0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovic)

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od kot »

O listopadu KTERÉHO ROKU s.Kroupa mluvil ? :?: :crazy:
bumbik
Příspěvky: 7958
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od bumbik »

podle mě tak jako tak na jaře začnou, pokud se v tendru nikdo neodvolá ale jestli bude klepání na šutr v listopadu či v březnu, je mi tak nějak jedno ... ale letos by to bylo samozřejmě super avšak větší starost mi dělá tendr na 0310/I alá ÚOHS!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Jixm
Příspěvky: 271
Registrován: 19.4.2018 21:37:50

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Jixm »

Rád se budu mýlit, ale myslím si, že se Italové odvolají jako na předchozím úseku. Taky by už měla komise rozhodnout, ať se můžou případně odvolat a může běžet zdlouhavé řízení na ÚOHS.
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od kot »

Je to přesně tak, jak píše bumbik ! Jen si ho dovolím malinko doplnit. Pro Ťoka a bureše bude bezpochyby lepší zaťokat na kámen letos, neb se budou moci celou dobu, než se začne něco dít reálně, chválit, že běží tolik a tolik KM rozestavěných déček. No, a nám tady na fóru to radost udělá bezpochyby ! :D
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Lynx »

Jixm píše:Rád se budu mýlit, ale myslím si, že se Italové odvolají jako na předchozím úseku. Taky by už měla komise rozhodnout, ať se můžou případně odvolat a může běžet zdlouhavé řízení na ÚOHS.
Italy zatím nevyloučili nebo ano ? Takže není jistém ani to, komu to nakonec přiklepnou. Třeba s tím Italové kalkulují a pak stáhnou podnět k ÚHOS na předchozí úsek ? (pokud tedy budou na ŘSD odvážní a přiklepnou jim to). Obávám se, že to nemá žádné vysloveně dobré řešení.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Sudr »

Vysloveně dobré řešení je nevymýšlet kraviny a prostě poctivě přezkoumat a vyhodnotit zda jsou nebo nejdou dány zákonné důvody pro vyloučení toho či onoho, příp. zda jsou či nejsou dány důvody pro zrušení toho či onoho rozhodnutí a pak podle toho rozhodnout a řádně to odůvodnit.

Prostě je třeba přijmout, že tady stanovený nějaký postup, který do rozhodování o zhotoviteli zapojuje větší množství osob (prostřednictvím komisí, úřadu apod.) a prostě ten proces nějakou dobu trvá, je zde riziko průtahů apod. a výsledkem byl mělo být nějaké (relativně) objektivní rozhodnutí. Na druhou stranu můžeme si říct a odhlasovat (jasně v rámci EU nemůžeme, ale hypoteticky), že je pro nás podstatnější rychlost a zhotovitele vybere přímo třeba premiér (podle svojí úvahy) s tím, že v případě, že vybere špatně, ponese za to politickou odpovědnost v té podobě, že ho příště nezvolíme....
Jixm
Příspěvky: 271
Registrován: 19.4.2018 21:37:50

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Jixm »

Naprosto s Vámi souhlasím Sudre, až na toho premiéra :D
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Aram96 »

Sudr píše:Vysloveně dobré řešení je nevymýšlet kraviny a prostě poctivě přezkoumat a vyhodnotit zda jsou nebo nejdou dány zákonné důvody pro vyloučení toho či onoho, příp. zda jsou či nejsou dány důvody pro zrušení toho či onoho rozhodnutí a pak podle toho rozhodnout a řádně to odůvodnit.

Prostě je třeba přijmout, že tady stanovený nějaký postup, který do rozhodování o zhotoviteli zapojuje větší množství osob (prostřednictvím komisí, úřadu apod.) a prostě ten proces nějakou dobu trvá, je zde riziko průtahů apod. a výsledkem byl mělo být nějaké (relativně) objektivní rozhodnutí. Na druhou stranu můžeme si říct a odhlasovat (jasně v rámci EU nemůžeme, ale hypoteticky), že je pro nás podstatnější rychlost a zhotovitele vybere přímo třeba premiér (podle svojí úvahy) s tím, že v případě, že vybere špatně, ponese za to politickou odpovědnost v té podobě, že ho příště nezvolíme....
Souhlas, ovšem politická zodpovědnost by musela být mnohem přísnější než to, že ho příště nezvolíme, vzhledem k tomu, k čemu to může nechat náš premiér-dobytek nechat dojít.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Lynx »

Sudr píše:Vysloveně dobré řešení je nevymýšlet kraviny a prostě poctivě přezkoumat a vyhodnotit zda jsou nebo nejdou dány zákonné důvody pro vyloučení toho či onoho, příp. zda jsou či nejsou dány důvody pro zrušení toho či onoho rozhodnutí a pak podle toho rozhodnout a řádně to odůvodnit.
Nesouhlasím s vámi.

