[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od adi88 »

No s tím luxusem to přes čáru určitě je. Ale na druhou stranu, buďme rádi aspoň za toto, pokud to fakt bude. Jak píše MPMP, čekat dalších x let by bylo hodně na nic. Jinak, já jsem lehce pesimista co se týče R35 a odvedení tranzitu z D1. Co se týče osobáků, tak jasně. Ale kdykoliv jedu po D1 na Prahu, většina kamionů je Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a ti tam pojedou pořád. Naopak hodně kamionů se značkou T vídám už nyní na I/35. jako pokud už chce šetřit, ať to klidně nestaví komplet Mirošovice-Kývalka, ale třeba jen v místech kde se k dálkové přidává i místní doprava. Určitě tedy rozšířit v brzké době kolem Brna Holubice-Kývalka, pak Kývalka-Velká Bíteš a v Čechách od Mirošovic prodloužit aspoň tak 15-20 km. Při jízdě z Prahy vždycky tak cca okolo výjezdu 41 pociťuji, že ubylo aut, hlavně se značkou S...
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od hh »

Martin z Ostravy píše:Bárta zatím nezrealizoval nic, dementem ho nepřímo označuji za jeho nesmyslné výroku v oblasti nejen dopravy, ale i vnitra.
Proste hypermanazer, chytracek, leccos na MD a dalsich institucich likviduje, jen se pomlouva co bylo, vsechno se rusi, nici, setri ale nikde nic noveho, hmatatelneho, jen kecy masam do medii.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Opravy D1

Příspěvek od Sosa »

Petr Pokorný píše:
Veronss píše:...a rovnou katastrofa je usek do Vyskova, protoze na to, jak je ten usek stary "mlady".. je u konce zivota..
Už to tu zaznělo několikrát - bezkonkurenčně nejhorší jsou betonové povrchy z 80tých let, tj D11 a D1 od Brna na východ. Dokonce D11 od Sadské na východ byla tak katastrofální, že se měnil CM povrch cca 5 let po zprovoznění.
Tam to bylo z trochu jiného důvodu. V podstatě se nesneslo kamenivo s cementem a hrozila totální destrukce.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Marty »

Martin z Ostravy píše:Jasně, že radši reko v 2+2 než drátem do oka, ale jde o to jak to řekl (pokud to tedy), tedy že je to "zbytečně luxusní". Není to zbytečně luxusní, jen to teď nemáme připravené.
Jenže dejme tomu do 5 let by rozšíření na 3+3, alespoň na části již mohlo být papírově hotovo. Do té doby akce "PPP reko 2+2" jistě nebude hotova, tohle si prostě technicky nedokážu si představit... Tak proč v té chvíli nehotové úseky co už mají papíry neudělat "PPP reko 2+2 plus rozšíření na 3+3". Mohlo být aspoň pár desítek km hotovo v cílovém stavu. Tohle fakt nechápu. Ale za tohle asi Bárta až tak nemůže...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak jasně, za nepřipravenost nemůže, ale mohl by si aspoň odpustit ty kecy.
Chyba je, že se to prostě nezačalo připravovat dřív a to už teď nevrátíme.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Lenny »

Marty píše:Jenže dejme tomu do 5 let by rozšíření na 3+3, alespoň na části již mohlo být papírově hotovo. Do té doby akce "PPP reko 2+2" jistě nebude hotova, tohle si prostě technicky nedokážu si představit... Tak proč v té chvíli nehotové úseky co už mají papíry neudělat "PPP reko 2+2 plus rozšíření na 3+3". Mohlo být aspoň pár desítek km hotovo v cílovém stavu. Tohle fakt nechápu.
Rekonstrukce do 5 let znamená, že bude každý rok opraveno 32 km. Rekonstrukce jednotlivých úseku jsou plánovány cca na 2 roky. Sami si dokážete představit, že v úzavírce 64 km ročně není mediálně průchodné;).
Jenže PPP nelze vypsat dříve než je na stavbu ÚR a vykoupeny pozemky.
Marty píše:Tohle fakt nechápu. Ale za tohle asi Bárta až tak nemůže...
Ale dělá tu samou chybu, omezuje přípravu....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Mike »

když už jsme u toho "kdyby", tak není lepší omezené fin.prostředky tlačit směrem k nové R35 než do reko-přestavby D1 ?
rozkopání současné D1 při neexistenci "normální" objízdné trasy bude katastrofa
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Lenny »

