0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovic)
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Díky krtku - zní to zcela logicky...
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
V nějáké TV reportáží jsem zaslechl, že ten janovský most dostala jakožto prestižní zakázku právě firma Salini, jakožto největší italská stavební firma. Nevím zda je to pravda, ale asi budou opravdu dost velcí.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Bylo to v událostech na ct a je to tak
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Tam je ale potenciálních NIMBYstů... Se skoro divím, že už je stavební povolení!ppepe píše:https://youtu.be/IqWJaGQlJrg
doufejme, že budou časem další a bude na nich na co koukat...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
ve věštníku VZ se objevilo oznámení o výsledku výběrového řízení na 0310/II
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form ... lay/105428
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form ... lay/105428
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
nový leták na 0310/II. smlouva podepsána 5.2.2019
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/40/ ... ebonin.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/40/ ... ebonin.pdf
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
z podkladů pro jednání krajského zastupitelstva
• D3 stavba 0310/I – Úsilné – Hodějovice – jedná se o úsek dlouhý cca 7,2 km s 999,5 m dlouhým tunelem. Dle sdělení ředitelky ŘSD ČR závodu České Budějovice Ing. Hruškové ke konci roku 2018 proběhlo výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jeden z uchazečů podal námitku na ÚOHS, ÚHOS námitku na konci roku 2018 zamítl a uchazeč podal rozklad k předsedovi ÚOHS. V současné době vypisuje ŘSD v jednacím řízení bez uveřejnění zakázku na zajištění shrnutí ornice, které musí být provedeno dle podmínek rozhodnutí EIA do 15. 3. 2019. Předpoklad podpisu smlouvy s vybraným uchazečem sdružením Hochtief a.s., Colas CZ a.s. a M-silnice a.s. je 02/2019, předání staveniště 03/2019, zprovoznění 08/2022, ukončení vč. vyúčtování projektu 08/2023.
• D3 stavba 0310/II – Hodějovice – Dolní Třebonín – jedná se o úsek dlouhý cca 12,5 km.
Dle sdělení ředitelky ŘSD ČR závodu České Budějovice Ing. Hruškové ke konci roku 2018 proběhlo výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jeden z uchazečů byl vyloučen na nedostatečné odůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny. Předpoklad podpisu smlouvy s vítězným uchazečem sdružením Saliny Impregio a Doprastav a.s. je 5. 2. 2019, předání staveniště cca 15. 2. 2019. Předpokládané zprovoznění tohoto úseku je v 08/2022.
• D3 stavba 0310/I – Úsilné – Hodějovice – jedná se o úsek dlouhý cca 7,2 km s 999,5 m dlouhým tunelem. Dle sdělení ředitelky ŘSD ČR závodu České Budějovice Ing. Hruškové ke konci roku 2018 proběhlo výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jeden z uchazečů podal námitku na ÚOHS, ÚHOS námitku na konci roku 2018 zamítl a uchazeč podal rozklad k předsedovi ÚOHS. V současné době vypisuje ŘSD v jednacím řízení bez uveřejnění zakázku na zajištění shrnutí ornice, které musí být provedeno dle podmínek rozhodnutí EIA do 15. 3. 2019. Předpoklad podpisu smlouvy s vybraným uchazečem sdružením Hochtief a.s., Colas CZ a.s. a M-silnice a.s. je 02/2019, předání staveniště 03/2019, zprovoznění 08/2022, ukončení vč. vyúčtování projektu 08/2023.
• D3 stavba 0310/II – Hodějovice – Dolní Třebonín – jedná se o úsek dlouhý cca 12,5 km.
Dle sdělení ředitelky ŘSD ČR závodu České Budějovice Ing. Hruškové ke konci roku 2018 proběhlo výběrové řízení na zhotovitele stavby. Jeden z uchazečů byl vyloučen na nedostatečné odůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny. Předpoklad podpisu smlouvy s vítězným uchazečem sdružením Saliny Impregio a Doprastav a.s. je 5. 2. 2019, předání staveniště cca 15. 2. 2019. Předpokládané zprovoznění tohoto úseku je v 08/2022.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Od minuleho tydne opet ruch na svahu za MUK Roudne z pohledu od CB. Opet bagr co dela cesticky ve svahu pro jinou techniku. Odhadem dalsi 3 vytipovana mista. Dnes opet V3S s vrtnou soupravou. Na jednom miste se opet vrta. Ten svah jim nejak neda spat. Uz sonduji na 6 mistech a porad toho nemaji dost.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 20#p180220Lynx píše:V nějáké TV reportáží jsem zaslechl, že ten janovský most dostala jakožto prestižní zakázku právě firma Salini, jakožto největší italská stavební firma. Nevím zda je to pravda, ale asi budou opravdu dost velcí.
