MichalM píše:Tak Borek je součást ČB, ne? A je jasné, že je to první etapa, ale už to vede dopravu kolem města.
Borek je samostatná obec.
Netvrdím, že se lidem na Borku a v Nemanicích neulevilo, ale z těch kritických křižovatek u Unihobby, Diamantu a u výstaviště to neodvedlo skoro žádnou dopravu
Ono na tom Borku asi projíždějící mate, že je tam (z pro mě neznámých důvodů) trolejové vedení, tak si člověk připadá už jako v městě... Jinak samozřejmě dopad onoho úseku na dopravu na západ od železniční trati je malý a na západ od řeky v podstatě zanedbatelný.
jasně. ty neznámé důvody jsem nemířil na to, že bych nevěděl k čemu trolejové vedení slouží, ale k tomu, že nevím, proč ze všech okolních vesnic byly zrovna na Borek zavedeny trolejbusové linky.
To, že obchvat odvede téměř veškerou dopravu z městeček a malých měst platilo tak možná za komunistů. Dnes má každý auto a dojíždí do práce nebo nakupovat, v obcích navíc bývá spousta provozoven, kam zase jezdí někdo jiný, takže brzy s údivem zjistíte, že doprava je lokální a s ní už se nedá nic dělat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Z malých městeček obchvaty většinu dopravy odvedou, z velkých měst jako ČB nikoliv. Tranzitní doprava v ČB tvoří cca 15 % dopravy, což se sice počítá, ale nespasí to.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
on-line: Jiz minuly tyden jsem si vsiml prijezdu dvou vetsich bagru. Delsi dobu staly u mohyl u Plavnice. Dnes rano jsem je videl jiz popojizdet v trase dalnice. Vyndavaji se bagrama parezy?
Sudr: "trolejové vedení z pro mně neznámých důvodů" - což takhle trolejbusová trať? To je snad dobrý důvod, ne? Důvod - přepravní nároky. Trolejbus jezdil kdysi i na Rudolfov. Obchvat Nemanic a Borku ano, ale obchvat Českých Budějovic to není. Nikdo přeci stavbou 309/III nesliboval odvedení dopravy z města. Předpokládaný termín zahájení stavby je výsměchem - sice vypsáno druhé kolo, ale není vydáno stavebko, jak vypadá zadávací dokumentace? Jak dlouho bude trvat hodnocení nabídek? A vypořádání námitek? Soutěž za 12 mld. nepůjde jako po másle...
Vůbec nechápu tohle kouskování... samostatně 7 zárubních zdí, 4 protihlukové stěny a křižovatkové větve (nikoliv celá MÚK Pohůrka). Kolik vůbec je těch dílčích stavebních řízení?
TO Nystrom: Nevim jestli to tu uz bylo, ale dalsi dilci stavebko je vyveseno na vyvesce od 23.1.2018 na Hodejovice - Trebonin. Tam je tedy toho o poznani vice, ale take zadna slava. ;o) Jsou tam prelozky mistnich komunikaci, ... Na druhou stranu, kdyby se alespon to delalo. Beztak se to musi postavit. Pripravne prace take bezi. Kdyz jsem u tech pripravnych praci. Muze mi nekdo objasnit PROC se napr stepkuje ve 22:00? To maji nejake sibenicni terminy, kdyz neni ani stavebko? Denne jezdim kolem useku MUK Roudne - Plavnice a tam se pracuje od casneho rana do pozdnich hodin. Neni vyjimka, ze v sobotu jedu po 23:00 a z lesa vyjizdi souprava nalozena drevem. Bezne vidim svetylka v lese jak tam naklada, stepkujou vetve, ... Nebo maji nejak bonusy za to, ze to udelaji rychle. ;o)
Nystrom: důvod necelé MÚK Pohůrka je zřejmě v pozemcích ... ostatně tunel Pohůrka nemá SP, neboť v těch místech je firma OBB Střechy, se kterými ŘSD má spor, který se řeší vyvlastněním a zřejmě to skončí u soudu (pokud již neběží ...) takže buďme rádi aspoň za dílčí úspěchy ...
On-line: Dnes odvoz bagru - jiz vytrhane vsechny parezy. Probiha odvoz parezu. Objevil se tu buldozer, lec krome udelani cesty pro nakladaky pres louku nedela nic. Srovnal jim vyjezdene koleje. Dnes rano probihalo kolikovani maxikolikama MUK Roudne. Misto malych s cerenou cepickou zatkoukali cca 1,5m velke.
Dotaz: Nesel nekdo pesky mezi MUK Roudne a mohylama? Nebo neprobehlo foceni ze vzduchu? Ze silnice trosku tapu ohledne trasy dalnice. Je zde maly usek mezi krouharnou zeli a takovym palouckem, kde se nekaci. Je tu tedy ne uplne dobre pristupny teren, ale prijde mi, jak kdyz ten prusek na sebe nenavazuje. Jinde je jiz vykaceno, vytrhane parezy. Zdeni stroji stale stromy.
Řekl bych, že v daných hydrogeologických podmínkách, při vysoké hladině podzemní vody a nějaké té vodoteči takový postup nejde. Je potřeba použít podzemní stěny, clony atd.
Tak a je to tady.... Krajský úřad Jihočeského kraje po důkladném přezkoumání zrušil aktualizaci územního plánu města České Budějovice z roku 2015. Tato jeho poslední velká úprava je podle krajského úřadu nezákonná. Obsahuje totiž chyby a některých částech je dokonce v rozporu se stavebním zákonem. V platnosti tak zůstává územní plán vydaný v roce 2000. A to včetně jeho 76 úprav, které dokument v průběhu dalších čtrnácti let „obohatily“. Možná se mýlím, ale nebyla ta změna z r. 2015 právě změnou, která upravovala detaily trasy D3? Křižovatky, přivaděče a podobně?