D3 ve Středočeském kraji
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D3 ve Středočeském kraji
Sauce: Na poslední stránce ve stavu přípravy zmizely termíny u realizace podrobného GTP
a věta se změnila z:
a také běží realizace podrobného geotechnického průzkumu pro DSP (od 11/2018 do 12/2021).
na
a také běží příprava realizace podrobných geotechnických průzkumů pro DSP.
Takže podrobný GTP se nedělá, ale připravuje
a věta se změnila z:
a také běží realizace podrobného geotechnického průzkumu pro DSP (od 11/2018 do 12/2021).
na
a také běží příprava realizace podrobných geotechnických průzkumů pro DSP.
Takže podrobný GTP se nedělá, ale připravuje
Re: D3 ve Středočeském kraji
Peklo... Konec neodhadnutelný...
Zatímco přípravy na D4 běží celkem rychle, středočeská část D3 stále stojí. Jaký je aktuální vývoj?
Je zde přerušené územní řízení, zpracovávají se podmínky pro výjimky z chráněných živočišných a rostlinných druhů. Vydání výjimky bylo z důvodu podjatosti Středočeského kraje přesunuto na Plzeňský kraj . Je to dlouhodobý proces.
https://zdopravy.cz/rozhovor-narust-byr ... atl-34322/
Zatímco přípravy na D4 běží celkem rychle, středočeská část D3 stále stojí. Jaký je aktuální vývoj?
Je zde přerušené územní řízení, zpracovávají se podmínky pro výjimky z chráněných živočišných a rostlinných druhů. Vydání výjimky bylo z důvodu podjatosti Středočeského kraje přesunuto na Plzeňský kraj . Je to dlouhodobý proces.
https://zdopravy.cz/rozhovor-narust-byr ... atl-34322/
Re: D3 ve Středočeském kraji
Krome te D4 by mohli pripravovat i tu I/20 realisticky ve 4pruhu a ne nejaky ten 1+2 ...MichalM píše:Peklo... Konec neodhadnutelný...
Zatímco přípravy na D4 běží celkem rychle, středočeská část D3 stále stojí.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 ve Středočeském kraji
To by ale D3, podle mně, zabilo úplně. A úplně zničilo I/4 u Prahy.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Pokud ještě není ÚR tak se chci zeptat, jestli by se teď nedalo sáhnout do projektů a změnit kategorii v úseku Praha - Václavice na D 33,5? Protože když vidím dnešní intenzity na I/3 do Benešova a připočítám k tomu ještě intenzity na II/105 + II/102, případně ještě II/603, tak bude výsledek srovnatelný s prvními kilometry na D5 nebo D11, kde se stále více mluví o potřebě 6-ti pruhu. Potenciální přestavba by potom byla daleko horší než když se to bude stavět rovnou. Ostatně o složitosti rozšíření si můžeme nyní udělat představu na případu D0 stavby 516.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Nepouzitelne, nebezpecne, nehodove I/20 se nebojite?Martin z Ostravy píše:To by ale D3, podle mně, zabilo úplně. A úplně zničilo I/4 u Prahy.
I/4 potrebuje stejne prestavbu na D4.
Ja bych se jenom rad svezl v sobotu odpoledne v pohode po souvislem 4pruhu od hranice az do Prahy. Prave proto, ze to nebude uplna nahrada, tak to tu D3 nezabije. Krome Budejovic bude D3 resit aglomeraci kolem Tábora. To D4 nenahradi.
Pokud bude souvisly 4pruh do Pisku tak budou ridici hlasovat volbou trasy. On bude pak hlavne chybet poradny 4 pruhovy spoj s MÚK na severu Budejovic.
