D3 0306/II Rekonstrukce
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
no jelikož není evidována v KN, je důvodné se domnívat, že jde o černou stavbu, neboť si neumím představit, jak někdo dostane povolení na provoz LPG stanice, která by byla černou stavbou ... a jak potom někdo může doložit soudu vlastnictví LPG stanice, když nemá výpis z KN, kde je uvedena jako vlastník? je to celé podivné ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
V Táboře? Tam je všechno možný.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Pokuta za načerno postavenou a provozovanou LPG stanici by mohla být celkem slušná...
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Právní podstata problému ohledně vlastnictví stavby je v tom, že v Česku a dříve v Československu v době od 1. 1. 1951 do 31. 12. 2013 platilo, že stavba postavená na pozemku může mít jiného vlastníka, než pozemek. Zásada, že vlastník stavby a vlastník pozemku musí být totožné osoby, byla do českého právního řádu (znovu)zavedena až k 1. 1. 2014, ale to již nemělo vliv na poměry z dřívější doby. Pokud tedy někdo začne tvrdit, že je vlastníkem stavby, kterou začal stavět na cizím pozemku ve výše uvedeném období, tak je prostě vlastníkem dané stavby odlišným od vlastníka pozemku. Zda je nebo není stavba zapsána v KN je irelevantní - důležité je, že stavba reálně existuje a tedy i musí mít nějakého vlastníka, kterým může být (za výše uvedených okolností) i jiná osoba, než je vlastník pozemku.
To, že by toto nemohlo nikdy v Rakousku nebo Německu nastat, je pravda, ale důvodem je to, že si v těchto zemích nikdy nezrušili zásadu, že vlastník pozemku a stavby musí být totožná osoba (tedy s výjimkou území bývalé NDR, kde tato zásada ale byla obnovena už 3. 10. 1990).
To, že by toto nemohlo nikdy v Rakousku nebo Německu nastat, je pravda, ale důvodem je to, že si v těchto zemích nikdy nezrušili zásadu, že vlastník pozemku a stavby musí být totožná osoba (tedy s výjimkou území bývalé NDR, kde tato zásada ale byla obnovena už 3. 10. 1990).
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
... pokud není smluvně ujednáno jinak.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
V současné době jediný způsob, kdy se běžná stavba nestane součástí pozemku, je právo stavby, ale to musí být ujednáno mezi vlastníkem stavby a vlastníkem pozemku a musí to být zapsáno do katastru. Mimo právo stavby si není možné sjednat, že stavba nebude součástí pozemku. Toto ale neplatí na určité zvláštní typy staveb (např. liniové stavby - vodovody, kanalizace atd.). Jinak všechno, co se pevně spojí s pozemkem (jako např. stavba), se automaticky a bez dalšího stává vlastnictvím vlastníka pozemku a není si možné ujednat jinak (s výjimkou shora uvedených případů).
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Děkujeme za právní výklad. Tahle stavba snad nemá konec ....
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: 22.2.2019 0:25:00
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Problém s ČS LPG bych viděl spíš jako ukázku práce ŘSD. Ta čerpačka tam stojí už minimálně 20 let, kdysi jsem tam jezdil tankovat. Zřejmě si jí někdo při přípravě vyvlastnění nevšiml? Ale to je vlastně jedno, prostě se to nějak přihodilo a odpovědnost za práci opět žádná.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Takže pokud jsou dokumenty opravdu platné, tak je v tom podstatně větší chaos, než jsme tušili...
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
IMHO je to medialni bullshit. To, ze s k necemu (prijezd pres pozemky pumpy) kladne vyjadrilo, neznamena, ze souhlasilo s vystavbou motocentra jakozto trvalou stavbou.
Pro odpovidajici komentar by to chtelo znat ono vyjadreni, a detaily procesu schvalovani.
Pro odpovidajici komentar by to chtelo znat ono vyjadreni, a detaily procesu schvalovani.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
" Vím jen, že mne tehdy velmi překvapil dopis z ŘSD, který byl vůči žádosti Bratránků kladný a nebylo v něm proti výstavbě motocentra námitek,"
"Nebyl to tedy táborský stavební úřad, ale samotná organizace ŘSD, kdo umožnil trvalou stavbu s příjezdem od dálnice."
