno. Přece když budu mít hafo dětí, jak píše bumbík a hypotéku, tak půjdeme v neděli po obědě k řece, nebo na písák. Pěšky, nebo na kole. A nebudu ani náhodou brečet, že nemám na to, abych mohl jet s rodinou po D1 s poplatkem směr tobogán či mountain resorts.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od bumbik »

monin, já s vámi i siesa souhlasím, já jsem se snažil pouze vysvětlit, že stávající stav, kdy chybí zpoplatnění pouze pro jeden den, zkrátka chybí, že by se to uživilo a stát by na tom rozhodně vydělal, za současného stavu na tom prodělává, a nejde ani tak o to, jestli ten člověk je na hranici bídy nebo ne, ale prostě každý reálně smýšlející člověk uvažuje, co se mu vyplatí a co ne, a platit několik set korun za jednu cestu tam a zpět v ten samý den se zkrátka a jednoduše nevyplatí, to je vše, co jsem chtěl říct, nic víc, vemte si to v číslech cesta na Wislu cca 100 kč tam a totéž zpět tedy 200 kč za pohonné hmoty (plus mínus) a když by bylo zpoplatnění na 1 den cca 50 kč, tak je to 250 kč což je v pohodě a většina lidí by zaplatila a prostě by se to rozhodně vyplatilo vzhledem k úspoře času atd. ale pokud k 200 kč připočítáte já nevím 310 kč či kolik za 10 dní, zjistíte, že ta známka vyjde dráž než pohonné hmoty za cestu tam i zpět, což je prostě pro většinu lidí nepřijatelné, to je pointa, o které jsem mluvil a mimochodem jistě, že tito lidé nezahlcují houfně dopravu v obcích, ale když si toto řekne x lidí ... proto říkám zavést jednodenní známky a nejlépe elektronické (ala Maďarsko), jak už se tu o tom psalo dříve ;-)

PS: vždyt i v tom Maďarsku to zpoplatnění na 1 den mají, asi ví, proč ;)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od siesa »

No ale jeste k tomu napadu s tema SMS...musim uznat, ze neco na tom je a uplne to odmitnout by se mi asi nechtelo a snad by to byla i skoda....
Na druhou stranu si myslim, ze soucasny stav, kdy si clovek koupi vicedenni, nebo celorocni znamku hloupy neni a vicemene tlaci lidi k castejsimu uzivani dalnic, coz je dobre.
Jedna se o klasicky utopeny naklad. To, ze mam celorocni znamku, preci neznamena, ze musim kazdy den jet po dalnici, abych minimalizoval svoje naklady na tu nalepku a resil, jestli me stoji 5 nebo 10 korun na den. Ta preci stoji stale stejne. Ale tak nejak podvedome to cloveka nuti tu dalnici vyuzit, i kdyz nemusi.
Priklad: Kdyz jsem v Praze na Florenci a specham na hlavni nadrazi na vlak, tak mam-li si koupit jednorazovou jizdenku, bezim radeji i s batohem po svych. Kdybych mel salinkartu (nebo jak se to v Praglu jmenuje), jedu samozrejme krtkem....
Soucasny system tak v podstate prispiva k vyssi vytizenosti dalnicni site a ulehceni obcim mimo kapacitni komunikace. Toto se obavam, ze ty jednorazove platby neresi...
Tim chci rict, ze bych se opravdu zdrahal tvrdit, ze by si radeji kazdy zaplatil padesat korun za jeden den na dalnici (lhostejno kolik kilometru), nez aby se trmacel obklikou. Naopak si dovolim tvrdit, ze valna vetsina tech, kteri si nalepku na cely rok nekoupi, by si neposlali ani tu SMS, jeli by po stare a dal by u piva brblali, jak je to CR v haji s kvalitou dalnic a silnic a kolik to vsechno stoji prachu...
Uz vubec se radeji nebudu dlouze pozastavovat nad tim, co by takovi prilezitostni uzivatele dalnice namitali proti mikrovlnemu nebo satelitnimu mytnemu, ktery je (a to se asi vsichni shodneme) nejspravedlivejsi. Obavam se, ze by si drtiva vetsina z nich nabyla ochotna jakymkoliv zpusobem opatrit ani tu krabicku za predni sklo.....
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od bumbik »

siesa z 99% naprostý souhlas ;-) jsem zvědavý, jestli velké meziříčí uspěje s tím dočasným vypnutím mýtných bran viz. můj odkaz ... je fakt, že v Ostravě bylo a myslím, že stále je, D1 nezpolatněna od nájezdu z místecké v přívozu až do Polska, taky o to Ostrava bojovala a uspěla ... jsem zvědav, jak to dopadne
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od siesa »

Ze je v Ove bez poplatku je zrejme i z te mapky v E15 v poslednim clanku o rekonstrukci....Pro novinare to podle Google maps vypada, ze D1 tam konci a na hranice uz nepokracuje :D :D
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od mapman »

bumbik píše:siesa z 99% naprostý souhlas ;-) jsem zvědavý, jestli velké meziříčí uspěje s tím dočasným vypnutím mýtných bran viz. můj odkaz ... je fakt, že v Ostravě bylo a myslím, že stále je, D1 nezpolatněna od nájezdu z místecké v přívozu až do Polska, taky o to Ostrava bojovala a uspěla ... jsem zvědav, jak to dopadne
Mýtné brány nelze dočasně vypnout, to je deziluze všech těch kteří o tom mluví. ŘSD má na provozování smlouvu s Kapschem a ta vypnutí mýtné brány kvůli objížďce nezná. Tzn. že princip je takový, že na dálnici vjede auto, které musí mít OBU jednotku, pípne si a pak si požádá o vrácení poplatku. Je to sice naprosto zbytečná byrokracie ale smluvně je to takto nastaveno. Proto se MD snaží vehementně žádné objížďky po dálnici pro >3,5t nepovolovat... V případě VelMezu bude objížďka nicméně nejspíš povolena ...
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od Hanes »

Je to úplně jednoduché: typický Čech si bude stále stěžovat, ať se má jakkoliv. A furt je všechno špatné a má se špatně.

Jinak: Dokud jseš zdravý a můžeš pracovat, tak se můžeš mít taky dobře. Každý je strůjcem svého štěstí.................
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od JirkaS »

Hanes píše:Jinak: Dokud jseš zdravý a můžeš pracovat, tak se můžeš mít taky dobře. Každý je strůjcem svého štěstí.................
Mám rád tyhle optimistické bláboly z ekonomických příruček, realita funguje ale trochu jinak. Nebo si myslíte, že od roku 2008 5% lidí jen tak ze srandy přestalo chtít pracovat?
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od Hanes »

Když není práce tady, tak je třeba za ní jít a nesedět doma na prdeli a čekat na smilování.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Zpoplatnění na D1

Příspěvek od siesa »

JirkaS píše:
Hanes píše:Jinak: Dokud jseš zdravý a můžeš pracovat, tak se můžeš mít taky dobře. Každý je strůjcem svého štěstí.................
Mám rád tyhle optimistické bláboly z ekonomických příruček, realita funguje ale trochu jinak. Nebo si myslíte, že od roku 2008 5% lidí jen tak ze srandy přestalo chtít pracovat?
Je to sice hodne off topic, ale preci jen----Ano, hodne vysoke procento z tech 5% nechtelo pracovat. At uz z duvodu tech, ze nechteli pracovat vubec, nebo nechteli pracovat na pozici "pod svoji uroven"....
Odpovědět

Zpět na „D1“