0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Jenže do toho přišla ekonomická krize, která dost významně omezila přepravy obyvatel a především zboží. O kolik se to celkově zhoršilo, o 5%?
Ten provoz tam je docela minimální:
2000: 8 - 10 - 4
2005: 10 - 12 - 4
2010: 8 - 8,5 - 3,5 (nová metodika sčítání)
Ten provoz tam je docela minimální:
2000: 8 - 10 - 4
2005: 10 - 12 - 4
2010: 8 - 8,5 - 3,5 (nová metodika sčítání)
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
FlakY` píše:Jenže do toho přišla ekonomická krize, která dost významně omezila přepravy obyvatel a především zboží. O kolik se to celkově zhoršilo, o 5%?
Ten provoz tam je docela minimální:
2000: 8 - 10 - 4
2005: 10 - 12 - 4
2010: 8 - 8,5 - 3,5 (nová metodika sčítání)
Bydlím kousek od stávající I/3 i potencionální D3, na silnici I/3 koukám z okna i zrovna teď. Z pracovních i soukromých důvodů se na téhle silnici pohybuju velmi často, stejně tak i ve větší části Čech a západní části Slovenska. (cca 11 let pravidelným řidičem, všechno OA, takřka 400 tis. km) Myslím, že srovnání mám jak v čase, tak i v prostoru naší země.
Nevím jak se tyto statistiky tvoří, nevím jaký je rozdíl mezi starým způsobem vyhodnocení a novou metodikou. Ale vím, že silnice I/3 je po většinu dne velmi plná. Ono se není co divit, vždyť se jedná o trasování bývalé formanské cesty ze 17. století, s naprosto nevyhovujícím výškovým i směrovým profilem, jenom je teď potažená asfaltem (abych byl fér, nutno připočíst obchvat Dvořiště, Velešína a Kamenného Újezdu).
Takže při vší úctě FlakY, uváděné čísla intenzit jsou na dvě věci, neboť nerespektují místní podmínky....
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Souhlasím s Michalem R. Intenzity nejsou jediným indikátorem - dle intenzit dopravy bychom do sousedních států moc dálnic neměli. Je to tak všude, že doprava je největší u center a směrem na okraje státu (tedy k hranicím) spíše klesá. V souvislosti s výstavbou rychlostní silnice S10 na rakouské straně a zprovozněním části D3 lze ale očekávat zesílení provozu (např. část provozu jezdící na jih přes D5 se přesune na I/3). Ještě bych doplnil, že vedle obchvatů zmíněných obcí Dvořiště, Velešína a Kamenného Újezdu je ještě přeložka Kaplice.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Přesně tak. Považuji za ostudné, když i více jak 20 let od stříhání elektrických drátu u Dolního Dvořiště a u Mikulova se tam jezdí pořád po stejné silnici. A to ještě alespoň od toho Mikulova, kde je alespoň nějaký náznak (R52 nebo raději už D52 a A5), je silnice z Budějovic do Dolního Dvořiště tragédie a to je náš jeden ze dvou max.tří hlavních tahů na jih - myšleno do Rakouska.Snowman píše:Souhlasím s Michalem R. Intenzity nejsou jediným indikátorem - dle intenzit dopravy bychom do sousedních států moc dálnic neměli. Je to tak všude, že doprava je největší u center a směrem na okraje státu (tedy k hranicím) spíše klesá. V souvislosti s výstavbou rychlostní silnice S10 na rakouské straně a zprovozněním části D3 lze ale očekávat zesílení provozu (např. část provozu jezdící na jih přes D5 se přesune na I/3). Ještě bych doplnil, že vedle obchvatů zmíněných obcí Dvořiště, Velešína a Kamenného Újezdu je ještě přeložka Kaplice.
To už někdo může s těmi intenzitami provozu naznačit, že kdyby tam byli zase i členové pohraniční stráže a hranice se se tak opět uzavřela, tak nemusíme novou D3 stavět už vůbec. Maximálně vybudujeme zase nové posedy u Kaplice, nebo u Netřebic pro pomocnou stráž Veřejné bezpečnosti, která by z nich hlásila, kdo právě míří směrem k Dolnímu Dvořišti. A na ty nové posedy, by se snad v rozpočtu peníze našly.
