[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Re: Opravy D1
No snad uvidíme všichni v listopadu, pokud se rozhodnout udělat 4705 jako 2+2 na jedné polovině... Pak si můžem říct...
Re: Opravy D1
2,0 je max šířka auta,které tam může,ne šířka pruhu.Když předjíždím kamion,tak mi někdy připadá,že se tam dělá vír a že mne to žene na něj,ale možná je to sugesceLenny píše:Píše se na značce, že má 2,0 m, ale má víc asi tak 2,6 m.viky píše:No právě,mně to kolikrát stačí na I/48 mezi lany
Re: Opravy D1
Aha, tak ja tu značku bral jako informaci o šířce pruhu. Na I/48 působí na hodně lidí negativně lanové svodidla.
Zpět k D1. Bylo nějaké čtyřpruhové uspořádání na D1 v praxi vyzkoušeno?
Zpět k D1. Bylo nějaké čtyřpruhové uspořádání na D1 v praxi vyzkoušeno?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Opravy D1
Bylo, přestavba úseku Mirošovice - Praha probíhala v režimu 2+2 na jedné polovině. Na vozovce šířky 11,5 m (z D 28). Pamatuju si to sice matně ale pokud vím, potíže s tím moc nebyly (zácpy samozřejmě ano)...
Re: Opravy D1
Na značce se nepíše, že má pruh 2,0 m, ale že je zakázán vjezd vozidel širších než 2,0 m, ne ?Lenny píše: Píše se na značce, že má 2,0 m, ale má víc asi tak 2,6 m.
Re: Opravy D1
Pokud to propíráme v diskusi k D1, tak zde pomůže uspořádání 2+2 hlavně v plynulosti ne v tom, že musím mermomoci předjet kamión (to bude mít člověk možnost v noci od cca 19:00 do 6:30). Dnešní kamióny nemají celkem problém udržovat tempo 80km/h a ve většině zúžení je stejně max 80km/h. Při hustotě na D1 je to o souběžné jízdě při rychlosti 80km/h. To znamená, že na D1 je to z psychologického vnímání pro řidiče napoprvé docela problém, protože každý chceme předjet ten kamión a nemít ho vedle sebe, ale při hustotě na D1 vedle něj pojedeme klidně 5min. Kamión má problém trochu problém s přejezdem do protisměru, podle mne kvůli tomu tam bývá ta 60km/h. PS: není potřeba ještě prodloužit a srovnat přejezdy do protisměru, aby tam ten kamión mohl 80km/h.
technicky:
Při hustotách dopravy na D1 je jeden pruh málo a skoro pravidelně se před těmito zúženími tvoří kolony.
Styl jízdy:
Jde o zvyk a podle mne to trvá. Proto by měly ty 2+2 dát už letos před Ostravou, protože si na to musíme zvyknout.
To že se začne používat 2+2.
Neuskutečnitelný návrh Řidičák s povolením vjezdu do levého pruhu na D1 ve špičce:
Po 2 leté praxi by si otestoval jízdu na okruhu (v Mostě v Brně) v takto úzkých pruzích. Pak by si měl zajezdit nejlépe někde v Německu kolem Norimberka s instruktorem a pak by dostal teprve řídičák na dálnici.
Koukat se do dálky ne šilhat vpravo na kamión (nebo sledovat kolonu v protisměru). Rychlost řidič vnímá subjektivně a je to dáno právě šířkou pruhu (proto se dneska kreslí zužoavcí čára a dělají ostrůvky u přechodů). Dodržovat bezpečnou vzdálenost od předchozího vozidla. Možná překvapí že ta vzdálenost při té 80 až 90km/h na suchu je 50m a to jsou skoro 2 souběžné kamióny. Pokud kamióny vedle budou mít vzdálenost od sebe 50m, tak pokud jsem na úrovni kamiónu, tak auto přede mnou by mělo být cca u zadního nárazníku.
Kdo zpomaluje kolonu:
Lepiči, co šlapou na brzdu a na plyn.
Ty co ustoupí lepičům a vecpou se do mezery mezi kamióny.
Velké množství kamiónů.
Moc aut včetně osobáků
Pro teoretiky možná to znáte ale zkuste si nasimulovat zúžení do 1 pruhu (lane closing) a pak zpomalení ve 2 pruzích (pomocí Uphill grade).
http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/
technicky:
Při hustotách dopravy na D1 je jeden pruh málo a skoro pravidelně se před těmito zúženími tvoří kolony.
