dalnice-silnice.cz píše:Stavba 0311 Třebonín - Kaplice je projektována v kategorii R 25,5/120 a měří 8,538 km. Dokumentace EIA byla zveřejněna 21. prosince 2001. 17. dubna 2008 bylo vydáno územní rozhodnutí, 24. září 2008 právní moci.
Stavba 0312/I Kaplice nádraží – Nažidla je projektována v kategorii R 25,5/120 a měří 11,990 km. Dokumentace EIA byla zveřejněna 21. prosince 2001. 19. května 2008 bylo vydáno územní rozhodnutí, 18. prosince 2008 nabylo právní moci.
0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Územko máme až po Nažidla vydané...
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Ve svém posledním příspěvku jsem ale měl právě na mysli ten poslední hraniční úsek z Nažidel na hranice s Rakouskem, tam územní rozhodnutí vydáno není. Tím je i znemožněno napojení naší R3 a rakouské S10 a plynulé pokračování výstavby na obou stranách hranice. Byla platnost územních rozhodnutí ná úseky Třebonín - Kaplice a Kaplice nádraží – Nažidla prodloužena? Domnívám se, že územka mají omezenou dobu platnosti (tuším 2 roky?).
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Inu umím si živě představit, že na poslední úsek se moc spěchat nebude, třeba i kvůli tomu, že by místní "podnikatelé" z hraniční zóny přišli o kšefty... Každopádně, obchvat Dvořiště je hotový a poměrně široký, takže bez toho vydržíme nějaký čas i po případné dostavbě polovičního profilu od Třebonína po Nažidla.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Jistěže zájmy určitých osob budou určitě proti poslednímu (byť velmi krátkému úseku) na rakouskou hranici. Mně spíše šlo o to, že tento poslední úsek, spíše než faktický, má velký psychologický efekt. Ve chvíli, kdy je možnost a ochota (a samozřejmě i zmiňované finanční prostředky), postavit úsek až na hranice, bude svůj úsek velmi ochotno postavit i Rakousko, čímž se velmi zvýší tlak na dostavbu celé rychlostní komunikace a dálnice. Absence územního rozhodnutí jen dokazuje, že vůle po dostavbě příliš není a že úspěšné napojení obou komunikací ustupuje do pozadí.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Psychlogický efekt je to poslední k čemu by mohl a měl stát přihlížet v téhle době nedostatku peněz na výstavbu. Souhlasím, že úsek významný je ale co se týče čistě dopravní priority, ta tu opravdu v tuto chvíli není, úseky od Nažidel na sever jsou v podstatně horším stavu...
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Na tom myslím panuje absolutní shoda, že obchvat Dolního Dvořiště patří k těm "nejlepším" úsekům při cestě z Českých Budějovic na hranice. Zejména železniční přejezd u Kamenného Újezdu a v Kaplici-nádraží, ale i další úseky samozřejmě vyžadují urgentnější řešení než poslední úsek na hranice. Přesto by přeshraniční napojení obou silnic (právě po vzoru Slovinska a Chorvatska), bylo příjemné. Mám ale obavu, že celá R3 je v prioritách ČR (ať již psychologických nebo faktických) naprosto mimo hlavní zájem a stávající císařská silnice bude řidičům muset ještě dlouhé roky sloužit.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
No, s tím bych úplně nesouhlasil. Po dokončení D8 D1 a JV části Pražského okruhu jsou už jen dvě sakra důležité "dálnice" 35ka a právě ta trojka... Možná ještě 11ka do Polska.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
O tom, že je D3 důležitá, nemůže být žádný pochyb, ale všude se mluví právě jen o D3, ale ne o R3 (Třebonín - hranice s Rakouskem). V současné době se hodně akcentuje obchvat ČB, úsek z Veselí do Borku a samozřejmě příprava celé D3 ve Středočeském kraji. Rychlostka R3 tak nějak spí, alespoň o ní není příliš slyšet, ačkoliv všichni řidiči jezdící do Rakouska ví, že úsek od ČB na jih je ve výrazně horším stavu než např. úsek Bošilec - Borek a naprosto neodpovídá stávající dopravní potřebě.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Nějaké informace o 0312/II jsou v novém letáku, územní řízení běží. Data zahájení stavby a uvedení do provozu jsou ale úplně mimo.
