D3 ve Středočeském kraji
Re: D3 ve Středočeském kraji
A ví někdo důvod, poč MD trvá na zmenšení kapacity křižovatky? Jen proto, že to je "in", nebo má nějaký věcný důvod?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D3 ve Středočeském kraji
Z té křižovatky není postaveno téměř nic, pouze kus zemního tělesa u jedné rampy.Mike píše:já myslel, že ta křižovatka je již postavena ve schválené podobě
https://mapy.cz/s/2unQG
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ne MD, ale MV. MV je v některých věcech velmi upjaté, což je bohužel někdy na škodu.MPMP píše:A ví někdo důvod, poč MD trvá na zmenšení kapacity křižovatky? Jen proto, že to je "in", nebo má nějaký věcný důvod?
Všechna řešení chtějí projektovat na řekl bych až podprůměrného referenčího řidiče, někdy mi přijde, že snad ani po těch dálnicích nejezdí.
V tomto případě bych řekl, že se jim nelíbí průpletové úseky na kratké vzdálenosti.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Sorry, překlep. Samozřejmě "MV". Té odpovědi ale nerozumím: takže "špatné" průpletové úseky "opravíme" tím, že zrušíme kolektor a ubereme jeden jízdní pruh?Martin z Ostravy píše:Ne MD, ale MV. MV je v některých věcech velmi upjaté, což je bohužel někdy na škodu.MPMP píše:A ví někdo důvod, poč MD trvá na zmenšení kapacity křižovatky? Jen proto, že to je "in", nebo má nějaký věcný důvod?
Všechna řešení chtějí projektovat na řekl bych až podprůměrného referenčího řidiče, někdy mi přijde, že snad ani po těch dálnicích nejezdí.
V tomto případě bych řekl, že se jim nelíbí průpletové úseky na kratké vzdálenosti.
Opravdu MV trvá na tom, aby se dálnice z jednoho segmentu republiky napojovala na okruh kolem hlavního města pouze jedním připojovacím pruhem, stejně jako přípojka silnice třetí třídy? Nebo jsem něco nepochopil?
A opravdu je to "upjatost", tedy má to oporu v nějakých předpisech/normách/nařízeních? Nebo je to je čiročirý alibismus typu, "takhle se to dělalo vždycky, tak i tady to MUSÍ STAČIT"?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Že by i tady platil paragraf č.1?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D3 ve Středočeském kraji
Chápu to správně, že podle MV je problematický počet pruhů hlavně v průpletu mezi MÚK Jesenice a MÚK D0xD3 (redukce ze 4+4 na 3+3) a na rampách D0 -> D3 (redukce z 2 na 1 pruh)? Naznačil jsem do obrázku počet pruhů tak, jak jsem si to doteď myslel, že se plánoval. A taky mi nejsou jasné kolektory. Máte někdo lepší výkres nebo schema a vysvětlí mi, prosím?
- Přílohy
-
- D3xD0_pocet_pruhu.jpg (216.73 KiB) Zobrazeno 8906 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 ve Středočeském kraji
Nevím přesně v čem byl problém, na to se musíš zeptat ŘSD nebo MV, jen jsem naznačil možný směr uvažování MV. Problém může být i jinde, dokumentaci tady nemám, abych to posoudil.MPMP píše: Sorry, překlep. Samozřejmě "MV". Té odpovědi ale nerozumím: takže "špatné" průpletové úseky "opravíme" tím, že zrušíme kolektor a ubereme jeden jízdní pruh?
Opravdu MV trvá na tom, aby se dálnice z jednoho segmentu republiky napojovala na okruh kolem hlavního města pouze jedním připojovacím pruhem, stejně jako přípojka silnice třetí třídy? Nebo jsem něco nepochopil?
A opravdu je to "upjatost", tedy má to oporu v nějakých předpisech/normách/nařízeních? Nebo je to je čiročirý alibismus typu, "takhle se to dělalo vždycky, tak i tady to MUSÍ STAČIT"?
Ale obávám se, že premisa kterou si naznačil bude správná.
Osobně třeba žasnu nad MÚK Sedlice D11xD35, MÚK Hněvotín D35xD46, MÚK Rudná D1xI/11 a vůbec nechápu, jak mohl někdo něco takové vymyslet a natož pak schválit.