Uvažovat o tom, jestli je daný zhotovitel vůbec schopen stavbu realizovat v dané kvalitě a v daném čase mi rozhodně nepřipadá jako "vymýšlení kravin". V realitě se stává, že zákonné důvody jak někoho odstavit od zakázky nemáte nebo je jen těžko vymýšlíte, ale víte s 90 procentní pravděpodobností, že to bude velký průšvih, který se ve výsledku zatraceně nevyplatí. A co teď s tím ? Proto píšu, že dobré řešení kolikrát není.

Podívejte se na modernizaci D1. tam přiklepli jeden z úseků nějáké kazašké firmě + Colas + nějáká další zahraniční firma. Udělali to podle vás, tedy že zákonné důvody nenašli, tak jim to přiklepli, přestože věděli, že to bude průser. A taky že ano. Od první chvíle je ta stavba nekonečný seriál problémů, neustálé nedodržování termínů, liknavost, odklady ..... Takže tohle řešení mi nepřipadá "vysloveně dobré" jak tvrdíte vy.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Sosa »

Lynx píše:
Sudr píše:Vysloveně dobré řešení je nevymýšlet kraviny a prostě poctivě přezkoumat a vyhodnotit zda jsou nebo nejdou dány zákonné důvody pro vyloučení toho či onoho, příp. zda jsou či nejsou dány důvody pro zrušení toho či onoho rozhodnutí a pak podle toho rozhodnout a řádně to odůvodnit.
Nesouhlasím s vámi.

Uvažovat o tom, jestli je daný zhotovitel vůbec schopen stavbu realizovat v dané kvalitě a v daném čase mi rozhodně nepřipadá jako "vymýšlení kravin". V realitě se stává, že zákonné důvody jak někoho odstavit od zakázky nemáte nebo je jen těžko vymýšlíte, ale víte s 90 procentní pravděpodobností, že to bude velký průšvih, který se ve výsledku zatraceně nevyplatí. A co teď s tím ? Proto píšu, že dobré řešení kolikrát není.

Podívejte se na modernizaci D1. tam přiklepli jeden z úseků nějáké kazašké firmě + Colas + nějáká další zahraniční firma. Udělali to podle vás, tedy že zákonné důvody nenašli, tak jim to přiklepli, přestože věděli, že to bude průser. A taky že ano. Od první chvíle je ta stavba nekonečný seriál problémů, neustálé nedodržování termínů, liknavost, odklady ..... Takže tohle řešení mi nepřipadá "vysloveně dobré" jak tvrdíte vy.
Geosan, ne Colas, to by to vypadalo jinak.
Pravda je, že po podpisu smlouvy má investor a dozor dost velké problémy to ukočírovat s takovýma firmami. Může pouze nepřevzít a nezaplatit. A co s věcmi, co už se dají opravit jen těžko.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Lynx »

Díky za upřesnění, omlouvám se firmě Colas.

Jde o to, že tohle je situace nezáviděníhodná pro ty co rozhodují. Když ví dopředu, že vyhrál někdo s kým budou problémy, ale zákonné důvody pro vyloučení nejsou. Buď musí vymýšlet jak účastníka vyloučit z nějákého vykonstruovaného důvodu, což může přinést žaloby, odvolání a další problémy a nebo to podepsat a řešit nekonečnou řadu problémů při realizaci. On je tohle obecný problém veřejných zakázek ve veřejném sektoru, kde rozhoduje cena. Tedy nejen ve stavebnictví. Nemožnost vyřadit toho co vyhraje na jednu stranu sice brání korupci (aby někdo neprotlačil svého favorita na úkor těch levnějších) na druhou stranu ale pak přináší takovéto problémy, kdy se nemůžete legálně zbavit různých diletantů o kterých předem víte, že za nic nestojí.
Cajkowski
Příspěvky: 466
Registrován: 5.10.2011 18:01:30

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Cajkowski »

Zpet k tematu. ;o) Tento tyden se na velkem svahu u MUK Roudne objevil bagr. Vytrhal par parezu (vic nez dost jich tam zustalo) a zmizel. Cekam co se bude dit. ;o)
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od jozka »

Co by se delo, blizi se zima, nekdo potreboval topivo...
drtikol
Příspěvky: 36
Registrován: 11.11.2018 0:27:05

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od drtikol »

Lynx píše:Díky za upřesnění, omlouvám se firmě Colas.

