Ano, na úseku Veselí nad Lužnicí - Úsilné probíhá geologický průzkum, jehož zadání bylo urychleno v souvislosti s přípravou projektu PPP pro tento úsek.Jarda55 píše:Po delší době jsem projížděl po I/3 kolem Veselí n/L. Na staveništi D3 mezi připojením k veselskému obchvatu minimálně po silnicí I/23 ( od "Sloupu" na J.H.), tedy plánovaná estakáda přes Lužnici, přibylo stavební techniky a je vidět i čilý stavební ruch. Dále z Veselí na Č.B. se pohybují podél I/3 vrtné soupravy ( průzkum?) a v polích vlevo od stávající slinice ( Dynín, Neplachov atd.) ve směru na Č.B. je vidět množství dřevěných kolíků s červevými vršky, velmi podobných těm, co jsou na fotkách výše.
0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Tak část tohoto úseku je de facto jen dostavba na plný profil, není-liž pravda?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Nevím, jestli půjde jen o dostavbu na plný profil. Už jen křižovatka u Horusic příliš připomíná kategorii "R" a ne "D". Ale pokud se něco dalo do pohybu - jedině dobře. Jen aby to vydrželo.
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Současný pás čeká rekonstrukce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Ale mosty nad silnicí jsou postaveny v jaké kategorii? V D 24,5?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Celé je to postavena jako 1/2 kategorie D 26,5/120 stejně jako obchvat Veselí. Většina mostů bude využita kromě čtyř, které jdou dolů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Které 4 mosty to jsou?Lenny píše:Celé je to postavena jako 1/2 kategorie D 26,5/120 stejně jako obchvat Veselí. Většina mostů bude využita kromě čtyř, které jdou dolů.
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Jestli dobře počítám, tak od Veselí až po Borek všechny mosty, které vedou přes stávající I/3 .
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
S těmi mosty to nechápu. Když se podívám na mapu, tak všude je rezerva. To jsou tak zfušované, nebo jaký to má důvod?
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Leny nás maliko mate, 4 mosty se budou demolovat u jedné stavby ze čtyř co jsou mezi Veselím a Úsilné, celkem jich bude minimálně 8.
Důvodů je spousta, původní stavba je polovina D26,5/120, nově to bude D27,5/120 a směrodatnou rychlost 130, což má podle nových norem za následek větší klopení zatáček, větší poloměr vypouklých oblouků (horizonty). V jednom místě se bude snižovat nivelita vozovky až o 3 metry. Dále tu dnes máme daleko větší ochranu přírody, takže některé mosty přes potoky nebudou mít délku 5 metrů, ale nově 50 metrů, bude nový ekodukt a nový most "přes nic" (pro migraci zvěře), jeden most na polní cestě se bude posunovat, protože v jeho místě bude odpočívka, další most přes polní cestu bude součástí služebního sjezdu u SSÚD, takže stávající není vhodný ... atd
Ty nejkřiklavější mosty jsou v zásadě dva - most v MÚK Lhotice (to ale nevím proč) a most v MÚK Úsilné - ten co po něm nikdy žádné auto nejelo ... nová MÚK bude totálně jíná ... jako Rudná na D47 ... jen víc šišatější a hnusnější
Důvodů je spousta, původní stavba je polovina D26,5/120, nově to bude D27,5/120 a směrodatnou rychlost 130, což má podle nových norem za následek větší klopení zatáček, větší poloměr vypouklých oblouků (horizonty). V jednom místě se bude snižovat nivelita vozovky až o 3 metry. Dále tu dnes máme daleko větší ochranu přírody, takže některé mosty přes potoky nebudou mít délku 5 metrů, ale nově 50 metrů, bude nový ekodukt a nový most "přes nic" (pro migraci zvěře), jeden most na polní cestě se bude posunovat, protože v jeho místě bude odpočívka, další most přes polní cestu bude součástí služebního sjezdu u SSÚD, takže stávající není vhodný ... atd
Ty nejkřiklavější mosty jsou v zásadě dva - most v MÚK Lhotice (to ale nevím proč) a most v MÚK Úsilné - ten co po něm nikdy žádné auto nejelo ... nová MÚK bude totálně jíná ... jako Rudná na D47 ... jen víc šišatější a hnusnější
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Aha, díky za vysvětlení. Začínám pomalu chát, proč jsou u nás dálnice tak drahé.
Existuje u nás něco jako oponenntní řízení? Nebo ŘSD zadá projektantovi naprojektovat dálnici a výsledek se bere jako svatý, ze kterého nelze slevit, ale naopak se do něj dá ještě mnoho přidat? Mám pocit, že B je správně
Existuje u nás něco jako oponenntní řízení? Nebo ŘSD zadá projektantovi naprojektovat dálnici a výsledek se bere jako svatý, ze kterého nelze slevit, ale naopak se do něj dá ještě mnoho přidat? Mám pocit, že B je správně
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
No to je mi zase logika, místo toho aby tu dálnici dodělali, tak tam zase navymýšlejí kravin, až hamba, už mně to tady opravdu sere.
