0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No já nevím, byl bych s tím 1/2 profilem opatrný, teď tam na to intenzity nejsou, ale po dokončení D3 budou a co pak? Bude z toho nebezpečný 1/2 profil, který bude problém dostavět, navíc je to v konečném důsledku dražší.
Udělal bych to při jednom rovnou na plný i třeba v nižší kategorii R25,5, která je tam myslím beztak plánována. A která je i tak velmi dálniční viz R48 Rychaltice - FM, to je jasná dálnice.
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od mapman »

Úspora mezi 27,5 a 25,5 je naprosto minimální a ani v jedné kategorii nevychází tyto stavby v hodnocení ekonomické efektivnosti... R3 se buď postaví v polovičním profilu budoucí dálnice nebo se přeprojektuje na velmi úsporný čtyřpruh, který bude úzký a nebude na 130 ani výhledově... V tomhle ohledu mi přijde rozumnější stavět vystřídané 2+1 na jedné polovině budoucí D/R 25,5 - už se kvůli tomu i předělává norma.
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od jeni013 »

Proboha, kdy lidi pochopí, co to je přizpůsobit jízdu okolnostem. Nebo jezdíte po každé okresce 90 jenom proto, že je to povoleno? Ten debil co řídil neměl ŘP, sypal to tam v noci 110 na mokré vozovce s plně naloženým dvoupatrákem. Připomíná mi to názor o těch zabijackých stromech, které bezohledně skáčou mladým řidičům před jejich pomalu jedoucí vozidla o páteční noci. Nesvádějte lidskou neschopnost na nedostatečnou infrastrukturu.
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od MiKu »

mapman píše:Úspora mezi 27,5 a 25,5 je naprosto minimální ...přeprojektuje na velmi úsporný čtyřpruh
Předpokládám, že úsporný čtyřpruh by měl být ten S21,5. Když rozdíl dva metry je minimální, tak rozdíl 4 metry už stojí za postavení méně komfortní silnice? Nebo je ten rozdíl v tom, že bude mít nižší návrhovou rychlost a tím menší rozsah zemních prací?

A při dostavbě na plný profil, když se tak dívám do letáků staveb, kde se "jen" dostavuje, tak mně přijde, že to na té ceně není prakticky vůbec vidět.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od mapman »

Rozdíl v ceně se dá získat hlavně jiným směrovým a výškovým vedení ale to znamená nové ÚR a možná i novou EIA.

U těch "dostaveb" se ve většině případů jedná o "novostavbu" protože se mezitím změnily normy skoro na všechno, takže místo aby se použilo vše staré co je a pouze opravilo, tak se to v podstatě staví znovu ...
kot
Příspěvky: 10511
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od kot »

No,pravdu mají oba názory. Na silnici tak mizerné jako je tato, je životu nebezpečné jet s jakýmkoli vozidlem tak jak jel ten autobusák s tím dvoupatrákem. O tom žádná ! Že je potřebné kapacitní spojení se sousedními státy, o tom rovněž není také pochyb. Ale že nejsou peníze na dostavbu základní sítě D a R víme taky všichni. Navíc třeba v Čechách není pořádné spojení s Polskem a na Moravě je teprve pár dní. A stavět podle intezit je taky měřítko! Takže jak z toho ven???? Jak uspokojit všechny kraje? :?: :idea: :!:
Snowman
Příspěvky: 152
Registrován: 13.9.2012 10:02:57

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Snowman »

Uspokojit všechny kraje zároveň samozřejmě nejde. Je to o prioritách, jako všechno. U D3/R3 je však nutné též zmínit, že České Budějovice společně s Karlovými Vary jsou jedinými krajskými městy v Česku, která nemají napojení na českou dálniční síť a rovněž žádné dálniční napojení na Prahu. Dálnice D3 je rovněž nejdelší nedokončená dálnice v celém Česku. Z plánovaných 171 km je v provozu jen 17 km, tedy cca 10%, příští rok se (snad) toto číslo zvedne na 24,4%. Zároveň je R3 administrativně plně přípravena, chybí jen peníze. Často prosazovaná R35 nemá v poměrně velkém úseku ještě ani územní rozhodnutí a stále existují spory o její přesné trasování . Z jihočeského úseku D3/R3 nemá územní rozhodnutí jen krátký 3,5km úsek z Nažidel na státní hranice s Rakouskem. Rovněž Poláci svou dálnici A3 k Jaroměři v příštích několika letech určitě nedovedou, takže stavět za každou cenu dálnici z Čech do Polska, aby na hranicích končila v poli mi přijde taky neefektivní. Rakousko naproti tomu má zájem stavět jak dálnici z Vídně (A5), tak rychlostku z Lince (S10) na české hranice, ale česká strana, jak se alespoň z posledních vyjádření dá dovodit, nemá zájem na dálničním napojení Česka s Rakouskem.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od siesa »