Alespoň, že od konce rakouské A7 je již pohled daleko více optimističtější. Protože vidět konec A7 u Unterweitserdorfu v polích a představit si, že začít reálně předjíždět náklaďáky a autobusy bude možné až za Borkem, bylo pro mě vždy tristní. A to zvláště např. při cestě z Itálie.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Naprosto přesné!!!monin píše:Přesně tak. Považuji za ostudné, když i více jak 20 let od stříhání elektrických drátu u Dolního Dvořiště a u Mikulova se tam jezdí pořád po stejné silnici. A to ještě alespoň od toho Mikulova, kde je alespoň nějaký náznak (R52 nebo raději už D52 a A5), je silnice z Budějovic do Dolního Dvořiště tragédie a to je náš jeden ze dvou max.tří hlavních tahů na jih - myšleno do Rakouska.Snowman píše:Souhlasím s Michalem R. Intenzity nejsou jediným indikátorem - dle intenzit dopravy bychom do sousedních států moc dálnic neměli. Je to tak všude, že doprava je největší u center a směrem na okraje státu (tedy k hranicím) spíše klesá. V souvislosti s výstavbou rychlostní silnice S10 na rakouské straně a zprovozněním části D3 lze ale očekávat zesílení provozu (např. část provozu jezdící na jih přes D5 se přesune na I/3). Ještě bych doplnil, že vedle obchvatů zmíněných obcí Dvořiště, Velešína a Kamenného Újezdu je ještě přeložka Kaplice.
To už někdo může s těmi intenzitami provozu naznačit, že kdyby tam byli zase i členové pohraniční stráže a hranice se se tak opět uzavřela, tak nemusíme novou D3 stavět už vůbec. Maximálně vybudujeme zase nové posedy u Kaplice, nebo u Netřebic pro pomocnou stráž Veřejné bezpečnosti, která by z nich hlásila, kdo právě míří směrem k Dolnímu Dvořišti. A na ty nové posedy, by se snad v rozpočtu peníze našly.
Alespoň, že od konce rakouské A7 je již pohled daleko více optimističtější. Protože vidět konec A7 u Unterweitserdorfu v polích a představit si, že začít reálně předjíždět náklaďáky a autobusy bude možné až za Borkem, bylo pro mě vždy tristní. A to zvláště např. při cestě z Itálie.
Jinak jako častý uživatel této silnice můžu říct, že mnoho řidičů po té, co se šine za kamionem / autobusem / čímkoliv jiným pomalým "neudrží nervy" a začne předjíždět.... a kžřížky na okolních alejích přibývají. A ne vždy je obětí ten, kdo nehodu zavinil.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Tak to mě těší, že má někdo na to stejný názor.
Jsem naprostý laik, ale přece nemůže jít jen a jen o intezinty!! Je to přece hlavní tah sever/jih, E55!! A tam se jezdí jako v dobách železné opony, až na těch pár nových značek se smrtkami na žlutém podkladu a obchvatu Dolňáku.
Jen o kolik více by k nám dorazilo cizinců, kdyby byla dálnice minimálně (!) z Lince (A7) až po Novou Hospodu (D3). O kolik více by bylo autobusů plných turistů na Lipně, Krumlově, Kaplici, v Budějicích, Táboře a v Praze. O individálech ani nemluvě, kdyby už ta dálnice dávno stála.
První co udělali Maďaři po revoluci, dotáhli dálnici z Budapešti do Vídně. A tady nějací uředníci naprosto odtržení od reality, mluví o snižující se intenzitě dopravy. Asi mají maximalní starost o blahobyt prodejců trpaslíků, cigaret a ostatních kýčů v okolí Dolňáku a Kaplice na "I/3". Místo toho, aby si odstranili tónovaná skla ze superbů a viděli pak ty desítky křížků a za pálených svíček v okolí této "mezinárodní silnice" a také třeba to, že i přes krásnou přírodu na Lipně a 23 let otevřenou hranici, to u toho krásného jezera a to v té největší letní sezóně "žije", jako kdyby se na Lipně potopil ropný tanker.