Svym zpusobem mi to pripomina 90. leta, kdy zrusili D35 a udelali z ni Rko, vystavbu odlozili k ledu a za plno penez postavili tunel Hrebec s navazujici prelozkou.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Dalo ale podle mne by se musela delat nova EIA (srovnejte s D11).Drak píše:Pokud ještě není ÚR tak se chci zeptat, jestli by se teď nedalo sáhnout do projektů a změnit kategorii v úseku Praha - Václavice na D 33,5? Protože když vidím dnešní intenzity na I/3 do Benešova a připočítám k tomu ještě intenzity na II/105 + II/102, případně ještě II/603, tak bude výsledek srovnatelný s prvními kilometry na D5 nebo D11, kde se stále více mluví o potřebě 6-ti pruhu. Potenciální přestavba by potom byla daleko horší než když se to bude stavět rovnou. Ostatně o složitosti rozšíření si můžeme nyní udělat představu na případu D0 stavby 516.
Jedine kdyby se udelali odstavne i v tech tunelech.
Re: D3 ve Středočeském kraji
U D3 je to bohužel kvůli těm tunelům nereálné, ale pokud by jich nebylo tolik a tak dlouhé, tak by bylo jednoznačně na místě dělat D3 se širokým SDP s rezervou na 6-pruh. Když vidíme, co se s dálnicemi u Prahy děje po 2 dekádách, bylo by velmi hloupé se domnívat, že na další části (jih od Prahy) se to dít nebude. Na druhou stranu z toho jihu toho povede opravdu hodně, D3, D4 a I/3 čili se toho přetížení tolik nebojím, přecejen D10 či D11 stahuje "širší" oblast navíc je tam automobilka resp. tranzit do Polska. Tranzit přes D3 bude určitě menší ... ale stavět to nyní v 6-pruhu mi přijde mimo a určitě by to ani nevyšlo ekonomicky v těch tunelech. Malé OT: za mě se s rezervou v SDP měla stavět celá D35 mezi D11 a D1 a pak zcela určitě ta peáž D1+D55 u Přerova.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Zdravím Martine!Martin z Ostravy píše:To by ale D3, podle mně, zabilo úplně. A úplně zničilo I/4 u Prahy.
ad D3 - tak myslím, že nezabilo. Písecká trasa D4 (komplet) + hypotetická D20 sice řeší dálniční spojení s Budějcema, ale není kudy napojit na stávající úsek Mezno - Dolní Třebonín (když teda uvažuji, co stojí nebo se staví). Tyhle komunikaci se nedají spojit.
ad I/4 souhlas.
Ale jinak mám tušení, že až jednoho krásného dne bude úsek Češňovice - Písek v profilu 2+1 (tak okolo roku 2030), tak zjistíme, že to kapacitně nestačí a provedeme rekonstrukci na plnohodnotný profil
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 ve Středočeském kraji
Je to relevantní obava, ale jakmile jednou bude souvislý 4 pruh do Budějic, jedno v jaké kategorii, tak je s D3 v Stč.kraji šlus.dvs píše:Nepouzitelne, nebezpecne, nehodove I/20 se nebojite?Martin z Ostravy píše:To by ale D3, podle mně, zabilo úplně. A úplně zničilo I/4 u Prahy.
I/4 potrebuje stejne prestavbu na D4.
Ja bych se jenom rad svezl v sobotu odpoledne v pohode po souvislem 4pruhu od hranice az do Prahy. Prave proto, ze to nebude uplna nahrada, tak to tu D3 nezabije. Krome Budejovic bude D3 resit aglomeraci kolem Tábora. To D4 nenahradi.
Pokud bude souvisly 4pruh do Pisku tak budou ridici hlasovat volbou trasy. On bude pak hlavne chybet poradny 4 pruhovy spoj s MÚK na severu Budejovic.
Svym zpusobem mi to pripomina 90. leta, kdy zrusili D35 a udelali z ni Rko, vystavbu odlozili k ledu a za plno penez postavili tunel Hrebec s navazujici prelozkou.
