0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovic)

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Nystrom »

0309/II končí až za MÚK Úsilné ( I - doplnění čtyřpruhu, II - Borek - Úsilné), byla sice postavena v letech 94 až 97, ovšem diskuze o její přestavbě vznikla na popud obchodního centra vedla, které se tam dnes už neplánuje :-(. Loni se přímo v ní usídlily dva tzv. logistické areály - zárodek problémů. Platí tedy že 309/II má platné ÚR - sláva. Diskuze nyní bude o 310/I, ovšem výše uvedené pozastavení ÚŘ s tím nesouvisí. Pokud bude vydáno ÚR, SP jej musí respektovat. Pokud pak někdo přijde s tím že né tunel ale estakáda - tak to bude znamenat opět změnu ÚR!! Kdopak ten tunel městu v r. 2009 slíbil?
Omluva - Lenny má zase pravdu - II doplnění čtyřpruhu, III Borek - Úsilné. Stydím se :oops:
Naposledy upravil(a) Nystrom dne 3.3.2011 20:08:26, celkem upraveno 1 x.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Lenny »

Nystrom píše:0309/II končí až za MÚK Úsilné ( I - doplnění čtyřpruhu, II - Borek - Úsilné),
Je to ještě trošku jinak. 0309/I Bošilec - Ševětín, 0309/II Ševětín - Borek a 0309/III Borek - Úsilné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Max »

No kdyz na to koukam, tak ono je to i celkem logicky, ze Borek-Usilne je 0309/III a ne soucast 0310, takhle 0309 ma pak sama o sobe i vetsi vyznam ... me akorat zmat ten pulporfil, ale sem nasel na Lennyho strankach, ze I/34 byla v tomhle useku postavena az 97-99, tak je mi jasny, proc ho tenkrat nedotahli az k I/34 :D
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Nystrom »

z vystoupení p. primátora ČB na zasedání komise dopravy MM ČB: "D3 je pro ministra Bártu mezi prioritami, pouze však v levnější variantě – podoba dálnice kolem ČB, prosazená v minulém volebním období městem a okolními obcemi, je prý příliš finančně náročná; podle primátora však ministr operuje s nepřesnými čísly, kdy cenu celého úseku Borek-Krasejovka ve výši 12 mld. vztahuje pouze k obchvatu Českých Budějovic (úsek Úsilné-Hodějovice), který bude ve skutečnosti stát cca 1/3 těchto nákladů, z čehož náklady na přesypaný zářez u Dobré Vody budou cca 1,25 mld. Připravenost úseku – v polovině roku bude územní rozhodnutí podle aktuálně platného návrhu (dálnice v koridoru vytyčeném územním plánem kolem města, povětšinou v zářezu, kolem Dobré Vody v přesypaném zářezu o délce cca 1 km); až bude hotové územní rozhodnutí, bude se řešit, zda projekt nezlevnit například vynecháním některé z mimoúrovňových křižovatek apod."
:-) nechápu to - když to bude v ÚR, nelze přeci vyhazovat křižovatky nebo tunel !!!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od pp21 »

Nystrom píše::-) nechápu to - když to bude v ÚR, nelze přeci vyhazovat křižovatky nebo tunel !!!
To já bych řekl, že vyhazovat to jde, pokud se to vejde do vymezeného území a nezmění se tím stavba nijak drasticky. Naopak přihazovat křižovatku už nejde.
No a vždycky jde udělat ÚR nové :)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od pp21 »

