[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Opravy D1

Příspěvek od Nosorožec »

jojo, myslel jsem řezat mírně šikmo - jednak by to skákalo míň (sjezd z hupu by byl pozvolnější) a jednak by každé skákalo jindy
jonáš píše:
Nosorožec píše: Mimochodem, kdyby se CB neřezal kolmo na směr jízdy, možná by to pak tolik neskákalo...
No skákalo by to taky, ale každym kolem jindy /pokud teda máte na mysli to řezat šikmo, nějak to jít musí/ a asi by to tedy stabilitu vozidel ovlivňovalo ještě hůř. Dělaj to tak někde?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Opravy D1

Příspěvek od Bobek »

Takže pokud to volně přeložím, počet drnců by byl 2x takový. Tomu říkám zlepšovák! :D
Království a půl princezny za 511.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Opravy D1

Příspěvek od jonáš »

Tak to bych nechtěl jezdit s Renaultem :? a možná ani s jinym autem. Tuhle zkušební dráhu maj v Boleslavi, vystřídaný rigoly pro pravý a levý kolo .. jedna z nejdrsnějších zkoušek stability a tlumení podvozku. Ovšem nedělá se ve 140 km/h 8-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Nosorožec píše:... ano, tehdy dostupnou v ČSSR. V té době u nás CB technologie evidentně nebyla zvládnutá. Navíc jsem slyšel historky o tom, jak se honily termíny, aby se stihlo otevření na výročí VŘSR nebo něčeho takového, přičemž se pokládal CB na zmrzlý povrch (nevím, co je na tom pravdy, ale slyšel jsem to od lidí, kteří tam tehdy pracovali).
Taky jsem o tom slyšel, ale šlo prý o jeden úsek.

V 60. letech se běžně kladli CB vozovky ve velké míře namátkou původní I/2, I/35, I/55, I/48, I/58 atd. Takže zkušeností měli dost.
Extra lahůdkou je úsek Holubice-Vyškov, otevřený r. 1992!!

Podle mě měli soudruzi raději zůstat u AB a nepouštět se do věcí, na které neměli. Následky si bohužel neseme dodnes a můžeme jen tiše závidět Slovákům a Maďarům...

Mimochodem, kdyby se CB neřezal kolmo na směr jízdy, možná by to pak tolik neskákalo...
Např. na D1 v km 84 povrch byl už v roce 1984 opravován, a tam bylo AB.

Holubice - Vyškov stojí za starou belu, ale roky otevírání jsou 1988, 1991 a 1992.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Opravy D1

Příspěvek od Veronss »

s rozsirenim D1 v okoli Brna se pocita vlastne s celkovou rekonstrukci az po Holubice.. a co teda vlastne s usekem od Holubic az po Vyskov? je planovana nejaka rekonstrukce.. nebo budeme dal mlatit zubama a jezdit po schodach a dirach, nez se to tam rozpadne uplne.. _??_ :(
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Zatím ticho po pěšině ohledně úseku Holubice - Vyškov. Stálo by za úvahu zvážit možnost rozšíření i tohoto úseku na šestipruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Opravy D1

Příspěvek od JirkaS »

Lenny píše:
Nosorožec píše:... ano, tehdy dostupnou v ČSSR. V té době u nás CB technologie evidentně nebyla zvládnutá. Navíc jsem slyšel historky o tom, jak se honily termíny, aby se stihlo otevření na výročí VŘSR nebo něčeho takového, přičemž se pokládal CB na zmrzlý povrch (nevím, co je na tom pravdy, ale slyšel jsem to od lidí, kteří tam tehdy pracovali).
Taky jsem o tom slyšel, ale šlo prý o jeden úsek.
Myslím, že to byl úsek Humpolec - Jihlava, otevíraný jako poslední při zprovoznění dálnice. Tam se termíny honily a kvalita byla tak mizerná, že se kritizovala i v tehdejším tisku.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Lenny píše:Zatím ticho po pěšině ohledně úseku Holubice - Vyškov. Stálo by za úvahu zvážit možnost rozšíření i tohoto úseku na šestipruh.
Tak bylo by to logické, vzhledem k tomu, že se tam potom odděluje-připojuje R46 a úsek je už teď dost vytížen.
R48 -> D48 se podařilo!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Opravy D1

Příspěvek od andy »

