PPP na D3
Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
pokud jde o úsek Bošilec - Ševětín tak tam není půlprofil, pouze I.třída která se stane doprovodkou. Poloviční profil je jen ze Ševětína nad Borek a ještě úzký.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
A není to příliš krátký úsek na ppp? Mít k údržbě pouze 8km musí vyjít děsivě draho.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
K údržbě by dostali nejspíš i postavený úsek do Mezna. Nebo aspoň dřív se s tím počítalo.dd píše:A není to příliš krátký úsek na ppp? Mít k údržbě pouze 8km musí vyjít děsivě draho.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
Stejně jako ŘSD si objednává údržbu u krajských "SÚSek", tak to stejné může udělat private partner ...dd píše:A není to příliš krátký úsek na ppp? Mít k údržbě pouze 8km musí vyjít děsivě draho.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
Aspoň se využije postavené a chátrající SSÚD Chotoviny.-xdas- píše:K údržbě by dostali nejspíš i postavený úsek do Mezna. Nebo aspoň dřív se s tím počítalo.dd píše:A není to příliš krátký úsek na ppp? Mít k údržbě pouze 8km musí vyjít děsivě draho.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
A kde se potom má projevit úspora? Když by se oproti současnému stavu takřka pouze vložil mezičlánek v podobě stavební firmy.balance píše:Stejně jako ŘSD si objednává údržbu u krajských "SÚSek", tak to stejné může udělat private partner ...dd píše:A není to příliš krátký úsek na ppp? Mít k údržbě pouze 8km musí vyjít děsivě draho.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
Podle mě se přes PPP nikdy žádná úspora neprojeví, tu si dokážu představit jen u čistě soukromé dálnice financované přímo z mýta. PPP se tu objevuje proto, že je to zatím zdroj financí, ze kterého se dluhy nezahrnují do státního rozpočtu. To se ovšem může změnit.dd píše:A kde se potom má projevit úspora? Když by se oproti současnému stavu takřka pouze vložil mezičlánek v podobě stavební firmy.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
Součástí aktuálně navrhovaného PPP projektu (o kterém se psalo v HN dle mých informací nesprávně) je výstavba obou chybějících úseků, které nemají být tendrovány jako náhradní projekty OPD (tedy: 0308C a 0309/III jako klasická veřejná zakázka v 2012). Koncesionář by pak od 2014 měl zajistit výstavbu 0309/I (Bošilec - Ševětín) i 0309/II (Ševětín - Borek) a o rozsahu údržby se bude ještě jednat s uchazeči.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Ministerstvo dopravy předložilo na meziresortního připomínkového řízení materiál, kterým by měl být potvrzen zájem vlády realizovat pilotní projekt. Více informací v samotném materiálu (shrnutí v předkládací zprávě), který je ke stažení na Hospodářské komoře.
Souhrn odpovídá informacím výše:
stavebně úsek Bošilec - Borek, rozsah údržby návazných úseků dle výsledků soutěžního dialogu v případě, že to pro stát bude výhodné. Stavebně není zahrnován obchvat ČB.
Souhrn odpovídá informacím výše:
stavebně úsek Bošilec - Borek, rozsah údržby návazných úseků dle výsledků soutěžního dialogu v případě, že to pro stát bude výhodné. Stavebně není zahrnován obchvat ČB.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Zajimavy clanek o PPP:
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnik ... se-poucime
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnik ... se-poucime
Re: PPP na D3
Evropské peníze (18mil Kc) by šly hlavně na organizaci soutěžního dialogu.
dokaze to treba martini vysvetlit?
dokaze to treba martini vysvetlit?
Re: PPP na D3
Musí to být Martini? Nestačí Google? Na dotaz PPP soutěžní dialog toho nabídne opravdu dost a po letmém prohlédnutí prvních pár odkazů máte do deseti minut jasno ... PPP = Pytel Plný Problémů ... a vyznat se v tom snad ani nedávaclav píše:Evropské peníze (18mil Kc) by šly hlavně na organizaci soutěžního dialogu.
dokaze to treba martini vysvetlit?