Tržby kolem 6-7 mld. €, zisk kolem 400-500 mil. €. Počet zaměstnanců: 30-40 tisíc.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.2.2019 23:48:31, celkem upraveno 3 x.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Ještě vyhozená není.vaclav píše:ja se toho bojim taky hodne. doprastav je firma, co pred 4 roky okradla dodavatele a imregilo ted vyhodili ze stavby obchvatu ziliny, kde maji pokuty za 150mil. tak a tyhle dve firmy jdou stavet obchvat ceskie hodejovice! achjo.
ale ad její spory ve světě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 16#p179716 (dole)
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Stavba by měla vypuknout co nejdříve, protože jak zde uvedl vondr, dle dokumentace EIA musí být provedena skrývka ornice do poloviny března, tak už na to mají jenom cca měsíc.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Jde to vubec jeste technicky stihnout? Myslim tim udelat tu skryvku? Kdyz si vemu delku useku, sirku useku a termin, do kdy to ma byt hotove. Jezdim denne kolem casti cca od Plavnice az po Hodejovice a zatim nic.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
uzavřena soutěž na skrývku ornice na 0310/I včetně zkušebních lamel
viz.
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form ... lay/105944
zajímavé je odůvodnění:
Předmětem veřejné zakázky je shrnutí ornice v rámci záboru stavby D3 0310/I Úsilné - Hodějovice na základě zpracované PD a provedení 3 ks zkušebních lamel, včetně zatěžovací zkoušky a jejího kompletního vyhodnocení. Uvedená zakázka byla vypsána v důsledku krajně naléhavé okolnosti spočívající v nutnosti odvrátit škodu v souvislosti s hrozící situací, že dojde ke zpoždění zahájení stavby D3 0310/I Úsilné - Hodějovice. Zadavatel nemůže prozatím uzavřít smlouvu s vítězem na zmíněnou veřejnou zakázku z důvodu vydaného rozhodnutí ÚOHS o předběžném opatření - zákaz uzavření smlouvy. Zároveň byl vyhlášen vítěz na stavbu D3 0310/II Hodějovice - Třebonín. Dle podmínek EIA platí, že zemní práce bude možno realizovat pouze do poloviny března. Zároveň materiál ze stavby 0310/I musí být využit na stavbě 0310/II. Dále je nutné zahájit práce na zkušebních lamelách v souvislosti s výstavbou tunelu. Zadavatel tímto zamezí škodám, které by vznikly zpožděním výše uvedených prací.
viz.
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form ... lay/105944
zajímavé je odůvodnění:
Předmětem veřejné zakázky je shrnutí ornice v rámci záboru stavby D3 0310/I Úsilné - Hodějovice na základě zpracované PD a provedení 3 ks zkušebních lamel, včetně zatěžovací zkoušky a jejího kompletního vyhodnocení. Uvedená zakázka byla vypsána v důsledku krajně naléhavé okolnosti spočívající v nutnosti odvrátit škodu v souvislosti s hrozící situací, že dojde ke zpoždění zahájení stavby D3 0310/I Úsilné - Hodějovice. Zadavatel nemůže prozatím uzavřít smlouvu s vítězem na zmíněnou veřejnou zakázku z důvodu vydaného rozhodnutí ÚOHS o předběžném opatření - zákaz uzavření smlouvy. Zároveň byl vyhlášen vítěz na stavbu D3 0310/II Hodějovice - Třebonín. Dle podmínek EIA platí, že zemní práce bude možno realizovat pouze do poloviny března. Zároveň materiál ze stavby 0310/I musí být využit na stavbě 0310/II. Dále je nutné zahájit práce na zkušebních lamelách v souvislosti s výstavbou tunelu. Zadavatel tímto zamezí škodám, které by vznikly zpožděním výše uvedených prací.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Jaké je vůbec odůvodnění, proč je v EIA podmínka shrnout ornici do poloviny března? S tím jsem se snad ještě nikde nesetkal.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
To bude chtít asi nějakého biologa, ale předpokládám, že to je právě z tohoto hlediska. To datum shrnutí ornice obsahuje i umístění na některé pole, nebo to může ležet někde na hromadě, pak by to zřejmě bylo z důvodu, aby se již mohla použít pro letošní setí atd. Případně bych viděl, že do půlky března by se neměla vegetace na poli objevit a pak sundavat ornici s metrovou trávou je divnéBenedikt píše:Jaké je vůbec odůvodnění, proč je v EIA podmínka shrnout ornici do poloviny března? S tím jsem se snad ještě nikde nesetkal.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Aniž bych četl dokumentaci EIA, tipnul bych si, že toto bude kamenem úrazu. Na 0310/II budou náspy v okolí Malše, a hodnotitel EIA asi chce předejít tomu, že se budou zakládat v době, kdy tam budou trdlovat žabičky a podobná havěť.bumbik píše:Zároveň materiál ze stavby 0310/I musí být využit na stavbě 0310/II.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Může na tom zkrachovat celá stavba? Rozhodnutí o prvním úseku a případný podpis smlouvy se zhotovitelem je v nedohlednu (Rafaj by měl rozhodnout cca do konce února). Druhý úsek tedy vysoutěžený je, ale zatím se ani oficiálně nepředalo staveniště, nezahájila se stavba a Italové, jak známo, mají s prací času dost.
