D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mts »

To mne nijak neprekvapuje. Proste to postavi, navíc ma mobil na všechny a všichni mají mobil na neho a není to zadne nemehlo… ))))))
MichalM
Příspěvky: 74
Registrován: 7.10.2016 22:31:40

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od MichalM »

Geo píše:O vlivu dalnice na osidleni je vice teorii. Treba k mestum typu Dobris nebo Beroun jsou teoriie, ze jim to spise skodi, nebot to stahuje lidi za praci do Prahy, prispiva to tim padem k ubytku lokalnich pracovnich mist. Stejne tak se mluvi o ubytku lokalnich sluzeb, nebot jejich nabidka je taktez sirsi ve vetsim meste.

Na druhou stranu je tady ale prazsky rustbelt okolo Sedlcan, odkud uz odesel kdo mohl, protoze tam zadna dalnice nevede. Takze tam lze tezko ocekavat vyse zmine negativni jevy. Spis to tam je jeste horsi.
Je zajímavé, že do Benešova dálnice nevede a přesto jsem tam brain drain dost silně registroval. Od toho jak to nešťastné město vypadá, přes zkušenosti s některými tamními firmami.

A rustbelt není náhoda, ve 40. letech to bylo vysídleno a bylo tam zřízeno cvičiště vojsk SS. Po válce se vrálila jen část původních obyvatel. Dálnice by regionu opravdu mohla pomoci větším ekonomickým napojením na Prahu...
jamato
Příspěvky: 20
Registrován: 3.7.2019 22:29:52

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jamato »

Tak to vypada, ze se od jara vubec nic nestalo. Nemate nekdo zpravy, na cem to v te Plzni visi?
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Kdybychom měli alespoň trochu funkční státní správu, tak se i ta blokace ekoteroristů dá leckde přežít, ale takhle .. :(
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kot »

Proto tak rádi blokují, neboť rok ve státní správě není žádná velká doba. Něco jako čas x egyptské pyramidy... :zvraci:
jamato
Příspěvky: 20
Registrován: 3.7.2019 22:29:52

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jamato »

Jsou tam nove letaky, opet zadna zmena :(

Příspěvek o odpočívce Dunávice přesunut sem. Jirka L.
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od ku8a »

Možná zde pouze pro info, protože jsem neviděl, že by se to zde na fóru objevilo.

14.9. Začala stavba Severního obchvatu Jílového, který je jednou z podmínek, které jsou potřeba splnit před stavbou úseku Praha-Jílové
D3 nad zlato
Vikingkiller
Příspěvky: 657
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Vikingkiller »

M. Kupka v rozhovoru pro Zdopravy: "Takových projektů je více, například středočeská část dálnice D3, která mimochodem nyní zaznamenala významný posun, když soud potvrdil platnost trasování D3 v zásadách územního rozvoje Středočeského kraje. Což je velmi důležitá zpráva. "
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od 1975 »

Bohužel řešení výjimek se táhne v Plzni už čtvrtým rokem... a sám RM napsal, že to v nejbližších pěti letech nezačne a termín se posunul na 2026 a dál...
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Vypadá to, že kromě D35 se ty důležitější dálnice budou opravdu stavět jako poslední. :( A to ještě kdoví jestli ..
Vikingkiller
Příspěvky: 657
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Vikingkiller »

1975 píše:Bohužel řešení výjimek se táhne v Plzni už čtvrtým rokem... a sám RM napsal, že to v nejbližších pěti letech nezačne a termín se posunul na 2026 a dál...
Je to jen malé pozitivum to potvrzení ZÚR, nicméně i z něj je třeba mít radost! Třeba se tím trochu uvolní ruce na KÚ v Plzni a pohnou s vydáním ÚR (aspoň do konce roku 2023 :D).
Saljack
Příspěvky: 571
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Saljack »

Tak co tvrdil Kupka je nyní oficiální, takže aspoň malá dobrá zpráva.
https://zdopravy.cz/hotovo-soud-potvrdi ... ze-100650/
Ještě mě tam zaujalo:
ŘSD očekává vydání nových nepravomocných rozhodnutí na hlavní trasu po uplynutí správních lhůt v průběhu letošního ledna a února.
Opravdu bych byl moc rád, kdyby se tomu tak stalo a nikdo se proti tomu nedovolal, protože jinak se to bude zase táhnou několik let.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

To je hodně naivní představa. D3 si bude muset určitě oběhnout soudní kolečko.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Mimochodem, jak to vypadá s přípravou té Vestecké spojky k D1, či jak se to jmenuje ? Vím, je to trochu OT, ovšem bez ní bude D3 pro řadu řidičů k ničemu. Dlouho jsem o ní nic nečetl... Běží příprava ?
Saljack
Příspěvky: 571
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Saljack »