Styl jízdy:
Jde o zvyk a podle mne to trvá. Proto by měly ty 2+2 dát už letos před Ostravou, protože si na to musíme zvyknout.
To že se začne používat 2+2.
Neuskutečnitelný návrh Řidičák s povolením vjezdu do levého pruhu na D1 ve špičce:
Po 2 leté praxi by si otestoval jízdu na okruhu (v Mostě v Brně) v takto úzkých pruzích. Pak by si měl zajezdit nejlépe někde v Německu kolem Norimberka s instruktorem a pak by dostal teprve řídičák na dálnici.
Koukat se do dálky ne šilhat vpravo na kamión (nebo sledovat kolonu v protisměru). Rychlost řidič vnímá subjektivně a je to dáno právě šířkou pruhu (proto se dneska kreslí zužoavcí čára a dělají ostrůvky u přechodů). Dodržovat bezpečnou vzdálenost od předchozího vozidla. Možná překvapí že ta vzdálenost při té 80 až 90km/h na suchu je 50m a to jsou skoro 2 souběžné kamióny. Pokud kamióny vedle budou mít vzdálenost od sebe 50m, tak pokud jsem na úrovni kamiónu, tak auto přede mnou by mělo být cca u zadního nárazníku.
Kdo zpomaluje kolonu:
Lepiči, co šlapou na brzdu a na plyn.
Ty co ustoupí lepičům a vecpou se do mezery mezi kamióny.
Velké množství kamiónů.
Moc aut včetně osobáků
Pro teoretiky možná to znáte ale zkuste si nasimulovat zúžení do 1 pruhu (lane closing) a pak zpomalení ve 2 pruzích (pomocí Uphill grade).
http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/
Re: Opravy D1
Dík, já tam dlouho nebyl .. ty simulace jsou úžasný.
Re: Opravy D1
Je to už realizováno v rámci toho plánu na komplexní postupnou rekonstrukci. Někde sem pak doplním detaily, až bude trocha více času...Lenny píše:Mám dobrou zprávu.
Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Opravy D1
Ale jet v tom levým(úzkým) bylo o zkušenosti a pocitu.mapman píše:Bylo, přestavba úseku Mirošovice - Praha probíhala v režimu 2+2 na jedné polovině. Na vozovce šířky 11,5 m (z D 28). Pamatuju si to sice matně ale pokud vím, potíže s tím moc nebyly (zácpy samozřejmě ano)...
Jinak úzký 4pruh znám běžně z Rakouska. Letos v zimně si vybavuji docela nechutně dlouhej úsek na dálnici Salzburk - Villach (číslo si nepamatuju)
Re: Opravy D1
Taky si to pamatuju, jezdil jsem tehdy dodávkou a v levém pruhu jsem stísněnej pocit neměl. Mimochodem tehdy byly oba směry odděleny ocelovejma svodidlama výšky cca 20cm, něco jako mylá betonový svodidla. Od tý doby jsem to u nás prakticky neviděl použít, tuším že je to z německa nevo rakouska.Jakub Šponar píše:Ale jet v tom levým(úzkým) bylo o zkušenosti a pocitu.mapman píše:Bylo, přestavba úseku Mirošovice - Praha probíhala v režimu 2+2 na jedné polovině.
Re: Opravy D1
Kratka reportaz na CT1 o opravenem useku u Merina ... od minuty 4:35
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/3 ... nech-brno/
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/3 ... nech-brno/
Re: Opravy D1
Dneska jsou k vidění pěkně zblízka na Prašném mostě v rámci stavby Blanky (kryjí výkopy vedle zastávek tram)Taky si to pamatuju, jezdil jsem tehdy dodávkou a v levém pruhu jsem stísněnej pocit neměl. Mimochodem tehdy byly oba směry odděleny ocelovejma svodidlama výšky cca 20cm, něco jako mylá betonový svodidla. Od tý doby jsem to u nás prakticky neviděl použít, tuším že je to z německa nevo rakouska.
Re: Opravy D1
Ty ocelový svodidla by měly výhodu, že by se tak neposouvaly jako terče. Mnohdy je nějaký terč posunutý o 20 až 30cm...
Re: Opravy D1
Na uzavírce v km 59-62 před Sedlickým mostem probíhá rekonstrukce vozovky včetně podkladních vrstev. Včera tam pokladáli štěrkopísek a ještě to zavápňovali, což nevypadá jen na takovou obyčejnou opravu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Opravy D1
Dnesni Udalosti komentare na CT2 ve 22:30 se zabyvaji rozsirenim a opravami D1. Pozdeji pridam link na web, az to tam daji.