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč se měnila ta kategorie?!
Proč se to hergot, tenkrát nedodělalo!
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč se měnila ta kategorie?!
Proč se to hergot, tenkrát nedodělalo!
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Pánové, připadá mi to jako když žijete ve vzduchoprázdnu. Je vám jasné, že jsou u nás nějaké normy, které by se měli dodržovat? Je vám jasné, že každá stavba určitého rozsahu musí projít procesem posuzování jejího vlivu na životní prostředí a že prostě musí respektovat určité limity, které jsou podstatně jiné než před 20ti lety?
add kategorie - D26,5 už v normě několik let neexistuje ... jistě se ptáte proč. Znáte dálnici D1 mezi Prahou a Brnem? Ta je postavená v kategorii D26,5, která NEUMOŽŇUJE v případě opravy vedení dopravy po jedné polovině v režimu 2+2 pruhy. Proto už všechny dálnice (nikoliv rychlostní silnice) MUSEJÍ být stavěny v kategorii D27,5, která toto umožňuje.
Neříkám že je dobře že se XY mostů zbourá, jen chápu proč tomu tak je.
add kategorie - D26,5 už v normě několik let neexistuje ... jistě se ptáte proč. Znáte dálnici D1 mezi Prahou a Brnem? Ta je postavená v kategorii D26,5, která NEUMOŽŇUJE v případě opravy vedení dopravy po jedné polovině v režimu 2+2 pruhy. Proto už všechny dálnice (nikoliv rychlostní silnice) MUSEJÍ být stavěny v kategorii D27,5, která toto umožňuje.
Neříkám že je dobře že se XY mostů zbourá, jen chápu proč tomu tak je.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
No, ale toto není nová dálnice, je to dostavba té původní.
Na jednu stranu je to dobře, že se to postaví v nové normě, už kvůli bezpečnosti a té možnosti 2+2 v jednom pruhu, ale zase tohle je vyslovené mrhání.
Na tomto případu se krásně ukazuje, že půl profily jsou naprosto k ničemu, protože, když už se ukáže, že by se hodil plný profil, jsou najednou jiné normy, jiná legislativa a jiné požadavky, a většina přípravy na plný je na hovno.
Na jednu stranu je to dobře, že se to postaví v nové normě, už kvůli bezpečnosti a té možnosti 2+2 v jednom pruhu, ale zase tohle je vyslovené mrhání.
Na tomto případu se krásně ukazuje, že půl profily jsou naprosto k ničemu, protože, když už se ukáže, že by se hodil plný profil, jsou najednou jiné normy, jiná legislativa a jiné požadavky, a většina přípravy na plný je na hovno.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
No předevšim se na tom ukazuje, že prachů je v kešeni dost, a na tom, kolik sjízdných kilometrů ročně přibyde, zas tak moc nezáleží. Hlavně abychom to stihli dřív, než dojde ropa.
Ono je celkem asi šoférovi jedno, jestli jede po kategorii 24 nebo 28 nebo 32, hlavně že to neni S10,5 a ten kamion se dá v pohodě předjet, místo abych se za nim táhnul deset kilometrů nebo se nechal vyhecovat k riskantnímu předjetí. Ale to je holt zase jedno projektantům a správcům státních pytlíků.
Ono je celkem asi šoférovi jedno, jestli jede po kategorii 24 nebo 28 nebo 32, hlavně že to neni S10,5 a ten kamion se dá v pohodě předjet, místo abych se za nim táhnul deset kilometrů nebo se nechal vyhecovat k riskantnímu předjetí. Ale to je holt zase jedno projektantům a správcům státních pytlíků.
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
inu jsme mistri v tom, ze se neco postavi a pak se to za par let zboura a postavi o 2 metry vedle... jinak vcera o svatku mohutna stavebni cinnost na useku mezi severnim koncem obchvatu VNL a silnici I/23 na J.Hradec
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Tak jiste si Peto dokazes i predstavit, ze na D 27,5 by se to dalo udelat podobne jako se bude D1 rozsirovat na D 28. Tedy pri dostatku vule by to urcite slo vyprojektovat bez nutnosti nejak vice bourat. Jasne je, ze ne vsechno z toho by do puntiku splnovalo soucasne normy, ale to ani spousta veci na prestavovane D1 nebude splnovat a svet se kvuli tomu nezbori.Petr Pokorný píše:add kategorie - D26,5 už v normě několik let neexistuje ... jistě se ptáte proč. Znáte dálnici D1 mezi Prahou a Brnem? Ta je postavená v kategorii D26,5, která NEUMOŽŇUJE v případě opravy vedení dopravy po jedné polovině v režimu 2+2 pruhy. Proto už všechny dálnice (nikoliv rychlostní silnice) MUSEJÍ být stavěny v kategorii D27,5, která toto umožňuje.
