D3 0306/II Rekonstrukce

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Svatosp »

Ja myslim, ze je zcela zrejme, ze dojde k prutahu rekonstrukce minimalneo nekolik let, clovek nemusi byt pravnik, aby bylo jasne, ze pokud je to kolaudovano jako stavba trvala, doslo k chybe na stavebnim urade a soud musi stavbu zastavit. Jedine reseni je pres tu cestu z druhe strany ale to je akce na 5-10let. Spis by me zajimalo, jak z toho RSD vybrusli, jestli bude stacit nejake omezeni rychlosti kvuli tomu zbytecnemu sjezdu, nebo sjezd TABOR bude uzavren do vyreseni sporu :-)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od siesa »

Dle meho nazoru jsou dve elegantni reseni:
1/ vystavet novou pristupovou cestu z druhe strany asi takhle
http://www.mapy.cz/#x=14.714008&y=49.40 ... VEWfkEFKAe

nebo

2/ udelat sdruzenou MUK exit 79 A+B s vyjezdem k onomu ojektu (A) a krizenim s I/19 (B).

Ad. 1/: pozemek potreby k dobudovani tech 200 m cesty je ve vlastnictvi kraje, takze nevidim duvod k nejakym protahu, a tech par set metru asfaltu by RSD asi nepolozilo..

Ad. 2/ nejjednodussi reseni ku spokojenosti vsech, alespon podle meho mineni..
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Souhlas se siesa a jeho bodem 2), nechápu proč se z toho dělá taková věda.
Normy jsou fajn, ale někdy není na škodu udělat výjimku.Navíc nepředpokládám, že by motocentrum generovalo nějaký velký provoz a bylo z toho kolizní místo.
R48 -> D48 se podařilo!
Snowman
Příspěvky: 152
Registrován: 13.9.2012 10:02:57

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Snowman »

Problém by byl téměř jistě s územním plánem Tábora. Okolní pozemky jsou jistě v územním plánu vedeny jako zemědělská půda. V případě nové výstavby na nich by bylo nutné zajistit změnu územního plánu Tábora, vynětí příslušných částí pozemků ze zemědělského půdního fondu, dále zajistit stanoviska dotčených orgánů státní správy a souhlasy sousedů a všech dalších dotčených osob a dále projít stavebním a územním řízením (možnost odvolání, soudních žalob).
Dalším problémem se mi jeví, že pokud by byla uznána chyba stavebního úřadu, zakládalo by to možnost určitých osob se domáhat na státu náhrady škody za nesprávný úřední postup nebo nezákonné správní rozhodnutí. Tomu se jistě budou určité osoby snažit vyhnout. Z toho všeho se mi jeví, že bude snaha celou tuto kauzu zamést pod koberec.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od siesa »

Snowman píše:Problém by byl téměř jistě s územním plánem Tábora. Okolní pozemky jsou jistě v územním plánu vedeny jako zemědělská půda.
Potrebny pozemek je v soucasne dobe veden katastru jako ostatni komunikace, takze problem se zemedelskym pudnim fondem by snad nemusel byt.. Ostatne cesta tam jiz dnes vede, pouze by doslo k jejimu zpevneni.
Ale jak rikam, problemum se zajmy vlastnika onoho objektu (pravdepodobne bylo jeho zamerem provozovat zde neco, co ma primou spojitost s napojenim na hlavni komunikaci a nikoliv nekudy pres obec) by slo predejit onim sdruzenym exitem.. Snad to tak nejak dopadne a my budeme moci pohodlne jezdit co nejdrive..
chemer
Příspěvky: 275
Registrován: 19.9.2011 10:45:08

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od chemer »

Jak chtějí tuto situaci vlastně řešit lidi z motocentra? Chtějí zachovat sjezd/nájezd?
DATAN
Příspěvky: 10
Registrován: 8.2.2013 20:47:12

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od DATAN »