Re: Opravy D1
Pokud chteji zacit od tech nejhorsich, tak to s klidnym svedomim muzou zacit na tech "nejnovejsich" Holubice(210) > Vyskov-zapad(226)
Ale o tech se bohuzel ani nemluvi ...
Ale o tech se bohuzel ani nemluvi ...
Re: Opravy D1
No asi se spíš pojede podle zatížení, ne podle stavu povrchu.
Re: Opravy D1
no tak to tama pravdepodobne moc nejezdis..jonáš píše:No asi se spíš pojede podle zatížení, ne podle stavu povrchu.
Re: Opravy D1
Všechny opravy, které se teď na D1 budou zahajovat, tak už jsou v souladu s tou studií D1 Mirošovice - Kývalka, komplexní opatření o nichž se včera mluvilo na ČT.Lenny píše:Na uzavírce v km 59-62 před Sedlickým mostem probíhá rekonstrukce vozovky včetně podkladních vrstev. Včera tam pokladáli štěrkopísek a ještě to zavápňovali, což nevypadá jen na takovou obyčejnou opravu.
V událostech komentářích k tomu byla i diskuse, kterou nalinkuji a okomentuji později.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Opravy D1
Tak zima v trapu, jaro v plnym proudu a nikde ani technika, ani delnik. Nevite nekdo kdy a kde se ma zacit s velkolepou 10-ti letou rekonstrukci?
dle me zkusenosti
se o tom zacalo mluvit a psat v novinach 2008. Mezitim prisla krize, pak zase odesla, ale cesti urednici zustali.. Takz 10leta rekonstrukce budete trvat odhadem 100 let..... A to v tom lepsim pripade.
Re: Opravy D1
Na německé A9 je v jednom úseku ještě původní povrch, přesněji povrch z roku 1985. A kvalita? Stejná, né-li horší než naše D1.
Naše D1 byla stavěna nejlepší tehdy dostupnou technologii a za nejnovějších poznatků.
Naše D1 byla stavěna nejlepší tehdy dostupnou technologii a za nejnovějších poznatků.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Opravy D1
... ano, tehdy dostupnou v ČSSR. V té době u nás CB technologie evidentně nebyla zvládnutá. Navíc jsem slyšel historky o tom, jak se honily termíny, aby se stihlo otevření na výročí VŘSR nebo něčeho takového, přičemž se pokládal CB na zmrzlý povrch (nevím, co je na tom pravdy, ale slyšel jsem to od lidí, kteří tam tehdy pracovali).Lenny píše:Na německé A9 je v jednom úseku ještě původní povrch, přesněji povrch z roku 1985. A kvalita? Stejná, né-li horší než naše D1.
Naše D1 byla stavěna nejlepší tehdy dostupnou technologii a za nejnovějších poznatků.
Extra lahůdkou je úsek Holubice-Vyškov, otevřený r. 1992!!
Podle mě měli soudruzi raději zůstat u AB a nepouštět se do věcí, na které neměli. Následky si bohužel neseme dodnes a můžeme jen tiše závidět Slovákům a Maďarům...
Mimochodem, kdyby se CB neřezal kolmo na směr jízdy, možná by to pak tolik neskákalo...
Re: Opravy D1
Úseky rozestavěné od poloviny do konce 80. let jsou suverénně nejhorší co do kvality vůbec. Není to jen úsek Holubice Vyškov, ale celý úsek od Brna na východ, D2 na tom je jen o malinko lépe, naprostou katastrofou pak byl povrch na D11 od Sadské k Poděbradům, tam už je to naštěstí vyměněné...
K tomu německému úseku A9ky: je to úsek opravovaný v bývalé DDR, čili východní blok, na západě by to takhle nejspíš nedopadlo.
K tomu německému úseku A9ky: je to úsek opravovaný v bývalé DDR, čili východní blok, na západě by to takhle nejspíš nedopadlo.
Re: Opravy D1
No skákalo by to taky, ale každym kolem jindy /pokud teda máte na mysli to řezat šikmo, nějak to jít musí/ a asi by to tedy stabilitu vozidel ovlivňovalo ještě hůř. Dělaj to tak někde?Nosorožec píše: Mimochodem, kdyby se CB neřezal kolmo na směr jízdy, možná by to pak tolik neskákalo...