D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Max píše:... ja vim, ze I/3 se na D1 napojuje v mistech, kde ji chce napojit Promika. http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... R1_web.pdf
Navic podle prognoz na rok 2040 (str.5) bude na D3 (stabilizovana varianta) 53 a na zacatku D1 111 tisic - coz by v pripade Promiky dalo na tom useku D1 dohromady 163, takze ve vysledku by 5+5 tak tak stacilo (a pokud beru, ze kapacita plynuleho provozu pro 1 pruh konci u 25, vyjimecne az 30 tisic za 24 hodin, tak by tam mohlo klidne bejt 6+6 - coz uz si myslim, ze je dobrej argument proti tomu napojit D3 v mistech krizeni D1 a I/3).
Omyl, D3-východní se dostává do kontaktu s D1 mezi Jažlovicemi a Všechromy a to je o 6 km blíž ku Praze.
Kapacita 1 pruhu (bohužel) není 25 až 30 tisíc vozidel za 24 hodin.
Proti napojení D3 v místě napojení I/3 je řada daleko pádnějších důvodů a hlavně to nikdo nesleduje.
Prognózy od CityPlanu jsou dosti varovné (jakkoli dosud nebyly dosud řádně doloženy a právě na D1 vzbuzují vážné pochybnosti). Pro ten případ se jeví jako optimální řešit napojení D3 na okruh v první dlouhodobé etapě podle varianty A4 a pro výhled držet územní rezervu pro spojku na okruh podle varianty A3 - s tím, že A4 vytvoří stavební předpoklady pro A3. Kupodivu tohle řešení nevyvolává větší zábor a je lepší než to, co je v dokumentaci EIA.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od martini »

Já si myslím, že stanovisko EIA potvrdí možnost realizace obou variant a pak by měly rozhodnout další argumenty pro dopravní stavbu, tedy primárně její dopravní význam a území, které obslouží a v tomto ohledu jednoznačně vyhrává západní, neboť současné území bude v pohodě obslouženo současnou I/3, ze které zmizí tranzit. Od Benešova bych do Prahy jel asi po D3 taky, záleží však samozřejmě kam. Také věřím, že bude instalována u Benešova telematika s časy dojezdu, podle kterých se budu moci rozhodnout.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

martini píše: Já si myslím, že stanovisko EIA potvrdí možnost realizace obou variant a pak by měly rozhodnout další argumenty pro dopravní stavbu, tedy primárně její dopravní význam a území, které obslouží a v tomto ohledu jednoznačně vyhrává západní, neboť současné území bude v pohodě obslouženo současnou I/3, ze které zmizí tranzit. ....
D3-západní - kromě toho, že je vzhledem k menšímu významu bezdůvodně velkorysá a neumožňuje postupnou výstavbu - by otevřela masivní urbanizaci zachovalé krajiny. A to sotva může být ve veřejném zájmu, když existuje jiné a výhodné řešení: D3-východní.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

martini píše:Já si myslím, že stanovisko EIA potvrdí možnost realizace obou variant a pak by měly rozhodnout další argumenty pro dopravní stavbu, tedy primárně její dopravní význam a území, které obslouží a v tomto ohledu jednoznačně vyhrává západní, neboť současné území bude v pohodě obslouženo současnou I/3, ze které zmizí tranzit. Od Benešova bych do Prahy jel asi po D3 taky, záleží však samozřejmě kam. Také věřím, že bude instalována u Benešova telematika s časy dojezdu, podle kterých se budu moci rozhodnout.
Vždyť vy zastáváte názor, který svými vlastními argumenty zároveň vyvracíte :-) Jednoznačně lepší je v tomto přece varianta východní, která lépe obsluhuje sídla na trase a tvoří zároveň průběžný "obchvat" všech sídel na stávající I/3. Není žádný rozumný důvod vést D3 západní málo osídlenou oblastí, kterou zbytečně zatížím dálnicí, když přitom cíl v této oblasti má minimum dopravy. Navíc musím ještě stavět jinak zbytečné přivaděče. Při východní variantě jsou to tři mouchy jednou ranou - dálková trasa + obsluha sídel + obchvaty sídel.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mapman »

