PPP na D3
PPP na D3
http://tn.nova.cz/zpravy/ekonomika/cesk ... krizi.html
Přijde mi podivná uváděná částka. Měsíční splátky 380 mil, 30 let, přitom odhadovaná cena výstavby 12,5 mld. Když to spočítám, vyjde mi, že by za 3 roky byla výstavba zaplacená. Poměr 1:10 by byl ještě mnohem větší úlet než D47 za Zemana.
Přijde mi podivná uváděná částka. Měsíční splátky 380 mil, 30 let, přitom odhadovaná cena výstavby 12,5 mld. Když to spočítám, vyjde mi, že by za 3 roky byla výstavba zaplacená. Poměr 1:10 by byl ještě mnohem větší úlet než D47 za Zemana.
Re: Financování výstavby dálnic
Přijde Vám to správně. Ta částka 380 mil. Kč/měs. není správná, ani přibližná či něco podobného... Nevím, odkud ji vzali.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Vcera jsem zaslech cislo vyse mesicni splatky 380 milionu Kc v televizi a myslel jsem si, ze jde o omyl. Dneska se vsak objevil clanek http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 34&start=0
Pocital jsem to a 380 milionu * 12 mesicu = 4,56 miliardy rocne a po dobu 30 let to dela astronomickych 136,8 miliardy za usek ktery by stat postavil za radove desetinovou cenu. I kdyby stejnou (nebo i dvojnasobnou) cenu stala udrzba a provoz na 30 let, tak mi to proste ty cisla porad radove nesedi...
Jak toto muze prijit nekomu vyhodne? Aby z toho nebyla analogie D47 a H&C...
Pocital jsem to a 380 milionu * 12 mesicu = 4,56 miliardy rocne a po dobu 30 let to dela astronomickych 136,8 miliardy za usek ktery by stat postavil za radove desetinovou cenu. I kdyby stejnou (nebo i dvojnasobnou) cenu stala udrzba a provoz na 30 let, tak mi to proste ty cisla porad radove nesedi...
Jak toto muze prijit nekomu vyhodne? Aby z toho nebyla analogie D47 a H&C...
Re: Česko bude mít první soukromou dálnici, stát tak řeší krizi
Novinářský blábol s překlepem za asistence kalkulačky.JirkaS píše:Přijde mi podivná uváděná částka. Měsíční splátky 380 mil, 30 let, přitom odhadovaná cena výstavby 12,5 mld.
V článku se navíc píše, že soukromník tu dálnici postaví o miliardu levněji, takže jako novinář vezmu kalkulačku, udělám 12,5 - 1 a to celé vydělím 30ti (roky) a vyjde mi 0,383, takže to patřičně zaokrouhlím a omylem zaměním rok s měsícem a je z toho 380 mil. kč / měsíc. No a jako novinář přeci neřeším takové detaily, jako že by tam měl být nějaký úrok aby se to soukromníkovy vyplatilo a už vůbec neřeším, že údržba dálnice bude za 30 let dělat taky nemalou sumičku.
Prostě informace kterou se novinář zaobíral pár minut ... v lepším případě pár desítek minut :(
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: Financování výstavby dálnic
Podle informaci z CTK by stavba mela stat 7,1 miliardy korun, splacene 30 let. Za dobu splaceni + udrzbu to cele ma stat 11,5 miliardy.
Tak kdo vi, zalezi na zdroji zpravy
Tak kdo vi, zalezi na zdroji zpravy
Re: Financování výstavby dálnic
Chtelo by to taky vedet, jestli v te udrzbe je cely usek od Mezna vc. SSUD Chotoviny, jak se predpokladalo... Ale asi jo... Pak tech temer 12 mld je slusne cislo...