Michal R
Takových slepých cancků, jako je D3 je v zahraničí všude plno. Třeba moje oblíbena A51 ve F, taky už se nikdy nepropojí.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Neznám jak moc jsou vytížené krajské silnice, ale podle posledního sčítání (2016) je myšlenka 3+3 na D3 trošku úsměvná, když D1 se modernizuje stále jen na 2+2 a je tam přitom provoz dvojnásobný.
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/23b6 ... OD=AJPERES
Jasný, všichni chtějí mít poblíž dálnici (pokud tedy nebude až moc blízko) a ještě lépe když už bude v režimu 3+3, protože časem tam ta doprava přeci bude, ale je potřeba se na to koukat také trošku ekonomicky, jestli se to vyplatí.
Taková D6 nebo D7 (nic proti Varům nebo Chomutovu), kde místy nejezdí ani 10 tisíc vozidel (podle posledního sčítání), mi taky hlava nebere. Mnohem více by si zasloužila zkapacitnit silnice I/13 mezi Vary a Ústím (a klidně až k Liberci)
https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/23b6 ... OD=AJPERES
Jasný, všichni chtějí mít poblíž dálnici (pokud tedy nebude až moc blízko) a ještě lépe když už bude v režimu 3+3, protože časem tam ta doprava přeci bude, ale je potřeba se na to koukat také trošku ekonomicky, jestli se to vyplatí.
Taková D6 nebo D7 (nic proti Varům nebo Chomutovu), kde místy nejezdí ani 10 tisíc vozidel (podle posledního sčítání), mi taky hlava nebere. Mnohem více by si zasloužila zkapacitnit silnice I/13 mezi Vary a Ústím (a klidně až k Liberci)
Re: D3 ve Středočeském kraji
Naprosto souhlasím, jak s tou D3, tak s D6/7 a I/13.
Jak jsem psal, smysl by dávalo stavět některé úseky s rezervou v SDP, bohužel se to u nás nenosí
A je pochopitelné, že u D3 by to stejně k ničemu nebylo, ono udělat tunely a ty velké mosty s tak širokým odstavným, aby se dal v budoucnu využít jako 3.průběžný, to už by se to mohlo postavit celé v 3+3, protože to bude tvořit tak 80-90% ceny ty mosty a tunely ...
Jak jsem psal, smysl by dávalo stavět některé úseky s rezervou v SDP, bohužel se to u nás nenosí
A je pochopitelné, že u D3 by to stejně k ničemu nebylo, ono udělat tunely a ty velké mosty s tak širokým odstavným, aby se dal v budoucnu využít jako 3.průběžný, to už by se to mohlo postavit celé v 3+3, protože to bude tvořit tak 80-90% ceny ty mosty a tunely ...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Benedikte, všichni víme, proč se D1 modernizuje ve stávající podobě. Buď rekonstrukci katastrofálního povrchu D1 ihned nebo za deset patnáct let ten šestipruh, ovšem bez dotací a bez možnosti po odepsané D1 už jezdit
Na D6 i D7 doprava stoupne, dosud však její nedokončené části řidiči objíždějí pod D5 či D8.
Na D6 i D7 doprava stoupne, dosud však její nedokončené části řidiči objíždějí pod D5 či D8.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 ve Středočeském kraji
To víme, ale nevíme proč se ta modernizace nepojala s rezervou na ten budoucí pruh. Nadjezdy, mosty, kapacita kanalizace, tvar křižovatek a tak.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Protože rozšíření záboru a k tomu nezbytná povolení (úřední kolečko cca 10 - 15 let).P_V píše:To víme, ale nevíme proč se ta modernizace nepojala s rezervou na ten budoucí pruh. Nadjezdy, mosty, kapacita kanalizace, tvar křižovatek a tak.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Už ten půlmetr rozšíření odstavného pruhu byl malý test.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 ve Středočeském kraji
Pokud by se měli tunely a mosty dělat 3+3, tak to už se celá dálnice může dělat jako 3+3. Těch mostů a tunelů je na trase hodně. Navíc by se zase vše posunulo na začátek. Teď je cena dálnice drahá, 3+3 by bylo ještě dražší. Kapacita by měla být dostačující. Nějaký provoz zůstane i na současné I/3.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 ve Středočeském kraji
...to je ta dnešní novinařina...to, co Radek Mátl řekl o přerušeném ÚR, není nic nového, to je několik měsíců stará událost...proč se tedy neptají, kdy to ten Plzeňský konečně kraj rozhodne? Ať už ŘSD, anebo toho kraje? Za tu dobu už se v Plzni dalo vystudovat:o)MichalM píše:Peklo... Konec neodhadnutelný...