Juno píše:... to sotva může být ve veřejném zájmu, když existuje jiné a výhodné řešení: D3-východní.
Jiné ano, ale to žeje výhodné, to je pouze (nejen) Váš osobní názor a ne prokazatelná skutečnost a už vůbec ne jediná pravda. Stejně tak jsou jiní lidé přesvědčení o výhodnosti té druhé varianty, jako třeba i já. A Vy nás tu bohužel pořád dokola přesvědčujete o svojí "pravdě". Nicméně musím říci, že ani ta dopravní výhodnost není u západní varianty tak výrazně převažující. Pro tranzitní vztahy je přeci jen o něco výhodnější varianta východní, nicméně velká většina dopravy na úsecích D3 mezi Benešovem a Prahou Hostěradicko, Týnecko, Jílovsko) bude generována právě v tomto území a pro ty je opravdu výhodnější západní. A Benešov a okolí bude mít na výběr, na jih a západ Prahy po D3 a R1 a na východ a sever po D1 a dále také po R1 či MO. Východní varianta pouze dubluje to spojení na východ města a napojení na západní část a hlavně Letiště stahuje do již v součanosti problematického uzlu D1xR1 u Modletic. A to je prokazatelně dopravně nevýhodné...
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od j.jakubse »

Pro stabilizovanou je tu jeste nekolik dalsich argumentu. D3 je smerovana na jih a tak logicky predpoklaham, ze kdyz po ni pojedu do Prahy, tak ze prijedu od jihu a ne od vychodu. kdyby byla prosazena vychodni varianta, mohlo by to obcas nekoho zmast, coz by mohlo vest k nebezpecnym situacim a to si snad nikdo nepreje... .)
Za dalsi, jak vsichni vime, R4ka je v zatopovy oblasti, takze v pripade povodni ji muze D3jka krasne nahradit, z tohodle pohledu je na 100% vyhodnejsi stabilizovana.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

mapman píše: ... Východní varianta pouze dubluje to spojení na východ města a napojení na západní část a hlavně Letiště stahuje do již v součanosti problematického uzlu D1xR1 u Modletic. A to je prokazatelně dopravně nevýhodné...
D3-východní nedubluje, ale vylepšuje trasu ve stávajícím koridoru, kde je taky nejvíc zdrojů a cílů (stávající silnice zůstane jako doprovodná, stejně jako je to jinde - a má to své výhody).
MÚK Modletice dle dosavadního projektu může být problematická, protože jsou tam průplety dálkové dopravy po nadřazené síti a cílové do sjezdu na II/101. To var. A4 řeší dostavbou MÚ-křížení s tím, že v EIA ještě není obsažen námět na zřízení větví u křížení okruhu s II/101, které by situaci v uzlu Modletice zjednodušilo (myslím, že tady už se taky o tom psalo, takže to asi není jen můj nápad).
Ale o D3 asi budou rozhodovat silnější argumenty, než je teoretická dopravní dostupnost či různé odstíny vlivů na ŽP. Asi půjde spíše o rozsah možných stavebních etap a jejich ekonomickou efektivitu. Středočeská D3 nemá tu důležitost (včetně dopr.intenzit) jako dostavba D5 po roce 90 ("napojení na Evropu") či D47 (napojení hustě osídleného Ostravska a severojižní páteře Polska), aby se mohla stavět v jednom tahu. Je taky jiná doba - už všichni vědí, že se musí šetřit a priority jsou jinde ...
Tuhle realitu bude muset respektovat nejen dopravní, ale nakonec i územní plánování.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