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/1052 ... oriste.pdf
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/1052 ... oriste.pdf
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Termín zahájení stavby a uvedení do provozu úseku R3 Nažidla - státní hranice ČR/Rakousko je skutečně zcela mimo realitu. Dle návrhu rozpočtu Státního fondu doprvaní infrastruktury na rok 2013 (který je právě v Poslanecké sněmovně), je navrženo přidělit na tento úsek jen 3 miliony korun a to jsou navíc jen převedené prostředky z roku 2012. Nový příděl peněz pro rok 2013 činí dle návrhu rozpočtu SFDI 0 korun. Takže za co chce ŘSD vykoupit pozemky a zahájit stavbu v dubnu 2014 skutečně nevím.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
A teď něco co je taky možná "úplně mimo". Při, a to snad, blízkém přeznačení některých R na D - např. nově D6,10,35,52...by snad D3 a to až po Dolní Dvořiště měla být celá a opravdová D3 a ne zase nějaký paskvil kus D a kousek R - rozumím tomu tak dobře?Snowman píše:Termín zahájení stavby a uvedení do provozu úseku R3 Nažidla - státní hranice ČR/Rakousko je skutečně zcela mimo realitu. Dle návrhu rozpočtu Státního fondu doprvaní infrastruktury na rok 2013 (který je právě v Poslanecké sněmovně), je navrženo přidělit na tento úsek jen 3 miliony korun a to jsou navíc jen převedené prostředky z roku 2012. Nový příděl peněz pro rok 2013 činí dle návrhu rozpočtu SFDI 0 korun. Takže za co chce ŘSD vykoupit pozemky a zahájit stavbu v dubnu 2014 skutečně nevím.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 - poloviční profil u Dolního Dvořiště
Dovolím si zopakovat svůj dotaz:
To se fakt bude přestavovat ten most. Pro jednoduchost rovnou výřez obrázku z letáku:
leták ŘSDdvs píše:Pochopil jsem dobře z obrázků, že stávající most přes potok u Dolního Dvořiště se bude stavět celý nový? Dnešní má cca 100m a nový podle komentáře ve videovizualizaci 150m. Obchvat se snad stavěl s nějakým výhledem, že bude pokračovat ke hranici.
http://www.dalnice-d3.cz/public/data/me ... 40s231.jpg
To se fakt bude přestavovat ten most. Pro jednoduchost rovnou výřez obrázku z letáku:
- Přílohy
-
- D3_DolniDvoriste.png (47.53 KiB) Zobrazeno 8755 x
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Nejspíš ano, a nejspíš to bude kvůli tomu, aby se dodržel poloměr oblouku pro 130 km/h. Podle mě v horách až zbytečný luxus ale pro některé nezbytná podmínka, takže pak ano, musí se to přestavět
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Navíc se dá čekat, že kvůli přechodu státní hranice zde tak jako tak bude o kousek dál snížená rychlost, možná až na 60 km/h (jako na Rozvadově). Po paskvilu s MÚK Úsilné (viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=68&t=3241 ) je to již druhý případ tak okatého mrhání státními prostředky při projektování této dálnice.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Snížená rychlost nebude, na D8 není, na D1 v Bohumíne taky ne... Na Rozvadově je to jen kvůli "pevným překážkám" (celnice, střecha atp.) a po přestavbě v příštím roce (snad!) to zmizí...