Možná by opravdu nebylo od věci se MV dotázat, co tím sledují.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Pravda je taková, že dnešní úchylná doba, kdy kdejaký obsedantní stěžovatel či novodobý Pavlík Morozov je schopen hnát příslušného úředníka k soudu jenom proto, že má pocit, že nebyla dodržena litera zákona. Že ve skutečnosti nejde ani o ochranu zákonnosti, natož ochranu životního prostředí, je dnes už snad jasné každému.
Nijak netvrdím, že se nemají dodržovat zákony, ale upjatý přístup generuje podobné výstupy. A víte co, já se tomu úředníkovi vlastně ani nedivím...
Nijak netvrdím, že se nemají dodržovat zákony, ale upjatý přístup generuje podobné výstupy. A víte co, já se tomu úředníkovi vlastně ani nedivím...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tomu rozumím a tomu úředníkovi se nedivím, jen pořád nechápu, v jakém zákoně/předpise/nařízení/normě je řečeno, že připojovací/odpojovací rampa má mít jen jeden jízdní pruh. Nevíte někdo, kde to MV vzalo?Michal R píše:Pravda je taková, že dnešní úchylná doba, kdy kdejaký obsedantní stěžovatel či novodobý Pavlík Morozov je schopen hnát příslušného úředníka k soudu jenom proto, že má pocit, že nebyla dodržena litera zákona. Že ve skutečnosti nejde ani o ochranu zákonnosti, natož ochranu životního prostředí, je dnes už snad jasné každému.
Nijak netvrdím, že se nemají dodržovat zákony, ale upjatý přístup generuje podobné výstupy. A víte co, já se tomu úředníkovi vlastně ani nedivím...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Že by zvýšení "bezpečnosti provozu" ? Přesně tak dopadl nájezd z D11 na D0 na Čerňáku... A nejen tam !
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ne tak úplně. Popisovaná úprava byla provedena ve směru D0(ŠR) -> D11. V opačném směru naopak bylo vybudováno připojení ve 2 pruzích (a celá rampa ve směru D11 -> D0(ŠR) je tak dvoupruhová) a díky tomu tam ráno nestojí na rampě kolony. Takže se ukazuje, že to FUNGUJE(!) a že "když se chce, tak to jde". Proč to tady šlo a jinde ne?kot píše:Že by zvýšení "bezpečnosti provozu" ? Přesně tak dopadl nájezd z D11 na D0 na Čerňáku... A nejen tam !
Re: D3 ve Středočeském kraji
Směrem na 513 to bude tak, že dvoupruhové rampy z D3 a Vestecké spojky se mezi tím zúží na 3+3, ale šířka zpevnění tam bude taková, že umožní vyznačit v případě potřeby i 4+4 s užším odstavným. Horší je to směrem na 512, kde MV (jako dotčený orgán státní správy zodpovědný za bezpečnost provozu na dálnicích), požaduje řešení formou kolektorů. Naštěstí se podařilo je přesvědčit, že se to musí procesně oddělit, takže do DÚR je to nakresleno s klasickým průpletem, tj. jeden pruh připojení z D3 a průplet až do odpojení na II/105, dtto opačnými směry. Jako samostatný projekt vyžadující samostatné ÚR se budou řešit ty kolektory. Optimálně tak, aby se to v čase potkalo a realizovalo najednou, ale to se ještě uvidí... Horší je připojení na D3 od SOKP obousměrně, kde pro ÚR je bohužel řešení opět jen jednopruhové byť s delšími připojováky. Byla to těžká diskuse, ale kéž by to byl největší problém územního řízení...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 ve Středočeském kraji
to martini:
Nemohl byste, prosím, dát krátké info, co se aktuálně řeší okolo přípravy D3? Díky!
Nemohl byste, prosím, dát krátké info, co se aktuálně řeší okolo přípravy D3? Díky!
Re: D3 ve Středočeském kraji
A můžu se zeptat na objasnění, z jakého důvodu to MV takto požaduje? Vždyť i ŘSD přece disponuje třeba výhledovými intenzitami provozu, což by v tomto případě mohl býti dost pádný argument. Je tím důvodem nízká vzdálenost mezi jednotlivými MÚK? Nebo to je kvůli tomu, že řidič jedoucí z D3 na 513 nestihne z úplně pravého pruhu přejet do třetího zprava, který se stává průběžným pruhem D0? Podobná situace (a možná horší) je třeba na křižovatce D0 x D10 směr Liberec
Re: D3 ve Středočeském kraji
Já bych tipoval, že si sice netroufnou navrhnout, že by před autem měl běhat muž s červeným praporkem, ale kdyby se nestyděli, tak by to rádi zavedli. Prostě jiné století.