j.jakubse píše: ... R4ka je v zatopovy oblasti, takze v pripade povodni ji muze D3jka krasne nahradit, z tohodle pohledu je na 100% vyhodnejsi stabilizovana.
Pro tento případ bude třeba z R4 odklánět - hlavně na I/18, která má napojení na D3-východní taky, uznávám trochu delší. Silnice II/114 přes Živohošť už je na tom hůř, napojí se na D3 až v MÚK Benešov jih, to máte pravdu. Ale není to moc silný argument, povodeň zas není tak často.
Naposledy upravil(a) Juno dne 10.3.2011 11:46:36, celkem upraveno 1 x.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Juno píše:
mapman píše: ... Východní varianta pouze dubluje to spojení na východ města a napojení na západní část a hlavně Letiště stahuje do již v součanosti problematického uzlu D1xR1 u Modletic. A to je prokazatelně dopravně nevýhodné...
D3-východní nedubluje, ale vylepšuje trasu ve stávajícím koridoru, kde je taky nejvíc zdrojů a cílů (stávající silnice zůstane jako doprovodná, stejně jako je to jinde - a má to své výhody).
MÚK Modletice dle dosavadního projektu může být problematická, protože jsou tam průplety dálkové dopravy po nadřazené síti a cílové do sjezdu na II/101. To var. A4 řeší dostavbou MÚ-křížení s tím, že v EIA ještě není obsažen námět na zřízení větví u křížení okruhu s II/101, které by situaci v uzlu Modletice zjednodušilo (myslím, že tady už se taky o tom psalo, takže to asi není jen můj nápad).
Ale o D3 asi budou rozhodovat silnější argumenty, než je teoretická dopravní dostupnost či různé odstíny vlivů na ŽP. Asi půjde spíše o rozsah možných stavebních etap a jejich ekonomickou efektivitu. Středočeská D3 nemá tu důležitost (včetně dopr.intenzit) jako dostavba D5 po roce 90 ("napojení na Evropu") či D47 (napojení hustě osídleného Ostravska a severojižní páteře Polska), aby se mohla stavět v jednom tahu. Je taky jiná doba - už všichni vědí, že se musí šetřit a priority jsou jinde ...
Tuhle realitu bude muset respektovat nejen dopravní, ale nakonec i územní plánování.
Z dopravního i ekonomického hlediska je jednoznačně výhodnější varianta stabilizovaná, z enviroimentálního je to vyrovnané. Je tedy jednoznačně potřeba východní variantu opustit a začít co nejrychleji stavět stabilizovanou. E55 patří mezi tahy prvořadého evropského významu a dopravní intenzity jsou na dvoupruhu mezi Benešovem a Mirošovicemi podstatně vyšší než na D5 mezi Borem a Rozvadovem.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Jarda Š. píše:Z dopravního i ekonomického hlediska je jednoznačně výhodnější varianta stabilizovaná, z environmentálního je to vyrovnané. Je tedy jednoznačně potřeba východní variantu opustit a začít co nejrychleji stavět stabilizovanou. E55 patří mezi tahy prvořadého evropského významu a dopravní intenzity jsou na dvoupruhu mezi Benešovem a Mirošovicemi podstatně vyšší než na D5 mezi Borem a Rozvadovem.
Ano, E55 patří mezi tahy prvořadého evropského významu, ale u nás jen na sever od D1, dál na jih už je ten evropský význam mnohem menší. Také v Rakousku má úsek z Lince na sever jen menší význam.
Ano, dvoupruh Mirošovice - Benešov je přetížený, a právě proto je v nových podmínkách mnohem efektivnější postupná výstavba D3-východní.
Zdá se, že jste ty "nové podmínky" ještě nevzal na vědomí. A D3-západní také už není to, co bývalá "stabilizovaná".
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od martini »

Dr.Fe1 píše:Vždyť vy zastáváte názor, který svými vlastními argumenty zároveň vyvracíte :-)
Nějak mi to pořád tedy nepřijde, ale každopádně faktem je to, že obsluha Jílovska musí být zajištěna. Pokud nebude západní varianta, bude se muset stejně do těchto míst stavět kapacitní komunikace. Rozvoji toho území nezabráníte tím, že tam nepostavíte komunikaci. Osídlení se rozvine samo a pak všichni budou plakat, že se nemají jak dostat do Prahy. Asi jako dnes z Újezda, Jesenice (před otevřením SOKP), či Uhříněvse. Stát bohužel nemá na to, aby stavěl jak východní D3, tak novou silnici na Jílovsko...

K Lennyho dotazu: Mírně levněji dle propočtu v EIA vychází východní varianta, ale je to odvislé od subvariant a rozdíl je zanedbatelný. Obě stavby jsou počítány za cca 37 mld. Kč stavebních nákladů (teď si nejsem jist, ale myslím, že to je bez DPH).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

martini píše: Rozvoji toho území nezabráníte tím, že tam nepostavíte komunikaci.
podle meho nazoru nejde ani tak o rozvoj regionu. spise se mi zda, ze dnesni obyvatel papundeklove chatrce ma proste lepsi sanci nasetrit tech 10tis na nejakou starou sunku, kterou dojede az k te sve boude. jeste do poloviny devadesatych let to pobiral bus a vlak, dneska jsou brutalne pretizene v podstate vsechny silnice 102-107 vcetne 603. jsem moc zvedavy na scitani 2010 na techto usecich. to bude zase aspon 30% narust za tech pet let. nechce se mi to hledat, ale takova 102 mela v 2005 tusim 10tis aut.

