Varianta PROMIKA 2008 - D3
Varianta PROMIKA 2008 - D3
Varianta D3 od atelieru PROMIKA zcela změní ráz krajiny u Čerčan, Mrače a Benešova, když vedle stávající silnice 1/3 umístí v souběhu těleso nové dálnice. Zároveň stabilizovaná varianta řeší optimálním způsobem dopravní obslužnost Jíového, Týnce nad Sázavou, Neveklova, Maršovic, což je pracovníkům f. PROMIKA zřejmě úplně jedno, a ve své variantě toto neřeší. Jako stavební inženýr (15 let praxe) a myslivecký hospodář na benešovsku prohlašuji, že varianta D3 v trase stávající 1/3 je z hlediska ochrany přírody, z hlediska zajištění dopravní obslužnosti a i z hlediska nákladů variantou nesmyslnou, nepromyšlenou a v konečném důsledku doufejme nerealizovatelnou. Zavazuji se, že vynaložím veškeré své volné finanční prostředky k tomu, abych vykoupil k těm pozemkům, které v trase D3 PROMIKA u Benešova historicky vlastním, všechny další dostupné pozemky, tak, abych spolu s Občanským sdružením a dal. právními prostředky výstavbě D3 v trase PROMIKA zabránil.
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Variantu Promika 2008 navrhli odborníci na MŽP (nebudu jmenovat), dodali zpracovateli studie na papirech načmarané trasy, které musel projektant dodržet. Na projektanta to působilo dost komicky.
Odpor obyvatel proti Promice se dal očekavat.
Odpor obyvatel proti Promice se dal očekavat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Když už se to nakouslo... ne že bych to chtěl přivolávat, ale kdepak je asi Lavis?
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Ví jen bůhBobek píše:Když už se to nakouslo... ne že bych to chtěl přivolávat, ale kdepak je asi Lavis?
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
No myslím že se tady dnes objevil a říkal si test1
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Kdyžtak tady je o tom něco v médiích..
Obrazem: Nová cesta do Budějovic, dálnice tam vedou dvě
Aktuálně.cz, 3.4.2008: http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=633754
Obrazem: Nová cesta do Budějovic, dálnice tam vedou dvě
Aktuálně.cz, 3.4.2008: http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=633754
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Kdyby Vám došli peníze, tak dejte vědět. Taky rád něco koupím.Josef píše:VZavazuji se, že vynaložím veškeré své volné finanční prostředky k tomu, abych vykoupil k těm pozemkům, které v trase D3 PROMIKA u Benešova historicky vlastním, všechny další dostupné pozemky, tak, abych spolu s Občanským sdružením a dal. právními prostředky výstavbě D3 v trase PROMIKA zabránil.
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Zdar pratele, melo se neco dit okolo Promiky, nejake jednani, nevite nekdo, jestli konecka tahle nesmyslna varianta padla??? Nebo jaky je dalsi postup??
dik
dik
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Tato varianta doufám, že definitivně padne po procesu EIA.matyas píše:Zdar pratele, melo se neco dit okolo Promiky, nejake jednani, nevite nekdo, jestli konecka tahle nesmyslna varianta padla??? Nebo jaky je dalsi postup??
dik
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
to Lenny: Kdy be melo byt jasno ohlede te EIA?
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Do prosince 2009 by měla být zpracována dokumentace EIA, zveřejněná bude v I. kvartálu 2010. Pak k tomu bude připomínkové řízení, následně se zpracuje posudek, který bude veřejně projednán a do 30 dnů od projednání by mělo být vydáno stanovisko MŽP ČR. Takže pokud nebudou problémy, tak by to mohlo být v závěru roku 2010.matyas píše:to Lenny: Kdy be melo byt jasno ohlede te EIA?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Záznam z jednání starostů - Benešov ze dne 4.5.2009
http://www.dalnice-d3.cz/_file_store/_u ... 0Prahy.pdf
http://www.dalnice-d3.cz/_file_store/_u ... 0Prahy.pdf
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Varianta PROMIKA 2008 - D3
Tak EIA bude hotova zhruba v létě, pak bude rozeslána, tvořen posudek, očekávám ústní jednání tak v 03/2011, vzhledem k rozsahu záměru si nemyslím, že to bude dříve.matyas píše:to Lenny: Kdy be melo byt jasno ohlede te EIA?