Proto se musí zvolit tolik úseků, které jsou ještě únosné. Rozdělat ze 17 úseku 4 každý rok není moc dobrý nápad.
A čekat na R35? To se taky může stát, že jednoho dne už bysme po D1 do Brna nedojeli :)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od dd »

Se nám tu rozjely 2 vlákna na stejné téma (http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=150)
Lenny píše:Jenže PPP nelze vypsat dříve než je na stavbu ÚR a vykoupeny pozemky.
Na celý úsek? Není to další argument pro rozšiřování po menších částech rovnou na 3+3? Myslím, že při troše úsilí by se mohlo podařit některé úseky zahájit v horizontu 3-5 let. A rekonstrukce přes PPP podle mého také dříve nezačne.

Ale hlavním důvodem budou peníze - rozdíl 20 a 50 mld. I když v součtu to vyjde dráž a i těch 20 mld. je nejistých (zatím se v ČR přes PPP nepostavil jediný km).

A myslím, že kdyby se Bártovi do konce volebního období podařilo alespoň připravit některé úseky k rozšíření, tak je to dobrá vizitka do voleb.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Lenny »

Takže budeme mít na 161 km až 17 PPP? Docela pěkná varianta, to rovnou můžeme dělat PPP na R4 křiž. II/118 - Milín, R4 Mirotice-rozšíření a podobné malé úseky ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Lenny »

dd píše:A myslím, že kdyby se Bártovi do konce volebního období podařilo alespoň připravit některé úseky k rozšíření, tak je to dobrá vizitka do voleb.
A jak ho on připraví, on nepřipraví nic, snad pracovníci ŘSD ho připravují. A Ti by na přípravě rozšíření D1 pracovali, i kdyby byl ministrem Alois Novák z Horní Lhoty. Ministr sice může tlačit, řidít a směřovat práci, shánět peníze, připravovat koncepce, ale to je tak všechno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od dd »

Však jsem jinde psal, že reko + rozšíření D1 bych raději normální cestou a PPP třeba na R35.

Tak v praxi to bude ministr dopravy, kdo sklidí potlesk za nové úseky dálnice nebo za rekonstrukci D1. A jako ministr na to má značný vliv, alespoň by měl mít. Jestli je to tak bezvýznamná figurka, která stejně nic nezmůže ani když chce, tak proč jej tak kritizujete?
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od MPMP »

dd píše:Myslím, že při troše úsilí by se mohlo podařit některé úseky zahájit v horizontu 3-5 let.
Ve vší úctě jsem přesvědčen, že toto se nemůže podařit. zahájení stavby vyžaduje minimálně 3 administrativní úkony, které musí jít po sobě, tedy následující může začít až po pravomocném rozhodnutí o tom předchozím. Jde o ÚR, výkup pozemků a SP. A každý z nich může trvat roky:
- návrh
- vyjádření dotčených orgánů st. správy a majitelů dotčených pozemků
- připomínky
- řešení připomínek
- provedení úkonu
- odvolání
- řešení odvolání
- žaloba na vyřešení odvolání
- soudní jednání
- odvolání proti rozsudku
- řízení u nadřízené soudní instance
- (další si jistě každý doplní sám)
a to nezmiňuji, že soud může napadené rozhodnutí zrušit a jede se od začátku
Každý z účastníků má své lhůty. Stát je rád překračuje a soudy nemají lhůty žádné.
Nechcete mi vysvětlit, jak těchto 12 (krát 3 pro 3 úkony) chcete stihnout za 3 - 5 let? To (počítám-li správně) máme 1 - 1,5 měsíce na jeden úkon. To nemyslíte vážně, že? ;)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Standa »

