[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Kterou stavbu myslíš, složení se liší.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Cokoliv z 199-210 P+L kde se mění CB za AB, jen tak pro představu...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Tak a máme zde zadání zakázky na rekobstrukci 181-189 L
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... play/18076
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... play/18076
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
To je nějaký úřední fígl nebo proč se píše
Název: D1 Rekonstrukce vozovky km 189,5 - 181,8 vlevo
Popis: Rekonstrukce bude provedena mezi koncem modernizovaného úseku 25 dálnice D1 v km 181.997 v PJP a km 181.834 v LJP a rozhraním staré a nové AB vozovky v km 193.800 dálnice D1, těsně před MÚK Brno-centrum.
Ty čtyři kilometry rozdílu (189,5 vs. 193,8) mi nejsou jasné...
Název: D1 Rekonstrukce vozovky km 189,5 - 181,8 vlevo
Popis: Rekonstrukce bude provedena mezi koncem modernizovaného úseku 25 dálnice D1 v km 181.997 v PJP a km 181.834 v LJP a rozhraním staré a nové AB vozovky v km 193.800 dálnice D1, těsně před MÚK Brno-centrum.
Ty čtyři kilometry rozdílu (189,5 vs. 193,8) mi nejsou jasné...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Budou asi 4 etapy (181-189 L/P a 189-194 L/P) ... zatím se soutěží jen 181-189 L.
Ale popis je na celou zakázku ...
Ale popis je na celou zakázku ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Snad toto bude stačit, když tak na profilu zadavatele se dají dohledat kompletní projektové dokumentace._jan91 píše:Cokoliv z 199-210 P+L kde se mění CB za AB, jen tak pro představu...
- Přílohy
-
- D1 199-204 P.png (48.59 KiB) Zobrazeno 8708 x
-
- D1 204-210 P.png (93.2 KiB) Zobrazeno 8708 x
-
- D1 204-210 L.png (33.55 KiB) Zobrazeno 8708 x
-
- D1 199-204 L.png (26.94 KiB) Zobrazeno 8708 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Provoz veden v 2+1+1 pruzích. Ve směru na Prahu budou kolony často.ada031 píše:Tak a máme zde zadání zakázky na rekobstrukci 181-189 L
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... play/18076
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Lenny píše:Provoz veden v 2+1+1 pruzích. Ve směru na Prahu budou kolony často.ada031 píše:Tak a máme zde zadání zakázky na rekobstrukci 181-189 L
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... play/18076
je snad jiné řešení?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Ano, rozšířit provizorně druhou polovinu a dopravu vést ve 2+2 pruzích po jedné polovině.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Asi jsem nechápavý, ale v čem by bylo 2+2 lepší než 2+1+1? Já vidím jako problém, že standardně je v tom stoupání ke Kývalce stoupací pruh, který bude chybět za každých okolností. Pomalu jedoucí kamiony, velká hustota provozu, já to vidím tak, že se těm problémům nevyhneme ať tak nebo tak. A to nejen na D1, ale i na I/23, podobně jako tomu je na I/50 při rekonstrukci km 204-210
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
No několik výhod by tu bylo.
1) ve zkrácení doby omezení - odhaduji tak 15-20%, jelikož při provozu 2+1+1 se musí dělat ten směr 2x
2) využije se tahle úprava při rozšiřování v rámci stavby 0117.1 a 0117.2 (rozšíření D1 na 3+3). Stejně by to cca do 3 let dělali
1) ve zkrácení doby omezení - odhaduji tak 15-20%, jelikož při provozu 2+1+1 se musí dělat ten směr 2x
2) využije se tahle úprava při rozšiřování v rámci stavby 0117.1 a 0117.2 (rozšíření D1 na 3+3). Stejně by to cca do 3 let dělali
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
V uspořádání 2+2 pruhy se netvoří kolony tak často jako při uspořádání 2+1+1 pruhy. Řidičům dělá z nějakého důvodu problém se rozdělit do dvou proudů, z nichž jeden je veden protisměrně. U Brna se pravidelně tvořili a ještě tvoří kolony ve směru, kde je rozdělení na 1+1.
Je to dražší.
Je to časově delší, v řádu měsíců.