Snowman píše:České Budějovice společně s Karlovými Vary jsou jedinými krajskými městy v Česku, která nemají napojení na českou dálniční síť a rovněž žádné dálniční napojení na Prahu
To je zavadejici tvrzeni,pouze castecne pravdive.

Napr. Usti n/L je napojeno pouze na Nemeckou sit. Do Prahy je cesta takova, jak je....
Ostatne KV jsou do Nemecka napojeny take (krome toho kousku v Bavorsku a kratkeho useku pohodlne silnice za Chebem... ;) ).

Tim ovsem nechci rict, ze to CB nejak odpiram.. Preju jim to z plneho srdce a sam se velice tesim na to, az se za par mesicu otevre alespon ten nyni budovany usek!
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od monin »

Snowman píše:Uspokojit všechny kraje zároveň samozřejmě nejde. Je to o prioritách, jako všechno. U D3/R3 je však nutné též zmínit, že České Budějovice společně s Karlovými Vary jsou jedinými krajskými městy v Česku, která nemají napojení na českou dálniční síť a rovněž žádné dálniční napojení na Prahu. Dálnice D3 je rovněž nejdelší nedokončená dálnice v celém Česku. Z plánovaných 171 km je v provozu jen 17 km, tedy cca 10%, příští rok se (snad) toto číslo zvedne na 24,4%. Zároveň je R3 administrativně plně přípravena, chybí jen peníze. Často prosazovaná R35 nemá v poměrně velkém úseku ještě ani územní rozhodnutí a stále existují spory o její přesné trasování . Z jihočeského úseku D3/R3 nemá územní rozhodnutí jen krátký 3,5km úsek z Nažidel na státní hranice s Rakouskem. Rovněž Poláci svou dálnici A3 k Jaroměři v příštích několika letech určitě nedovedou, takže stavět za každou cenu dálnici z Čech do Polska, aby na hranicích končila v poli mi přijde taky neefektivní. Rakousko naproti tomu má zájem stavět jak dálnici z Vídně (A5), tak rychlostku z Lince (S10) na české hranice, ale česká strana, jak se alespoň z posledních vyjádření dá dovodit, nemá zájem na dálničním napojení Česka s Rakouskem.
Lze jen naprosto souhlasit. Jakoli nejsem ani z dálky dopravní expert, řeči o "přetížené" D1 mě vždy vyvádí z míry. Ať se někdo z těch dopravních expertů podívá na zatížení německých, itálských, nebo i rakouských dálnic, kde např. u rakouské A2 je při střídání turnusů o prázdnichnách v Německu souvislá kolona aut od Salzburgu až po Villach.
Na naší D1 je v pátek kolona většinou jen díky tomu, že např. v úseku Chodov - Mirošovice, drtvivá vetšina řidičů (a paradoxně ne všichni z nich mají na hlavě klobouk) se tvrdošíjně "řítí" cca 100km/h v prostředním pruhu a při stoupání k Popovicím, díky hledání smaženého řízku v kabele, se rychlost sníží v tom prostředním pruhu i na 80km/h. Takže se nelze pak divit kolonám.

Rekonstrukce D1 je určitě nutná. Ale pokud je stav rozpracovaní D35 takový jaký je viz.Snowman, tak prostě nechápu proč už se nebuduje D3 alespoň od Borku k Dolnímu Dvořišti. A to i kdyby tam byla intezita 1000aut/den - vždyť je to jeden z dvou hlavních dalničních napojení na Rakousko a na které Rakušáci konečně docela intenzivně budují a budou ještě budovat intenzivně a rychle budovat (A5).

Jaký obrovský ekonomický přínos by nová D3 pro celé pro celé Jižní Čechy a celkově pro naší zemi měla. Pokud tam totiž zůstatne opravdu jen současná "I/3", tak se velice snadno může stát, že ta intenzita dopravy tam za pár let bude na úrovni let železné opony, tedy nulová. Protože Rakušáci raději najednou u Freistadtu na novou A7 a pofrčí směrem na přijemný jih, než směrem na sever, kde vedou 40let staré silnice, kde se neznačí hlavní směry a tahy (Praha) a kde i 23 let po revoluci vladne skoro všude jen kyselost a zapšklost.

