Stránka 1 z 93

[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Napsal: 2.9.2009 7:52:24
od martini
Rekonstrukce CB vozovky dálnice D1, km 93,750-96,450 vpravo
VZ e.č. 60035363
Kvalifikační dokumentace
Dodavatel je povinen disponovat níže uvedeným minimálním množstvím stavebních strojů o následující typové specifikaci a parametrech:

• finišer pro pokládku betonu s min. šířkou pokládky 3,75m 100m3/hod – 1ks
• řezačka betonu 30m/hod – 1ks
• bourací kladivo 20m3/hod – 1ks
• nakladače 70m3/hod – 2ks
• zálivkový kotel – 1ks
• mobilní betonárka s min. výkonem 150 m3/hod

Takže komplet rekonstrukce CB krytu.

Re: Opravy D1

Napsal: 2.9.2009 8:01:57
od pavel.hrdina
Kazda takovato akce na D1 je potesitelna, protoze tam uz by bylo zapotrebi vymenit komplet cely kryt. Nektete useky kolem Velkeho Mezirici uz maji rok-dva takovy novy povrch (tam uz to byla fakt tragedie) a je to luxus, to si fakt musi vsimnout kazdy jak to najednou prestane v pravym pruhu hazet ;-) a pak za nejakou tu minutu zase zacne :-(

Jeste upresnim, ze predpokladana cena za tuto kompletni rekonstrukci CB krytu na uvedene delce 2,7 km cini 142 857 000 Kc (coz dava 52 910 000 Kc/km).

Re: Opravy D1

Napsal: 2.9.2009 8:09:53
od martini
Jojo, konečně to vypadá, že ŘSD přistoupilo k opravdovým zásadním opravám v rámci celoživotního cyklu dálnice, které sice nejsou úplně nejlevnější, ale prodlouží životnost dálnice možná i o 15 let.

Re: Opravy D1

Napsal: 2.9.2009 8:30:11
od pavel.hrdina
O 15 let? Spravne udelane CB by melo vydrzet 30-35 let!

Otazkou samozrejme je co podlozi, jestli se pri rekonstrukci CB zrekonstruuje taky, nebo se jen "zapravi" a tim padem muze snizovat celkovou zivotnost noveho krytu. Nejsem odbornik na toto tema, takze by nam snad nejaky fachman mohl rict jak to ve skutecnosti je. ;-)

Re: Opravy D1

Napsal: 2.9.2009 10:00:01
od martini
pavel.hrdina píše:Otazkou samozrejme je co podlozi, jestli se pri rekonstrukci CB zrekonstruuje taky, nebo se jen "zapravi" a tim padem muze snizovat celkovou zivotnost noveho krytu.
Za těchto předpokladů jsem uvažoval těch 15 let...

Re: Opravy D1

Napsal: 3.9.2009 15:31:17
od dvs
Neprilepi tam postrane aspon 0,5m , aby z toho byla D27,5, na které by mohly být 2+2 zúžené pruhy?

Asi si mám odpovědět nepřilepí:)

Re: Opravy D1

Napsal: 3.9.2009 18:32:20
od pavel.hrdina
dvs píše:Neprilepi tam postrane aspon 0,5m , aby z toho byla D27,5, na které by mohly být 2+2 zúžené pruhy?
Presne tuto stejnou otazku uz jsme resili ve vlaknu o D2:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7261#p7261

Re: Opravy D1

Napsal: 3.9.2009 20:51:21
od Veronss
nahodou neni nejaka informace o mozne oprave vozovky u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..


of course s trochou nadlhedu.. :] ovsem usek, urcite kdo zna.. musi potvrdit ze naprosto katastrofalni.. na pomery Decka

Re: Opravy D1

Napsal: 3.9.2009 20:55:36
od Lenny
Souhlasím, na to jak je úsek Brno - Vyškov poměrně "nový", tak je v hrozném stavu. Chtělo by to opravu a zároveň i rozšíření na šestipruh.

Re: Opravy D1

Napsal: 3.9.2009 21:23:15
od Veronss
Lenny píše:Souhlasím, na to jak je úsek Brno - Vyškov poměrně "nový", tak je v hrozném stavu. Chtělo by to opravu a zároveň i rozšíření na šestipruh.
jj je to tak.. intenzity sahajci k 50 tis. aut denne a porvch proste tak otresny, ze jeste mnoho dalsich ridicu radeji vyuziva vedlejsi II/430.. pouze nesmysle opravy dalnicnich krizovatek [holubice, vyskov-zapad], ktere budou po zime stejne plne der a pak treba na sjezdu z D1 na I/52 dira hluboka skoro az do Ciny.. nektere veci nedokazu pochopit.. :]

Re: Opravy D1

Napsal: 4.9.2009 0:02:07
od pavel.hrdina
Veronss píše:... u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..
Znam velice dobre - je to tam opravdu dost velka hruza. Jeste tam navic v okoli Rousinova naprosto nechapu proc je podelna spara rezana nikoliv mezi jizdnimi pruhy, ale rekneme v jejich 2/3 (od stredoveho deliciho), a to i mimo useky s pridavnym pruhem pro pomala vozidla!

To je pak teprva luxus, kdyz na to clovek najede a na te podelne spare pod pravym kolem uplne vidi, jak jsou ty desky proti sobe vyskove posunuty v mistech pricnych spar - to fakt vypada jak schody do nebe...

Tento usek byl pravdepodobne velice zfusovan, protoze je stale relativne novy (ve srovnani s D1 Praha - Brno, kde jsem tak hrubou silenost naprosto nevidel).

