D3 0306/II Rekonstrukce

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Zamčeno
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Sosa »

Protože ty pozemky stát k výstavbě nepotřebuje. Ideální by bylo, kdyby do toho vstoupil R8vor a vykoupil je, ale zde to asi naráží na cenu, kterou za ně chtějí.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od dvs »

Možná taky proto, že se pod to nikdo nepodepíše, protože by mohl skončit v lepším případě s podmínkou jako Svoboda s Hudečkem.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Jarda Š. »

K vyvlastnění není právně relevantní důvod, protože nemovitost sama o sobě dálnici nepřekáží. Problém je ale s příjezdem, protože současný stav, kdy je příjezdová komunikace napojená přímo na D3, je v rozporu s normou a zrušení bez náhrady jediného příjezdu k nemovitosti zkolaudované pro podnikání by bylo protiprávní. Jednoduchým řešením by bylo vybudování příjezdové komunikace z Měšic, to ale naráží na odpor místních, kteří nesouhlasí s tím, aby motorkáři jezdili do Motocentra přes vilovou čtvrť. Vybudování příjezdu z kruhového objezdu na MÚK Měšice by bylo (kvůli nutnosti velkého násypu) podstatně dražší než je cena nemovitosti. Proto ŘSD chce nemovitost vykoupit a zdemolovat, ovšem cenové požadavky vlastníků jsou mnohonásobné oproti odhadní ceně (k tomu viz výše Sosa a dvs), takže vznikla tato patová situace.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od MickeyMouse »

A co prevest obchvat Tabora z D na SMV (stejne je vyjmuty ze zpoplatneni) a ve smeru na Prahu povolit 130?!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Standa »

Už se to tu určitě řešilo, ale nejsen schopen to najít. Proč prostě nedostane Motocentrum výjimku a možnost přímého napojení na dálnici? (samozřejmě vím, že by musela být další výjimka na vzdálenost sjezdů, ale to by snad nebyl takový problém, klidně i se snížením rychlosti na 110...)
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od mts »

Uz jsem to tu navrhoval jednou: nebylo by nejschudnejsim resenim v jizdnim smeru Pha-CB vozovku rekonstruovat do parametru dalnice ale prohlásit ji formalne zatím za silnici 1. Tridy (vcetne znacek a omezeni na 90 km/h) a takto provozovat do momentu vyreseni celého problemu? Zmizelo by tim to hloupe prejizdeni do protismeru na par set metrech a halt by tam kazdej ubral na par sekund plyn. Az se to prosoudi, cedule se vymeni a jedeme dal.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od mapman »

Nejde to, protože na rekonstrukci do parametrů dálnice je potřeba stavební povolení a to nelze vydat, dokud není dořešen problém motocentra...
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od mts »

Co takhle rekonstruovat jako silnici první tridy a parametry nastavit tak aby se shodovaly s parametrem dalnice ;-) proste tam vystrihnout poněkud sirsi jednicku...
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od AF-1 »

Sosa píše:ty pozemky stát k výstavbě nepotřebuje
Jarda Š. píše:zrušení bez náhrady jediného příjezdu k nemovitosti zkolaudované pro podnikání by bylo protiprávní.
Jarda Š. píše: cenové požadavky vlastníků jsou mnohonásobné oproti odhadní ceně
Ono je to (vecne, nikoliv pravne) vcelku jedno, jestli ty pozemky/ nemovitost stat potrebuje k vystavbe nebo moznosti provozu. Dobre reseni chybou urednika neexistuje, nejlepsi spatne mi prijde dat jim tech par milionu, rychle to dodelat a netratit dalsi miliony za hloubajici pravniky a zamestnance MD a RSD a za nefunkcni dalnici.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Martin z Ostravy »

mts píše:Co takhle rekonstruovat jako silnici první tridy a parametry nastavit tak aby se shodovaly s parametrem dalnice ;-) proste tam vystrihnout poněkud sirsi jednicku...
Nejde, ŘSD. Je naivní od ŘSD čekat nějakou snahu o kreativitu.
R48 -> D48 se podařilo!
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Jarda Š. »

Úřední pochybení bylo zejména v tom, že úředníci na stavebním úřadu v Táboře povolili trvalou stavbu, ačkoli věděli či měli a mohli vědět, že jediná přístupová cesta k ní má být zrušena a ŘSD se proti tomu řádně a včas nebránilo.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Sudr »

Myslím, že se ta debata tady v tom vlákně se trochu zacykluje a opakuje :-D
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Drak »

Trochu tomu nerozumím. Tím, kdo v této kauze pochybil, byl stavební úřad v Táboře. Neměl by tedy být Tábor odpovědný za tento problém? Nemělo by město Tábor zajistit připojení motocentra na silniční síť místo ŘSD? A nemělo by případné odškodnění a ušlý zisk také hradit město Tábor? Protože nechápu, proč má být ŘSD odpovědno za chybu kterou neudělalo a ani jí nemohlo zabránit.
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Jan Petzold »

ŘSD muselo tehdy dát ke stavbě souhlasné stanovisko, mohlo být s podmínkami (např. dočasnost). Stavělo se v ochranném pásmu silnice I. třídy.
jendelin.i
Příspěvky: 65
Registrován: 15.10.2009 20:07:00

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od jendelin.i »

