Varianta PROMIKA 2008 - D3

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Michal R »

Největší vtip je, že kdyby tu přehradu postavili, tak dávám trempistům rok, maximálně dva :-) a chatky by se objevili okolo nové hladiny....

Ne, vážně. Začátkem července jsem projel onen zmíněný kraj dolního Posázaví, (obec Okrouhlo, a o den později Lešany) a sice neměřená, ale pozorovaná hustota dopravy byla enormní. Nešlo se nezeptat místních, co oni na stavbu D3 skrze jejich kraj.... Jestli si zastánci Promiky či snad Nulové varianty slibují odpor místních, nu co na to říct.... já s nimi mluvil....
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od pp21 »

Michal R píše:Jestli si zastánci Promiky či snad Nulové varianty slibují odpor místních, nu co na to říct.... já s nimi mluvil....
U místních v okolí Sázavy zastání nenašli, proto jsou taky jejich "lokální stoupenci" především z míst daleko od Posázaví - Václavice, Tisem Maršovice atp.
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Svatosp »

Tady prece protesty mistnich nemuzou byt brany jako argument, protoze vzdycky se nejake procent mistnich odpurcu automobilu +ekoteroristu najde, kteri spolu strhnou dalsi jedince, kterym se dalnice za barakem proste nelibi.

Vcera jsem z jiznich cech do Prahy jel zase 3h!! Musi se jednat co nejrychleji, uz ted je to kriticka situace a dalnice mela byt davno hotova!
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od vaclav »

Jaroslav píše:
R-13 píše:
Nevíš, co by znamenala stabilizovaná D-3/E-55? Brutální zásah do přírody! Ty si to stále neuvědomuješ?
No nechci popichovat, ale zrovna dneska jsem jel Sázavu a troufnu si tvrdit, že by se zvolené trase D3 mohlo i blahořečit.... za to, že se bude muset zbourat X příšernejch chatek, jejichž splašek je ta řeka plná...
Upřímně - to co tam trampisti a chataři napáchali je tak strašný, že by se tam dálnice mohly postavit klidně dvě a nikdo rozumný by neměl ani ceknout... Bohužel
amen.
v casopise silnicni obzor cerven 2010 vysel druhy dil o D3 Praha - Mezno. tlaci to dost zapadni variantu (ja jsem taky pro), ale tlaci ji az moc "okate", rekl bych? nemuzete nekdo dat odkaz/kopii prosim?
Naposledy upravil(a) vaclav dne 19.7.2010 8:47:40, celkem upraveno 1 x.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od jonáš »

No máte smůlu, ten most prakticky žádný chatičky neohrozí, takže tam příště budete mít oboje .. dvě za ceny jedný 8-)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Jarda Š. »

Václavickým vadí hlavně přivaděč od Benešova a v Tisemi a Maršovicích D3 povede dost blízko zástavby, proto je tam proti západní (stabilizované) variantě pochopitelný odpor. Je ale potřeba si uvědomit, že při východní variantě (nová Promika) by bylo takto postižených několikanásobně víc.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od vaclav »

to prave dobre monitoruje ten clanek - pocet ovlivnenych trasou v pasmu do 500m - vychodni varianta 7-8x vice obyvatel nez zapadni, do 1km 3xvice. navic je na Z trase delky cca 58km 9 tunelu celkove delky skoro 4km. porovnejte napr s 200km D1 pha - brno bez jedineho tunelu. ostatni varianty maji tunelu 11-12 (= naklady na vystavbu a hlavne udrzbu!)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Jarda Š. »

vaclav píše:to prave dobre monitoruje ten clanek - pocet ovlivnenych trasou v pasmu do 500m - vychodni varianta 7-8x vice obyvatel nez zapadni, do 1km 3xvice. navic je na Z trase delky cca 58km 9 tunelu celkove delky skoro 4km. porovnejte napr s 200km D1 pha - brno bez jedineho tunelu. ostatni varianty maji tunelu 11-12 (= naklady na vystavbu a hlavne udrzbu!)
Je to sice OT, ale u D1 její vyprojektování bez tunelů má zase negativní dopad v tom, že mezi Humpolcem a Jihlavou jde hodně vysoko, což působí značné problémy v zimě (jak řidičům, tak údržbě).
zdkristufek
Příspěvky: 9
Registrován: 1.8.2010 9:40:56

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od zdkristufek »

Chtěl bych se zeptat, jestli existuje i prozatimní cca taková varianta, že se prozatím rozšíří stávající silnice I/3 mezi Mirošovicema a Bystřicí u Benešova (resp. Olbramovicema) o cca 4 metry (aby tam vznikl prostor pro ještě jeden jízdní pruh) - tj. zase tolik by to nestálo, a sloužilo by to jako prozatimní řešení, než se za nějakých 15 let postaví někde D3 (tj. až ekologové, chataři, místní a státní úředníci budou spokojeni - sever D3 mi připadá jako takový "druhý Suchdol")?
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Redispero »

zdkristufek: Ve chvíli, kdy toto uděláte, už nepostavíte D3 nikdy...
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Jarda Š. »

Redispero píše:zdkristufek: Ve chvíli, kdy toto uděláte, už nepostavíte D3 nikdy...
Ono by to hlavně nebylo tak jednoduché (mosty, PHS atd.). A obce, které leží na trase I/3, by proti tomu bojovaly, protože mají zájem na vybudování západní (stabilizované) varianty D3, aby se jim ulevilo od husté dopravy.
zdkristufek
Příspěvky: 9
Registrován: 1.8.2010 9:40:56

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od zdkristufek »