Jsem naprostý laik, ale přece nemůže jít jen a jen o intezinty!! Je to přece hlavní tah sever/jih, E55!! A tam se jezdí jako v dobách železné opony, až na těch pár nových značek se smrtkami na žlutém podkladu a obchvatu Dolňáku.
Jen o kolik více by k nám dorazilo cizinců, kdyby byla dálnice minimálně (!) z Lince (A7) až po Novou Hospodu (D3). O kolik více by bylo autobusů plných turistů na Lipně, Krumlově, Kaplici, v Budějicích, Táboře a v Praze. O individálech ani nemluvě, kdyby už ta dálnice dávno stála.
První co udělali Maďaři po revoluci, dotáhli dálnici z Budapešti do Vídně. A tady nějací uředníci naprosto odtržení od reality, mluví o snižující se intenzitě dopravy. Asi mají maximalní starost o blahobyt prodejců trpaslíků, cigaret a ostatních kýčů v okolí Dolňáku a Kaplice na "I/3". Místo toho, aby si odstranili tónovaná skla ze superbů a viděli pak ty desítky křížků a za pálených svíček v okolí této "mezinárodní silnice" a také třeba to, že i přes krásnou přírodu na Lipně a 23 let otevřenou hranici, to u toho krásného jezera a to v té největší letní sezóně "žije", jako kdyby se na Lipně potopil ropný tanker.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Když už jsou zmíněny ty křížky. Zde je mapka nehodovosti na základní síti: http://img.ihned.cz/attachment.php/260/ ... h_sek_.jpg
Krásně je vidět zeleno-žluté (+) dálnice a černo-rudé (-) na ně navazující jedničky. Z hlediska nehodovosti jsou nejpotřebnější chybějící úseky R4 a R7.
Krásně je vidět zeleno-žluté (+) dálnice a černo-rudé (-) na ně navazující jedničky. Z hlediska nehodovosti jsou nejpotřebnější chybějící úseky R4 a R7.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
V tom případě budeme mít přítší rok naprosto zbytečných cca 50 km D3 a o tom zbytku D3 se nemá cenu pak ani bavit, natož o něm uvažovat.Houdini píše:Když už jsou zmíněny ty křížky. Zde je mapka nehodovosti na základní síti: http://img.ihned.cz/attachment.php/260/ ... h_sek_.jpg
Krásně je vidět zeleno-žluté (+) dálnice a černo-rudé (-) na ně navazující jedničky. Z hlediska nehodovosti jsou nejpotřebnější chybějící úseky R4 a R7.
A do Itálie to budeme mrskat pěkně rychle přes Strážný a to, že se po R7 dostanu skoro až do Karl-Marx-Stadtu mě taky naplňuje blahem.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
My jsme zase rozjeli výstavbu D5 a D8, hned dvě dálnice směr západ.monin píše: První co udělali Maďaři po revoluci, dotáhli dálnici z Budapešti do Vídně.
D5 = spojení se západem, analogie s maďarskou M1.
Srovnávat to s D3 je nesmysl.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Aby nedošlo k nepochopení, jsem zastáncem toho postavit za 5 let cca 300 km dálniční sítě na dluh a následně ho splácet. Protože bez kvalitní dálniční sítě jsou ostatní investice znehodnoceny (vzdělání, turistika, průmysl).
Nehodovost jsem uvedl jako jiné "měřitelné" hledisko než intenzitu. (včetně nejextrémnějších příkladů R4 a R7)
A dokončení D3 považuji za jednu z nejlepších investic, kterou tento stát může udělat.
Nehodovost jsem uvedl jako jiné "měřitelné" hledisko než intenzitu. (včetně nejextrémnějších příkladů R4 a R7)
A dokončení D3 považuji za jednu z nejlepších investic, kterou tento stát může udělat.
Naposledy upravil(a) Houdini dne 6.12.2012 23:19:27, celkem upraveno 1 x.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
No nevím. Ať se dívám na mapu jakoliv a otáčím ji nahoru a dolu, tak na ni vidím kompletní dálnici z Budepešti až Vídně, dále kompletní dálnici z Budapešti až do Záhřebu (okolo Balatonu), dále pak kompletní dálnici z Budapešti až do Bělehradu a pak tam taky vidím dálnici končící pár kilometrů před Košicemi. Takže nebýt scházejících pár km mezi M1 a D2, a spojením s Bukureští, tak má Budapešť dálniční spojení se všemi sousedícími hlavními městy.Martin z Ostravy píše:My jsme zase rozjeli výstavbu D5 a D8, hned dvě dálnice směr západ.monin píše: První co udělali Maďaři po revoluci, dotáhli dálnici z Budapešti do Vídně.