Lide z Motocentra tuto nepříjemnou záležitost již řeší od roku 2004, ale zatím bez výsledků.
chemer
Příspěvky: 275
Registrován: 19.9.2011 10:45:08

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od chemer »

To ano, ale jaké prosazují řešení?
DATAN
Příspěvky: 10
Registrován: 8.2.2013 20:47:12

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od DATAN »

Řešení je jasné. Nechat provozovny připojené tak jak jsou.
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od dps »

Me to teda jasne neni ... ja mam zato, ze to stavajici pripojeni nevyhovuje norme, proto se s nim nepocita (a ani nikdy nepocitalo) ... nebo mi neco unika :shock:
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od kalanis »

Ehm. Lidé z motocentra mají problém. Za prvé je zde vzdálenost MÚK a tady bych si přihodil, že nejde o Tábor-východ (km 79), ale o Tábor-sever (km 76). Minimální vzdálenost dle materiálů je 5 km (ČSN 736101 11.2), u aglomerací opravdu nejméně 2,5 km (tady obhájitelné horko těžko). Dál samotné připojení bylo navázáno na (ex)čerpací stanici PHM a motocentrum je napíchnuté AŽ na čerpací stanici. Nakonec veškeré odpočívky jsou dnes územně pod ŘSD/státem a provozovatelé jsou jen nájemci. Jinak jim dnes nikdo připojení na dálniční síť nepovolí (pár případů třeba na D1, kde to postupně přechází).
Chyba: Pravděpodobně stavební úřad Tábor, který ale šlo uvést v (cílený) omyl. Pokud řízení proběhlo typicky od stolu, tak je docela možné, že se při stavebním řízení nikoho z ŘSD (majitele komunikace) neptali.
Řešení: V prvním kole tah přes vesnici. Šlus. Dál nevím, jak je na tom po rekonstukci most D3xI/19 MÚK východ, ale pro průpletové pruhy by měl určitě být širší, což stát platit určitě nebude. Vyjímku z normy tady nikdo nebude chtít povolit.
Zprovoznění: V každém případě jako dvoupruh na zrekonstruované části a nechat to úzké hrdlo s cedulí, že tady se soudíme o opravu. Na severu načerno rekonstuovat k mostu II/137, na jihu na ten přejezd před železničním mostem. V každém případě je úsek peážní D3-I/19, takže bez poplatku.
DATAN
Příspěvky: 10
Registrován: 8.2.2013 20:47:12

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od DATAN »

Právě ŘSD bylo účastníkem stavebního řízení Motocentra a vydalo kladný souhlas bez časového omezení.
Takže zde nikdo nebyl cíleně uveden v omyl.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od siesa »

kalanis píše:Minimální vzdálenost dle materiálů je 5 km (ČSN 736101 11.2), u aglomerací opravdu nejméně 2,5 km (tady obhájitelné horko těžko).
To je pekny argument, ovsem velice pochybuji, ze by se kde dodrzoval. Jestli se vsechny prohresky proti teto norme resi vyjimkou, pak chapu, ze MD, potazmo RSD nema cas na dulezitejsi veci, neb je zaneprazdeno pouze vyrizovanim techto vyjimek... Jen uvedu nekolik prikladu pro pripomenuti:
- D1 exity 6, 8, 10 (vzdalenost mezi nimi je pouze nekolik stovek metru pres kilometr).
- R4 exity 21, 24, 27 (rozhodne neni mozne hodnotit jako aglomeracni komunikaci)
- D11 exity 39 a 42
- D1 exity 258, 260, 263, 264 + R55 exit 17 (takhle nahusto to snad neni ani kolem Prahy...)
a mnoho a mnoho dalsich prikladu nejen z ceskeho dalnicniho davnoveku, ale i cerstve soucasnosti..

