D3 ve Středočeském kraji
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: D3 ve Středočeském kraji
A teď trochu legrace
Co kdybychom tu dálnici vedli třeba... třeba... třeba tudy:
Co kdybychom tu dálnici vedli třeba... třeba... třeba tudy:
- Přílohy
-
- Capture.JPG (86.2 KiB) Zobrazeno 7276 x
Re: D3 ve Středočeském kraji
Stačí postavit D3 0305/I s MÚK Voračice, možná malá modernizace I/18 a modernizace té I/4 od Cukráku po Zbraslav.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Mělo by to stejný dopad jako někdejší požadavek ekologů nahradit trojku čtyřkou. D3 se nestaví aby spojila Prahu s Budějovicemi nebo Prahu s Rakouskem, ale aby spojila i města podél trasy. Benešov a další města potřebují také spojení. Stará trojka se tak či tak bude muset jednou rozšířit ať se D3 dostaví nebo ne.
A varianta s propojením D3+D4 by nic neřešila. D4 by se musela rozšířit na šest pruhů (vznikl by stejný peážní problém jako na D1, ke všemu mnohem delší) a Pražský okruh s něčím podobným nepočítá. Jižní část by zkolabovala. A kdo by takovou zajížďku po E55 jezdil
A varianta s propojením D3+D4 by nic neřešila. D4 by se musela rozšířit na šest pruhů (vznikl by stejný peážní problém jako na D1, ke všemu mnohem delší) a Pražský okruh s něčím podobným nepočítá. Jižní část by zkolabovala. A kdo by takovou zajížďku po E55 jezdil
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 ve Středočeském kraji
Napojení D3 na D0 je potřeba samostatně, ne peáží po D1 nebo D4, protože na obou je před D0 nedostatečná kapacita a rozšíření prakticky nemožné.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Kdyby měal D3 vést ve stopě I/3, pak by bylo potřebné napojit jí na D0 nějak takto: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0dlBjI0eDR
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Vést D3 ve stopě silnice 3 prostě nelze z mnoha důvodů. Niveleta neodpovídá dálnici, kompletně by se to tam muselo rozbombardovat a postavit celé s hlubokými zářezy a vysokými mosty znovu. Dále by musela být vybudována nová doprovodná silnice, není kudy. Ani není kam dát křižovatky. Je tu všude hustá zástavba, přímo u silnice stojí desítky domů, to všechno by se muselo zbourat. Na D1 se to napojit nemůže, pokud jí nechceme rozšířit o další pruhy, a ani není kde, takže by D3 pokračovala dál někam do Říčan.
Silnici rozšířit lze, dálnici místo ní vést nikoli.
Silnici rozšířit lze, dálnici místo ní vést nikoli.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tomu říkám super brainstorming A hned má člověk trochu víc přehled
Re: D3 ve Středočeském kraji
Honey72 píše:Pražský okruh s něčím podobným nepočítá. Jižní část by zkolabovala.
Ono to s tím napojením D3 na D0 moc slavné není, protože D3 nemá žádné pořádné pokračování směrem do města.Jarda Š. píše:Napojení D3 na D0 je potřeba samostatně
Vestecká spojka v nedohlednu a navíc se stejně připravuje jako 1+1 se SSZ. Když se někdo bude chtít dostat na MO tak část z nich skončí na MÚK Zbraslav.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Na druhou stranu ten, kdo chce na MO z tohoto směru, skončí na MÚK Zbraslav už dnes (pokud nechce na Vídeňskou nebo Kunratickou spojku). Chybějící Vestecká spojka (nebo nějaké jiné řešení) bude po dostavbě D3 problém, ale ne markantně větší, než dnes.
