Juno píše:Lenny píše: ... Rozhodně to nebude zastavěné v celé délce, ale jen část u Prahy, což je pochopitelné....
Ano, jen v dostupnosti každodenní dojížďky, což by bylo jistě až po Sedleckoprčicko. Přitom ty desetitisíce nových domečků v širokém pásu kolem D3-Z budou odkázány právě jenom na ježdění po dálnici až do Prahy, protože po celé délce se tahle trasa nedotkne příměstské železnice, na kterou to budou mít daleko - nebude pro ně výhodná.
Kdežto když půjde dálnice ve stávajícím urbanizovaném koridoru, tak nové domečky v dosahu z dálnice budou mít blízko i k té železnici: na dálnici nebude tolik nové indukované dopravy a pěkná krajina se lépe uchová. Myslím, že ve veřejném zájmu je jen tohle druhé řešení.
Dobře, Juno, chápu váš argument, že výstavba dálnice D3 by měla být vedena v souběhu s železničním koridorem (v tomto případě IV.) a rozumím vašemu zbožnému přání přesunu dopravních výkonů na železnici v neprospěch IAD.
1) z Benešova a přilehlých obcí na společné trase železnice a dálnice, například v úseku Senohraby - Benešov - Votice - Tábor, by drtivá část lidí jezdila velmi komfortně, rychle a při obsazení 2-3 pasažérů i levněji AUTEM. Podívejte se na alternativní nabídku ČD. Při dojíždění např. z Čerčan ČD nabízí zastaralé, byť dnes již čisté soupravy, dobu jízdy 51min na hlavák a cenu 50Kč/38Kč pro pravidelné cestující. Cesta autem po dálnici D3V v délce 26,5km by trvala něco kolem 15-20min na parkoviště P+R. Mimochodem - funguje to skvěle, parkování 10kč. Už při dvou lidech v autě se to vyplatí ekonomicky, o míře komfortu nemluvě.
2) Zkuste politicky vysvětlit občanům dotčených území, že část bude obsloužena modernizovaným železničním koridorem a kapacitní i kvalitní doprovodnou komunikací - a druhé části kraje jsou formanské cesty z 16. století potažené rozbitým asfaltem, s intenzitami většími než opuštěná I/603 (dnešní E55 I/3). Nebo je součástí varianty D3V i novostavba silnice S11,5/80 v normovaných směrových i výškových parametrech, řekněme v trase Praha-Kačerov - Jílové u Prahy - Neveklov? A to by nebyl zásah do krajiny? A co cena? Tento stát zajišťuje dopravní obslužnost státu a má na to nějaký balík peněz a velký rozhodně není. Pokud je nutné vyřešit dopravu na jih od Prahy a dále do Rakous, tak řešení Stabilozovaná var. je komplexně nejlepší - (lepší napojení na SOKP, obsluha rekreačních území, odlehčení paralelních komunikací typu II/105 = výrazné zlepšení ŽP přímo v obcích, nevytvoření gordického uzlu u D1 atd.)
3) EIA mluví jasně, varianta kolem Benešova, má větší dopad na ŽP obyvatelstva ve srovnání se Stabilizovanou. A já veřejně prohlašuji, že za předpokladu souměřitelného dopadu na krajinný ráz i přírodu (Promika vs. Stabilizovaná), jednoznačně preferuji tu variantu, které je šetrnější k lidem.
Vy opravdu věříte, že je D3V (ať už v jakékoliv subvariantě) lepší než stabilizovaná při komplexním pohledu řádného hospodáře? Pokud si odpovíte ano, položil jste si sám otázku, zda neposuzujete daný problém pouze úzkým, profesním pohledem, avšak bez vnímání souvislostí?