Pro úplnost dodávám, že pocházím od Pardubic. Takže bych tu měl bušit do klávesnice za stavbu D35, nebo pokračování D11 dál k hranicím.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
MCB
Příspěvky: 33
Registrován: 14.3.2009 10:44:10

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od MCB »

monin: krásně a reálně napsáno, klobouk dolů a posílám pozdrav do Pardubic....

PS: Doufám že si to přečte i pan ministr....
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od adi88 »

Taky je zde ale otázka, zda by vybudování celého úseku Mezno - st. hranice neměla negativní vliv na I/3 Mirošovice - Mezno. Myslím, že tranzit by se zde docela zvednul. A navíc, otázka peněz je v současnosti dost palčivá. Proto, i když normálně jsem proti 1/2 profilům, tak zde bych to realizoval, v režimu střídavě 2+1. Určitě lepší než rovnou čtyřpruh v kategorii S21,5 či nějaké podobné, která by plnohodnotou dálnici na jih zřejmě navždy pohřbila. A tento půl profil by společně s obchvatem Budějovic měl na D3 prioritu. Poté by se udělal úsek Borek-Bošilec a až v době, kdy by byla připravena D3 přes Střední Čechy bych začal budovat druhý profil úseku Krasejovka-st.hranice. D3 a D35 mají bohužel tu nevýhodu, že nějaké kratší a tím i levnější etapy zde nemají moc cenu. Zatímco 8 kilometrový obchvat Lubence na R6 by byl celkem spásnou stavbou, tak třeba úsek 35ky od Mohelnice na Staré Město by sám o sobě neřešil nic, ba co víc, ještě by situaci zhoršil. Proto se při naší známé salámové metodě nedivme, že se staví dobře etapizovatelné a připravené R6 či R7 na úkor potřebnějších, ale leckde nepřipravených staveb D3 a D35.
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od dps »

U toho pulprofilu, bych to spis videl neco jako: zprovoznit to predcasne v pulprofilu cele a pak postupne (salamovou metodou ... ale ne od prostred, ale postupne) dodelavat ten zbyvajici pulprofil.

Obdobne to bylo i s tim usekem u Mezna ... jestli si dobre pamatuju ... ale ten byl celkem kratkej.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od monin »

MCB píše:monin: krásně a reálně napsáno, klobouk dolů a posílám pozdrav do Pardubic....

PS: Doufám že si to přečte i pan ministr....
Díky moc a jsme moc rád, že hlavně má na to někdo taky stejný názor. Jinak tím rakouským příkladem intenzit (Salzburg - Villach), jsem měl na mysli samozřejmě A10 a ne jak jsme napsal A2.
To co píše adi88 je sice krásné, ale kdyby to tak vše nejdej bože bylo a dále i s tím jak to vidí pan ministr, tak již nyní se může nainastalovat jedna nová ZPI na I/3 těsně před Borkem ve směru na Budějice a okamžitě tam může naskočit na dalších 30-40 let dopředu tento stálý text:
A NYNÍ POJEDETE TAK, ABY JSTE NIKDY NEZAPOMĚLI NA TO, KUDY JEZDILI VAŠI OTCOVÉ A MATKY, KDYŽ DOSTALI VYSNĚNÝ DEVIZOVÝ PŘÍSLIB.
VÁŠ MINISTR DOPRAVY

Druhá ZPI by mohla být hned za hranicí od rakouska před Dolním Dvořištěm. Ale ta by tam byla vlastně zbytečná protože u nás nesmí být text na ZPI v jiném než v českém jazyce. Takže text který by tam byl v češtině:
CO K NÁM JEŠTĚ POŘÁD LEZETE A OTRAVUJETE NÁS TADY? UTRAŤTE SI VAŠE PRACHY DOMA, NEBO JINDE, MY O NĚ NESTOJÍME.
By ti cizinci, kteří ještě vůbec k nám jezdí, by stejně nepochopili. Jako ostatně nechápou mnoho jiných věcí u nás.