Provizorní rozšíření se někdy v budoucnu využije při rozšíření D1 na 3+3, ale za 3 roky to nebude.
Ono by stačilo 2+2 se souběžnou jízdou obdobně jako je to v Rakousku, jak tady na to několik let poukazuji, čímž by odpadla nutnost rozšíření vozovky.
Je to dražší.
Je to časově delší, v řádu měsíců.
Provizorní rozšíření se někdy v budoucnu využije při rozšíření D1 na 3+3, ale za 3 roky to nebude.
Ono by stačilo 2+2 se souběžnou jízdou obdobně jako je to v Rakousku, jak tady na to několik let poukazuji, čímž by odpadla nutnost rozšíření vozovky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
1) 2+2 na stávající vozovce nejde v našich podmínkách zrealizovat, střídavá jízda o délce 8 km na vozovce šířky 10,75 m je neprůchodná; bylo prokázáno, že i na kratších úsecích střídavé jízdy při modernizaci tu byla zvýšená nehodovost (drobné ťukance a škrábance), což by při 8 km vedlo k častějším kolapsům.
2) Provizorní rozšíření taky zabere nějaký čas a vyžaduje výrazně větší stavební zásah do tělesa dálnice než prostá výměna krytu vozovky. Což je spojené s dalšími časovými nároky. To co tu navrhuješ, je v podstatě modernizace, která trvá déle než tato oprava.
3) Režim 2+1+1 má i nesporné výhody:
- jízdní pruhy jsou mnohem širší,
- na polovině kde se nepracuje se dá jezdit 100kou,
- když se něco stane v jenom z pruhů ve směru, kde je jeden převeden do protisměru, dá se použít ten druhý bez omezení,
- po značnou část opravy se dá používat sjezd a nájezd v křižovatce v uzavřeném úseku atd.
2) Provizorní rozšíření taky zabere nějaký čas a vyžaduje výrazně větší stavební zásah do tělesa dálnice než prostá výměna krytu vozovky. Což je spojené s dalšími časovými nároky. To co tu navrhuješ, je v podstatě modernizace, která trvá déle než tato oprava.
3) Režim 2+1+1 má i nesporné výhody:
- jízdní pruhy jsou mnohem širší,
- na polovině kde se nepracuje se dá jezdit 100kou,
- když se něco stane v jenom z pruhů ve směru, kde je jeden převeden do protisměru, dá se použít ten druhý bez omezení,
- po značnou část opravy se dá používat sjezd a nájezd v křižovatce v uzavřeném úseku atd.
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Nevíte, co má znamenat broušení povrchu dálnice před jejím koncem na km 270 u Říkovic?? Předvčírem měli už tak půl kiláku uděláno... Vždyt zrovna tady se ten povrch povedl a je přímo luxusní... Nespletli si to a neměli začít spíše brousit ten hrbolatý povrch od Vyškova směr Ivanovice? Neposlali je špatně? Zatímco předtím byla jízda po tomto úseku narosto klidná, po zbroušení jsou cítit nepříjemné "rázy" při přejezdu příčných spár, tak jako na tom krátkém zbroušeném úseku z dřívějška u Mořic. Jízdní pohoda se tedy zbroušením zhoršila. Nechápu...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Havarijní protismykové vlastnosti. Záruční oprava.
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Záruční opravu nelze udělat tak, aby sebou nepřinesla jevy, které popsal zesp?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Protismykové vlastnosti a hladkost, tedy pro řidiče tichost vozovky jdou proti sobě.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
jo i ne, v extrému po dokonale hladkém povrchu bude jízda taky velmi hlučná, ale ve vysokých frekvencích, takový sykavý zvuk. jinak je jinak pravda, že v běžných hodnotách je jízda po povrchu s nevyhovujícími PSV tišší.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Tak na celém úseku je už položen AB povrch i na vnější rekonstruované části, takto už schází na obou částech jen položení obrusné vrstvy. Termín pro omezení je do úterý 6.6.2017, takže předpokládám, že snad o víkendu položí poslední vrstvu ......
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Jestli myslíte km 210-204, tak to končí až v červenci.