Tak jestli je to pravda, jakože podle všeho ano, tak by se všichni ti co tady dlouhá léta hrubě uráželi úředníky ze Stavebního úřadu v Táboře měli pokorně omluvit.
Naopak, ŘSD a jeho zaměstnanci bylo těmito lidmi hájeno jako svaté a že rozhodně je ze strany ŘSD všechno v pořádku. Vypadá to, že není. Ochota ŘSD Bratránkovým všechno posvětit, překvapila i úředníky Stavebního úřadu .... to pořádně smrdí.
Znovu se ukazuje, že jsme měli pravdu my co všechno nežereme s navijákem a racionálně a střízlivě o věcech uvažujeme (stejně jako v případě D8) a ne fanaticos fanclub ŘSD svatého na nebesích, přesvědčených o neomylnosti řešení násilím protlačeného od ŘSD ....
Kéž je současné vedení ŘSD natolik pokročilé v reformách, že bude schopné se s tím vypořádat a přátelé starých pořádků odstavit od moci. Tedy vyřešit tuhle záležitost se ctí a co nejdřív.
"Nebyl to tedy táborský stavební úřad, ale samotná organizace ŘSD, kdo umožnil trvalou stavbu s příjezdem od dálnice."
Tak jestli je to pravda, jakože podle všeho ano, tak by se všichni ti co tady dlouhá léta hrubě uráželi úředníky ze Stavebního úřadu v Táboře měli pokorně omluvit.
Naopak, ŘSD a jeho zaměstnanci bylo těmito lidmi hájeno jako svaté a že rozhodně je ze strany ŘSD všechno v pořádku. Vypadá to, že není. Ochota ŘSD Bratránkovým všechno posvětit, překvapila i úředníky Stavebního úřadu .... to pořádně smrdí.
Znovu se ukazuje, že jsme měli pravdu my co všechno nežereme s navijákem a racionálně a střízlivě o věcech uvažujeme (stejně jako v případě D8) a ne fanaticos fanclub ŘSD svatého na nebesích, přesvědčených o neomylnosti řešení násilím protlačeného od ŘSD ....
Kéž je současné vedení ŘSD natolik pokročilé v reformách, že bude schopné se s tím vypořádat a přátelé starých pořádků odstavit od moci. Tedy vyřešit tuhle záležitost se ctí a co nejdřív.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Souhlasím s @Geo. Kdo sleduje toto vlákno, o tomto "překvapivém faktu" ví. Chápu obranné reakce úředníků ve smyslu: "Na podrobnosti si již nepamatuji.... Vím jen...."
Podotýkám že souhlas s ŘSD je z roku 1998, kdy na daném místě vedla I/3, ne D3. To je běh času. V roce 1922 jste tam klidně mohli jezdit se žebřiňákem. V roce 2012 byla D3 jen od Mezna (bez odpočívek!) k Mašátovi. Dnes by tam Bratránci chtěli první, zcela soukromý sjezd a nájezd na dálnici v ČR.
Podotýkám že souhlas s ŘSD je z roku 1998, kdy na daném místě vedla I/3, ne D3. To je běh času. V roce 1922 jste tam klidně mohli jezdit se žebřiňákem. V roce 2012 byla D3 jen od Mezna (bez odpočívek!) k Mašátovi. Dnes by tam Bratránci chtěli první, zcela soukromý sjezd a nájezd na dálnici v ČR.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Je úplně jedno, kdo a kdy jim dal kladné stanovisko, ale stavební úřad jim nikdy neměl povolit trvalou stavbu, když jediná příjezdová cesta je dočasná. Tuhle základní podmínku měl stavební úřad ověřit. Tohle je opravdu obrovské selhání stavebního úřadu (resp. spíš si myslím, že úmysl).
Tam se ale nepíše nic o povolení trvalé stavby. Tohle je pouze hra Bratranků a nějaký novinář jim na to skočil s vidinou senzace, která se nekoná.nehrozí nebezpečí požadavků na připojení dalších objektů na připojení čerpací stanice JET kromě pneuservisu a motocentra. Tím je odstraněno nebezpečí dalšího přitěžování uvedeného připojení řadou dalších ekonomických aktivit. Na základě těchto okolností ŘSD ČR nemá námitky proti využití příjezdu k čerpací stanici JET i pro pneuservis a motocentrum.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Lynxi, pokud budete úřadem osloven jako účastník stavebního řízení u souseda, který si chce u vašeho plotu postavit dočasnou buňku, a pak zjistíte, že byla schválena úřadem jako trvalá, byť odporuje stavebním předpisům, kdo přestoupil zákon?