Jde o to, že tohle je situace nezáviděníhodná pro ty co rozhodují. Když ví dopředu, že vyhrál někdo s kým budou problémy, ale zákonné důvody pro vyloučení nejsou. Buď musí vymýšlet jak účastníka vyloučit z nějákého vykonstruovaného důvodu, což může přinést žaloby, odvolání a další problémy a nebo to podepsat a řešit nekonečnou řadu problémů při realizaci. On je tohle obecný problém veřejných zakázek ve veřejném sektoru, kde rozhoduje cena. Tedy nejen ve stavebnictví. Nemožnost vyřadit toho co vyhraje na jednu stranu sice brání korupci (aby někdo neprotlačil svého favorita na úkor těch levnějších) na druhou stranu ale pak přináší takovéto problémy, kdy se nemůžete legálně zbavit různých diletantů o kterých předem víte, že za nic nestojí.
Jak to víte, že budou problémy? Tohle jsou jiní Italové než ti, co dělají D1. Astaldi navíc není v bankrotu, možná má problémy nějaká divize, ale firma takové velikosti ze dne na den nezkrachuje, nejhorší, co se může stát je, že nad ní převezmou kontrolu banky, ale firma pojede dál. Stát má šetřit a tak je třeba pouštět k válu i nové firmy, jinak taky bude Skanska, Eurovia a spol stavět za kartelové ceny nadosmrti. A netvrďte, že s Eurovií nikdy nebyly problémy.
Stát prostě musí mít ty kontrolní mechanizmy a stavební dozory natolik kvalitní a smlouvy právně ošetřené, že Italové budou stavět včas a podle projektové dokumentace, pokud to tak není, je chyba v první řadě u státu, pak až u zhotovitele.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Lynx »

Já netvrdím, že budou problémy. Já se jen ptám proč trvá výběrové řízení tak dlouho, proč stále nebyl vybrán zhotovitel. Z toho mi vychází jako možný důvod (ale nikoliv jistý, jen možný !) že komise váhá se svěřením stavby této firmě z důvodů obav jestli vše půjde hladce. Takže to jen spekulace, proč se to tak vleče. Ale třebas jsou důvody jiné, bohužel zde není nikdo, kdo by byl insider a byl ochoten něco napsat.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Nystrom »

drtikol: Váš první příspěvek zde na fóru... Stát má stavět hlavně rychle, kvalitně a za rozumnou cenu. Cena podšvihnutá o 2 mld. není rozumná. Výběrová komise zasedne dvakrát, třikrát, doptá se a může rozhodnout. Kde se to pak zdržuje nevíme. ÚOHS bude podnět šetřit měsíce až roky a ať rozhodně tak a nebo tak, stejně se někdo odvolá. Výsledkem je vždy, že se nestaví....
Cajkowski
Příspěvky: 466
Registrován: 5.10.2011 18:01:30

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Cajkowski »

TO jozka: Na vtip mi u prispevku chybi smajlik. ;o) Mno. Nevim jestli ctete pozorne, ale psal jsem, ze parezy. Uz jste nekdy topil parezem? Beztak je nikdo neodvezl. Jsou tam na miste. A bagr to byl takovy ten co ma dve kola a dve nozky. Topivo to fakt nebude.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Sosa »

drtikol píše:Jak to víte, že budou problémy? Tohle jsou jiní Italové než ti, co dělají D1. Astaldi navíc není v bankrotu, možná má problémy nějaká divize, ale firma takové velikosti ze dne na den nezkrachuje, nejhorší, co se může stát je, že nad ní převezmou kontrolu banky, ale firma pojede dál. Stát má šetřit a tak je třeba pouštět k válu i nové firmy, jinak taky bude Skanska, Eurovia a spol stavět za kartelové ceny nadosmrti. A netvrďte, že s Eurovií nikdy nebyly problémy.
Stát prostě musí mít ty kontrolní mechanizmy a stavební dozory natolik kvalitní a smlouvy právně ošetřené, že Italové budou stavět včas a podle projektové dokumentace, pokud to tak není, je chyba v první řadě u státu, pak až u zhotovitele.
To je odvážné tvrzení, zkrachovali i větší stavební kolosy. A že by přebírali kontrolu banky, to jste viděl kde? A že by v současné době byly kartelové ceny, to snad není myšleno vážně.
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od kot »