Jarda Š.: + Redispero:
OK, tak bych možná v úseku I/3 (Mirošovice - Bystřice u Benešova, resp. Mirošovice - Mezno) alespoň do doby dostavby dálnice D3 zkusil omezit jen v určitých exponovaných časech (tj. např. v Po-Pá 6-9h // Po-Pá 14-19h // So 7-12h // Ne 13-21h) maximální rychlost na 70 km/h + zákaz předjíždění svislými značkami snad na všech úsecích v těchto časech, co vedou mimo obce, aby se tam zvýšila bezpečnost provozu.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Lenny »

Tož mi přijde smysluplnější vyznačit zde střídavý třípruh než takovýto nesmyslný zákaz předjíždění a omezení rychlosti.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od mts »

Rozsirovat soucasnou I/3 v useku Benesov-Mirosovice na 2+2 by byla totalni kravina. Obrovske naklady s nulovym efektem, jen by se vytvorila dalsi silnice smrti a la I/48. Nejvetsi prekazky vytvari pro plynulost dopravniho proudu neregularity typu urovnova krizeni, odbocovani vlevo, pomala vozidla a chodci. To vse by se dalo lepsi organizaci provozu a mensimi stavebnimi a organizacnimi zasahy aspon castecne zlepsit a zabranit totalnimu kolapsu do zprovozneni D3.
1. Prevest I/3 v useku Mirosovice – jih benesovskeho obchvatu do rezimu silnice pro motorova vozidla (1+1, pripadne 2+1)
2. Zrusit urovnova krizeni, u odbocek na Pysely a Cercany doplnit druhou vetev MUK
3. Zrusit urovnove krizovatky a autobusove zastavky na obchvatu Benesova a pro organizaci dopravy vyuzit prilehlou ulicni sit a dve MUK
4. V Benesove na ceste do zameckeho parku postavit nadchod/podchod
5. Prodlouzit pripojovaci a odpojovaci pruhy
6. V kritickych casech pritomnost policie a odklaneni ci odstavovani pomalych vozidel (pomale nakladaky, osobaky s vlekem apod.)
Samozrejme, jedinym skutecnym resenim je co nejrychleji “vyhodnotit” Promiku do skartovacky a zacit stavet Stabilizovanou.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od egelebege »

S tím 6. bodem bych tak moc nesouhlasil. Ono samotné odkloňování nebo odstavování by vytvářelo zmatek a kolony. Jinak bych ještě doplnil
7. Namontovat středová svodidla, nebo betony
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Jarda Š. »

Prioritou by podle mého mělo být na obchvatu Benešova postavit MÚK "U topolu" a "Červené Vršky" a zakázat odbočování vlevo.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od vaclav »

v nedeli rano jsem se pohyboval v mistech planovaneho mostu pres sazavu ve variante stabilizovana. moji prochazku prirodou rusil neskutecny ramus vsech moznych motorovych kos a pil chataru linouci se celym udolim sazavy. jestlipak i tito lide z tech tisicu drevenych paskvilu (mchm urcite svadejici bez cisticky veskerou drenaz z myti nadobi a kadibudek do reky), broji proti stabilizovane a jednomu mostu pres reku s tichym asfaltem a phs?
omlouvam se vsem mistnim chatarum, ale to co prorostlo prirodou na jih od prahy je velice smutne a nevratne poskozeni krajiny. takova pamatka na socik.
Koumes
Příspěvky: 16
Registrován: 3.2.2010 14:37:29

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Koumes »

Já jsem se zase byl nedávno projít v udolí Záhořanského potoka, kde taky má vést část stabilizivané D3, z horní části údolí to dunělo jako na motokrosových závodech a za chvíli se kolem mě prohnaly 3 čtyřkolky div mě nepřejely. Celý les a údolí je protkán vyježděnými cestičkami právě od těch čtyřkolek, které tam zdá se jsou velmi pravidelně. V dolní části jsou pak chaty přesně s tím hlukem a nešvary, o kterých píše "vaclav". Bylo mi z toho smutmo a zkazilo mi to výlet, ale až se bude projednávat územní rozhodnutí na tuto část D3 budou místní sdružení a ekoteroristi mluvit o "panenské" přírodě....pěkná blbost!!
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Dusanh »

Pokud by se D3 stavěla ve stabilizované variantě, jak je to s etapizací takové stavby? Koukám, že by asi bylo nutno postavit, resp. otevřít celý úsek Mezno-Jesenice najednou...
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Bobek »

Dovedu si teoreticky představit stavbu v kuse jen po přivaděč Václavice, ale v Benešově bych to pak vidět nechtěl.
Království a půl princezny za 511.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od dd »

Ještě by šlo postavit jenom část do Jílového, jako přivaděč. To by pomohlo místním, ale nenatáhlo tranzit. A konečně by se jasně definovalo trasování západ.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od multi »

Podle mě by to šlo stavět na 3 etapy: R1 - přivaděč Benešov, přivaděč Benešov - silnice I/18 a silnice I/18 - Mezno.
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od Dusanh »

multi píše:Podle mě by to šlo stavět na 3 etapy: R1 - přivaděč Benešov, přivaděč Benešov - silnice I/18 a silnice I/18 - Mezno.
OK, ale to by se muselo postavit právě v tomto pořadí. Stavět to od jihu nemá valný význam...
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od multi »

Pravda, od jihu snad jen po Benešov + přivaděč a tranzit ze severu nuceně nahnat u Benešova na dálnici.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3

Příspěvek od jonáš »

dd píše:Ještě by šlo postavit jenom část do Jílového, jako přivaděč. To by pomohlo místním, ale nenatáhlo tranzit. A konečně by se jasně definovalo trasování západ.
A v ten moment vám to místní domkářský sdružení zablokuje, protože přivaděč už maj a tranzit nepotřebujou .. asi jste se z Chaber a Běchovic vůbec nepoučil 8-)
Odpovědět

Zpět na „D3“