Zatímco přípravy na D4 běží celkem rychle, středočeská část D3 stále stojí. Jaký je aktuální vývoj?
Je zde přerušené územní řízení, zpracovávají se podmínky pro výjimky z chráněných živočišných a rostlinných druhů. Vydání výjimky bylo z důvodu podjatosti Středočeského kraje přesunuto na Plzeňský kraj . Je to dlouhodobý proces.
https://zdopravy.cz/rozhovor-narust-byr ... atl-34322/
Re: D3 ve Středočeském kraji
... tak práva určitě1975 píše:...to je ta dnešní novinařina...to, co Radek Mátl řekl o přerušeném ÚR, není nic nového, to je několik měsíců stará událost...proč se tedy neptají, kdy to ten Plzeňský konečně kraj rozhodne? Ať už ŘSD, anebo toho kraje? Za tu dobu už se v Plzni dalo vystudovat:o)MichalM píše:Peklo... Konec neodhadnutelný...
Zatímco přípravy na D4 běží celkem rychle, středočeská část D3 stále stojí. Jaký je aktuální vývoj?
Je zde přerušené územní řízení, zpracovávají se podmínky pro výjimky z chráněných živočišných a rostlinných druhů. Vydání výjimky bylo z důvodu podjatosti Středočeského kraje přesunuto na Plzeňský kraj . Je to dlouhodobý proces.
https://zdopravy.cz/rozhovor-narust-byr ... atl-34322/
Re: D3 ve Středočeském kraji
Otázka 3+3 je spíše z toho hlediska, do jaké míry by to odložilo výstavbu. Pokud by to znamenalo další zpoždění, je to už bezpředmětné.
Ty intenzity na 3+3 budou určitě, stoprocentně na prvních kilometrech do Jílového. Provoz bude stejný jako je dnes na D5 nebo D11 a navíc bude silný i o víkendech, stačí se podívat u Mirošovic, kde se provoz od Prahy dělí 1:1 na ty co pokračují dále po D1 a ty co míří na I/3.
Dalším argumentem je, že dálnice zpřístupní oblast pravého břehu Vltavy a na jih od Sázavy (okolí Týnce, Netvořic a Neveklova) takže se dá očekávat, že to Pražáci objeví na trvalé bydlení . Dosud se roztáhli zatím jen k Jílovému
Ty intenzity na 3+3 budou určitě, stoprocentně na prvních kilometrech do Jílového. Provoz bude stejný jako je dnes na D5 nebo D11 a navíc bude silný i o víkendech, stačí se podívat u Mirošovic, kde se provoz od Prahy dělí 1:1 na ty co pokračují dále po D1 a ty co míří na I/3.
Dalším argumentem je, že dálnice zpřístupní oblast pravého břehu Vltavy a na jih od Sázavy (okolí Týnce, Netvořic a Neveklova) takže se dá očekávat, že to Pražáci objeví na trvalé bydlení . Dosud se roztáhli zatím jen k Jílovému
Re: D3 ve Středočeském kraji
To Drak:
Vidím to úplně stejně. Před lety mi vyprávěl jeden developer, jak v okolí Stochova a Nového Strašecí Sokolově vzrostly ceny pozemků po dostavbě (tehdy) R6 od Prahy.