Re: PPP na D3
Což o to,bez problému je stejně málo co. Ale na druhé straně úsek je relativně krátký, takže ani prů..r nebude zas úplně obří. A alespoň uvidíme máme -li na PPP sázet či ne. Za relativně málo peněz uvidíme co a jak....pp21 píše:Musí to být Martini? Nestačí Google? Na dotaz PPP soutěžní dialog toho nabídne opravdu dost a po letmém prohlédnutí prvních pár odkazů máte do deseti minut jasno ... PPP = Pytel Plný Problémů ... a vyznat se v tom snad ani nedávaclav píše:Evropské peníze (18mil Kc) by šly hlavně na organizaci soutěžního dialogu.
dokaze to treba martini vysvetlit?
Re: PPP na D3
Jde o příslib přiznání peněz na poradenské služby související s tendrem na výběr koncesionáře a zpracování sluvní dokumentace včetně všech jejich příloh atp... Záleží jestli vláda koncem roku schválí ten postup formou PPP a soutěžním dialogem, což je stále otevřené, MD má dle usnesení vlády č. 469 y 26.6.2012 do 30.11.2012 připravit podklady pro vládu o rozhodnutí o způsobu pořízení dle výhodnosti (zda PPP nebo veřejné/EU prostředky). Co ale vím, hrozí určité zpoždění s předložením na vládu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2013:
Vláda ČR přijala dne 26. června 2012 usnesení č. 469, kterým vyjádřila zájem ověřit výhodnost a realizovatelnost zajištění úseku dálnice D3 mezi obcemi Bošilec a Borek
(18,8 km - stavby 0309/I a 0309/II) v režimu PPP s možností přidružení údržby a oprav bezprostředně souvisejících úseků dálnice D3 v Jihočeském kraji.
Ministerstvo dopravy v souladu s přijatým usnesením zajistí aktualizaci koncesního projektu PPP Projekt D3/R3, v minulosti schváleného usnesením vlády č. 1304 ze dne 20. října 2008. Aktualizace koncesního projektu proběhne ve vztahu k nově definovanému pilotnímu úseku Bošilec - Borek. Výsledek v podobě zpracované "Analýzy proveditelnosti a výhodnosti realizace projektu formou PPP" předloží MD vládě v roce 2012. Uvedený dokument zároveň naplní požadavky zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a bude dostatečně odborným ekonomickým odůvodněním účelnosti zadání zakázky formou PPP v režimu tohoto zákona v případě, že se využití modelu PPP ukáže jako proveditelné a v dlouhodobém horizontu výhodné pro stát. V případě naplnění předpokládaného harmonogramu, kde kritickým milníkem je včasné zajištění majetkoprávní přípravy, lze předpokládat zahájení realizace v roce 2014 a zprovoznění úseku v roce 2016.
Zdroj: http://www.komora.cz/pomahame-vasemu-po ... -2012.aspx
Vláda ČR přijala dne 26. června 2012 usnesení č. 469, kterým vyjádřila zájem ověřit výhodnost a realizovatelnost zajištění úseku dálnice D3 mezi obcemi Bošilec a Borek
(18,8 km - stavby 0309/I a 0309/II) v režimu PPP s možností přidružení údržby a oprav bezprostředně souvisejících úseků dálnice D3 v Jihočeském kraji.
Ministerstvo dopravy v souladu s přijatým usnesením zajistí aktualizaci koncesního projektu PPP Projekt D3/R3, v minulosti schváleného usnesením vlády č. 1304 ze dne 20. října 2008. Aktualizace koncesního projektu proběhne ve vztahu k nově definovanému pilotnímu úseku Bošilec - Borek. Výsledek v podobě zpracované "Analýzy proveditelnosti a výhodnosti realizace projektu formou PPP" předloží MD vládě v roce 2012. Uvedený dokument zároveň naplní požadavky zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a bude dostatečně odborným ekonomickým odůvodněním účelnosti zadání zakázky formou PPP v režimu tohoto zákona v případě, že se využití modelu PPP ukáže jako proveditelné a v dlouhodobém horizontu výhodné pro stát. V případě naplnění předpokládaného harmonogramu, kde kritickým milníkem je včasné zajištění majetkoprávní přípravy, lze předpokládat zahájení realizace v roce 2014 a zprovoznění úseku v roce 2016.