takze, co by udelal dobry hospodar? postavil vychodni, ktera ma stejnou EIA a cenu jako zapadni a pak za 20let bohuzel nejake R-ko na jilove a tynec protoze ty stavajici silnice zkolabujou? aut bude bohuzel pouze pribyvat (fakt) a dobijet se budou pres zasuvku.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

Juno píše: D3-západní - kromě toho, že je vzhledem k menšímu významu bezdůvodně velkorysá a neumožňuje postupnou výstavbu - by otevřela masivní urbanizaci zachovalé krajiny.
cely trojuhelnik praha x dobris x sazava je zamoren desetitisici ohavnymi chatkami, kdy v dnesni dobe kazdy majitel jede k te sve boude (s kadibudkou a odpadem z kuchyne vedenym bez cisteni do zahrady) vlastnim vozem. ptam se tedy, o jake urbanizaci zachovale krajiny to tady mluvite?

test pro ucastniky fora: vcera jsem neplanovane zavital na raisovu vyhlidku - hadejte, jaky zvuk se linul udolim?
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od dd »

vaclav píše:test pro ucastniky fora: vcera jsem neplanovane zavital na raisovu vyhlidku - hadejte, jaky zvuk se linul udolim?
A to je únor a teploty jsou jen lehce nad nulou. Co teprve v létě.

V tomhle musím s václavem souhlasit. Rozhodování mezi východní a západní variantou vůbec není o ekologii. Je to střet dvou skupin bojujících za své vlastní zájmy. Vliv na přírodu bude u obou variant podobný. (a podle mého zanedbatelný, příroda si na dálnici zvykne velmi rychle a nevadí ji)
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

martini píše:
Dr.Fe1 píše:Vždyť vy zastáváte názor, který svými vlastními argumenty zároveň vyvracíte :-)
Nějak mi to pořád tedy nepřijde, ale každopádně faktem je to, že obsluha Jílovska musí být zajištěna. Pokud nebude západní varianta, bude se muset stejně do těchto míst stavět kapacitní komunikace. Rozvoji toho území nezabráníte tím, že tam nepostavíte komunikaci. Osídlení se rozvine samo a pak všichni budou plakat, že se nemají jak dostat do Prahy. Asi jako dnes z Újezda, Jesenice (před otevřením SOKP), či Uhříněvse. Stát bohužel nemá na to, aby stavěl jak východní D3, tak novou silnici na Jílovsko...

K Lennyho dotazu: Mírně levněji dle propočtu v EIA vychází východní varianta, ale je to odvislé od subvariant a rozdíl je zanedbatelný. Obě stavby jsou počítány za cca 37 mld. Kč stavebních nákladů (teď si nejsem jist, ale myslím, že to je bez DPH).

Stejně logicky se dá říct, že v případě výstavby D3-západní "musí" být zajištěny obchvaty x obcí na stávající I/3, které D3-západní neřeší, zatímco D3-východní by je vyřešila. Kromě toho pochybuji, že je do Jílového nutné vést čtyřproudou silnici. To je skutečně velký luxus mít 4 proudovku do takové zadele na úkor toho, že pořádně neobsloužím Benešov a další obce na stávající I/3.

Jinak díky za zveřejnění nákladů. Je to včetně přivaděčů (Týnec a Václavice) ?

Nakonec by mohlo sehrát důležitou roli to co zde zmiňoval Juno a to sice, že D3-západní nelze stavět postupně. To bys mohlo zatřást zabedněnou pozicí stabilizované varianty.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

Dr.Fe1 píše:

Stejně logicky se dá říct, že v případě výstavby D3-západní "musí" být zajištěny obchvaty x obcí na stávající I/3, které D3-západní neřeší, zatímco D3-východní by je vyřešila. Kromě toho pochybuji, že je do Jílového nutné vést čtyřproudou silnici. To je skutečně velký luxus mít 4 proudovku do takové zadele na úkor toho, že pořádně neobsloužím Benešov a další obce na stávající I/3.
Kolik se rovna to vase x? rekneme, ze se varianty schazeji cca nekde kousek za benesovem (ktery ma u Z var privadec a JE! tedy obslouzeny). potom x je tusim rovno nula nebo jedna, ne? mensi obce muzou pak vesele pouzit prazdnou I/3

s tema vaclavicema jste mi pripomnel, jak tam maji tu krasnou petici na ceduli - vsadim se, ze se o ni nejvice zasadili novousedlici z jz casti obce, kteri za velice levno nakoupili pozemek (nebot o trasovani se vi 20 let) a ted bojujou proti Z var. inu, klasika.
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od j.jakubse »