Tim nechci nijakym zpusobem obhajovat situaci u Tabora, jen jsem chtel nastinit, ze norma je sice moc pekna vec, ale kdyz se chce, tak to jde... :kladivo:
medvid
Příspěvky: 309
Registrován: 29.9.2010 10:26:49

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od medvid »

V každém případě je to kocourkov. Po letech se otevře nový úsek a na léta se zavře jediný dostavěný
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od mapman »

DATAN píše:Právě ŘSD bylo účastníkem stavebního řízení Motocentra a vydalo kladný souhlas bez časového omezení.
Takže zde nikdo nebyl cíleně uveden v omyl.
Souhlas ŘSD je k ničemu - Řsd není úřad ale vlastník silnice sousedící s Motocentrem. Aby mohlo být něco k dálnici či silnici připojeno trvale, je nutné mít v ruce povolení připojení podle § 10 zákona o pozemních komunikacích, resp. jeho ekvivalent podle předchozího silničního zákona. K obchvatu Tábora bylo povoleno pouze připojení benzinky a to pouze do doby dostavby dálnice D3. Připojení Motocentra k čerpací stanici na dobu trvalou považuju za naprosto zásadní omyl Města Tábor, které je odpovědné za celou situaci (ať už podlehlo případným tlakům či nikoliv) ...

Takže legální řešení je jediné. Zajistit Motocentru náhradní přístup a připojení na budovanou dálnici zrušit. Pokud to ŘSD nechce (příp. nemůže) udělat samo, tak o tom holt musí rozhodnout soud a do té doby to bude v místě tenhle nesmyslný status quo... Akorát že vzhledem k dezolátnímu stavu povrchu tohoto úseku bude muset velmi brzy dojít k uzavírce daného úseku pro běžnou dopravu a převedení na druhý pás. Příjezd do motocentra může být nicméně zachovaný i přes tuto uzavřenou část. Na každý pád je to patová situace, která se dá předčasně vyřešit např. vzájemnou dohodou ŘSD a Motocentra o zřízení nového připojení do Měšic, paradoxní ale je, že tohle řešení ani jedna ze stran nechce, prima :)
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Nystrom »

Tady přeci nejde o napojení někam z/do Měšic. To by pro subjekt znamenalo stejný konec jako zavření. Tady jde o napojení na D3 a další kšeft s místem. Když musela ustoupit ČSPH (a byla-li povolena jen do přestavby na D), nechápu že je problém s tímto... Prostě napojení se ruší podle povolení. Ať si tam zůstanou...
DATAN
Příspěvky: 10
Registrován: 8.2.2013 20:47:12

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od DATAN »

Souhlasím, ale je nutno podotknout, že ČSPH ustoupily z jiných důvodů. Armex dostal 49 000 000 a Benzína podobnou částku. To se to potom ustupuje jedna radost a to byly stavby dočasné. Bez majetkoprávního vyrovnání by tam stály do dnes. :zvraci:
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od dps »

Tady bych jednoznacne souhlasil s mapmanem ... jedine spravne reseni je napojit to jinam. S nejakym napojenim se tady nikdy nepocitalo a ta stavba tam ani nemela vzniknout (vznikla chybnym rozhodnutim stavebniho uradu). Byl by to spatny precedenc. Bylo by to jako legalizovat cernou stavbu (v tomto pripade legalizovat tu drivejsi chyby stavebniho uradu).

V nejakem oduvodneni (uz nevim presne ceho, ale byl tu na to nekde odkaz) bylo, ze CSPH "dala" souhlas k pripojeni motocentra pres CSPH ... k cemuz ale nemela pravo ... nemuze pry poskytnout vice prav nez sama mela (neco v tom smyslu). Tudiz, ze pokud mela pravo na docasnou stavbu a docasne pripojeni nemohla sama dat souhlas k pripojeni stavby "trvale". Podle me na zacatku tu docasnost nikdo neresil (mozna umyslne, mozna ne) ... a proto dostali stavebni povoleni. Ja osobne si myslim, ze kdyby to stavebni urad vedel a mel to nekde v dokumentaci uvedeno, tak to nikdy nepovolil ... podle me to zkusili (at uz cilene ci ne) a ono jim to proslo.