D5 = spojení se západem, analogie s maďarskou M1.
Srovnávat to s D3 je nesmysl.
Takže s tím našim slavným rozjezdem s D5 a s D8 bych se moc, být námi, nechlubil.
A to zvláště tehdy, když například z Prahy se na D5 jezdí podle názvů Smíchov a na D8 podle názvu Prosek.
Což jsou samozřejmě mezinárodně známé a vžité názvy. Asi jako kdyby se z Vídně na A5 jezdilo místo názvu Brno (CZ), jezdilo podle názvu Donaustadt.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
To nezpochybňuji, šli jinou cestou, jen dálnice a ucelené tahy, ne cancky jako u nás.
Ale s každým sousedním hlavním městem dálniční spojení tedy rozhodně nemají, ale to bych nebral jako měřítko, protože dálniční spojení s Užhorodem toho vskutku mnoho nepřinese.
Nevím, jak souvisí výstavba s tím, jak se značí cíle v Praze.
Nicméně D3 chybí, to bezpochyby. U nás nastavená koncepce jednoduše selhala.
Dosti OT.
Ale s každým sousedním hlavním městem dálniční spojení tedy rozhodně nemají, ale to bych nebral jako měřítko, protože dálniční spojení s Užhorodem toho vskutku mnoho nepřinese.
Nevím, jak souvisí výstavba s tím, jak se značí cíle v Praze.
Nicméně D3 chybí, to bezpochyby. U nás nastavená koncepce jednoduše selhala.
Dosti OT.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Výstavba s tím nesouvisí.Martin z Ostravy píše:To nezpochybňuji, šli jinou cestou, jen dálnice a ucelené tahy, ne cancky jako u nás.
Ale s každým sousedním hlavním městem dálniční spojení tedy rozhodně nemají, ale to bych nebral jako měřítko, protože dálniční spojení s Užhorodem toho vskutku mnoho nepřinese.
Nevím, jak souvisí výstavba s tím, jak se značí cíle v Praze.
Nicméně D3 chybí, to bezpochyby. U nás nastavená koncepce jednoduše selhala.
Dosti OT.
Ale když už, my konečně (!), něco taky postavíme. Tak my, ani nejsme k tomu schopni, vyznačit řádně a logicky cestu. Taky tečka.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
to monin:
Ačkoliv s vámi plně souhlasím, tak je taky nutné říct, že v tom Maďarsku měli dosti odlišné přírodní podmínky. Nedávno jsem projel trasu ČB - Linz - St. Peolten - Vídeň - Gyor - Budapešť - Miškolc - Košice, no a v úseku Budapešť Miškolc je to jedna z nejnebezpečnějších dálnic.... nikoliv kvůli hustotě provozu, nebezpečným stoupáním či ostrým zatáčkám, ale proto, že je odporně rovná. Na udržení pozornosti je to peklo.
Tedy stavět dálnice na totálně placaté maďarské pustě je zcela něco jiného něž v České kotlině, obklopené horskými hřbety a vyplněné aktivními ekologisty
Ačkoliv s vámi plně souhlasím, tak je taky nutné říct, že v tom Maďarsku měli dosti odlišné přírodní podmínky. Nedávno jsem projel trasu ČB - Linz - St. Peolten - Vídeň - Gyor - Budapešť - Miškolc - Košice, no a v úseku Budapešť Miškolc je to jedna z nejnebezpečnějších dálnic.... nikoliv kvůli hustotě provozu, nebezpečným stoupáním či ostrým zatáčkám, ale proto, že je odporně rovná. Na udržení pozornosti je to peklo.
Tedy stavět dálnice na totálně placaté maďarské pustě je zcela něco jiného něž v České kotlině, obklopené horskými hřbety a vyplněné aktivními ekologisty
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
..Tedy stavět dálnice na totálně placaté maďarské pustě je zcela něco jiného něž v České kotlině, obklopené horskými hřbety a vyplněné aktivními ekologisty..