P.S. Samozřejmě, že vím, že na ZPI je možno zveřejnit max. 15 (?) znaků. Muselo by se jednat o větší ZPI portál. Z dotací EU.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od MiKu »

monin píše:A NYNÍ POJEDETE TAK, ABY JSTE NIKDY NEZAPOMĚLI NA TO, KUDY JEZDILI VAŠI OTCOVÉ A MATKY, KDYŽ DOSTALI VYSNĚNÝ DEVIZOVÝ PŘÍSLIB.
VÁŠ MINISTR DOPRAVY
A ty hrubky jsou součástí toho textu? :P

Nechtěli byste se zde vrátit k trochu věcnější diskusi, kdo ty romány bez podstatné pointy má pořád číst :|
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Petanecek »

K jaké diskusi se lze vrátit? O čem lze v tomto vláknu diskutovati???

Víme s jistotou v absolutní jedné, že ještě ani tuto generaci se tento úsek nezačne stavět. Politici slibují jak je zvykem, a pak se mění ještě častěji, než já svoje ponožky. A s nimi přícházejí další sliby. Dají termín, aby si lidé mysleli, že se již začne stavět. A přitom vědí, že dalších 20 let ani prd. Místo, aby začali podporovat ekonomiku stavěním dálnic, i za cenu dluhů a tím vytvářet stabilní zdroj příjmů, neb aut určitě neubude, tak se jen přemýšlí, kde již nestavět.

Pořád mi nejde do hlavy, proč je v tomto preferovaná Morava a ne Čechy. Nezaslouží si snad KV, či ČB kvalitní spojení s hl. městem, nebo alespon se zahraničím?? Jsme tranzitní země, proto by se mělo zaměřit více na výstavbu dálnic a pak na tom rýžovat. Snad je lepší nyní vystavět dálnice za cenu dluhů a pak to od Kapsche splácet dalších 40 let, než 40 let probíhat to samé téma: proč nemáme kvalitní napojení na jih??? Tedy do Rakouska?? Proč obchvat ČB je i nadále v polích??? Proč dálnice D3/R3 je stále na obrázcích??? Kde jsou ty peníze???

Na druhou stranu, budeme mít si alespon o čem si psát že... :(
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
kot
Příspěvky: 10511
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od kot »

Petanecek píše:K jaké diskusi se lze vrátit? O čem lze v tomto vláknu diskutovati???



Snad je lepší nyní vystavět dálnice za cenu dluhů a pak to od Kapsche splácet dalších 40 let, než 40 let probíhat to samé téma: proč nemáme kvalitní napojení na jih??? Tedy do Rakouska?? Proč obchvat ČB je i nadále v polích??? Proč dálnice D3/R3 je stále na obrázcích??? Kde jsou ty peníze???

Na druhou stranu, budeme mít si alespon o čem si psát že... :(
Dovoluji si poznamenat, že podobná situace je rovněž na severu. Proč není kvalitní spojení do Polska ?? Proč obchvat HK je i nadále v polích??? Proč dálnice D11/R11 je stále na obrázcích??? No,nic omlouvám se za parafrázi, ale fakt mi to nedalo!!!! :P
Snowman
Příspěvky: 152
Registrován: 13.9.2012 10:02:57

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Snowman »

K tomuto lze dodat, že kvalitní spojení z Čech do Polska není proto, že polská strana nestaví a v dohledném budoucnu ani stavět nebude svou dálnici A3 ke státním hranicím ČR/Polsko. Z tohoto důvodu pochopitelně stavba R11 nemá až takovou prioritu. Je to stejná situace jako u R3/D3 a rakouské S10 mezi Českem a Rakouskem, ale s tím rozdílem, že v případě D3/R3 a S10 je ten, kdo nestaví, ČR.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od monin »

MiKu píše:
monin píše:A NYNÍ POJEDETE TAK, ABY JSTE NIKDY NEZAPOMĚLI NA TO, KUDY JEZDILI VAŠI OTCOVÉ A MATKY, KDYŽ DOSTALI VYSNĚNÝ DEVIZOVÝ PŘÍSLIB.
VÁŠ MINISTR DOPRAVY
A ty hrubky jsou součástí toho textu? :P