Uz kdyz to staveli muselo jim byt jasne, ze napojeni na D3 je nesmysl. Me osobne to prijde, ze zastupci motocentra nyni chteji pouze to "tucne" odstupne (v horsim pripade to napojeni na dalnici) a zadne jine napojeni vlastne ani nechteji. Vzhledem k tomu, ze to napojeni na D3 je nerealne, tak vlastne chteji jen to odstupne.

RSD by melo udelat "neco jako prelozku mistni komunikace" ... jako to dela vsude jinde ... a napojit je do Mesic. Motocentru nikdy nikdo negarantoval napojini na D3. Chapu je to na dlouhe lokte ... po dobu nez se to vyresi bych je nechal "docasne napojene" na D3 kde by byla docasne snizena rychlost.
DATAN
Příspěvky: 10
Registrován: 8.2.2013 20:47:12

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od DATAN »

Takže z toho co napsal dps vlastně vyplývá, že lidé z Motocentra už když stavěli, museli vědět, že připojení na D3 nebude možné. Proto tedy investovali miliony s nejistým výsledkem, fakt dobrý :crazy: A že vlastně chtějí jenom to tučné odstupné ( vlastně jsou to podvodníci, kteří parazitují na státu). Ale bohužel pravda bude asi úplně jiná, ten největší podvodník a darebák je zde stát a ti zkorumpovaní jsou právě státní úředníci :zvraci: . Pak se nesmíme divit, že to v tom našem státě vypadá tak jak to vypadá.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od adamos »

DATAN píše:ten největší podvodník a darebák je zde stát a ti zkorumpovaní jsou právě státní úředníci :zvraci:
Nemůžu nereagovat otázkou: Kdo ty státní úředníky korumpoval? Kdo měl zájem na připojení Motocentra? Prosím o věcnou opověď.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
the.klokan
Příspěvky: 238
Registrován: 23.6.2010 12:04:28

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od the.klokan »

DATAN píše:Takže z toho co napsal dps vlastně vyplývá, že lidé z Motocentra už když stavěli, museli vědět, že připojení na D3 nebude možné. Proto tedy investovali miliony s nejistým výsledkem, fakt dobrý :crazy: ...
DATANe, podle všech tvých příspěvků mi příjde, že jsi nějakým způsobem přímo spojený s Motocentrem. Pokud je moje tušení správné, je tvoje oponování logické. Ale pokud to nemá být jen plácání do vody, chtělo by to skutečně trochu víc reálných argumentů, případně faktů.
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od kot »

Když někdo někoho korumpuje (nechci křivdit motocentru), tak musí počítat s tím, že i přes korupční peníze občas "akce" nevyjde a prachy i přes příslib "nadstandardu" jsou vyhozeny zbytečně!! Motocetrum je v úplně jiné situaci než byla restaurace U rybiček na D1. Motocentrum moc dobře vědělo do čeho jdou. Ať už s penězi pro úředníky nebo bez nich...
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od dps »

DATAN píše:Takže z toho co napsal dps vlastně vyplývá, že lidé z Motocentra už když stavěli, museli vědět, že připojení na D3 nebude možné. Proto tedy investovali miliony s nejistým výsledkem, fakt dobrý :crazy: A že vlastně chtějí jenom to tučné odstupné ( vlastně jsou to podvodníci, kteří parazitují na státu). Ale bohužel pravda bude asi úplně jiná, ten největší podvodník a darebák je zde stát a ti zkorumpovaní jsou právě státní úředníci :zvraci: . Pak se nesmíme divit, že to v tom našem státě vypadá tak jak to vypadá.
Tak to prrr ...

Jestli jste muj prispevek precetl cely, tak jste si snad vsimnul, ze si myslym, ze by RSD mela motocentrum pripojit "prelozkou komunikace" do Mesic. A vy me tady napadate, ze z majitelu motocentra delam podvodniky.