Jinak požadavky na trasu Promika doznaly opět změn (nutno dodat, že některé byly zjednodušující, jiné ale značně komplikované), např. subvarianta peáže D3 s D1...! takže zpracovatelé EIA tyto požadavky nyní zapracovávají. No, doufejme, že už je to poslední vstup, který je požadován. Pozemky bych zatím neřešil, pohybujeme se v měřítku, a v takové přesnosti mapových podkladů, která neumožňuje jednoznačně určit velikost záboru (jen orientačně).
Re: Vize naší dálniční sítě
Váš návrh na zkapacitnění I/23 směrem k JH není špatný, ovšem horší by to asi bylo s jejím pokračováním v Rakousku. Musíse zkrátka držet nějaké dohody a ty říkají, že hlavní kapacitní spojení s Rakousem jsou tři. D3, I/38 a R52. Není tak jednoduché a hlavně účelné toto měnit. Podívejte se do mapy, kolik silnice by kvůli této změně muselo být realizováno v Rakousku...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak já si myslím, že by bylo lepší D-3/E-55 trasovat mimo údolí Sázavy. Asi takhle.
Re: Vize naší dálniční sítě
Zjevná inspirace Promikou, ale už si autor nezjistil, její negativa.¨Šílenost, už teď je odpor obyvatel Říčan k Promice velký. Ještě, že o trasování rozhodují odpovědnější lidé.R-13 píše:Tak já si myslím, že by bylo lepší D-3/E-55 trasovat mimo údolí Sázavy. Asi takhle.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Zajímavé. U Troubska je oheň na střeše kvůli D1 a R43, ale u Říčan zřejmě pánům ekologům nevadí D1, R1 a ještě k tomu D3...Řekl bych, že najít pro D3 nějakou variantu, která nebude ničemu nijak zvlášť vadit je dost oříšek. Možná, že můj názor najde celou řadu odpůrců, ale podle mě je škoda, že se spojení na Budějovice nerealizuje prvotně v koridoru R4 a I/20. Vím, z dlouhodobého hlediska by to kapacitně nestačilo, ale nikde není psáno, že se musí navždy zavrhnout D3. Na její řešení by ale bylo dost času a třeba by naklonec stačil jen střídavý třípruh, to by se vidělo dle intenzit. Každopádně možná jsem pesimista, ale D3 z Mezna do Prahy hned tak nebude...Kolikrát už se posunula D8, R52...Tady to bude stejné, ne-li horší.
Re: Vize naší dálniční sítě
Ano, výhled na dlouhodobou absenci středočeské D3 je vzhledem ke stavu připravenosti / rozestavěnosti jižních úseků černou můrou dopravy v ČR. Všem je jasné, že ty jihočeské úseky budou dříve a pak R4+I/20 rázem ztratí atraktivitu, protože přeci ten 50 km kousek kolem od Mezna po D1 kolem Benešova projedu... Omyl, ta doprava se tam totálně sesype. Pak se z toho stane "totální maximální priorita" a posune se to dopředu "přes mrtvoly", rozumnějte přes Sázavu. Osobně považuji rok 2015 zahájení výstavby za reálný a dokončení 2018. Problém je, že to není momentálně více politicky tlačeno a bude se to tlačit až už bude pozdě.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Vize naší dálniční sítě
Středočeská D-3/E-55 jen tak nebude. Silným hráčem je tu finanční krize. A právě kvůli finanční krizi stát nebude mít peníze na realizaci D-3/E-55 a bude nutné prosadit podstatně levnější variantu, což je Promika. A říkám, že neexistující možnost etapizace výstavby je taky hráčem proti stabilizované variantě.Petr Pokorný píše:Skoro by se člověk tomuto názoru i smál, jenže ono je to opravdu spíše k pláči. Kolik odborných komisí ještě bude muset rozhodnout, aby i ti nezarytější odpůrci D3 ve stabilizované variantě pochopily, že to je ta jediná, nejméně škodící varianta? Pokud se nepletu, tak na přelomu listopad/prosinec 2009 vynasla svůj verdikt komise složená ze zástupců ministerstev dopravy a životního prostředí. Tato komise (jako už ostatně spousty jiných orgánů před ní) doporučla k realizaci variantu stabilizovanou (tj přes posázaví).