Re: D3 ve Středočeském kraji
dvs: Že chybí přímé napojení do centra není ten největší problém, jde hlavně o to, že už při sčítání v r. 2016 byla na D1 (od Brna) před MÚK s D0 naměřena intenzita přes 90 tis. vozidel denně, tedy zcela vyčerpaná kapacita.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak ona ta D3, stejně jako ostatní dálnice mají sloužit hlavně tranzitu. Tedy vést dopravu okolo měst včetně Prahy. Napojení si už musí řešit Praha sama, pokud chce nějak smysluplně či nesmyslně tahat auta dál do centra anebo to naopak úplně blokovat jako u dvou MÚK na jihu. D11 také nepokračuje dál, komplikuje to dopravu, ale dá se s tím žít Dnes už každý nepotřebuje přímo do centra. Spousta firem a obchodů raději sídlí na okrajích, právě kvůli lepší obslužnosti.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 ve Středočeském kraji
MÚK D0xD11 nejvíc trpí malou kapacitou odpojení/připojení (i když to dvoupruhový připojení směr Štěrboholy pomohlo). Nemyslim si, že tam bude problém, až bude 510 přemalovaná na 3+3 (navíc v místě té MÚK se to změní na 2+2+2+2) a bude stát 511.
To stejné bych viděl pro budoucí D0xD3, pokud budou všechny připojení a odpojení dvoupruhový (a 512 se rozšíří na 3+3, což se v místech mostů a ekoduktů bez odstavnýho pruhu vleze), tak bude kapacitně vyhovovat celkem bez problému. Popravdě ani protáhnout alespoň v jednom směru třetí pruh na 513 od ústní tunelu k téhle MÚK by nebyl problém (možná až na ty 3 ekodukty na 513).
Ale jinak jo, bohužel vím o místní byrokracii (pro srovnání zkapacitnit Štěrboholskou od konce MO k PPO je stavebně i finančně ještě mnohem víc easy).
To stejné bych viděl pro budoucí D0xD3, pokud budou všechny připojení a odpojení dvoupruhový (a 512 se rozšíří na 3+3, což se v místech mostů a ekoduktů bez odstavnýho pruhu vleze), tak bude kapacitně vyhovovat celkem bez problému. Popravdě ani protáhnout alespoň v jednom směru třetí pruh na 513 od ústní tunelu k téhle MÚK by nebyl problém (možná až na ty 3 ekodukty na 513).
Ale jinak jo, bohužel vím o místní byrokracii (pro srovnání zkapacitnit Štěrboholskou od konce MO k PPO je stavebně i finančně ještě mnohem víc easy).
Re: D3 ve Středočeském kraji
když vidím tu mapku, tak to bych poslal D3 od sjezdu z D1 Vlašim-Kácov
a prohnal to mezi Vlašimí a Benešovem do Votic
by se vyřešilo napojení obou, resp. 3 měst
a k tomu odpočívka Blaník
páč kam teče beton, tam tečou prachy
a prohnal to mezi Vlašimí a Benešovem do Votic
by se vyřešilo napojení obou, resp. 3 měst
a k tomu odpočívka Blaník
páč kam teče beton, tam tečou prachy
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: D3 ve Středočeském kraji
Mike píše:když vidím tu mapku, tak to bych poslal D3 od sjezdu z D1 Vlašim-Kácov
a prohnal to mezi Vlašimí a Benešovem do Votic
by se vyřešilo napojení obou, resp. 3 měst
a k tomu odpočívka Blaník
páč kam teče beton, tam tečou prachy
To vůbec nezní špatně. A takový krásný moderní tunel skrz Blaník, to by byla bomba. Třeba by se konečně probrali ti rytíři za tam chrní
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ja bych je nebudil. Jen opatrne prenesl do docasneho uloziste a jejich jeskyni vyuzil jako tunel.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Dočasné úložiště by byl problém, jen nevím zda kvůli nimbystům nebo yimbistům.jozka píše:Ja bych je nebudil. Jen opatrne prenesl do docasneho uloziste a jejich jeskyni vyuzil jako tunel.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: D3 ve Středočeském kraji
výměna mečů
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D3 ve Středočeském kraji
https://www.ceskenoviny.cz/pr/zpravy/sp ... nu/1670693
Ano, je na začátku decentně uvedeno že jde o "komerční prezentaci" a na konci je, stejně decentně, uvedeno že jde o "reklamní sdělení". Ale ČTK se tváří jako nezávislý zdroj informací (a nebavme se tu o tom, co že to je ta deklarovaná "veřejnoprávnost") a takto ji bere i mnoho prosťáčků. Když si přečtou tento blábol.... Ach jo.