Asi jsem moc pesimistický a vidím čerta všude, ale když člověk sleduje dlouhodobou situaci se stavbami v ČR, musí vždy automaticky očekávat ten nejhorší scénář .
Asi jsem moc pesimistický a vidím čerta všude, ale když člověk sleduje dlouhodobou situaci se stavbami v ČR, musí vždy automaticky očekávat ten nejhorší scénář .
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Jako že by ornici z 0310/I použily na náspy 0310/II ?? copak náspy se budují z ornice?Gejza píše:Aniž bych četl dokumentaci EIA, tipnul bych si, že toto bude kamenem úrazu. Na 0310/II budou náspy v okolí Malše, a hodnotitel EIA asi chce předejít tomu, že se budou zakládat v době, kdy tam budou trdlovat žabičky a podobná havěť.bumbik píše:Zároveň materiál ze stavby 0310/I musí být využit na stavbě 0310/II.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Slavnostní zahájení 0310/II se uskuteční nejspíše 29. 3.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Ad ornice: jedná se pouze o její shrnutí. To zdůvodnění JŘBÚ pomocí krajní nouze trošku plave na vodě, ale budiž. Za 47 mil. Kč. předpokládanému výherci soutěže a následně méně práce z velké smlouvy. I tak je ten termín 30 dní (z kterého už pět dní uteklo) šibeniční. Jestlipak to Italové na 310/II. stihnou, když se bude zahajovat 29.3. . Těžko celý rok stavět bez splnění podmínky EIA.
Ornice rozhodně nemá souvislost s náspy. Jde asi o Zákon o ochraně půdního fondu.
Ornice rozhodně nemá souvislost s náspy. Jde asi o Zákon o ochraně půdního fondu.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
To Nystrom:
Kacířská otázka. A jaký hrozí reálně trest, při nesplnění zákonného časového limitu? Finanční pokuta?
Kacířská otázka. A jaký hrozí reálně trest, při nesplnění zákonného časového limitu? Finanční pokuta?
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
Teoreticky myslím i pozastavení stavby. Stejné jako když na Vinohradech někdo boural vilku bez povolení a úředníci to stopli. Já ale pro ten požadavek stejně nemám pochopení, kde pro tuto podmínku mají oporu. Určitě mají souhlas s dočasným odnětí ze ZPF, za co se platí slušné peníze, a jestli ornici shrnou na jaře nebo v létě může být snad úplně jedno.Michal R píše:To Nystrom:
Kacířská otázka. A jaký hrozí reálně trest, při nesplnění zákonného časového limitu? Finanční pokuta?
Kdyby se podepsalo třeba v létě, tak by se až čekalo až na podzim, až to budou moci shrnout? ... Asi si vážně tu podmínku (snad bude něco i v odůvodnění) najdu
Přesně tak, ornice je cenná a jsou na ni zákony. Stavba musí mít nějakou bilanci s ornicí (kolik shrnou a kolik bude potřeba na ohumusování) a s veškerou přebytečnou ornicí musí dále zacházet po souhlasu s místním orgánem OŽP (buď odvést zemědělcům na pole, nebo na nějaké biologické rekultivace v okolí). Do násypů se myslím ani staticky nehodí.Nystrom píše:Ad ornice: jedná se pouze o její shrnutí. To zdůvodnění JŘBÚ pomocí krajní nouze trošku plave na vodě, ale budiž. Za 47 mil. Kč. předpokládanému výherci soutěže a následně méně práce z velké smlouvy. I tak je ten termín 30 dní (z kterého už pět dní uteklo) šibeniční. Jestlipak to Italové na 310/II. stihnou, když se bude zahajovat 29.3. . Těžko celý rok stavět bez splnění podmínky EIA.
Ornice rozhodně nemá souvislost s náspy. Jde asi o Zákon o ochraně půdního fondu.
Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi
To jarní omezení není kvůli ornici či kytičkám, ale kvůli hnízdění a pelešení drobné zvěře.