Ten článek je zcela zavádějící. ŘSD jako účastník řízení svým souhlasem pouze umožnil pokračování stavebního řízení, ŘSD nemá co povolovat, jak sugeruje článek. Fakt, že se paní na úřadě „divila“, je zjevným důkazem, že věděla, že stavba není v pořádku. Takže díky článku aspoň víme, že nešlo o přehlédnutí, ale že na úřadě věděli o problematičnosti stavby.
ŘSD udělalo taktickou chybu, mělo být důraznější, ale to vše je jen omáčka. Protizákonný, a zjevně ne bezděčně, byl postup stavebního úřadu v Táboře.
Ten článek je zcela zavádějící. ŘSD jako účastník řízení svým souhlasem pouze umožnil pokračování stavebního řízení, ŘSD nemá co povolovat, jak sugeruje článek. Fakt, že se paní na úřadě „divila“, je zjevným důkazem, že věděla, že stavba není v pořádku. Takže díky článku aspoň víme, že nešlo o přehlédnutí, ale že na úřadě věděli o problematičnosti stavby.
ŘSD udělalo taktickou chybu, mělo být důraznější, ale to vše je jen omáčka. Protizákonný, a zjevně ne bezděčně, byl postup stavebního úřadu v Táboře.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Pánové je přece na soudech obou stupňů, aby se tímto galimatyášem provlekly a přijaly finální rozhodnutí. Pak ať se Bratránci odvolávají třeba na bruselskou lampárnu. Pokud se jim česká zdá příliš obyčejná. Vím, je to frustrující a vleče se to neskutečně dlouho, ale je to pozůstatek dob dřívějších, kdy "nic nebylo nemožné". Teď je situace poněkud jasnější a normami a předpisy výrazně svázanější. Snad ( občas ) k lepšímu...
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
A ono ŘSD nevědělo, neplánovalo, že z toho bude dálnice ? Vy opravdu obhajujete neobhajitelné. To je jako když se před pár lety na D10 stavěly nové !!! nadjezdy na místě starých, demolovaných a nepočítalo se u nich s rozšířením na třípruh ! Se kterým se oficiálně začalo počítat prakticky ihned po dostavbě nových nadjezdů, které jsou pro třípruh nedostačující ....Neuvěřitelné. Možná dokonce už před jejich dostavbou, nevím přesně. To se fakt nedá obhájit žebřiňákem.KIV píše:Podotýkám že souhlas s ŘSD je z roku 1998, kdy na daném místě vedla I/3, ne D3. To je běh času. V roce 1922 jste tam klidně mohli jezdit se žebřiňákem.
Obhajovat takové věci, to už je fanatická oddanost nějaké instituci, kde lze omluvit cokoliv. ŘSD je tady snad od toho aby plánovalo do budoucna ! To je jedna z jeho hlavních rolí. Silnice a dálnice se nestaví na rok nebo na dva, ale na desítky až stovky let. Proto jsou tohle zcela neobhajitelné věci.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
ČTK:
ŘSD věří, že úsek dálnice D3 u Tábora dostaví nejpozději na jaře 2023
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá s tím, že zhruba 400 metrů dlouhý úsek dálnice D3 u Tábora dostaví nejpozději na jaře příštího roku. Optimistický předpoklad je, že ještě letos, řekl na dotaz ČTK generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Část dálnice u Tábora chybí kvůli dlouholetému sporu o vyvlastnění pozemků motocentra. Krajský soud v Českých Budějovicích v květnu rozhodl, že stát splnil podmínky pro vyvlastnění pozemku motocentra. Zrušil ale výrok o vyvlastnění čerpací stanice LPG. Majitelé motocentra podali proti soudnímu verdiktu kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, řekli dnes ČTK.