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Ve středu 14. 6. bude zahájena z dopravního hlediska zřejmě nejkritičtější část opravy, neboť z důvodu pokládky obrusné vrstvy musí dojí k uzavření celého jízdního pásu, což znamená vedení dopravy v režimu 2+1.
V termínu od 14. 6. 2017 do 23. 6. 2017 bude platit následující dopravní omezení:
Ve směru na Ostravu je v km 203,750 – 211,185 provoz veden ve dvou zúžených provizorních pruzích ve vnější části jízdního pásu.
Ve směru na Prahu je v km 211,700 provoz sveden do jednoho zúženého provizorního pruhu, přičemž přejezdem SDP v km 211,043 – 210,923 je převeden do protisměrného pásu dálnice a přejezdem SDP v km 204,108 – 203,995 je vrácen zpět do levého pásu dálnice.
V rámci této etapy je uzavřena odpočívka Rohlenka v km 206,9, vlevo, a nájezdová větev levé poloviny MÚK Holubice (EXIT 210).
Objízdná trasa pro dopravu ve směru Slavkov u Brna (I/50) → Brno (D1) je pro vozidla do 3,5 t vedena po silnici I/50 a II/430 do Brna.
Objízdná trasa pro dopravu ve směru Slavkov u Brna (I/50) → Praha (D1) a pro vozidla nad 3,5 t ve směru Slavkov u Brna (I/50) → Brno (D1) je vedena po tělese dálnice D1 závlekem přes MÚK Rousínov (EXIT 216), kde je doprava po křižovatkových větví a silnici III/0476 svedena zpět na dálnici D1 ve směru Brno a Praha.
Rekonstrukce bude po ukončení této etapy dále pokračovat dle stanoveného harmonogramu do 30. 7.
Zdroj: ŘSD
Odkaz: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/domu/ ... 7728af5eb0
V termínu od 14. 6. 2017 do 23. 6. 2017 bude platit následující dopravní omezení:
Ve směru na Ostravu je v km 203,750 – 211,185 provoz veden ve dvou zúžených provizorních pruzích ve vnější části jízdního pásu.
Ve směru na Prahu je v km 211,700 provoz sveden do jednoho zúženého provizorního pruhu, přičemž přejezdem SDP v km 211,043 – 210,923 je převeden do protisměrného pásu dálnice a přejezdem SDP v km 204,108 – 203,995 je vrácen zpět do levého pásu dálnice.
V rámci této etapy je uzavřena odpočívka Rohlenka v km 206,9, vlevo, a nájezdová větev levé poloviny MÚK Holubice (EXIT 210).
Objízdná trasa pro dopravu ve směru Slavkov u Brna (I/50) → Brno (D1) je pro vozidla do 3,5 t vedena po silnici I/50 a II/430 do Brna.
Objízdná trasa pro dopravu ve směru Slavkov u Brna (I/50) → Praha (D1) a pro vozidla nad 3,5 t ve směru Slavkov u Brna (I/50) → Brno (D1) je vedena po tělese dálnice D1 závlekem přes MÚK Rousínov (EXIT 216), kde je doprava po křižovatkových větví a silnici III/0476 svedena zpět na dálnici D1 ve směru Brno a Praha.
Rekonstrukce bude po ukončení této etapy dále pokračovat dle stanoveného harmonogramu do 30. 7.
Zdroj: ŘSD
Odkaz: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/domu/ ... 7728af5eb0
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Vše už k tomu směřovalo. Svodidla na vnější straně jsou hotova, AB povrch taky krom tedy obrusné vrstvy, probíhají jen drobné práce ve zpevněné krajnici .....
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
už aby to kruté omezení mezi 204 a 210 skončilo, hrůza viz.
http://www.denik.cz/ekonomika/doprava-n ... 70614.html
http://www.denik.cz/ekonomika/doprava-n ... 70614.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Jen se budu opakovat. Rakouský model 2+2 se střídavou jízdou by byl rozhodně lepší než tento stav. Bohužel MV ČR to nechce povolit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
A to je bohužel ten problém, který u nás je. Věc, která je dobrá a vyzkoušená se v našich končinách nerealizuje a šunty, které napadnou nějakého "chytrolína", jsou schváleny rychle a nejsou absolutně k ničemu........
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.