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: PPP na D3
Zkusil jsem to spocitat:
1) pouze usek Veseli - CB
delka 27 km
udavana stavebni cena 7.1 mld CZK
koncese na 30 let vcetne udrzby (a zrejme i vcetne udrzby v te dobe uz hotoveho predchazejiciho "statniho useku") 11.5 mld (nekde se uvadi 12.5 mld CZK)
tudiz vychazi 11.5 mld / 27 km = 0.426 mld CZK 30 let vcetne navyseni a udrzby
2) cele PPP od Veseli do Rakouska (zrejme pouze stavebni naklady)
delka 71.5 km
odhadovane stavebni naklady 40.4 mld CZK
tedy 40.4 mld CZK / 71.5 km = 0.565 mld CZK
Tak to po me zkontrolujte, vypocty se dost lisi tak kdo vi jak to bude, zatim je to presna hra s nepresnymi cisly. Prumerne stavebni naklady celeho useku vychazi dost draz nez naklady vcetne udrzby na prvni usek, tak nevim kde je zakopany pes.
1) pouze usek Veseli - CB
delka 27 km
udavana stavebni cena 7.1 mld CZK
koncese na 30 let vcetne udrzby (a zrejme i vcetne udrzby v te dobe uz hotoveho predchazejiciho "statniho useku") 11.5 mld (nekde se uvadi 12.5 mld CZK)
tudiz vychazi 11.5 mld / 27 km = 0.426 mld CZK 30 let vcetne navyseni a udrzby
2) cele PPP od Veseli do Rakouska (zrejme pouze stavebni naklady)
delka 71.5 km
odhadovane stavebni naklady 40.4 mld CZK
tedy 40.4 mld CZK / 71.5 km = 0.565 mld CZK
Tak to po me zkontrolujte, vypocty se dost lisi tak kdo vi jak to bude, zatim je to presna hra s nepresnymi cisly. Prumerne stavebni naklady celeho useku vychazi dost draz nez naklady vcetne udrzby na prvni usek, tak nevim kde je zakopany pes.
Re: PPP na D3
Tuším tu vůči Vám určitou povinnost to zde objasnit
Předpokládané stavební náklady za úsek Veselí nad Lužnicí - Úsilné dle aktualizovaného koncesního projektu (který byl na vládě, ale nebyl doprojednán): 7,12 mld. Kč.
Celková čistá současná hodnota nákladů státu u PPP=11,5 mld. Kč a u VZ=12,5 mld. Kč. Zde tedy ta novinářská ušetřená 1 mld Kč. Je však nutné brát v úvahu, že se jedná o čistou současnou hodnotu nákladů, která reflektuje to, že se během 30 let mění cena peněz. Ekonomika se vyvíjí dle pravidla "koruna dnes není koruna zítra". Např. v roce 2003 stálo pivo 15 Kč a dnes už na stejném místě stojí minimálně 22 Kč. Tohle je třeba reflektovat i u tohoto projektu financovaného formou úvěru.
Určitě nejeden z Vás má hypotéku. Kolik zaplatíte za 2 mil. Kč hypotéku za 30 let? No, ruku na srdce, bude to alespoň 3,5 mil. Kč a měsíční splátky si také nespočítáte jako (2.000.000/30*12)*(úroková sazba) = 5556 Kč*(úroková sazba). Stejné je to v tomto případě. Čistá současná hodnota je objektivní ukazatel, který ty budoucí výdaje přepočítá na dnešní úroveň (při nějaké predikci inflace a diskontní sazby).
K mapmanově otázce: Ano, v částce 11,5 mld. Kč je zahrnut i provoz a údržba úseků vystavěných státem v délce 42 km (Nová Hopoda - Veselí nad Lužnicí) po celou dobu trvání koncesionářské smlouvy.
Přesná výše měsíční platby bude stanovena až v závislosti na nabídce vítězného uchazeče. Hodně ji ovlivňují podmínky financování, kterých bude dosaženo.