Nechtěli byste se zde vrátit k trochu věcnější diskusi, kdo ty romány bez podstatné pointy má pořád číst :|
Tak netušil jsem, že to tu je i jazykový koutek. Ale omluva je na místě. V Ostravě, v centru dopravních informací, by si s tím, ale určitě poradili. Oni by ten text na ZPI před Borkem zkrátili např. na Rakousko 105min.
A co se týče pointy? To, že se jezdí do Rakouska i 23 let po pádu železné opony po stejné silnici, u které chybí snad jen ty posedy na kterých hlídkoval pomocník VB s dalekohledem a hlásil do vysílačky, každého, kdo se blížil k Dolnímu Dvořišti a která je hrdě pořád označovaná jako E15 (E55). To není pointa? To, že my tu konečně postavíme nějakou dálnici (okruh) a nejsme schopni k ní (a na ní) vyznačit pořádně a logicky směr(y). To není pointa?
To, že i v době železné opony byly vyznačeny jasné směry z centra Prahy (Wien, Linz..) a dnes v době otevřených hranic značíme stejný směr (Wien, Linz) směrem Pankrác. To není pointa? To, že k nám jezdí minimum turistů, na rozdíl od čilého cizineckého ruchu jen kousek na jih a na západ od našich hranic a my ani to nejsme pro ně schopni udělat, že např. na ZPI bude text Austria 25min místo Rakousko 25min - myšleno na ZPI umístěné na vysněné D3 u Budějc. To není pointa? A v těch pointách bych mohl pokračovat dál a dál....
A i když to co jsem napsal, je pro někoho zde román, tak je to prostě tak a nikdo mi to nevymluví.
Jen krásný příklad, který mluví za vše. Jen dvě dnešní fotky v tématu Maďarsko od Standy. Zkuste se na ně podívat a zkuste si všimnout toho propastného rozdílu s porovnáním s námi.
Na těchch fotkách je vidět perfektní a jednoduché značení místních cílů -
od hotelů až po lázně. Ani jedna cedule není nakřivo. Dále odpočítávání na semaforu.
Perfektní úprava středního pásu -květiny jak někde v Itálii. Směrovka na Vídeň.
A to vše v normálním malém městě. A jen dvě fotky! A u nás? Ani název Letiště nejsme schopni dát na portál při výjezdu z Letenského tunelu. Střední dělící pás od Pražského okruhu směrem na R7 - na letiště Václava Havla byl ještě uprostřed listopadu, tak zarostlý plevelem, že ten dosavoval i do levých jízdních pruhů.
Dobrá pointa ne?
Tak o čem tu a v tom našem smrádku, ale teploučku, chcete vézt diskuzi? Když je skoro každému naprosto vše šumafuk.
O ničem. Jen o naší přízemnosti a o tom, že si myslíme, že jsme pupek světa a každý, kdo jsem přijede, že před námi klekne na kolena.
Ani náhodou. Ty dvě fota od Standy ze Sopronu o tom vypovídají jasně.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od adi88 »

No s tím značením v Praze 100% souhlas, to je katastrofa...Pankrác, to je opravdu pomsta návštěvníkům hlavního města :( Ale to jsme tady na fóru zmiňovali už víckrát...Samozřejmě nechci aby to vyznělo, že jsem odpůruce D3, to ani omylem, ale prostě, nemůže být všude všechno. Osobně třeba vidím daleko větší prospěch v úseku HK-Jaroměř na D11 než v dobudování D3 Borek-Bošilec na plný profil...Tedy v horizontu několika přístích let, samozřejmě že do budoucna jsem všemi deseti pro obě stavby. Jinak pokud se postaví stavba Krasejovka-st.hranice byť jen v půprofilu, tak budou lidé jezdit mnohem líp, než před 23 lety. A pokud by mě někdo chtěl nařknout, že jen protlačuji "svoje" stavby, tak mnou nejúžívanější jednička I/43 by klidně snesla na několik dalších let pouze prodloužit součansou čtyřproudovku od České po Lipůvku a tudy obchvatem Lipůvky a Lažan se napojit na současnou I/43 a nemusela by být ani žádná R43. Prostě je třeba myslet, že státní kasa bohužel není nafukovací, a že třeba v Č.Budějovicích, Hradci Králové nebo úplně nejvíc v Praze se člověk zdrží daleko víc, než když místo 130 pojede na hranice s Rakouskem 100kou...
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od jeni013 »

adi88 píše:... Prostě je třeba myslet, že státní kasa bohužel není nafukovací, a že třeba v Č.Budějovicích, Hradci Králové nebo úplně nejvíc v Praze se člověk zdrží daleko víc, než když místo 130 pojede na hranice s Rakouskem 100kou...
A to je moje pointa.

Pokud dálniční spojení s Rakouskem, pak nejprve přes R52 (bráno z dnešního pohledu). Jižní čechy nezachrání pár kilomerů D3 (nebo E55, či tahu sever-jih) na periferii republiky, ať se na to budete dívat ostalgicky nebo jinak ze všech úhlů. Ta trasa se nestane atraktivní jen kvůli tomu, že S10 povede do ČB, byť Vám to přeji.