Nystrom píše:z vystoupení p. primátora ČB na zasedání komise dopravy MM ČB: ... podle primátora však ministr operuje s nepřesnými čísly, kdy cenu celého úseku Borek-Krasejovka ve výši 12 mld. vztahuje pouze k obchvatu Českých Budějovic (úsek Úsilné-Hodějovice), který bude ve skutečnosti stát cca 1/3 těchto nákladů, z čehož náklady na přesypaný zářez u Dobré Vody budou cca 1,25 mld."
Tunel je prostě tunel a jestli tomu budeme říkat "přesypaný zářez", nebo zatrubněná vozovka je šuma fuk ... furt je to tunel ;o)
To že ministr mluví o obchvatu Budějovic jako o celém funkčním celku (tj Borek - Krasejovka) je snad logické, ne? Vždyť přeci Úsilné - Hodějovice je samo o sobě k ničemu. A předpokládám, že snad ani ten primátor nemůže věřit tomu, že Úsilné - Hodějovice bude stát 4 mld (tj 1/3 z 12ti mld). Připomeňme jen, že se jedná o 7 km dálnice dost blízko města, jeden 1km dlouhý tunel (s cenou cca 1,25 mld) a 3 x MUK. Pokud teda fkt těch 7 km se třema křižovatkama a tunelem stojí třetinu z 12ti mld, tak je to snad hodně dobrá cena, ne?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Lenny »

Nystrom píše::-) nechápu to - když to bude v ÚR, nelze přeci vyhazovat křižovatky nebo tunel !!!
A za další když je ÚR, dají se vykupovat pozemky. Stačí udělat změnu ÚR a dostaneme se na stav, který chceme;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od dd »

Petr Pokorný píše:A předpokládám, že snad ani ten primátor nemůže věřit tomu, že Úsilné - Hodějovice bude stát 4 mld (tj 1/3 z 12ti mld). Připomeňme jen, že se jedná o 7 km dálnice dost blízko města, jeden 1km dlouhý tunel (s cenou cca 1,25 mld) a 3 x MUK. Pokud teda fkt těch 7 km se třema křižovatkama a tunelem stojí třetinu z 12ti mld, tak je to snad hodně dobrá cena, ne?
Bárta by mu mohl nabídnout, že na těch 7 km dostane 4 mld. z rozpočtu ŘSD a co překročí, ať zaplatí z městského rozpočtu :D I když popravdě, 1,25 mld. za 1 km takřka hloubeného tunelu (jestli správně rozumím pojmu "přesypaný zářez") je pořád celkem dost.

Ale hlavně by mě zajímalo, co tvoří ty zbývající 2/3 nákladů, když je ta stavebně náročnější polovina za 4 mld.? Že by pan primátor některé položky nezapočítal? (napadají mě pozemky nebo múk)
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Nystrom »

nejsem odborník na stavební právo, ale vypuštěním MÚK, či dokonce tunelu, přeci výrazně změním zejména dopady stavby na okolí. Prostě na co je ÚR, tomu by mělo podobat i SP Ale možná jsem v tomhle naivní. Někde jsem pochytil, že úsek D3 0310/I Úsilné - Hodějovice by měl s tunelem přijít na 6mld (což ovšem není 1/3 z 12, to uznávám :-) - je to 1/3km, 1/2 Kč) a požadavek MD je snížit cenu na 3mld (mimochodem, to je cena původní DÚR po estakádě, nemýlím-li se).
A něco pro pobavení: http://www.cbinfrastruktura.estranky.cz ... ni-d3.html - z dílny p. Rataje, člena dopravní komise rady města ČB - a nebo k pláči?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Standa »

Soudě podle toho, jak se musí kvůli úpravě MÚK u R1/518 měnit ÚP Prahy, bych řekl, že má Nystrom pravdu. Ale také nejsem stavební právník.
Tidus
Příspěvky: 13
Registrován: 2.11.2010 16:01:45

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Tidus »

Něco z právních předpisů: "Územní rozhodnutí lze změnit na žádost oprávněného, jestliže se změnila územně plánovací dokumentace nebo jiné podklady pro územní rozhodnutí nebo podmínky v území, a to tak, že se jeho dosavadní část nahradí novým územním rozhodnutím. Návrh na změnu územního rozhodnutí projedná stavební úřad v rozsahu této změny."

"Při změně nebo zrušení územního rozhodnutí anebo při povolení výjimky se použijí ustanovení o územním řízení obdobně."