Most čeká oprava, přinese uzavírky na dálnici

Velké Meziříčí – Šoféry i nadále čekají na velkomeziříčském úseku dálnice D1 dopravní omezení. Stávající uzavírka levého jízdního pruhu této rychlostní komunikace v přibližně 146. kilometru ve směru na Brno nebude totiž v nejbližších měsících poslední...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

V pátek, na pravém mostě, prováděli dodatečné rozšíření do SDP cca o 0,5 m, aby mohli být pří uzavírce levého mostu vedeny 2+2 pruhy.
Loni se opravoval pravý most.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

v km 164-6 vlevo v pátek k vidění provádění nějakého průzkumu
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Probíhá oprava levého mostu D1-181 v km 146,711 v MÚK Velké Meziříčí-východ. Loni probíhala oprava právého mostu. Před 2 týdny proběhlo dobetonování cca 0,5 m širokého pruhu u SDP, který umožnil dnešní vedení ve 2+2 pruzích
Přílohy
D1-181.jpg
D1-181.jpg (109.94 KiB) Zobrazeno 9754 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Je nějak zmapovaná kvalita povrchu na D1?
Tedy zda je nějak odstupňovaný pokles kvality na jednotlivých úsecích a je toto zaneseno do mapy či do nějaké kilometrického seznamu?
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Opravy D1

Příspěvek od Diaľničiar »

Takže v jednom 1/2 profilu jsou 4 pruhy ?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Diaľničiar píše:Takže v jednom 1/2 profilu jsou 4 pruhy ?
Ano, na jedné polovině jsou vedeny 4 pruhy. V tomto konkrétním místě je to umožněno díky tomu, že je zde dálnice rozšířena o odbočovací pruh. I loni zde byly vedeny 4 pruhy na levé polovině.
Martin z Ostravy píše:Je nějak zmapovaná kvalita povrchu na D1?
Tedy zda je nějak odstupňovaný pokles kvality na jednotlivých úsecích a je toto zaneseno do mapy či do nějaké kilometrického seznamu?
Je to možné, ale nic takového jsem neviděl ještě.

Připravuji fotogalerii z km 134-7 a 146,17 - 147,12.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Opravy D1

Příspěvek od Diaľničiar »

Ty žluté čáry jsou nalepené, že ?
A jaká je tam povolená rychlost ?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Použité žluté čáry jsou obvyklé, mám za to, že nalepovací.

Rychlost 80 km/h u přejezdů SDP snížena na 60 km/h.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Opravy D1

Příspěvek od Diaľničiar »

A ještě poslední otázečka k té fotce: u vás neplatí vzdálenostní omezení pro reklamu ?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Nevím, nikdy jsem se o to nezajímal, jaká jsou minimální vzdálenosti pro reklamu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Opravy D1

Příspěvek od multi »

K těm reklamám: Údajně nějaká minimální vzdálenost existuje, ale byla zavedena až x let po revoluci, stávající reklamy mají buď smlouvy z doby před zavedením vzdálenosti na dobu neomezenou a nebo jsou tam načerno. Tolik moje informace, snad mě někdo v případně špatných informací opraví. :arrow:
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Opravy D1

Příspěvek od adamos »

Diaľničiar píše:Ty žluté čáry jsou nalepené, že ?
Ano, v sobotu jsem je cestou do Brna viděl, jak je nalepují. Běžná praxe při dálničních uzavírkách.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Opravy D1

Příspěvek od Bobek »

Hlavně ten billboard stojí až u toho parkoviště. Vizte Streetview.
Království a půl princezny za 511.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Opravy D1

Příspěvek od adamos »

Při nedělním popojíždění v koloně jsem si všiml vykolíkovaného prostoru napravo (severně) od D1 ve směru na Prahu. Byly tak asi metr od krajnice v trávě, klasické dřevěné kolíky s červeným vrškem, v délce několika km. Za boha si nemůžu vzpomenout, v kterym lesním klesání mezi 49. a 29. km to bylo, ale vypadalo to jako příprava na rozšíření. Chystá se zde snad první ze série plánovaných rekonstrukcí D1?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Taky jsem si něčeho všimnul. Bylo to snad 47 tuším. V tomto úseku je přípravována rekonstrukce v km 42-49
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Tak slibované fotky z obou uzavírek jsou zde http://www.dalnice-silnice.cz/galerie/1 ... index.html
Díky mapmanovi za zpracování
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D1“