"Asi by bylo velmi optimistické říkat, že to stihneme (postavit) do konce letošního roku. Ale jsem přesvědčen, že během zimy by to už mohlo být vyřešené definitivně a pak počítáme, že maximálně za měsíc tu dálnici uděláme. Jsme připraveni, jakmile budeme mít stavební povolení, tak to bude velká rychlovka, aby konečně řidiči toto omezení na cestě neměli. Věřím, že nejpozději zjara příštího roku to bude hotové, a mám v sobě trošku optimismus, že bychom to chtěli stihnout ještě letos," řekl Mátl. O vyvlastnění pozemků žádalo ŘSD, aby mohlo dálnici dostavět.
Bratři Bratránkovi, jimž motocentrum s pozemky patří, podali proti rozsudku krajského soudu kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Ten má na rozhodnutí 60 dní. "Byla to jediná možná obrana, aby mi tenhle stát neznárodnil moji firmu. A pevně doufat a modlit se, že to dopadne. Jinak jsem o ten barák přišel," řekl dnes ČTK Pavel Bratránek, který motocentrum provozuje od roku 2000. Stát podle něj žádnou novou cenu za pozemky nenabídl. "Postupoval čistě direktivně, chcete, nechcete, budeme znárodňovat," řekl. Když s kasační stížností neuspěje, zváží žalobu za zmařenou investici.
Silničáři teď potřebují získat stavební povolení od ministerstva dopravy. Mátl míní, že květnový rozsudek budějovického krajského soudu je zlomový. "V tuto chvíli jsme získali jako stát 95 procent pozemků a zařízení na nich. S kasační stížností by mohlo být na konci prázdnin definitivně rozhodnuto. V případě, že uspějeme, budeme moci motocentrum odstranit, pak už zbývá problematika LPG stanice a pozemků pana (Milana) Krále," řekl Mátl. Již dříve silničáři řekli, že stavba úseku potrvá čtyři až pět měsíců.
Podle ŘSD vznikl problém v roce 1998, kdy stavební úřad v Táboře povolil chybně stavbu motocentra jako stavbu trvalou přes dočasný příjezd ze silnice I/3. ŘSD požádalo o vyvlastnění pozemků motocentra již dříve. Vlastníkům pozemků navrhlo neúspěšně odškodnění. Bratránkovi dlouhodobě označují vyvlastnění za nezákonné. Uvádějí, že stát jim zmařil investice, vydal nezákonné stavební povolení a teď odmítá platit škody. ŘSD dříve uvedlo, že navrhlo Bratránkovým odškodnění mezi deseti a 20 miliony Kč. Pavel Bratránek to označil za lež.
V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. ŘSD teď v jižních Čechách staví souvislý třicetikilometrový úsek D3. Celá dálnice D3 by měla být podle ministerstva dopravy hotová do roku 2030, jihočeská část do roku 2025.
ŘSD věří, že úsek dálnice D3 u Tábora dostaví nejpozději na jaře 2023
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá s tím, že zhruba 400 metrů dlouhý úsek dálnice D3 u Tábora dostaví nejpozději na jaře příštího roku. Optimistický předpoklad je, že ještě letos, řekl na dotaz ČTK generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Část dálnice u Tábora chybí kvůli dlouholetému sporu o vyvlastnění pozemků motocentra. Krajský soud v Českých Budějovicích v květnu rozhodl, že stát splnil podmínky pro vyvlastnění pozemku motocentra. Zrušil ale výrok o vyvlastnění čerpací stanice LPG. Majitelé motocentra podali proti soudnímu verdiktu kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, řekli dnes ČTK.
"Asi by bylo velmi optimistické říkat, že to stihneme (postavit) do konce letošního roku. Ale jsem přesvědčen, že během zimy by to už mohlo být vyřešené definitivně a pak počítáme, že maximálně za měsíc tu dálnici uděláme. Jsme připraveni, jakmile budeme mít stavební povolení, tak to bude velká rychlovka, aby konečně řidiči toto omezení na cestě neměli. Věřím, že nejpozději zjara příštího roku to bude hotové, a mám v sobě trošku optimismus, že bychom to chtěli stihnout ještě letos," řekl Mátl. O vyvlastnění pozemků žádalo ŘSD, aby mohlo dálnici dostavět.