Druhý fenomén je efekt "Lovosice", kdy je pro starousedlíky ježdění do Prahy do práce "po staré" časově neúnosné, ale rychlá dálnice mění pravidla hry a otevře racionální možnost pracovat v Praze. Nedávno jsem mluvil se starostou Neveklova, který sice v obecné rovině vítá chystanou dostavbu D3, ale docela vyjevil obavu, že po dostavbě přijde odliv mozků...
Takže minimálně k Václavické spojce by si to D3 v profilu 3+3 zasloužila, ale to je čirá utopie... To spíš se těším na hlášení Zelené vlny: "Na dálnici D3 se před Prahou v obou směrech tvoří nesouvislé, pomalu jedoucí kolony před omezením rychlosti v tunelech. Jako objízdnou trasu doporučujeme sjet na Benešov..."
Vidím to úplně stejně. Před lety mi vyprávěl jeden developer, jak v okolí Stochova a Nového Strašecí Sokolově vzrostly ceny pozemků po dostavbě (tehdy) R6 od Prahy.
Druhý fenomén je efekt "Lovosice", kdy je pro starousedlíky ježdění do Prahy do práce "po staré" časově neúnosné, ale rychlá dálnice mění pravidla hry a otevře racionální možnost pracovat v Praze. Nedávno jsem mluvil se starostou Neveklova, který sice v obecné rovině vítá chystanou dostavbu D3, ale docela vyjevil obavu, že po dostavbě přijde odliv mozků...
Takže minimálně k Václavické spojce by si to D3 v profilu 3+3 zasloužila, ale to je čirá utopie... To spíš se těším na hlášení Zelené vlny: "Na dálnici D3 se před Prahou v obou směrech tvoří nesouvislé, pomalu jedoucí kolony před omezením rychlosti v tunelech. Jako objízdnou trasu doporučujeme sjet na Benešov..."
Re: D3 ve Středočeském kraji
D3 určitě vygeneruje a vytvoří novou dopravu, o tom žádná, není to situace, kdy stávající doprava je a jezdí "hočimínkama", ale zase dosti dopravy zůstane na I/3, takže si myslím, že ty intenzity jako na D5 nebudou dříve než tak v roce 2040-2050, což je ale bohužel vzhledem k realizaci okolo 2030 docela brzo. Ale je docela logické, že na 3+3 teď se to prostě stavět nedá. A zase stavět to s rezervou na 3+3 by se snad ani taky nevyplatilo, resp. když by se tak stavěly tunely a mosty, byl by pakatel to dostavět celé ...
Re: D3 ve Středočeském kraji
myslím, že pokud není hotová ani 2+2, nemá cenu řešit, zda 3+3...
S D5 se to nedá moc srovnávat, taky si myslím, že na D5 by to bylo krapet jiné, kdyby byla D6 popř. D19/20 - která by odvedla tranzit ze západu na východ od Prahy. Jinak těžko usuzovat, co ta dálnice udělá, až to bude celé s propojením na D8.
Stejně nakonec bude největší špunt D0 v provedení 2+2
S D5 se to nedá moc srovnávat, taky si myslím, že na D5 by to bylo krapet jiné, kdyby byla D6 popř. D19/20 - která by odvedla tranzit ze západu na východ od Prahy. Jinak těžko usuzovat, co ta dálnice udělá, až to bude celé s propojením na D8.
Stejně nakonec bude největší špunt D0 v provedení 2+2
Re: D3 ve Středočeském kraji
Myslím si, že ten úsek D0 mezi křížením s D3 a s D1 se bude muset určitě zkapacitnit po dostavbě D3, za mě by bylo na místě začít přípravu někdy v nejbližších letech. Úseky s tunely zůstanou asi navždy v 2+2 resp.2+3 ale ty by po dostavbě severních úseků měly stačit.