Ad Petanecek: To, že je naše země tranzitní je obezlička - podívejte se na sčítání vozidel z r. 2010 na hraničních přechodech, ať vidíte kolik toho tranzitu je. Kdyby alespoň polovina těch vozidel, co projedou přes čáru projela ČR napříč, tak to neudělá ani 10% intenzit na hlavních tazích.
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od adi88 »

jeni013 píše:Ta trasa se nestane atraktivní jen kvůli tomu, že S10 povede do ČB, byť Vám to přeji.
Jen kvůli S10 asi ne, ale když k tomu přidáme D3 z Budějovic až do Mezna tak vznikne souvislý tah Linz-Mezno a Mirošovice-Praha, díky čemuž se stane z úseku Mezno-Mirošovice málo kapacitní hrdlo. Ze samotného Rakouska třeba doprava o tolik nenaroste, s těmi hr.přechody máte nejspíš pravdu, ale když se k tomu přidá preference D3 před R4 z Budějovic, doprava z Jindřichohradecka, kde pokud vím dnes část dopravy na Prahu používá trasu I/34 a D1, tak se intenzity určitě zvýší. A jak se dnes nadává na absenci D8 z Bílinky do Řehlovic. A jak tak znám naše ekology, tak problém D3 z Mezna k Praze tu bude ještě moc a moc let, byť bych si přál opak. JČ kraj dálnice potřebuje ale s ohledem na ta všechna fakta myslím, že obchvat ČB a půlprofil na hranice je na příštích několik let dostatečným řešením, které pomůže současné problémy na nějakou dobu vyřešit.
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od jeni013 »

adi88: Souhlasím, dívám se na to velmi podobně.
Snowman
Příspěvky: 152
Registrován: 13.9.2012 10:02:57

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Snowman »

Naše Ministersvo dopravy by před svými zahraničními partnery a kolegy nemělo hlavně činit prohlášení, která jsou značně na vodě jsou velmi nejistá. Dnes již "odstoupený" ministr dopravy Pavel Dobeš podepsal s rakouskými kolegy v září 2012 v Praze dohodu, že do roku 2021 postaví ČR D3/R3 až na hranici k Dolnímu Dvořišti. V návaznosti na tento slib Rakousko plánuje v letech 2016 - 2017 pokračovat ve výstavbě S10 z Freistadtu k hranicím. Pokud to ČR nezvládne včas postavit (což se mi, bohužel, jeví dle současných vyjádření Ministerstva dopravy jako krajně pravděpodobné), bude nejen Ministerstvo dopravy, ale i celá Česká republika působit značně nedůvěryhodným a nespolehlivým dojmem, což se může projevit i v dalších oblastech mezinárodní spolupráce. V mezinárodních vztazích a mezinárodních úmluvách by nemělo platit to, co je obvyklé v ČR, tedy že se něco podepíše, ale když se to přestane hodit, tak se to jednoduše změní, zruší nebo se to jednoduše zamete pod koberec.
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Petanecek »

Trošku na mě padla skepse. Ale určitě by měl být plán D3 Pha - ČB a v klidu stavět tu půlprofilovku, s tím, že na hranicích by se postavil kousek dálnice, tak aby to navazovalo na S10.

Jinak určitě by měla být preference R/D52. Jenom otázka?? Kam vyvážíme více zboží?? Do Německa či Rakouska, nebo do Polska???

Určitě mnoho krajů a okresů by si zasloužilo dálnice.., ale jelikož se raději peníze utrácí na něco jiného, než na dálnice, tak si budeme i nadále užívat krásných silnic I. silnic. Nu což.., alespon rodinka může vidět, jak to krásně vypadá na venkově. :D
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od adamos »

Viděl někdo tu smlouvu? K čemu se ČR zavázala? Co všechno má postavit? Myslím, že tam nebude nic o souvislém tahu na hranice. Spíš bych čekal, že se zavazujeme k tomu napojit Rakouskou S10, která bude končit "na čáře" úsekem na českou silniční síť- prostě proto, aby S10 někam vedla a mohla být zprovozněna, tedy něco jako na obrázku, kilometr dlouhé, klidně v půlprofilu. V horším případě jen těch 100 metrů před nejbližší benzínku...
Přílohy
dvoriste.JPG
dvoriste.JPG (36.99 KiB) Zobrazeno 8138 x
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Odpovědět

Zpět na „D3“