To jseš tak blbý, že si nevšímáš překlepů?Petr Pokorný píše:Co konrétně je na ní ekoligycky nešetrného?
Nepodporuji ji, protože vede přes PP Horní Berounka.
Nejsem úplně proti realizaci D-3/E-55 ve stabilizované variantě. Naopak, moc bych si přál, aby se realizoval úsek Praha - Jílové u Prahy. Dál NE!egelebege píše:D3 přes údolí sázavy je částečně z důvodu napojení této lokality na kvalitní síť. Je to tam samá II/xxx a III/... a když tim směrem v pátek odpoledne vyrazí 100000 lidí ( ten počet berte s rezervou ), tak je to docela masakr.
Samozřejmě že kdyby se realizoval ze stabilizované varianty pouze úsek Praha - Jílové u Prahy a Promika, dálnice Praha - Jílové u Prahy by nemohla být označena jako D-3, ale jako D-105. Od Jílového by se jednalo pouze o modernizaci cesty II/105 samozřejmě s polookruhem Kamenného Přívozu.
Re: Vize naší dálniční sítě
Prosazovat "PROMIKU" kvuli fin. krizi je dost kratkozrake a myslim, ze to nebude hrat prim, nehlede k tomu, ze je tady tlak i z druhe strany tj. od stavebnich firem, drazsi varianta- vyssi zisk stavebnich firem.R-13 píše:
Středočeská D-3/E-55 jen tak nebude. Silným hráčem je tu finanční krize. A právě kvůli finanční krizi stát nebude mít peníze na realizaci D-3/E-55 a bude nutné prosadit podstatně levnější variantu, což je Promika. A říkám, že neexistující možnost etapizace výstavby je taky hráčem proti stabilizované variantě.
Dostavba D3 by mela byt priorita vlady, protoze si nedovede nikdo predstavit, co nastane na E55 az se dostavi D3 v jiz.cechach do C.B a dale k hranici. Dneska minimalne 1/2 lidi jezdi z Prahy do C.B. po R4 a tak se proudy rozmelni ale bude uz stacit az bude otevren usek do Veseli.
Vsude se pise, jak rekordne km se stavi a otevira,ale je to kapka v mori, a opravdu dulezite useky jsou stale v nedohlednu. FUNKCNI DALNICI SIT PRECI NELZE POCITA JEN NA KM ALE NA OBSLUZNOST UZEMI(obyvatel),na MNOZSTVI DOPRAVY. a to je zatim katastrofa.