Vzhledem k výše uvedenému se domnívám, že: Pokud by se stavba ukázala pro politický subjekt (Bártu) jako příliš drahá, je nutné územní rozhodnutí změnit. ÚR by se měnilo pouze v té části, kde došlo ke změně a to na žádost ŘSD. Rovněž by bylo nutné změnit ÚP dotčené změnou, jelikož když musí být ÚR v souladu s ÚPD, nemůže být v územním plánu nakresleno něco a stavět pak vlastně něco úplně jiného. Bylo by rovněž nutno změnit DÚR, jelikož ve stavebním řízení stavební úřad přezkoumavá soulad DÚR s projektovou dokumentací stavby a územním rozhodnutím. Pro stavební objekty a pozemky dotčené změnou by bylo nutno vést řízení o změně ÚR, které je svou procesní povahou obdobné jako územní řízení klasické. Prakticky zde bude akorát méně účastníků řízení.
Územní rozhodnutí lze změnit i z moci úřední v řízení o umístění veřejně prospěšné stavby.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Jarda Š. »

ÚP by se musel měnit jen v případě, že by se měnil územní koridor. Změny ve stejné trase jako např. zářez místo hloubeného tunelu, násyp místo estakády, vypuštění MÚK ap., vyžadují změnu ÚR, ale ne změnu ÚP.
Tidus
Příspěvky: 13
Registrován: 2.11.2010 16:01:45

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Tidus »

Čili by v ÚP zůstaly zakresleny původní stavební objekty (tunel, MÚK atd.), které by tam pak ve skutečnosti nestály? A co navazující komunikace na MÚK, ty by zůstaly také stále zakresleny v původní podobě k vypuštěným MÚK?
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Jarda Š. »

ÚP závazně určuje využití území, ne objekty, které v něm budou stát. Když nějaké objekty v něm jsou schematicky zakresleny, je to nezávazné. Pokud se MÚK, která je v ÚP, vypustí z DÚR, je to zpravidla s tím, že může být dostavěna později. Je pak na kraji a obci, jestli MÚK s navazujícími komunikacemi v územněplánovací dokumentaci zůstane pro pozdější dostavbu nebo se definitivně vypustí.
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od martini »

Lenny píše:
Nystrom píše::-) nechápu to - když to bude v ÚR, nelze přeci vyhazovat křižovatky nebo tunel !!!
A za další když je ÚR, dají se vykupovat pozemky. Stačí udělat změnu ÚR a dostaneme se na stav, který chceme;)
Jarda Š. píše:ÚP by se musel měnit jen v případě, že by se měnil územní koridor. Změny ve stejné trase jako např. zářez místo hloubeného tunelu, násyp místo estakády, vypuštění MÚK ap., vyžadují změnu ÚR, ale ne změnu ÚP.
Přesně tak a takový bude asi i postup. Na zbytku trasy, která nebude změnou ÚR dotčena, se bude mezitím moci v klidu dál připravovat a třeba i vykupovat :kladivo: .

Vypuštění MÚK vidím jako problematičtější, protože je na ně navázán komunikační systém města. Nevidím však problém v tom, aby se tyto objekty nestavěly rovnou s dálnicí a dostavělo se to později.

Ad náklady: Primátor Thoma je zjevně trochu mimoň. Tunel Pohůrka ve variantě dlouhé 1 km vychází vč. daně na 3,25 mld. Kč. Tam ten prostor pro úspory je skutečně velký a nutno se dle mého vrátit k variantě s tunelem délky 260 metrů. K estakádě se snad vracet nebudeme :crazy:
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Nystrom »

ale jsme před ÚR, a už víme, že ho budeme chtít měnit? Trošku kocourkov, ne? Je třeba zdůraznit, že ten tunel není vynucen horskými podmínkami (jak jinak také v Budějovické pánvi :-) ) ale politicky.
rataj
Příspěvky: 2
Registrován: 28.3.2011 20:39:57

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od rataj »

