Souhlas se vším..., teda až na ty příhradový nosníkyjonáš píše:No jistě to stejně jako ten Kapsch bude v režimu "nechci slevu zadarmo" .. ale když nemáte cash, přijde to tak jako tak draho. Ono je na tom blbý, že u bankovního úvěru jasně vidíte kolik je cena dodávky a kolik cena peněz, zatimco tady je to v jednom balíku (a lidi tu "cenu peněz" nevnímaj a považujou to celý za cenu dodávky, kterou ještě redukujou na pár desítek příhradových nosníků, protože to je ta viditelná špička ledovce). A "politická" výhoda pro stát a jeho aktuální reprezentaci je zřejmá, i když je jen formální - nepočítá se to do deficitu (z čehož plyne i to vyvedení ŘSD do akciovky a podobný kejkle).
PPP na D3
Re: PPP na D3
Re: PPP na D3
To jo, ale ten kdo to provede bude politická mrtvola. Novináři ho rozcupujou stejně jako zmiňovaný Kapsh. Živě si umíme všichni představit ten hon za senzacema, která firma to vyhrála, kde má vlastníky (nedej bože nedohledatelné akcie na jméno), kdo koho znal ze školky a tím pádem jsou to velcí kamarádi a dohodili si zakázku atd. Já být politkem, tak do toho nejdu a kromě plusů s deficitem nic víc nevidím.
Re: PPP na D3
Pokud to nebude firma z ČR, Marshallovych Ostrovu nebo Nauru tak ty neodehledatelny akcie (snad) nehrozej.
Re: PPP na D3
Dalším hlavním plusem je přeci garance kvalitní údržby a to by mohlo ukázat, že se vyplatí o vozovku pečovat řádně a ne to nechat "vyhnít" a pak udělat komplet po 30 letech provozu znova celé vozovkové souvrství. To je hlavní benefit, který já v tom spatřuju...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Martini, takže podle Tebe je současná údržba ze strany SSÚD nedostatečná?
Re: PPP na D3
Omezil jsem se na slovo údržba. Myslím si, že údržba ve smyslu údržby běžné (angl. ekvivalent operate - provozování) doznala za posledních pár roků výrazného zlepšení... Třeba se konečně začalo systematicy čistit odvodnění, což je zásadní a je to "zadarmo". Co se však dlouhodobě nedaří, tak je údržba těžká (maintanance), kdy v minulosti na to nebyl žádný systém, něco málo udělalo v rámci omezeného rozpočtu SSÚD (záplaty, flikování), něco jiného se udělalo malou podlimitní zakázkou odtud či odjindu a na souvislé opravy, které jediné dávají smysl "nezbyly peníze". Letošní sezóna je první, kdy se povedlo něco souvislého a zároveň je i plán na souvislé opravy na příští rok. Zatím je ten plán však sestavován "pocitově", tzn. udělá se to tam kde to je nejhorší v rámci omezeného rozpočtu, ale musí se systémovým přístupem prokázat, že je vhodné celkově dát na opravy více peněz, protože tím ušetříme v budoucnu na zásadnějších rekonstrukcích...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D3
Martini má pravdu. Ale tu garanci kvality může stát dát taky. Chybí tomu jen finance. Takhle tu garanci dá soukromý subjekt a samozřejmě si náklady promítne, což bude znamenat, že to tak i tak stát bude muset zaplatit. Ale tím nechci říct, že by se nemělo stavět, spíš naopak.
Re: PPP na D3
Ono zalezi jak to PPP bude postaveno ... bude-li to cele na triko koncesionare, pak je na nem, aby to udelal co "nejefektivneji". Bohuzel se obavam, ze to u nas jaksi neklapne a obezlicka jak se vyhojit na statu se urcite najde. Jeste jsem u nas ze strany statu nevidel "neprustrelnou" smlouvu ... bohuzel.
Re: PPP na D3
Prohlédl jsem si rozpočet SFDI. Na stavby Veselí-Bošilec a Bošilec-Úsilné jsou tam nemalé peníze. Někde jsem četl že jsou tyto nyní soutěžené stavby zařazeny jako náhradní projekt OPD.
Začínám se zamotávat do toho, zda budou tyto stavby v režimu PPP čili za soukromé peníze, či ne.
Výběrové řízení probíhá teprve prvním kolem, kde se řeší pouze prokázání kvalifikace uchazeče, ne cenová nabídka.
Ví prosím někdo jak to je?
Začínám se zamotávat do toho, zda budou tyto stavby v režimu PPP čili za soukromé peníze, či ne.
Výběrové řízení probíhá teprve prvním kolem, kde se řeší pouze prokázání kvalifikace uchazeče, ne cenová nabídka.
Ví prosím někdo jak to je?
Re: PPP na D3
Veselí - Bošilec ne, ale Bošilec - Borek je uvažováno jako PPP.
Re: PPP na D3
Díky, uvidíme, jak to dopadne. Už se to ale začíná docela natahovat, dva uchazeči prý nesplnili kvalifikaci a probíhá proces vylučování.