Michale, to já taky chápu, ale v tom případě by Rakušáci, Italové, nebo např. Švýcaři, dodnes měli tak max dvě dálnice.
Kudy by vedla např. rakouská A2, A10 ?? Když pro nás je tady problém vystavět (dostavět) D3, D8, D11, D49 ?
Jakoli jsem hrdý na to, že jsem Čech a máme tu také krásnou krajinu a kus života jsem prožil i v Kaplici, kde to bylo super, tak přece okolí Kaplice a Dolňáku nejsou obklopeny horskými hřbety.
Ale o ty horské hřbety přece ani nejde.
Jde o náš pohled na vše, o naše chování, naše jednání, jde o naši schopnost vidět alespoň za roh vlastního domu. A to vše je naprosto tristní.
Viz. např. zmiňovaný úsek I/3 ála rok 1988 a neexistence D3. Ale třeba i taková obyčejná věc. Ani 5 let po instalaci první ZPI na D1 na ni "nejde" zobrazit text např. Austria 22min.
A to nejen díky tomu, že takovou ZPI není za Budějicemi kam umístit, ale i díky tomu, že to naše pravidla zakazují. I když ono by to šlo - na I/3, ale musel by na ní být text Rakousko 50min.
A to, že ve Vídni jsem viděl na ZPI texty dokonce někdy jen i v angličtině? Co nám je do toho. To nás nezajímá, ty ať si tam dělají co chtějí. A A5 a A7 ať si stavějí taky jak chtějí, to je jejich problém.
My je moc nemusíme a oni nás už vůbec ne. A kdo chce tak ten přece opatrně z Freistadtu do Budějc dojede i dnes.
Michale, to já taky chápu, ale v tom případě by Rakušáci, Italové, nebo např. Švýcaři, dodnes měli tak max dvě dálnice.
Kudy by vedla např. rakouská A2, A10 ?? Když pro nás je tady problém vystavět (dostavět) D3, D8, D11, D49 ?
Jakoli jsem hrdý na to, že jsem Čech a máme tu také krásnou krajinu a kus života jsem prožil i v Kaplici, kde to bylo super, tak přece okolí Kaplice a Dolňáku nejsou obklopeny horskými hřbety.
Ale o ty horské hřbety přece ani nejde.
Jde o náš pohled na vše, o naše chování, naše jednání, jde o naši schopnost vidět alespoň za roh vlastního domu. A to vše je naprosto tristní.
Viz. např. zmiňovaný úsek I/3 ála rok 1988 a neexistence D3. Ale třeba i taková obyčejná věc. Ani 5 let po instalaci první ZPI na D1 na ni "nejde" zobrazit text např. Austria 22min.
A to nejen díky tomu, že takovou ZPI není za Budějicemi kam umístit, ale i díky tomu, že to naše pravidla zakazují. I když ono by to šlo - na I/3, ale musel by na ní být text Rakousko 50min.
A to, že ve Vídni jsem viděl na ZPI texty dokonce někdy jen i v angličtině? Co nám je do toho. To nás nezajímá, ty ať si tam dělají co chtějí. A A5 a A7 ať si stavějí taky jak chtějí, to je jejich problém.
My je moc nemusíme a oni nás už vůbec ne. A kdo chce tak ten přece opatrně z Freistadtu do Budějc dojede i dnes.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Ve čtvrtek 6. prosince 2012 byl projednán Hospodářským výborem Poslanecké sněmovny návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2013. Rychlostní silnice R3 se opět odkládá téměř na neurčito, což znamená, že současná "moderní" silnice I/3 bude ve své současné podobě muset ještě chvíli sloužit. Dle letáku ŘSD má být výstavba úseku R3 Nažidla - státní hranice ČR/Rakousko zahájena v dubnu 2014. Dle návrhu rozpočtu jde v roce 2013 na tento úsek 0,-Kč (slovy nula), jsou jen převedeny 3 miliony korun z roku 2012, ale nové prostředky jsou skutečně nula. Se zahájením výstavby v dubnu 2014 to tak horké tedy nebude. Opět jeden z dlouhé řady nesplněných slibů na téma dostavba D3/R3.