Bratři Bratránkovi, jimž motocentrum s pozemky patří, podali proti rozsudku krajského soudu kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Ten má na rozhodnutí 60 dní. "Byla to jediná možná obrana, aby mi tenhle stát neznárodnil moji firmu. A pevně doufat a modlit se, že to dopadne. Jinak jsem o ten barák přišel," řekl dnes ČTK Pavel Bratránek, který motocentrum provozuje od roku 2000. Stát podle něj žádnou novou cenu za pozemky nenabídl. "Postupoval čistě direktivně, chcete, nechcete, budeme znárodňovat," řekl. Když s kasační stížností neuspěje, zváží žalobu za zmařenou investici.
Silničáři teď potřebují získat stavební povolení od ministerstva dopravy. Mátl míní, že květnový rozsudek budějovického krajského soudu je zlomový. "V tuto chvíli jsme získali jako stát 95 procent pozemků a zařízení na nich. S kasační stížností by mohlo být na konci prázdnin definitivně rozhodnuto. V případě, že uspějeme, budeme moci motocentrum odstranit, pak už zbývá problematika LPG stanice a pozemků pana (Milana) Krále," řekl Mátl. Již dříve silničáři řekli, že stavba úseku potrvá čtyři až pět měsíců.
Podle ŘSD vznikl problém v roce 1998, kdy stavební úřad v Táboře povolil chybně stavbu motocentra jako stavbu trvalou přes dočasný příjezd ze silnice I/3. ŘSD požádalo o vyvlastnění pozemků motocentra již dříve. Vlastníkům pozemků navrhlo neúspěšně odškodnění. Bratránkovi dlouhodobě označují vyvlastnění za nezákonné. Uvádějí, že stát jim zmařil investice, vydal nezákonné stavební povolení a teď odmítá platit škody. ŘSD dříve uvedlo, že navrhlo Bratránkovým odškodnění mezi deseti a 20 miliony Kč. Pavel Bratránek to označil za lež.
V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. ŘSD teď v jižních Čechách staví souvislý třicetikilometrový úsek D3. Celá dálnice D3 by měla být podle ministerstva dopravy hotová do roku 2030, jihočeská část do roku 2025.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Tomu nevěřím. Pokud budou muset vyvlastnit i tu LPG, tak to bude trvat minimálně rok, když to všechno dobře půjde, tak začnou stavět tak v září 2023 takže snad na konci roku 2023 resp. spíš na začátku 2024 by se mohlo jezdit. A to ještě za předpokladu, že se u Nejvyššího soudu neobjeví nějaký super soudce, který si najde nějakou výmluvu, aby to zase zůstalo rok u ledu, kvůli nějaké ústavní žalobě.
Ale otázka je musí tu LPG stanici vůbec vyvlastnit, když již vlastně pozemky pod ní budou mít? Nebo jak to bude všechno postupovat?
Ale otázka je musí tu LPG stanici vůbec vyvlastnit, když již vlastně pozemky pod ní budou mít? Nebo jak to bude všechno postupovat?
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Víte někdo, jestli ta LPG stanice má rovněž stejný příjezd ? Pokud se nepletu, tak nedostali Bratránci souhlas k zásobování motocentra zezadu skrze obytnou čtvrť. Lidi se báli zásobování. Je otázka co by řekli na zásobování LPG. Nejspíš taky
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
ano, kote, má. On tam totiž žádný příjezd zezadu dnes není. To zamítnutí se týkalo výstavby úplně nové komunikace, která by rušený sjezd nahradila. https://mapy.cz/s/levuzudema
OT přesunuto do koše. Jirka L.
OT přesunuto do koše. Jirka L.
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Díky Tomáši. Hooodně dlouho jsem kolem nejel a ne vždy jsou letecké snímky zcela aktuální. Navíc mě překvapila nová zmínka o LPG stanici, o které za ta léta nepadlo ani slůvko...
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Já bych postavil příjezdovou komunikaci na protější straně, zaplatil most před dálnici a věnoval jim ho s tím, že se o něj musejí starat, stejně jako musejí některé obce...
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
Navíc dřív tam silnice stejně byla.
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (129.01 KiB) Zobrazeno 2570 x
Re: D3 0306/II Rekonstrukce
I v katastru je tam vedena ostatní komunikace.
https://ikatastr.cz/#ilat=50.056967&ilo ... 2,14.71331
https://ikatastr.cz/#ilat=50.056967&ilo ... 2,14.71331