EDIT: Druhá část projektu od Úsilného po hranice bude realizována zcela oddděleně s časovým odstupem. Dle předkládací zprávy pro vládu současné podmínky na finančních trzích neumožňují dosáhnout výhodných podmínek pro financování v takovémto objemu. Navíc je opožděna investorská příprava na obchvatu Českých Budějovic.
Předpokládané stavební náklady za úsek Veselí nad Lužnicí - Úsilné dle aktualizovaného koncesního projektu (který byl na vládě, ale nebyl doprojednán): 7,12 mld. Kč.
Celková čistá současná hodnota nákladů státu u PPP=11,5 mld. Kč a u VZ=12,5 mld. Kč. Zde tedy ta novinářská ušetřená 1 mld Kč. Je však nutné brát v úvahu, že se jedná o čistou současnou hodnotu nákladů, která reflektuje to, že se během 30 let mění cena peněz. Ekonomika se vyvíjí dle pravidla "koruna dnes není koruna zítra". Např. v roce 2003 stálo pivo 15 Kč a dnes už na stejném místě stojí minimálně 22 Kč. Tohle je třeba reflektovat i u tohoto projektu financovaného formou úvěru.
Určitě nejeden z Vás má hypotéku. Kolik zaplatíte za 2 mil. Kč hypotéku za 30 let? No, ruku na srdce, bude to alespoň 3,5 mil. Kč a měsíční splátky si také nespočítáte jako (2.000.000/30*12)*(úroková sazba) = 5556 Kč*(úroková sazba). Stejné je to v tomto případě. Čistá současná hodnota je objektivní ukazatel, který ty budoucí výdaje přepočítá na dnešní úroveň (při nějaké predikci inflace a diskontní sazby).
K mapmanově otázce: Ano, v částce 11,5 mld. Kč je zahrnut i provoz a údržba úseků vystavěných státem v délce 42 km (Nová Hopoda - Veselí nad Lužnicí) po celou dobu trvání koncesionářské smlouvy.
Přesná výše měsíční platby bude stanovena až v závislosti na nabídce vítězného uchazeče. Hodně ji ovlivňují podmínky financování, kterých bude dosaženo.
EDIT: Druhá část projektu od Úsilného po hranice bude realizována zcela oddděleně s časovým odstupem. Dle předkládací zprávy pro vládu současné podmínky na finančních trzích neumožňují dosáhnout výhodných podmínek pro financování v takovémto objemu. Navíc je opožděna investorská příprava na obchvatu Českých Budějovic.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Obávám se, že dálnice hned tak nebude a formou PPP už vubec NE, viz, včerejší rozhodnutí vlády:
http://www.e15.cz/domaci/ekonomika/daln ... eschvalili
http://www.e15.cz/domaci/ekonomika/daln ... eschvalili
Re: PPP na D3
Nejedná se o rozhodnutí vlády, ale o rozhodnutí porady ekonomických ministrů, viz. Dálnici D3 ministři neschválili.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Ano, omlouvám se za nepřesnou informaci. Nicméně pro nás je důležité, že ten socan Pecina to zazdil. Argument o vysoké rozestavěnosti je blbost, za 2 roky když to takhle půjde dál, nebude už co stavět, současné tempo otevření cca 70 km/ročně je pořád málo, bylo by nutbé aspon 100km (i když těch 70 je pořád dobrých na naše poměry)
Re: PPP na D3
A co ta uváděná cena? To je zase nějaký blábol ne?
Re: PPP na D3
Ministr přece sliboval, že dalnice zlevní, tak to je asi ta cena:-))))))apimen píše:A co ta uváděná cena? To je zase nějaký blábol ne?