Návrh sice ještě musí schválit Poslanecká sněmovna, ale tam nelze očekávat žádné přesuny v rámci jednotlivých položek a projektů.
Návrh sice ještě musí schválit Poslanecká sněmovna, ale tam nelze očekávat žádné přesuny v rámci jednotlivých položek a projektů.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
a v březnu 10 výročí Nažidel. Na nehodě se bezesporu podílely parametry silnice - šířka, sklon, místo za širokým obchvatem Dvořiště. Pamatujete na ty sliby? A skutek utek, ani 20 mrtvých nic nezměnilo... Kde jsou všichni Ti, co slibovali bezpečnou rychlostní komunikaci?
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Myslím že je podstatně jednodušší, když se řidič (v tomto případě vypatlaný debil) přizpůsobí vnějším okolnostem, než stavět zatím dostačující stavbu. Ta silnice za nehodu nemůže ani se na ní nijak nepodílela. Jeden řidič bez ŘP jel nepovolenou rychlostí a nezvládl řízení = 20 mrtvých - hamba pluť.Nystrom píše:a v březnu 10 výročí Nažidel. Na nehodě se bezesporu podílely parametry silnice - šířka, sklon, místo za širokým obchvatem Dvořiště. Pamatujete na ty sliby? A skutek utek, ani 20 mrtvých nic nezměnilo... Kde jsou všichni Ti, co slibovali bezpečnou rychlostní komunikaci?
Až povede D3 z Prahy až za ČB, pak se tato stavba stane nezbytnou.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Místo rychlostní silnice R3 v jižních Čechách by Stanjura prosazoval stavbu rychlostní silnice R35, tedy druhého spojení Moravy s Čechami přes Olomouc na Hradec Králové a Liberec. "Bylo by to lepší než budovat na D1, já nevím, osm proudů. To by podle mého měla být klíčová priorita. Budu se o tom snažit přesvědčit i ostatní," řekl ministr.
Takže díky jemu si zachováme ten krásný a už i sentimentální pocit, když jsme na přelomu let 1989/90 poprvé poznávali co to jsou např. i Kaplice, Dolní Dvořiště a Freistadt.
A o tom více si pak, díky jemu, budeme vážit toho všeho co se tu za těch 23 let změnilo, když uvidíme na vlastní oči i v roce 2019 státní silnici I/3, úzce se vlnící, krásnou krajinou od Budějic k Dolnímu Dvořišti.
Možná by bylo dobré i zrušit obchvat Dolního Dvořiště, aby se tak tam všichni mohli zastavit i na návsi v hospodě, kde ještě v roce 1991 přidávala paní hostinská uhlí v lokálu do kamen. Pokud tam ta hospoda ještě je. Pro autobus plný Italů by to byla maximální atrakce, že už by ani možná do Prahy nepokračovali.
A tím už by se nemusela značit vlastně ani od Dolního Dvořiště, když už nyní se neznačí Linz z Prahy. Bylo by to taky zbytečné.
Takže díky jemu si zachováme ten krásný a už i sentimentální pocit, když jsme na přelomu let 1989/90 poprvé poznávali co to jsou např. i Kaplice, Dolní Dvořiště a Freistadt.
A o tom více si pak, díky jemu, budeme vážit toho všeho co se tu za těch 23 let změnilo, když uvidíme na vlastní oči i v roce 2019 státní silnici I/3, úzce se vlnící, krásnou krajinou od Budějic k Dolnímu Dvořišti.
Možná by bylo dobré i zrušit obchvat Dolního Dvořiště, aby se tak tam všichni mohli zastavit i na návsi v hospodě, kde ještě v roce 1991 přidávala paní hostinská uhlí v lokálu do kamen. Pokud tam ta hospoda ještě je. Pro autobus plný Italů by to byla maximální atrakce, že už by ani možná do Prahy nepokračovali.