Neříkám že je dobře že se XY mostů zbourá, jen chápu proč tomu tak je.
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
To že ty mosty jdou dolů má své důvody, které tady většina z diskutujících nezná. Není to jen proto, že si někdo usmyslel, že se mu ten most nelíbí, nebo aby měla betonová lobby další práci. Tak to opravdu není.
Srovnávat to s D1 mi nepřijde zrovna nejlepší. U D1 se počítá s rozšířením na šestipruh a teď se provádí generální rekonstrukce a naštěstí se při tom dostaví ten kousek, který umožní vedení dopravy v 2+2 pruzích. Což je výhodné vzhledem k rozšířování na šestipruh. Není tak úplně pravda, že mostů se to netýká. Některé mosty budou opraveny a u některých bude dostavěn ten "metr".
Srovnávat to s D1 mi nepřijde zrovna nejlepší. U D1 se počítá s rozšířením na šestipruh a teď se provádí generální rekonstrukce a naštěstí se při tom dostaví ten kousek, který umožní vedení dopravy v 2+2 pruzích. Což je výhodné vzhledem k rozšířování na šestipruh. Není tak úplně pravda, že mostů se to netýká. Některé mosty budou opraveny a u některých bude dostavěn ten "metr".
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Každopádně bude určitě snaha maximum z toho co je postaveno, tak využít. Hlavní je, že je provedena velká část zemních prací. Co se týče směrového vedení a poloměrů oblouků, vše vyhovuje i pro D 27,5. V jednom místě se bude snižovat nivelita o cca 3 metry, kvůli rozhledu za horizont, jak psal Petr. Co se těch mostů týče, také je mi jich "líto", ale opravdu to nejsou tak zásadní peníze, abychom to museli nějak významně řešit, navíc leckteré jsou již přes 20 let staré a tak by beztak vyžadovaly GO, čili jejich postavení jako nových je možná nakonec správným rozhodnutím a z pohledu dalších 30 let efektivnější. Celých těch 27 km by mělo vyjít na stavebních nákladech do 300 mil. Kč/km, což je myslím si akceptovatelné, vzhledem k tomu, že i postavená 1/2 dálnice bude muset být komplet rozebrána a rekonstruována, vzhledem k jejímu stavu.
Ukazuje to rozhodně na nesmyslnost výstavby polovičních profilů v místech, kde se ví, že se bude rozšiřovat. Až někdy v budoucnu dojde na I/38, taky tady (nebo jinde) třeba budeme nadávat, vždyť se v roce 200X říkalo, jak že je to rozšíření výhledově možné a teď se to celé předělává...
Ukazuje to rozhodně na nesmyslnost výstavby polovičních profilů v místech, kde se ví, že se bude rozšiřovat. Až někdy v budoucnu dojde na I/38, taky tady (nebo jinde) třeba budeme nadávat, vždyť se v roce 200X říkalo, jak že je to rozšíření výhledově možné a teď se to celé předělává...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Spíš to ukazuje na jinou věc, totiž že ten poloprofil má význam jen tehdy, když se neměněj koncepce za pochodu. A to je bohužel prakticky furt
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Náklady na ty 4 nové mosty na 0309/II jsou tuším 160 milionů. Což mi nepřijde zase tak dramatické. Ano využilo se maximum.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Mne to take prijde divne delat polovicni profil, at se to uz udela poradne. Jedine v pripade stavby, kdy se nestihne plny profil a udela se aspon pol. profil a zbytek se dodela napr. do roka.
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Hlavnim problemem neni vystavba polovicnich profilu. Vzdyt napr. v pripade obchvatu Veseli to bylo nejlepsi reseni. Hlavni problem je obrovska nekvalita vystavby. 10-20 let stare stavby jsou v podstate zrale na totalni rekonstrukci. Mosty v havarijnim stavu, propadajici se zemni teleso apod. To plati obecne pro celou CR.
Re: Veselí nad Lužnicí - Úsilné
Na 0309/II zústavají dva nadjezdy.
První je v MÚK Ševětín, který prošel kompletní rekonstrukcí v 2003 a v rámci stavebních úprav budou zesíleny pilíře, bo se nachází v deformační zóně betonového svodidla, dále budou provedeny úpravy zpevněných svahů u opěr a další.
Druhý je na plní cestě u Vitimi, na kterém bude provedena rekonstrukce mostního svršku a vybavení mostu.
První je v MÚK Ševětín, který prošel kompletní rekonstrukcí v 2003 a v rámci stavebních úprav budou zesíleny pilíře, bo se nachází v deformační zóně betonového svodidla, dále budou provedeny úpravy zpevněných svahů u opěr a další.
Druhý je na plní cestě u Vitimi, na kterém bude provedena rekonstrukce mostního svršku a vybavení mostu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)