Jsem zvědav, co bude následovat. Zda budou obě výzvy pro cenovou nabídku uvolněny společně, či se Bošilec - Úsilné zpozdí. Nevím, v jakém stavu mají přípravu podmínek PPP.
Bude to zajímavé, kalkulovat roční splátku, navíc zřejmě rozšířenou o údržbu hotových úseků u Mezna a Tábora. Dnes jsem se byl na D3 podívat, práce je ještě dost. Ale mosty už vypadají jako z většiny hotové.
Jsem zvědav, co bude následovat. Zda budou obě výzvy pro cenovou nabídku uvolněny společně, či se Bošilec - Úsilné zpozdí. Nevím, v jakém stavu mají přípravu podmínek PPP.
Bude to zajímavé, kalkulovat roční splátku, navíc zřejmě rozšířenou o údržbu hotových úseků u Mezna a Tábora. Dnes jsem se byl na D3 podívat, práce je ještě dost. Ale mosty už vypadají jako z většiny hotové.
Re: PPP na D3
Kdepak, úsek Mezno - Veselí n. L. by mělo mít ve správě letos snad otevřené SSÚD Chotoviny.ZZ69 píše:... navíc zřejmě rozšířenou o údržbu hotových úseků u Mezna a Tábora. ...
Re: PPP na D3
Aha, je pravda že to tam dlouho zelo prázdnotou.
Již jsem pochopil sled etap, nyní se soutěží za státní peníze rozšíření obchvatu Veselí (Veselí-Bošilec), na to navazuje Bošilec - Borek (příprava PPP, soutěž ještě není) a Borek - Úsilné (nyní soutěž opět za státní).
Docela bych uvítal mapku po etapách, na www.dalnice-d3.cz je obecná.
Již jsem pochopil sled etap, nyní se soutěží za státní peníze rozšíření obchvatu Veselí (Veselí-Bošilec), na to navazuje Bošilec - Borek (příprava PPP, soutěž ještě není) a Borek - Úsilné (nyní soutěž opět za státní).
Docela bych uvítal mapku po etapách, na www.dalnice-d3.cz je obecná.
Re: PPP na D3
Vždyť jsou všechny mapky a letáky dohledatelné na webu ŘSD.
Re: PPP na D3
"Novy" ministr neni PPP prilis naklonen, takze zrejme zatim nic nebude. Dalsi z mnoha studii bude na vlade zrejme v dubnu.
Mimochodem na pravnicich a konuzltantech k PPP na D3 uz od roku 2008 zahucelo pres 150 milionu.
Mimochodem na pravnicich a konuzltantech k PPP na D3 uz od roku 2008 zahucelo pres 150 milionu.
Re: PPP na D3
neni co dodat, smutne.jkjk píše:"Novy" ministr neni PPP prilis naklonen, takze zrejme zatim nic nebude. Dalsi z mnoha studii bude na vlade zrejme v dubnu.
Mimochodem na pravnicich a konuzltantech k PPP na D3 uz od roku 2008 zahucelo pres 150 milionu.
Re: PPP na D3
ohledně příspěvku EU na přípravu koncesního projektu.
http://ec.europa.eu/ceskarepublika/news ... ice_cs.htm
http://ec.europa.eu/ceskarepublika/news ... ice_cs.htm
Re: PPP na D3
Ať žije koncepční práce naší vlády. Obzvlášť pak ministerstva dopravy.chemer píše:Stanjura škrtl první dálniční projekt PPP
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: PPP na D3
Tak to usmevne...kocourkov
Re: PPP na D3
18 km podle mě vážně nemělo smysl. Muselo by se kvuli nim postavit nové SSÚD pro soukromníka, a pak po skončení PPP by bylo víceméně zbytečné.
Re: PPP na D3
Tak a je to /možná/ tady: Rozpočet SFDI 64 miliard se letos NEPROSTAVI' !!! Lenny stále říkal : Prachy zase jednou budou - ale je třeba projektová připravenost a vykoupené pozemky. (to není citace!) Ale teď to vypadá, že sklízíme Bártovo ovoce zastavování všeho možného .chemer píše:Stanjura škrtl první dálniční projekt PPP
Re: PPP na D3
Měli dát PPPčko na celou D3 nebo aspoň na celý jižní segment, těch 18 km byla blbost a nevím kdo by tak do toho chtěl jít...
Co se týče rozpočtu, peníze vždycky můžou dát do oprav povrchu na silnicích a dálnicích...
Co se týče rozpočtu, peníze vždycky můžou dát do oprav povrchu na silnicích a dálnicích...
Re: PPP na D3
Celý Jihočeský úsek není dostatečně pro PPP připraven.DefiantM píše:Měli dát PPPčko na celou D3 nebo aspoň na celý jižní segment, těch 18 km byla blbost a nevím kdo by tak do toho chtěl jít...
Co se týče rozpočtu, peníze vždycky můžou dát do oprav povrchu na silnicích a dálnicích...
Evropské peníze na opravu dát nejde... Tolik pseudozdůvodnění toho rozhodnutí z mé strany. 18 km bylo skutečně málo, ale s přičleněním údržby souvisejících úseků už to smyl pro pilotní projekt dle mého dávalo .
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!