Ano, je na začátku decentně uvedeno že jde o "komerční prezentaci" a na konci je, stejně decentně, uvedeno že jde o "reklamní sdělení". Ale ČTK se tváří jako nezávislý zdroj informací (a nebavme se tu o tom, co že to je ta deklarovaná "veřejnoprávnost") a takto ji bere i mnoho prosťáčků. Když si přečtou tento blábol.... Ach jo.
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: D3 ve Středočeském kraji
Začínám se pomalu smiřovat s faktem, že D3 do Prahy nikdy nepovede. Po trase I/3 to nejde, protože je hustě obydlena, po trase přes Posázaví to také nejde, protože je to neekologické...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Buďte optimista, dálnice se jednou postaví, tak jako se postavila D8, kde bych řekl, že byl proti ní větší odpor od chronických stěžovatelů než tady u D3.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
D1 také vede přes Posázaví .-)
Hlavně, aby to nedopadlo jako u německé A1 jihozápadně od Bonnu. Tam také stále chybí kousíček a ne a ne a ne.
Hlavně, aby to nedopadlo jako u německé A1 jihozápadně od Bonnu. Tam také stále chybí kousíček a ne a ne a ne.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 ve Středočeském kraji
Středočeský kraj finišuje s přípravou staveb nezbytných pro dokončení dálnice D3. Její dostavbu chce maximálně urychlit
https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/ ... _count%3D1
https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/ ... _count%3D1
D3 nad zlato
Re: D3 ve Středočeském kraji
Citace z výše uvedeného:
U přípravy stavby Vestecká spojka II. etapa a MÚK D1 – Exit 4 byly dokončeny technické studie zohledňující změny norem a předpisů a aktuální stav v území. Je schválena a vydána II. aktualizace zásad územního rozvoje Zastupitelstvem Středočeského kraje. Probíhá projektová příprava ve stupni Dokumentace k územnímu rozhodnutí. Realizace akce bude zahájena nejdříve po dokončení stavby dálnice D0, 511 D1 – Běchovice a po převedení příslušné části dálnice D1 do vlastnictví magistrátu hl. m. Prahy. (Hodnota akce činí 1,8 miliardy korun.)
Na to přišel Stč. kraj kde, že se po dokončení 511 převede D1 do vlastnictví MHMP?
U přípravy stavby Vestecká spojka II. etapa a MÚK D1 – Exit 4 byly dokončeny technické studie zohledňující změny norem a předpisů a aktuální stav v území. Je schválena a vydána II. aktualizace zásad územního rozvoje Zastupitelstvem Středočeského kraje. Probíhá projektová příprava ve stupni Dokumentace k územnímu rozhodnutí. Realizace akce bude zahájena nejdříve po dokončení stavby dálnice D0, 511 D1 – Běchovice a po převedení příslušné části dálnice D1 do vlastnictví magistrátu hl. m. Prahy. (Hodnota akce činí 1,8 miliardy korun.)
Na to přišel Stč. kraj kde, že se po dokončení 511 převede D1 do vlastnictví MHMP?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Třeba chtějí udělat něco podobného jako na začátcích všech ostatních radiálních dálnic, km0 na SOKP.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Už to tu někde v nějakém vlákně zaznělo, že D1 se stane jen SMV od okruhu až do Prahy. Podle mě nesmysl, někdo chce mít všechny dálnice zakončené na D0, tradice netradice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023