MPMP: A co to zkusit takhle :) :
1) Vytipovat pár úseků D1, kde to může ještě nějakou dobu fungovat 2+2 (cca 50 % úseku Mirošovice - Kývalka). Co nejvíce rozdrobit počet úseků.
2) Zahájit na těchto úsecích ten kolotoč ÚR, odvolání, protiodvolání a podobně a odstartovat za maximální aktivizace médií mohutnou právní bitvu s EPS a spol.
3) Jakmile se EPS a spol. dostatečně zaangažují, začít řešit zbylé (podstatnější) úseky, bez zbytečné medializace.
4) Po vyřešení podstatnějších úseků, což by už mělo jít rychleji, nabídnout PPP v kombinaci rozšíření na 3+3 a oprava 2+2, podle úseku.
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od MPMP »

Standa píše:MPMP: A co to zkusit takhle :) :
1) Vytipovat pár úseků D1, kde to může ještě nějakou dobu fungovat 2+2 (cca 50 % úseku Mirošovice - Kývalka). Co nejvíce rozdrobit počet úseků.
2) Zahájit na těchto úsecích ten kolotoč ÚR, odvolání, protiodvolání a podobně a odstartovat za maximální aktivizace médií mohutnou právní bitvu s EPS a spol.
3) Jakmile se EPS a spol. dostatečně zaangažují, začít řešit zbylé (podstatnější) úseky, bez zbytečné medializace.
4) Po vyřešení podstatnějších úseků, což by už mělo jít rychleji, nabídnout PPP v kombinaci rozšíření na 3+3 a oprava 2+2, podle úseku.
Ale jo, takhle se to zkusit dá. Trochu problém bude, že EPS a spol. nejsou "žabaři" a pokud stát začne "v tichosti" řešit ty podstatné úseky, tak je zmedializují tato sdružení a státu bude navíc přidělena nálepka, že se to snaží utajit, nejedná s občany apod. Kromě toho si nemyslím, že by tato metoda něco urychlila. :?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Standa »

MPMP: Žabaři sice nejsou, ale nemají neomezené kapacity :twisted: . Ale bylo to samozřejmě celé myšleno v nadsázce.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od dd »

MPMP: Myslím, že je reálná šance najít několik nekonfliktních úseků, u kterých by vše proběhlo hladce. Takové úseky, kde není nic ekologicky významného, sousední pozemky vlastní státní organizace nebo někdo s kým se lze rozumně domluvit, tam kde i místní samospráva bude spolupracovat, atd.

Zbytek by se musel začít řešit také hned, ale stavebně by proběhl až v dalších etapách.
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Mike »

a má někdo představu, jestli akce D1 proběhne jako CB nebo půjdeme do "levnějšího" asfaltu :?:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Lenny »

Na úseku Humpolec - Kývalka by měl zůstat beton. A na úseku Mirošovice - Humpolec by měl být asfalt i na místech dnešního betonu, takový byl aspoň vývoj na podzim.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Sosa »

Lenny píše:Na úseku Humpolec - Kývalka by měl zůstat beton. A na úseku Mirošovice - Humpolec by měl být asfalt i na místech dnešního betonu, takový byl aspoň vývoj na podzim.
Proboha proč? To je krok zpátky.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ale teď se ušetří 8-) :kladivo:
R48 -> D48 se podařilo!
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od obr »

a není to mnoho povyku pro nic ? uvidíme, až se bude opravdu stavět.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Lenny »

Původně byl návrh asfalt všude, jenže to neprošlo přes Brno, kde jsou asi stejně zarytí betonáři jak já. Ono se to vyvíjí a mění. Takže ještě se to může několikrát změnit. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Byl vybrán zhotovitel na prodloužení přejezdů SDP na stavbě 009 Loket - Hořice, což je jeden z úseků, na který byl zpracován projekt na rekonstrukci a rozšíření. Tata akce dává naději na to, že rekonstrukce tohoto úseku možná proběhne brzy. Dneska jsem tudy jel a povrch na této stavbě je v žalostném stavu.

Postřeh ze dneška, ještě jsem na D1 nezažil tolik omezení rychlosti a tolik děr jako letos... :(
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od viky »

Lenny píše:Původně byl návrh asfalt všude, jenže to neprošlo přes Brno, kde jsou asi stejně zarytí betonáři jak já. Ono se to vyvíjí a mění. Takže ještě se to může několikrát změnit. ;)
Myslím.že vzhledem k intenzitám by měl být CB nekompromisně všude,kde to jde,jinak to bude bumerang...
Odpovědět

Zpět na „D1“