Re: Opravy D1

Napsal: 4.9.2009 18:57:27
od viky
pavel.hrdina píše:
Veronss píše:... u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..
Znam velice dobre - je to tam opravdu dost velka hruza. Jeste tam navic v okoli Rousinova naprosto nechapu proc je podelna spara rezana nikoliv mezi jizdnimi pruhy, ale rekneme v jejich 2/3 (od stredoveho deliciho), a to i mimo useky s pridavnym pruhem pro pomala vozidla!

To je pak teprva luxus, kdyz na to clovek najede a na te podelne spare pod pravym kolem uplne vidi, jak jsou ty desky proti sobe vyskove posunuty v mistech pricnych spar - to fakt vypada jak schody do nebe...

Tento usek byl pravdepodobne velice zfusovan, protoze je stale relativne novy (ve srovnani s D1 Praha - Brno, kde jsem tak hrubou silenost naprosto nevidel).
Po sérii pokusů jsem se ujistil,že v "nejlepším"stavu je pruh pro pomalá vozidla,takže když se tam neplazí kamion,tak jedu tudy

Re: Opravy D1

Napsal: 22.9.2009 20:59:42
od Lenny
Mám dobrou zprávu.

Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.

Re: Opravy D1

Napsal: 22.9.2009 22:50:19
od pavel.hrdina
Lenny píše:Mám dobrou zprávu.

Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.
Presne jak rikas, Lenny - viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=876.

Vozovky siroke 11,5 metru maji kategorie D 27,5 a D 28, ktere se ovsem lisi sirkou stredoveho deliciho pasu a za predpokladu zachovani sirky z puvodni kategorie D 26,5 je tedy tento novy usek na te zrekonstruovane polovine v kategorii D 28. To jen pro doplneni kdyby to nekoho zajimalo ;-)

Re: Opravy D1

Napsal: 22.9.2009 23:06:58
od Veronss
i tak dobre.. ale rozhodne nejlepsi by bylo tam mít D34 ;)

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 7:24:52
od mapman
Pro vysvětlení těch čísel D 28, D 27,5 a pod. máme udělanou takovou přehlednou tabulku většiny používaných kategorií v ČR, viz http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/kate ... egorie.htm

Ten pro tyto účely podstatný údaj, a to šířka vozovky v jednom pásu, ten v normě explicite nenajdete, ale je jí předurčený, proto je i v tabulce vždy vypočítaný...

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 17:03:47
od Lenny
Podle mě by šlo i na současnou šířku D1, která je 10,75 m nacpat uspořádání 2 + 2 pruhy. Na sloupky uprostřed počítám 0,25 m, tak mi zbyde 10,5 m. Pravý pruh 2,8 m, levý pruh 2,2 m a zbytek bude u krajnice 0,25 m.

Když to zrekapituluji
krajnice 0,25 m
pravý pruh 2,8 m
levý pruh 2,2 m
sloupky 0,25 m
levý pruh 2,2 m
pravý pruh 2,8 m
krajnice 0,25 m

Proč se něco takového neudělá?

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 17:41:31
od viky
Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. : :roll:

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 17:44:35
od Martin z Ostravy
Viky: dá se to, pořád lepší než se zatím kamionem táhnout, pravda při silné větru už to bude hodně nebezpečné.

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 18:46:46
od mapman
viky píše:Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. : :roll:
Souhlasím, nic příjemného. Na tyhle situace se dělaly testy v reálu, proto se taky mimo jiné důvody změnila ta základní kategorie na 27,5. Mimochodem, R 25,5 má stejnou šířku vozovky jako D 26,5 tj 10,75 m. Subjektivně mi to přijde málo. Resp. dá se to využít alespoň k souběžné jízdě "v zipu", tzn jedno auto v levém pak druhé v pravém atd, čili zvětší se kapacita, ale předjíždět si troufnou jen zkušení řidiči (nebo ta druhá skupina "machrů", to nemusím zdůrazňovat).

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 19:18:55
od Web
Jak je to v Německu? Mám pocit, že tam bývají 2+2 zúžení taky dost brutální (a ještě k tomu super dlouhá). Proti tomu luxusu v ČR nesrovnatelné. Jak to bylo na Průmyslové (tedy nakresleno, jezdilo se 1+1)?

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 19:19:51
od Lenny
viky píše:Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. : :roll:
Kamion má šířku 2,5 m, pokud má chlazení tak 2,6 m, nic širšího nepotkáte. Osobák má obvykle šířku okolo 1,7-1,8 m. Stále je tam dost manevrovacího prostoru.

Pokud to někomu přijde o hubu už za současného stavu, tak na tom další zúžení nic nezmění. Nemusí jet v levém vedle kamionu, ale může jet v pravém za kamionem. ;)

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 19:45:16
od banjo
Lenny, 0,25 m na sloupek je malo. to bude zhruba sirka sloupku, ale k tomu je jeste potreba mit stojan, kterej nepovali prvni kamion co projede kolem v pravym pruhu :)

EDIT: tak beru zpet (rychlejc pisu nez myslim), ted jsem to zkoumal na fotkach a zrejme se takhle uzky delici sloupky vcetne stojanu delaj.

EDIT2: sloupky 250-400 mm

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 19:53:42
od viky
Martin z Ostravy píše:Viky: dá se to, pořád lepší než se zatím kamionem táhnout, pravda při silné větru už to bude hodně nebezpečné.
No právě,mně to kolikrát stačí na I/48 mezi lany

Re: Opravy D1

Napsal: 23.9.2009 19:58:02
od Lenny
viky píše:No právě,mně to kolikrát stačí na I/48 mezi lany
Píše se na značce, že má 2,0 m, ale má víc asi tak 2,6 m.