Dr.Fe1 píše:Nakonec by mohlo sehrát důležitou roli to co zde zmiňoval Juno a to sice, že D3-západní nelze stavět postupně.
Toto je naprosto nesmyslnej argument, dalnici D3 je potreba postavit v co nejkratsim casovem horizontu, uz proto, aby se odlehcilo dalnici D1 v mirosovickem useku. Neni treba ji stavet postupne. Cim vic se rozdeli na mensi useky, tim dele se bude stavet! Ze se neda stavba rozkouskovat je argument ochrancu prirody? Vzdyt cely leta je slychavam, jak brojej proti salamizaci staveb.
Je potreba vsude zduraznovat agrument zatopeny R4 pri povodnich, Juno psal, ze povodne nejsou zas tak casto, to neni pravda, v posledni dobe jsou povodne cim dal casteji. Doufam, ze argument odriznutych jiznich Cech od Prahy v pripade zatopeny R4ky nakonec pomuze k prosazeni stabilizovany. Na povodne je potreba, abysme byli pripraveny.
Otazka pro Juna: Byl byste pro vystavbu Promiky s tim, ze se R4ka v zatopovy oblasti u Prahy postavi na estakade?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Standa »

j.jakubse píše:...Otazka pro Juna: Byl byste pro vystavbu Promiky s tim, ze se R4ka v zatopovy oblasti u Prahy postavi na estakade?
Pokud si pamatuju, tak tady kdysi Juno (ještě jako Lavis) málem zastavoval stavbu MÚK R1/(R4) právě kvůli malé odolnosti I/4 vůči záplavám (pokud ovšem nešlo jen o zástupný argument všeobecného boje proti dálnicím "jako politické třídě" :) ).
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

vaclav píše:
Dr.Fe1 píše:

Stejně logicky se dá říct, že v případě výstavby D3-západní "musí" být zajištěny obchvaty x obcí na stávající I/3, které D3-západní neřeší, zatímco D3-východní by je vyřešila. Kromě toho pochybuji, že je do Jílového nutné vést čtyřproudou silnici. To je skutečně velký luxus mít 4 proudovku do takové zadele na úkor toho, že pořádně neobsloužím Benešov a další obce na stávající I/3.
Kolik se rovna to vase x? rekneme, ze se varianty schazeji cca nekde kousek za benesovem (ktery ma u Z var privadec a JE! tedy obslouzeny). potom x je tusim rovno nula nebo jedna, ne? mensi obce muzou pak vesele pouzit prazdnou I/3

s tema vaclavicema jste mi pripomnel, jak tam maji tu krasnou petici na ceduli - vsadim se, ze se o ni nejvice zasadili novousedlici z jz casti obce, kteri za velice levno nakoupili pozemek (nebot o trasovani se vi 20 let) a ted bojujou proti Z var. inu, klasika.
Mezi Meznem a Mirošovicemi je těch obcí s potřebou obchvatu trochu víc než jedna. Z těch větších jsou to Olbramovice a Benešov.
j.jakubse píše:
Dr.Fe1 píše:Nakonec by mohlo sehrát důležitou roli to co zde zmiňoval Juno a to sice, že D3-západní nelze stavět postupně.
Toto je naprosto nesmyslnej argument, dalnici D3 je potreba postavit v co nejkratsim casovem horizontu, uz proto, aby se odlehcilo dalnici D1 v mirosovickem useku. Neni treba ji stavet postupne. Cim vic se rozdeli na mensi useky, tim dele se bude stavet! Ze se neda stavba rozkouskovat je argument ochrancu prirody? Vzdyt cely leta je slychavam, jak brojej proti salamizaci staveb.
Je potreba vsude zduraznovat agrument zatopeny R4 pri povodnich, Juno psal, ze povodne nejsou zas tak casto, to neni pravda, v posledni dobe jsou povodne cim dal casteji. Doufam, ze argument odriznutych jiznich Cech od Prahy v pripade zatopeny R4ky nakonec pomuze k prosazeni stabilizovany. Na povodne je potreba, abysme byli pripraveny.
Otazka pro Juna: Byl byste pro vystavbu Promiky s tim, ze se R4ka v zatopovy oblasti u Prahy postavi na estakade?
To není argument nesmyslný, ale realistický. Já bych taky chtěl, aby byla D3 postavena zítra, nepřeju si žádný "salám", ale vycházím z reality. To že bude celý úsek dlouhý 60-70 km obsahující navíc 5-10 tunelů a několik velkých mostů zprovozněn naráz, to je v realitě ČR z kategorie snů. Natož teď kdy je "kult šetrnosti" na pořadu dne. Co si přejí nebo nepřejí ochránci přírody netuším.
Argument o povodních považuji za naprosto okrajový. Jestli bude průměrně jednou za sto let dálnice zatopená nebo nebude není příliš podstatné. Kromě toho nevím jak to má souviset s trasováním D3 ? ! V zátopové oblasti není pokud vím žádná z navržených variant.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