Re: PPP na D3
Přečtětě si prosím můj příspěvek o 5 příspěvků výše, tam je vysvětlené o jakou částku se jedná. Je to čistá současná hodnota celkových nákladů za realizaci 1. fáze projektu PPP (tedy výstavba, provoz a údržba po 30 let), tedy za úsek Veselí nad Lužnicí - Úsilné.Svatosp píše:Ministr přece sliboval, že dalnice zlevní, tak to je asi ta cena:-))))))apimen píše:A co ta uváděná cena? To je zase nějaký blábol ne?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Ono z toho clanku to vypada, jako ze to bude stat cela dalnice. Jinak ta castka by vychazela na 383 mil rocne, to je za hubicku, kdyby podobnym zpusobem postavila CR zbyvajici cast dalnicni site tj. cca 1000km, vyslo by to na nejakych 10mliliard/rocne a je klid a pohoda. A co to bude za 30 let 10 miliard, to nebude nic. Jen najit ty banky, co do toho pujdou.
Re: PPP na D3
Again: Je to cena v čisté současné hodnotě včetně provozu a údržby. Splátka za těch 30 km postavených, udržovaných a provozovaných (Veselí - Úsilné) + provoz a údržba 42 km postavených státem (Mezno - Veselí) bude dle na konci srpna předkládaného koncesního projektu cca 900 mil. Kč/rok.Svatosp píše:Ono z toho clanku to vypada, jako ze to bude stat cela dalnice. Jinak ta castka by vychazela na 383 mil rocne, to je za hubicku, kdyby podobnym zpusobem postavila CR zbyvajici cast dalnicni site tj. cca 1000km, vyslo by to na nejakych 10mliliard/rocne a je klid a pohoda. A co to bude za 30 let 10 miliard, to nebude nic. Jen najit ty banky, co do toho pujdou.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Dneska vysel jeden clanek o D3, aspon jedna dobra zprava.
http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logi ... dalnici-d3
http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logi ... dalnici-d3
PPP na D3 a Bárta
Mám pocit že se nám panáček na MD snaží namluvit, že objevil Ameriku s tím PPP na D3. Nezastavila se ta příprava před nějakým časem?? Tak ji zase rozjedem, aby bylo co zastavit, když bude potřeba ušetřit!!!
Ad "opožděná investorská příprava na obchvatu ČB" - kdopak ji opozdil? Nebylo to město svými požadavky na předělání DÚR s nesmyslným tunelem?
Na PPP v současné době nikdo nedosáhne. A stát v čele s Bártou to není ani schopen připravit.
Ad "opožděná investorská příprava na obchvatu ČB" - kdopak ji opozdil? Nebylo to město svými požadavky na předělání DÚR s nesmyslným tunelem?
Na PPP v současné době nikdo nedosáhne. A stát v čele s Bártou to není ani schopen připravit.
Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Království a půl princezny za 511.
Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
to jsem zvedav, jde tedy o 19mil EUR /km vystavba + 30 let udrzba + GO. uvidime kam to srazi soutez.
Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Ovšem tam už je hotový půlprofil, ne?
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
tady ten článek http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5495077 ... -roce-2016 mluví o výstavbě 8 km od Bošilce za 3,8 mld. Kč.
Myslel jsem, že se do případného PPP zařadí oba úseky (Bošilec - Ševětín - Borek)?
Podle letáků ŘSD má Bošilec - Ševětín 8 km a má stát 2,8 mld. Kč (bez DPH)
Ševětín - Borek má 10 km a má stát taky 2,8 mld. Kč.
Nevíte někdo jak to bude?
Myslel jsem, že se do případného PPP zařadí oba úseky (Bošilec - Ševětín - Borek)?
Podle letáků ŘSD má Bošilec - Ševětín 8 km a má stát 2,8 mld. Kč (bez DPH)
Ševětín - Borek má 10 km a má stát taky 2,8 mld. Kč.
Nevíte někdo jak to bude?
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
Bošilec je první, protože má vykoupeny pozemky. A bude to první pilotní projekt podle kterého se pozná jestli má PPP v ČR budoucnost.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné (příprava staveb)
po těch všech plánech na PPP už se mi ani nechce věřit, že by ten projekt někdy rozjeli (
Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Ta cena 3,8 mld je fixni nebo se jeste o ni bude soutezit?