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Také si myslím, že rychlost snížena nebude. Spíše by se měla koordinovat výstavba tohoto úseku s rakouskou stranou, aby jak český tak i rakouský úsek na sebe plynule navázaly a ne aby na hranicích končila, ať již rakouská nebo česká komunikace, "v poli" a neměla další návaznost.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
To mi přijde divné. Vždyť ten poslední úsek - obchvat Dolního Dvořiště se dělal jako půlprofil někdy v roce 1994. Ten stávající oblouk mi přijde jako sjízdná rampa, ale čas asi nějak změnil plány. Jo to jsou ty úspory z výstavby půlprofilů ...mapman píše:Nejspíš ano, a nejspíš to bude kvůli tomu, aby se dodržel poloměr oblouku pro 130 km/h.
Jo a je to podle letáku v R25,5/100
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Návrhová rychlost ≠ směrodatná rychlost ≠ nejvyšší dovolená rychlost, na to pozor. Ač je to dnes třeba i stejná návrhová rychlost tak parametry oblouků a sklonů můžou být od R22,5/100 ze začátku devadesátých let dost odlišné, takže asi tak. Navíc v té době se určitě počítalo s výstavbou velkého celniště a s výraznou redukcí rychlosti ...
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Na konci D8 samozřejmě snížená rychlost je (před mostem přes Hraniční potok před tunelem na 100 km/h, v polovine mostu je 80 km/h)
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Hm, to sice ano, ale tam je to kvuli tunelu Harthe... Celnice byla někde o kus dál, dnes je z ní obyčejná odpočívka...
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Je to tak, na posledním úseku se nějak problamticky řeší vynětí ze ZPF, ale do konce roku by snad ÚR mohlo být.Snowman píše:Problémy s financováním jsou pochopitelné (jako ostatně skoro u všech stavební projetů v ČR), ale myslel jsem, vedle zajištění nezbytného dostatku financí, i např. důraz na administrativní přípravu stavby. Pokud je mi známo, tak tento hraniční úsek ještě nemá ani pravomocné územní rozhodnutí a přitom zde není (a ani snad nebude, jak pevně doufám) odpor žádných ekologických hnutí nebo jiných odpůrců dané stavby. S vydáním územního rozhodnutí by tedy neměl být až takový problém a přesto územní rozhodnutí na tento úsek stále vydáno nebylo. Rovněž spolupráce s rakouskou stranou není asi zcela optimální - např. byla podepsána dohoda mezi vládou České republiky a Rakouskou spolkovou vládou o propojení české rychlostní silnice R 52 a rakouské dálnice A 5 na česko-rakouských státních hranicích (č. 40/2009 Sb. m. s.), ale o propojení R3 a S10 žádný obdobný dokument neexistuje.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Klaus už trhá kalendář. Ve funkci mu zbývá jen sto dní
První den ve funkci: 3. 3. 2003 si Václav Klaus vybírá hradní kancelář. A zároveň oznamuje, že úřednický aparát výrazně zeštíhlí.
Během prvních týdnů navštívil Klaus Slovensko, čtyři kraje zkritizoval za stav silnic. "Jako řidič auta, který ví, jak se složitě jede do Dvořiště z Budějovic, tak vím, že to je situace naprosto neúnosná," řekl tehdy.
První den ve funkci: 3. 3. 2003 si Václav Klaus vybírá hradní kancelář. A zároveň oznamuje, že úřednický aparát výrazně zeštíhlí.
Během prvních týdnů navštívil Klaus Slovensko, čtyři kraje zkritizoval za stav silnic. "Jako řidič auta, který ví, jak se složitě jede do Dvořiště z Budějovic, tak vím, že to je situace naprosto neúnosná," řekl tehdy.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Takže dneska je situace ještě neúnosnější!
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Ta situace bude hlavně čím dál tím víc neúnosnější: výstavba tohoto úseku naprosto v nedohlednu a v souvislosti se zprovozněním části D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí příští rok a hlavně ze zprovozněním rakouské S10 k Freistadtu v roce 2015 lze očekávat další nárůst dopravy.