Re: Vize naší dálniční sítě
Betonová lobby byla, je a bude. Ale pozor, dálnice financuje stát a finanční krize tím silným hráčem je. A z finanční krize se stát bude jen velmi těžko vzpamatovávat. Teď už si tu svoji marnotratnost a bezbožnost stát uvědomil, takže zvýší se daně, všechno se zdraží, D-3/E-55 ale jen tak nebude, protože to není priorita. A D-3/E-55 bych si přál až za Mezno, ale ne stabilizovanou variantou, protože je tam další významné město, a to je Benešov. Benešov bude sice ze stabilizované varianty obsloužen přivaděčem, ale tenhle přivaděč bude v mezinárodních mapách stále značen bílou čarou a to nepřiláká průmysl do Benešova. Naopak, průmysl se přesune do krásné krajiny Neveklovska, která je téměř bez poskvrny. D-3/E-55 by v této oblasti by spolu s průmyslovými krabicemi byla opravdu brutální zásah do přírody.Svatosp píše:Prosazovat "PROMIKU" kvuli fin. krizi je dost kratkozrake a myslim, ze to nebude hrat prim, nehlede k tomu, ze je tady tlak i z druhe strany tj. od stavebnich firem, drazsi varianta- vyssi zisk stavebnich firem.
Cesta 3/E-55 byla vždy důležitá, je a bude vždycky. Sice někteří lidé jezdí přes Písek, ale i Tábor potřebuje dálnici! A D-3/E-55 bych si přál až za Mezno, ne ale stabilizovanou variantou. Důvody proti stabilizované variantě jsou výše.Svatosp píše:Dostavba D3 by mela byt priorita vlady, protoze si nedovede nikdo predstavit, co nastane na E55 az se dostavi D3 do C.B a dale k hranici. Dneska minimalne 1/2 lidi jezdi z Prahy do C.B. po R4 a tak se proudy rozmelni ale bude uz stacit az bude otevren usek do Veseli.
Přesně tak, ty novinářské plky o nějakých kilometrech patří fakt do pr*ele.Svatosp píše:Vsude se pise, jak rekordne km se stavi a otevira,ale je to kapka v mori, a opravdu dulezite useky jsou stale v nedohlednu. FUNKCNI DALNICI SIT PRECI NELZE POCITA JEN NA KM ALE NA OBSLUZNOST UZEMI(obyvatel),na MNOZSTVI DOPRAVY. a to je zatim katastrofa.
Re: Vize naší dálniční sítě
Ale to ne, investri a prumyslnici nejsou uplne blbi proboha, privadec tam bude a s nim i skvetajici Benesov.R-13 píše: Benešov bude sice ze stabilizované varianty obsloužen přivaděčem, ale tenhle přivaděč bude v mezinárodních mapách stále značen bílou čarou a to nepřiláká průmysl do Benešova. Naopak, průmysl se přesune do krásné krajiny Neveklovska, která je téměř bez poskvrny. D-3/E-55 by v této oblasti by spolu s průmyslovými krabicemi byla opravdu brutální zásah do přírody.
Re: Vize naší dálniční sítě
Nevíš, co by znamenala stabilizovaná D-3/E-55? Brutální zásah do přírody! Ty si to stále neuvědomuješ?Svatosp píše:Ale to ne, investri a prumyslnici nejsou uplne blbi proboha, privadec tam bude a s nim i skvetajici Benesov.R-13 píše: Benešov bude sice ze stabilizované varianty obsloužen přivaděčem, ale tenhle přivaděč bude v mezinárodních mapách stále značen bílou čarou a to nepřiláká průmysl do Benešova. Naopak, průmysl se přesune do krásné krajiny Neveklovska, která je téměř bez poskvrny. D-3/E-55 by v této oblasti by spolu s průmyslovými krabicemi byla opravdu brutální zásah do přírody.
Re: Vize naší dálniční sítě
Určitě by to nebyl ojedinělý zásah do přírody a brutální už vůbec ne
Re: Vize naší dálniční sítě
Asi to je uz trochu mimo tema, ale porad jsem se nikde nedocetl, jak chteji stoupenci varianty D3 Promika presvedcit obyvatele z okoli Rican, Cercan, Velkych Popovic, Mirosovic, Pysel a dalsich X obci o tom, ze je to super napad, nechat si za humny postavit dalsi(!) dalnici. Prekonat odpor Suchdola proti jizni variante R1 bude ve srovnani s timhle dobrodruzstvim uplna hracka...