Zdroj: http://www.komora.cz/pomahame-vasemu-po ... -2012.aspx
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: PPP na D3
Dle výše citovaného usnesení vlády ČR ze dne 26. června 2012 usnesení č. 469, měla být "Analýza proveditelnosti a výhodnosti realizace projektu formou PPP" předložena Vládě ČR do 30. listopadu 2012 (http://kormoran.vlada.cz/usneseni/usnes ... 2012&06-26). Nemá někdo zprávu o tom, zda tato analýza byla zpracována a předloženě vládě nebo zda Ministerstvo dopravy je (nejen) s tímto dokumentem ve skluzu?
Re: PPP na D3
Dle usneseni vlady z 28.11.2012:
......
Vláda
souhlasí
1. se změnou termínu pro předložení materiálů
..............
ib) Analýza proveditelnosti a výhodnosti realizace projektu formou PPP, která naplní požadavky zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a bude dostatečně odborným ekonomickým odůvodněním účelnosti zadání zakázky formou PPP v režimu tohoto zákona
Původní termín: 30. 11. 2012
Nový konečný termín: 31. 3. 2013
......
Vláda
souhlasí
1. se změnou termínu pro předložení materiálů
..............
ib) Analýza proveditelnosti a výhodnosti realizace projektu formou PPP, která naplní požadavky zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a bude dostatečně odborným ekonomickým odůvodněním účelnosti zadání zakázky formou PPP v režimu tohoto zákona
Původní termín: 30. 11. 2012
Nový konečný termín: 31. 3. 2013
Re: PPP na D3
Moc jsem celé vlákno nečetl, takže ti diskuze na tohle téma asi byla, ale já jsem k PPP projektům skeptický. I soukromý dodavatel něco postaví a investici bude chtít zhodnotit (zisk + úrok v čase). Není tedy to samé půjčit si peníze třeba od evropské investiční banky a splácet jí úrok (stejně tak se bude splácet soukromému subjektu)? Pytel plný problémů spojený s tím, že to dělá někdo jiný je velký a teoretická vidina, že si to ohlídá a vystaví levněji, je podlě fakt jen teoretická a nestojí za možná rizika. Typické znaky PPP tu má dneska Kapsh. Postavil něco za své a v průběhu času se mu to splácí ... to jakou má ten Kapsh reputaci a jak se k tomu staví veřejnost víme všichni. Přesně podobně to dopadne i dalšími PPP si myslím.
Re: PPP na D3
Ale zase je nutné uznat, že výběr mýta (byť za vysokou cenu) bezproblémově funguje... Dtto by mělo být i PPP na úsek dálnice - zkrátka nemělo by dojít k podceňování údržby a oprav v průběhu její životnosti, což pak zvyšuje náklady na komplet rekonstrukci v budoucnu, viz D1...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
No jistě to stejně jako ten Kapsch bude v režimu "nechci slevu zadarmo" .. ale když nemáte cash, přijde to tak jako tak draho. Ono je na tom blbý, že u bankovního úvěru jasně vidíte kolik je cena dodávky a kolik cena peněz, zatimco tady je to v jednom balíku (a lidi tu "cenu peněz" nevnímaj a považujou to celý za cenu dodávky, kterou ještě redukujou na pár desítek příhradových nosníků, protože to je ta viditelná špička ledovce). A "politická" výhoda pro stát a jeho aktuální reprezentaci je zřejmá, i když je jen formální - nepočítá se to do deficitu (z čehož plyne i to vyvedení ŘSD do akciovky a podobný kejkle).
Re: PPP na D3
Tak to je...jonáš píše:No jistě to stejně jako ten Kapsch bude v režimu "nechci slevu zadarmo" .. ale když nemáte cash, přijde to tak jako tak draho. Ono je na tom blbý, že u bankovního úvěru jasně vidíte kolik je cena dodávky a kolik cena peněz, zatimco tady je to v jednom balíku (a lidi tu "cenu peněz" nevnímaj a považujou to celý za cenu dodávky, kterou ještě redukujou na pár desítek příhradových nosníků, protože to je ta viditelná špička ledovce). A "politická" výhoda pro stát a jeho aktuální reprezentaci je zřejmá, i když je jen formální - nepočítá se to do deficitu (z čehož plyne i to vyvedení ŘSD do akciovky a podobný kejkle).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
A to je jen špička ....ledovce.