Asi jste si precetl jen to co se vam hodilo. To, ze to na me pusobi dojmem, ze o to ani motocentrum nestoji, to je muj nazor (a i takovy nazor mit muzu) a vy me v tom akorat utvrzujete.

Motocentrum je pripojeno "docasnym napojenim" na I/3. Toho si majitele:
-bud nebyli vedomi ... pak to jsou ale blbci pokud si to nezjistili predem a bohuzel ani na tom stavebnim urade si toho nevsimli a jsou to taky blbci (a tady mohlo dojit k chybe "statu")
-nebo si toho vedomi byli a pak bud doufali, ze to pres stavebni urad projde nebo si je "zkorumpovali" ... pak je to ale jejich problem (nakaleli si do bot sami)

Nevim jak to bylo, ale jedna z techto moznosti to pravdepodobne musela byt ... nepredpokladam, ze tam majitele k vystavbe Motocentra nekdo premlouval ci nutil.

Pokud jste nejak zasvecen (coz se tak tvarite), tak mi reknete proc majitele investovali ty miliony do stavby, ktera je pripojena "docasnym napojenim" na budouci dalnici? Nevedeli to? Ja to nechapu ... ja bych takhle treba neinvestoval. Proc?
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od Michal R »

Protože nejsem nijak zainteresován (krom toho, že jako řidič se nemůžu D3 dočkat) dovolím si připsat svůj pohled.

Jednak "selským rozumem" viděno, nevím co se tu řeší. Problém je jasný - připojení na D3 je pustý nesmysl, zejména pokud existuje relativně snadná, krátká a snad i levná varianta připojení objektu do Měšic. Protože vím, že nic není jednoduchě (zejména stavební příprava v ČR), tak jsem toto vlákno ukázal kolegovi - právníkovi, aby mi osvětlil, jak to právně je.
Tedy je zřejmé, že došlo k chybně vydanému SP místně příslušným SÚ, a z pohledu procesního práva je zcela lhostejné, zda chybou z neznalosti, přehlédnutím nebo úmyslným korupčním jendání (pokud ano, tak je záležitost trestně-právní). Pokud tedy se celá věc dostane až k soudu, tak dle stávajícího výkladu není možné přiznat dotčené právo k dopravní obsluze objektu po stávající komunikaci, neboť je to v příčinném rozporu. Nelze se tedy domáhat práva (příjezdu), pokud toto právo vzniklo v rozporu s legislativou.
Soud pravděpodobně nařídí zajistit výše uvedené právo jiným, zákonným způsobem a do té doby zachovat stávající příjezd.

Omlouvám se za právnickou řeč, takto jsem to pobral. Jinými slovy, buď se strany dohodnou včas a racionálně, nebo to dopadne prakticky stejně, jenom o několik let později. A nebo se tu hraje o majetkoprávní vyrovnání... ale to jsou spekulace, a kdo si co o tom myslí, nechávám na každém z nás.
DATAN
Příspěvky: 10
Registrován: 8.2.2013 20:47:12

Re: D3 0306/II Rekonstrukce

Příspěvek od DATAN »

odborník | 08. 02. 2013 09:21 | [88.102.20.xxx] Ta "dálnice" tam již několik let je, ale díky stáří na ní teď probíhá rekonstrukce, aby pak jako celek sloužila v rámci nové dálnice. No a při té nynější rekonstrukci chce stát zrušit stávající sjezd k té prodejně, který tam řadu letu existuje a jedinou příjezdovou cestou k prodejně. Samozřejmě to prodejnu motorek zničí - bude trčet v poli jako skanzen. Kdyby patřila nějakému politikovi, tak by se to nestalo, ale tohle jsou normální kluci a ti nikoho nezajímají, úředník vydá nařízení a jde si domů sníst chleba se salámem a je mu všechno jedno, výplata z našich daní i z daní těch motorkářů mu přeci přijde na účet tak, jako tak. Proč by teda něco dělal? Je to k blití...
http://www.autorevue.cz/stavbu-dalnice- ... ?showforum
Odpovědět

Zpět na „D3“