Aram96 píše:Mimochodem, jak to vypadá s přípravou té Vestecké spojky k D1, či jak se to jmenuje ? Vím, je to trochu OT, ovšem bez ní bude D3 pro řadu řidičů k ničemu. Dlouho jsem o ní nic nečetl... Běží příprava ?
Je tu vlákno v Praha ale pokud si pamatuji má to nastarosti Středočeský kraj.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Nic aktuálního právě není k nalezení. Ani přes google. Pokládám ten dotaz, kdyby někdo měl nějaké internější info.
Vikingkiller
Příspěvky: 657
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Vikingkiller »

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... .seznam.cz

článek o ničem, nicméně kdo má silná žaludek, je to občas "zajímavé" čtení ..
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kot »

Ale není to tak hrozné...
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Naštěstí je většina argumentů opravdu mimo, to dává D3 slušnou šanci. Nicméně to rozhořčení těch lidí, kteří jsou opravdu v nejistotě, tak tyhle jediné chápu. To je pak naprd s plánováním čehokoli na baráku, hospodářství apod., když nevíte, kdy se bude vykupovat. Ono se mělo před 20 lety třeba do 5 let a ono to není ani po 20 letech. :(
Jinak převážná většina protiargumentů plyne z nedostatku informací o souvisejících skutečnostech (proč je dálnice potřeba, proč zrovna zde, apod.). V Česku není v plánu žádná dálnice takhle honosně ohleduplná ke svému okolí. To je taky myslím si potřeba dodat.

Každopádně by se měla pozornost zaměřit i na tu vesteckou spojku. Když vidím odpor Jesenice proti D3 a kolektorům na okruhu, tak "uvnitř" okruhu to může být ještě horší. A pardon, ale bez Vestecké spojky, resp. přímého propojení D3 s centrem Prahy, by bylo těch 60 mld na D3 z poloviny vyhozeno do kanálu. Prostě bez spojky ta investice nebude rozhodně ospravedlněna. Ne při této ceně. Doufám, že si to důležití lidé uvědomují. Neříkám, že se musí stavět současně, ale minimálně by měla mít stabilizovanou trasu a mělo by být jasné, že v dohledné době vznikne.
Vikingkiller
Příspěvky: 657
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Vikingkiller »

Otázkou je, jestli si současné vedení Hl. m. Prahy přeje, aby vzrost počet aut jedoucích do centra Prahy. Trend poslední doby nahrával spíše cyklistům :D. S ohledem na blížící se stavbu metra D z Písnice mi přijde strategické postavit právě v Písnici obří P+R parkoviště s kvalitním napojením na PO.
MPMP
Příspěvky: 3320
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od MPMP »

Vikingkiller píše:Otázkou je, jestli si současné vedení Hl. m. Prahy přeje, aby vzrost počet aut jedoucích do centra Prahy. Trend poslední doby nahrával spíše cyklistům :D. S ohledem na blížící se stavbu metra D z Písnice mi přijde strategické postavit právě v Písnici obří P+R parkoviště s kvalitním napojením na PO.
Smysl by to dávalo, ale odpor místních by byl takových rozměrů, že se o to, obávám se, nikdo ani nepokusí. :(
Vikingkiller
Příspěvky: 657
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Vikingkiller »

Greyfin
Příspěvky: 161
Registrován: 3.5.2009 15:50:49

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Greyfin »

Rizika stavby D3 ve Středočeském kraji:

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/d ... omika_albe

Nic nového, kromě té patky mostu, to by mě zajímalo jak to pořeší.
Naposledy upravil(a) Greyfin dne 7.2.2022 12:58:56, celkem upraveno 1 x.
Greyfin
Příspěvky: 161
Registrován: 3.5.2009 15:50:49

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Greyfin »

Jelikož je to v premium, tak pro ostatní jsem zkopíroval text:

D3 nespadne, slibují silničáři
ŘSD tvrdí, že se s riziky plánované trasy dálnice D3 Posázavím dokáže vypořádat.
O potřebě propojit Prahu s Českými Budějovicemi dálnicí se mluví přes tři desítky let. Zatímco jihočeský úsek postupně roste, středočeská část se zasekla na sporu o to, zda dálnici vést obydleným územím Benešovska, nebo naopak relativně nedotčenou přírodou Posázaví.
Druhá varianta středočeské části dálnice D3 koncem loňského roku zvítězila. Kasační soud totiž zamítl stížnost na vymezení koridoru pro budoucí dálnici kopcovitým a turisticky oblíbeným regionem, čímž se toto vedení trasy stalo součástí zásad územního rozhodnutí Středočeského kraje.
Námitky ovšem přetrvávají. Kritici této varianty upozorňují na to, že trasa má vést nestabilním prostředím. „Hrozí zde nebezpečí poklesů a propadů vlivem poddolování i riziko nákladného zajišťování neúměrně hlubokých zářezů,“ uvádí v posudku připraveném pro iniciativu Alternativa středočeské D3 znalec v oboru stavebnictví a geotechniky Josef Rott.
Podle něj je projekt dálnice tak, jak jej Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní prezentuje, nezpůsobilý k výstavbě. Zásadní riziko podle něj zjednodušeně spočívá v tom, že nejnáročnější a nejkomplikovanější stavby budou muset vznikat v prostředí podtunelovaném středověkou těžbou kovů a na někdejších dopravních stavbách.
Tuzemští silničáři v nedávné minulosti budovali dálnici podobně problematickým územím Českého středohoří a nelze říct, že se vše obešlo bez problémů. I když v případě dálnice D8 z hlavního města do Ústí a na Německo ekologičtí aktivisté a další kritici dlouho upozorňovali na nestabilní svahy nad plánovanou stavbou, v červnu roku 2013 dálnici u Litochovic zasypalo zhruba 500 tisíc metrů krychlových zeminy. Trvalo další čtyři roky, než byla D8 zprovozněna. Jedním z rizikovějších míst na plánované D3 je přibližně osm set metrů dlouhý a přes sto metrů vysoký most, kterým bude nutné překonat Sázavu mezi Hostěradicemi a Jílovým u Prahy. Kromě toho, že jde svoji výškou nad vodní hladinou o v tuzemsku ojedinělou konstrukci, problém spočívá i v uložení mostních opěr. Ty se mají nacházet v bezprostřední blízkosti jílovského železničního tunelu.
„Jedna ze základových patek je umístěna nad Jílovským tunelem II. Tato patka vyvodí zatížení s jistotou několika set kPa, které se bude šířit dále do hloubi masivu dle míry rozpukání. V případě, že patka má rozměry v řádu vyšších metrů, bude dosah zatížení v řádu prvních desítek metrů, tedy alespoň v hodnotách podstatných. Toto zatížení však představuje pro Jílovský tunel II. na trati posázavského pacifiku nerovnoměrné přitížení své klenby,“ stojí v posudku. Podle Ředitelství silnic a dálnic, které projekt připravuje, to nicméně není nepřekonatelný problém. „Ano, jedna z opěr se nachází v blízkosti železničního tunelu a i v tomto případě s tímto faktem pracujeme a pracovat budeme po celou dobu přípravy v rámci řízení rizik,“ potvrzuje vedoucí úseku výstavby Zuzana Urbancová.
„Na základě výsledků podrobného geotechnického průzkumu budou případná rizika ovlivnění tunelu dále posuzována a zapracována do projektové dokumentace, která vyloučí riziko negativního vlivu stavby mostu na bezpečnost provozu v tunelu na železniční trati jak ve fázi výstavby, tak následného provozu stavby,“ tvrdí Urbancová, která má kromě D3 na starosti i přípravu královéhradecké dálnice D11.
Podobně se Ředitelství silnic a dálnic staví k varování ohledně historicky poddolovaného území. Propad kaveren pod téměř dva kilometry dlouhým plánovaným dálničním tunelem Luka by mohl například zásadním způsobem stavbu poškodit. Rott totiž upozorňuje, že zdaleka ne všechna důlní díla v Posázaví jsou detailně zmapována.
Silničáři se s tím podle Urbancové vyrovnají prostřednictvím ražby průzkumné štoly. Toto dílo ražené souběžně s osou budoucího tunelu upřesní místní hydrogeologické poměry území, polohy litografických rozhraní jednotlivých druhů hornin, geotechnických typů a identifikuje se existence případných historických důlních děl. Obdobným způsobem se budou nestabilní horniny kontrolovat také v úsecích, které nepovedou přímo tunelem, ale například hlubokým zářezem, kde by rovněž mohlo být vyšší riziko.
Razítko EIA, které hodnotí vliv stavby na životní prostředí, dostal projekt vedoucí Posázavím od ministerstva životního prostředí už v roce 2012. Úředníci přitom potichu přiznávají, že dnes by projekt v této podobě nejspíš neprošel.
Silničáři naopak trasu srovnávají s rakouskou dálnicí A9, která se stavěla od 70. let do roku 2019. Jižní sousedé se rovněž rozhodli obětovat část alpské přírody potřebám mezinárodního tranzitu.
Tuzemští silničáři v nedávné minulosti budovali dálnici podobně problematickým územím Českého středohoří a nelze říct, že se vše obešlo bez problémů.
Saljack
Příspěvky: 571
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Saljack »

Tak dneškem dobré zprávy nekončí:
https://zdopravy.cz/rsd-pripravuje-podk ... um-104931/

Zajímalo by mě na čem to teď v Plzni vázne. Nemá někdo nějaké informace?
Odpovědět

Zpět na „D3“