2 Čajkowski : bagr s dvěma koly a 2 "nožkami" se jmenuje Menzimuck... a opravdu pařezy s hlínou topit nejde. :P
KIV
Příspěvky: 173
Registrován: 12.3.2012 23:35:51
Bydliště: České Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od KIV »

2 Čajkowski: bagr s dvěma koly a 2 "nožkami" se jmenuje kráčivý bagr (https://cs.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A1% ... C3%BD_bagr)
2 kot: Menzi Muck je firma která s myšlenkou kráčivých bagrů přišla a je pravda že její jméno je často užíváno jako synonymum pro tyto bagry (Jako Lux pro vysavače, Xerox pro kopírky, Kango pro sbíječky, Whirlpool pro vany s vířivkou apod. :-) )
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Sudr »

ta paralela whirpool -> vany s vířivkou IMHO nesedí.
drtikol
Příspěvky: 36
Registrován: 11.11.2018 0:27:05

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od drtikol »

Sosa píše:A že by přebírali kontrolu banky, to jste viděl kde? A že by v současné době byly kartelové ceny, to snad není myšleno vážně.
Pokud jsou banky největší věřitel, tak je to běžné, samozřejmě tím není myšleno, že to budou řídit přímo jejich manažeři.
S tou cenou nevidím problém, pokud velcí hráči chtěli, resp. neměli zakázky, dělali to v minulosti taky. Třeba Porr rekonstruoval Větrný Jeníkov–Jihlava za necelých 70% projektové ceny, ale i další to dělali a dostavěli.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Sosa »

drtikol píše:
Sosa píše:A že by přebírali kontrolu banky, to jste viděl kde? A že by v současné době byly kartelové ceny, to snad není myšleno vážně.
Pokud jsou banky největší věřitel, tak je to běžné, samozřejmě tím není myšleno, že to budou řídit přímo jejich manažeři.
S tou cenou nevidím problém, pokud velcí hráči chtěli, resp. neměli zakázky, dělali to v minulosti taky. Třeba Porr rekonstruoval Větrný Jeníkov–Jihlava za necelých 70% projektové ceny, ale i další to dělali a dostavěli.
Věřitelský výbor není přebrání kontroly.
Ano stavět za 70% v době krize nemusí být takový problém, ale za 70% v době růstu a nedostatku kapacit problém bude.
Greyfin
Příspěvky: 161
Registrován: 3.5.2009 15:50:49

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Greyfin »

Takže Turci vyřazeni a vyhrál to druhý v pořadí, sdružení Salini Impreglio a Doprastav
http://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskov ... -kilometru
a
https://ekonomika.idnes.cz/stavby-silni ... oprava_cfr

ŘSD doufá, že odvolání nebude :D
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Tom od Budějc »

Hm, píšou, že doporučili, ale ještě nevybrali. A pak zase, že Kroupa počítá, že odvolání by přijít nemuselo a že by mohly ještě letos vyjet stroje... Je to divně napsané... Tedy řečené :-)

*************
D3 u Budějovic zřejmě postaví Italové

Naopak pro druhý úsek Hodějovice - Třebonín už výběrová komise doporučila vítězného uchazeče. Podle Kroupy kvůli nesrovnalostem v nabídce vyřadila nejlacinějšího uchazeče, kterým bylo italsko-turecké konsorcium firem Astaldi a IC İçtaş İnşaat ve Ticaret. Doporučila proto nabídku milánské Salini Impreglio a Dopravstav, která za stavbu necelých šesti kilometrů požaduje 5,8 miliardy korun a je tak o 1,9 miliardy korun dražší než nejlacinější nabídka vyřazeného sdružení.

„Věříme, že by tam odvolání nemuselo přijít a jsme připraveni předat staveniště ještě v tomto roce,“ doplnil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/stavby-silni ... oprava_cfr
Odpovědět

Zpět na „D3“