Drak: Já, být na místě investora dálnice, bych se pokusil tohoto stavu - tedy že odpovědnost za vyřešení problému připojení motocentra (ať už fyzickým připojením nebo odškodněním majitelů) má stavební úřad v Táboře - dosáhnout soudní žalobou na stavební úřad v Táboře poté, co by byla definitivně zamítnuta výstavba cesty z Měšic.
Žalobu bych opřel o tyto argumenty:
1) Motocentrum nikdy nemělo povolení k připojení ani na I/3, ani na D3, jen a pouze na provizorní čerpačku.
2) Za těchto okolností vydal stavební úřad v Táboře trvalé stavební povolení.
3) Na dálnici D3 Motocentrum připojit nemůžu (odporuje normám, výslovně nesouhlasí DOSS).
4) Na základě předešlého soudního rozhodnutí jsem vyvinul max. snahu motocentrum připojit - chtěl jsem jim postavit cestu, ale i to mi stavební úřad v Táboře zmařil.
5) Ať tedy soud určí, že tím, kdo má najít řešení a vypořádat se s motocentrem je stavební úřad v Táboře. A ať soud zruší zábranu v rekonstrukci dálnice.

Že "ŘSD muselo tehdy dát ke stavbě souhlasné stanovisko, mohlo být s podmínkami (např. dočasnost).", je sice pravda, bylo to moje zaváhání, ale především platí bod č.1) !

Pokud by stavební úřad snad měl něco platit, nejsem si jistý, že by to šlo z rozpočtu města, spíš asi nadřízeného ministerstva - MMR?
Cajkowski
Příspěvky: 464
Registrován: 5.10.2011 18:01:30

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Cajkowski »

Jen upresnim i kdyz se to tu jiz drive resilo.

Motocentrum NIKDY nemelo PRIMO pripojeni na D3 a majitele (alespon dle meho nazoru) moc dobre vedeli, ze jejich napojeni neni košér. Alespon ja kdyz neco stavim (uz jsem toho par postavil ci koupil a rekonstruoval), tak si moc dobre zjistim vse okolo a kolem. Pri stavebnim povoleni totiz motocentrum melo pristup pres (a ted presne nevim co to bylo) benzinku, ktera ovsem mela povoleni pripojeni na D3 DOCASNE. tj. urednik na stavebnim uradu si ASI nevsimnul, ze povoluje stalou stavbu s pristupem pres stavbu docasnou. No a v momente kdy skoncila stavba docasna, prestalo mit motocentrum pristup.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Sosa »

Ono je to složitější, majitel motocentra má přístup přes čerpačku trvalý, ten úředník nemohl jinak než mu to povolit, protože nesmí předjímat, že se někdy I/3 změní na D3. Dle mého názoru nemohli úředníci ani postupovat jinak, protože by odporovali tehdy platným zákonům. Celé je to dnes jen o vykoupení pozemků a staveb a zde nejde jít cestou vyvlastnění, neboť nejsou potřebné pro stavbu.
Bohužel soud rozhodl jak rozhodl a v podstatě dnes pro tuto situaci není řešení. Jediná možnost je, že se majitel dohodne s městem, nebo ŘSD, na odkupu za rozumnou cenu a tím se to odblokuje.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Houdini »

Nejrozumnější je vyasfaltovat 200 metrů cesty z Měšic na "benzinku" přes kterou je Motocentrum napojeno. (+ nasázet tam retardéry proti motorkářům). Ale mám i jiné řešení https://mapy.cz/s/13G2K (pokud platí argument s Truckcentrem). Jen doufám, že když už nás ŘSD trápí tolik let, že nevyměkne a neustoupí vyděračům.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Nystrom »

Motocentrum má trvalý přístup až k bývalé ČS, tak nechť si jej dosyta užívá. Celé je to o tom "umožnit napojení pozemku" nikoliv "vybudovat za peníze státu připojení" a ještě si diktovat odkud. Nechápu proč se neudělal krok zpět, neprovedla se rekonstrukce povrchu stávající silnice I/3 i za cenu rychlosti 110 km/hod. a mohlo se už jezdit po novém, jen formálně v úseku 500 m jako po I. třídě. Řidiči by nic nepoznali.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Sosa »

Třeba proto, že je na to potřeba stavební povolení, které majitelé za pomocí soudů blokují.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Mike »

stačilo nedělat s povrchem nic a na tu odbočku k již neexistující benzínce dát zákaz odbočení
když můžu pasáti hlídat stopky a 50, tak tohle by měli jako zlatej důl
okolo se pořád mohlo jezdit a bylo

případně to doplnit veselejma cedulkama, co známe z D11, že reko není možné jvůli majitelům "přilehlých" budov
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Nystrom »

Sosa: na obyčejnou rekonstrukci povrchu nepotřebujete stavební povolení, tudíž není co blokovat. To stavební povolení je potřeba až při změně šířek jízdního pásu. Pravda je, že jeden zákaz odbočení by to také vyřešil. A celou dobu jezdit v tomto úseku formálně po I/3.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od kot »

Ale pánové,
skoro to vypadá,že bratránky nemá nikdo rád... :lol:
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Mike »

bratránci prostě využili co šlo
řsd by se tedy nemělo chovat jinak
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od kot »

Miku, ale problém ŘSD je, že neumí tak hezky brečet a fňukat do novin jako soudruzi výše jmenovaní...
Zamčeno

Zpět na „D3“