drfe1 - tak ted jste mne zaskocil. to si asi nerozumime. pokud bude postavena D3Z pak preci nemusim stavet obchvat obchvatu benesova? ano, olbramovice a milicin by si zaslouzili obchvat, otazka ale, je kolik na te I/3 zustane vozidel na 24hod pokud bude D3Z. tedy suma sumarum se to vase x skutecne = 0 a max 2.

ztratil jsem prehled - co vam konkretne vadi na D3Z? omlouvam se, ale duvod "zniceni prirody" neakceptuji, viz mych 10 prispevku vyse. a dokazuje to i EIA.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

resp, kdyz se na vas vyrok divam znovu

"v případě výstavby D3-západní "musí" být zajištěny obchvaty x obcí na stávající I/3, které D3-západní neřeší, zatímco D3-východní by je vyřešila"

tak je to totalni nesmysl, D3Z je samozrejme resi - tim, ze se postavi... ale ne 500m od hranice obce ale 5km, takze pro ty obce je to jeste lepsi!
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od dd »

Po dostavbě D3 západní bude z I/3 velmi luxusní obchvat takřka všech měst a vesnic kromě zmiňovaných dvou. Trochu bych se bál, že po ní budou kamiony objíždět dálnici. A divím se, že I/3 ještě nezpoplatnili.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

Dr.Fe1 píše:Nakonec by mohlo sehrát důležitou roli to co zde zmiňoval Juno a to sice, že D3-západní nelze stavět postupně. To bys mohlo zatřást zabedněnou pozicí stabilizované varianty.
Jak nejde? Ale jde. Minimálně na 3 části se dá postavit, dokonce i na čtyři části, pokud se smíříme, že první úsek bude nějakou dobu končit Jílového. Možná etapizace:
- 0301-3, zde možná ještě další dělení.
- 0304
- 0305
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kalanis »

Jak že se nedá salámovat?!
(bez přesunu trasy)
(1) Obchvat Olbramovic - jedinný chybí
(2) 1/2 profil do Jílového
(3) 1/2 most na Kammený přívoz
(s přesunem trasy)
(4) Plný profil Nová Hospoda - Voračice + úpravy I/18 Voračice-Veselka jakožto přivaděče
(5) Plný profil Voračice - Václavice
(6) Plný profil Václavice - Kamenný Přívoz a rozšíření stávajících 1/2 profilů na plné
Ač se osobně přiznám, že místo Voračic bych radši viděl Neveklov-západ (-> ta klika od cvokhausu v rámci napojení Benešova mi jaksi vadí)...

Jinak Benešov obchvat MÁ, akorát už není pořádně vidět, neb zástavba dorostla až k němu.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Samozřejmě mám na mysli takové salámování, které by plnilo funkci dálkové trasy tj. tak aby salámové úseky navazovaly na stávajícící silnici, tak aby se staly funkční součástí stávající hlavní silnice č. 3. To že postavíte např. úsek do Jílového nebo Kamenného přívozu samozřejmě funkci dálkové trasy neplní, když to na nic nenavazuje. To postavíte jen dočasnou luxusní trasu pro chataře a pár místních.
Návaznost na přivaděče určité salámování umožňuje, ale třeba zrovna úsek Mezno-Voračice + přivaděč k obci Veselka - nevím jestli by se vůbec vyplatilo tudy jezdit. Řada lidí by patrně nadále jezdila po stávající I/3. Smyslupný salám je možná tak v rozsahu Praha - přivaděč Václavice. Ale i v tomhle případě asi řada lidí použije spíš stávajíécí I/3 + D1. Další podobný salám pak po Voračice. Možná s meziúsekem po Tisem, ale tam by museli postavit komplet novou II/114 v úseku asi 7 km, aby to alespoň dočasně unesla.
Jinými slovy salámovací možnosti jsou zde dosti omezené a ne vždy nahrazují dálkovou trasu, tak aby se vyplatilo jí použít namísto stávající I/3.
Odpovědět

Zpět na „D3“