Zdravím všechny diskutující a panu Nystromovi děkuji za skvělou reklamu našich stránek http://www.cbinfrastruktura.estranky.cz/
Aby jste měli co nejlepší informace, oznamuji Vám, že ve středu 06.04.2011 se sejdu u náměstka hejtmana Jihočeského kraje s generálním ředitelem Pragoprojektu Praha ohledně nově upravené varianty úseku Úsilné - Hodějovice, resp. Třeboním. Dle kuloárních informací se změny budou týkat především úpravy třídy (místo D 27,5 na R 25,5, možná i zkrácení tunelu Pohůrka). Další informace Vám samozřejmě sdělím po tomto jednání. Na den 27.04.2011 je svoláno ústní projednání přerušeného ÚR. Toto ÚR je přerušeno do 31.05.2011.
Přeji příjemnou neděli, Stanislav Rataj
Tidus
Příspěvky: 13
Registrován: 2.11.2010 16:01:45

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Tidus »

Dle sobotního vydání Českokrumlovského deníku je již o trase rozhodnuto. Plány se měnit nebudou, tudíž zůstává tunel Pohůrka a nedojde ani ke snížení počtu MÚK.
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Kuba »

ano je to tady, doufám že to tak zůstane. Kolem Budějek je potřeba aby tam byla rezerva do budoucna. Podle mě ale ten úsek má stát okolo 10 mld., ne 22 jak je uvedeno v článku :)
http://ceskokrumlovsky.denik.cz/ekonomi ... 10416.html
rataj
Příspěvky: 2
Registrován: 28.3.2011 20:39:57

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od rataj »

Pánové, zatím není z čeho se radovat! Počet MUK možná zůstane, ale Hlinecký přivaděč pro MUK Hlinsko a 5. etapu zanádražní komunikace (napojení na MUK Pohůrka) nikdo neřeší. Nikdo toto neprojektuje, nikdo toto nechce platit. Takže dálniční obchvat kolem města s reálným napojením pouze MUK Úsilné a MUK Hodějovice na Novohradskou je opravdu "skvělé" dopravní řešení pro Českobudějovickou aglomeraci.
O ceně nemá význam diskutovat, protože tu dnes neví ani Ti nejvyšší na MD ani na Pragoprojektu.
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Kuba »

Včera bylo vydáno ÚR na část 0310/I - Úsilné - Staré Hodějovice (km 131,25 - 138,45). Teď ještě vypořádat odvolání a je to.

http://www.mediafax.cz/regiony/3223496- ... -Budejovic

http://www.parlamentnilisty.cz/parlamen ... 97691.aspx
Naposledy upravil(a) Kuba dne 20.5.2011 14:04:52, celkem upraveno 1 x.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Nystrom »

Tak to je dobrá zpráva, jsme zase o malý krůček blíž. “Součástí stavby jsou mimo jiné tři mimoúrovňové kruhové křižovatky a jeden hloubený tunel v délce cca jednoho kilometru. Ten povede mezi Dobrou Vodou a Suchým Vrbným, přičemž tubus tunelu bude zároveň plnit funkci hráze budoucí retenční nádrže na Dobrovodském potoce,“ - to si tak nějak nedovedu představit - tunel jako hráz?? :-)
MPMP
Příspěvky: 3319
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od MPMP »

A co si to představit jako tunel vybudovaný v hrázi? To už jde? ;)
Ptákjarabák
Příspěvky: 71
Registrován: 29.3.2009 9:42:31

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Ptákjarabák »

Přesypaný tunel kolem louky si prosadil nějaký místní potentát, aby ji mohl zastavět domkama až k dálnici. Ten blbec daňovej poplatník to zatáhne. Má to ovšem háček, potok by se musel přes tunel přečerpávat, tak se z něho udělala hráz retenční nádrže! Dobrý, to si musím pamatovat !
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Třebonín (obchvat Českých Budějovic)

Příspěvek od Nystrom »

správný odhad - je veřejným tajemstvým, že jde vlastníka pozemků v části Suché Vrbné, bývalého náměstka primátora, p. Jelena. Takže vlastně půjde o tunel v násypu. Ještě jeden háček v tom vidím - retenční nádrž musí mít také nějakou výpust, či přepad :-) a na Dobrovodském potoce bude shybka. ÚR na desce (do 6.6): http://www.c-budejovice.cz/cz/magistrat ... etail=6577
Odpovědět

Zpět na „D3“