A tím už by se nemusela značit vlastně ani od Dolního Dvořiště, když už nyní se neznačí Linz z Prahy. Bylo by to taky zbytečné.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Obávám se že jste po té silnici nikdy nejel. Na to že to je silnice I třídy tak speciálně v tomto úseku (ale v zásadě větší část) to stojí dost zaprd. Pořádně je jen úsek ČB - Kamenný Újezd a pak až konec u Dvořiště. Takový Kalpice - nádraží to je taky lahůdka.jeni013 píše:Myslím že je podstatně jednodušší, když se řidič (v tomto případě vypatlaný debil) přizpůsobí vnějším okolnostem, než stavět zatím dostačující stavbu. Ta silnice za nehodu nemůže ani se na ní nijak nepodílela. Jeden řidič bez ŘP jel nepovolenou rychlostí a nezvládl řízení = 20 mrtvých - hamba pluť.Nystrom píše:a v březnu 10 výročí Nažidel. Na nehodě se bezesporu podílely parametry silnice - šířka, sklon, místo za širokým obchvatem Dvořiště. Pamatujete na ty sliby? A skutek utek, ani 20 mrtvých nic nezměnilo... Kde jsou všichni Ti, co slibovali bezpečnou rychlostní komunikaci?
Až povede D3 z Prahy až za ČB, pak se tato stavba stane nezbytnou.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Máte pravdu - tuto cestu jsem nikdy nevyužil, ale znám několik těchto "silnic I. třídy" (v mém okolí I/35, I/49, I/69, I/57, I/58). Neznamená to, že bych ji místním nepřál. Jen jsem toho názoru, že pokud do ČB nevede dálnice, nemá smysl budovat eRko pro 5.000 aut/24hod. Kaplice vypadají chutně už na mapěJakub Šponar píše:Obávám se že jste po té silnici nikdy nejel. Na to že to je silnice I třídy tak speciálně v tomto úseku (ale v zásadě větší část) to stojí dost zaprd. Pořádně je jen úsek ČB - Kamenný Újezd a pak až konec u Dvořiště. Takový Kalpice - nádraží to je taky lahůdka.
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
jeni013: ta silnice se na tom podílela velmi - nehomogenní, bez krajnice, špatný svodidla atd.... To eRko má smysl jako náhrada jediného úseku na trase sever-jih v hrozných parametrech. Těch křížků je tam víc než dost, Netřebičák v zimě? čtyři pravoúhlý zatáčky v Kaplici, přejezd u Štilce? Když to neznáš, tak to nesuď. A Kaplice vypadá
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
R35 je násobně potřebnější než R3. Na R35 je třikrát vyšší intenzita. Pokud si máme vybrat R35 a R3, pak jednoznačně volím R35. Pořád nechápu, proč se o R35 jenom mluví, a ještě se nic nestaví. Možná je to i proto, že se všude po republice budují méně potřebná erka, kde je intenzita hluboko pod 10 tisíc, a pak to tak vypadá. Dle mapy intenzity je na trase R3 provoz jen 4.471 vozidel denně !!!
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
EXperte, Experte, možná je to proto že se Vaši pohlaváři v kraji už několik let nedokážou domluvit na trase R35, pořád samý nový varianty a nic dotaženýho do konce. Kdežto R3 už má několik let stanovenou trasu i v VUPC a čeká se pouze na peníze na výkupy pozamků, o tom že je ta silnice nebezpečná není třeba vůbec dikutovat. A navíc si myslím že by jsme potřebovali důstojné spojení s Rakouskem, protože R52 okolo Mikulova je taky taková utopie, samý odvolání a protesty....
A ty intenzity budou stoupat, jen co se dokončí S10 po Freistadt a D3 k Veselí nad Lužnicí....
A jihočechům se D3/R3 slibuje už od revoluce a pořád jen samý sliby..... :ko: , když už jako jediný kraj nemůžeme mít v dohledné době spojení s Prahou, tak aspoň s tím Rakouskem... :ok:
A ty intenzity budou stoupat, jen co se dokončí S10 po Freistadt a D3 k Veselí nad Lužnicí....
A jihočechům se D3/R3 slibuje už od revoluce a pořád jen samý sliby..... :ko: , když už jako jediný kraj nemůžeme mít v dohledné době spojení s Prahou, tak aspoň s tím Rakouskem... :ok:
Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice
Rozhodně se musí začít obchvatem ČB. Peníze jsou omezené... Potom je to o parametrech, zda by např. pro ten provoz nestačil poloviční profil se zpevněním umožňujícím vystřídaný provoz 2+1...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!