Navíc čím stupidnější omezení prosadí, tak tím víc lidí to porušuje a to vede k dalšímu zpřísňování ........ a tak pořád dokola až k červenému praporku.
Navíc čím stupidnější omezení prosadí, tak tím víc lidí to porušuje a to vede k dalšímu zpřísňování ........ a tak pořád dokola až k červenému praporku.
Re: D3 ve Středočeském kraji
to nebude praporek
udělají to "nekapacitní" a budou se tam stávat nehody
tak se tam sníží rychlost, což bude od pohledu nesmyslné,
ale najde se tím zdůvodnění i využití pro maskované stíhačky
a řidič je rád zaplatí povinným příspěvkem do fondu zábrany škod
udělají to "nekapacitní" a budou se tam stávat nehody
tak se tam sníží rychlost, což bude od pohledu nesmyslné,
ale najde se tím zdůvodnění i využití pro maskované stíhačky
a řidič je rád zaplatí povinným příspěvkem do fondu zábrany škod
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D3 ve Středočeském kraji
A neznemožní ty budoucí kolektory rozšíření 512 na 3+3? To si myslím, že po dokončení D3 0301-0305 bude nutné.martini píše: Horší je to směrem na 512, kde MV (jako dotčený orgán státní správy zodpovědný za bezpečnost provozu na dálnicích), požaduje řešení formou kolektorů. Naštěstí se podařilo je přesvědčit, že se to musí procesně oddělit, takže do DÚR je to nakresleno s klasickým průpletem, tj. jeden pruh připojení z D3 a průplet až do odpojení na II/105, dtto opačnými směry. Jako samostatný projekt vyžadující samostatné ÚR se budou řešit ty kolektory. Optimálně tak, aby se to v čase potkalo a realizovalo najednou, ale to se ještě uvidí...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Další z řady proti-D3 článků..
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/ob ... ta-1345047
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/ob ... ta-1345047
Re: D3 ve Středočeském kraji
nastesti kometare jsou rozumne, viz nize. snad to zacinaji lide chapat...Moucha píše:Další z řady proti-D3 článků..
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/ob ... ta-1345047
Most to przní daleko méně, než ty chatky z odpadků pro pár vyvolených z minulého režimu. Včetně ekologické zátěže pro danou lokalitu
nebo
My v místě bydlíme, ale přesto nám to vadit nebude. Z naší lokality je velmi špatné silniční spojení, současné silnice jsou kapacitně nedostačující, když všichni jezdí v autě pro 5 a více osob po jednom člověku. Věřím, že most bude zasazen do krajiny citlivěji než zdejší lom. Podobných mostů je v celé republice spousta a přes stejně hezkou krajinu jako u nás.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ach ti optimisté. Slibem nezarmoutíš...
ŘSD chce začít stavět D3 z Prahy do Tábora v roce 2021
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=217&t=6296
ŘSD chce začít stavět D3 z Prahy do Tábora v roce 2021
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=217&t=6296
Re: D3 ve Středočeském kraji
… zvláště ve vlastním stranickém reklamním plátku!S_M_Lomoz píše:Ach ti optimisté. Slibem nezarmoutíš...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Byl bych ochoten o tom začít uvažovat jako o racionálním návrhu, kdyby Andrej přikoupil nějaký ten Metrostav, Skansku, Hochtief... To pak jo. To by se na jaře začalo stavět, i kdyby nebyla DÚR
Re: D3 ve Středočeském kraji
Nějak to vypadá, jako by se blížily volby.
Re: D3 ve Středočeském kraji
V článku je informace: "Na tuto trasu máme vydané stanovisko EIA, nicméně jsme ve verifikačním procesu. Po projednání s obcemi přišly do projektu změny, valy, v jednom případě prodloužení tunelu. Teď verifikujeme, jak moc jsou ty změny velké. Předpoklad je, že do konce roku požádáme o územní rozhodnutí na celou stavbu dálnice D3,“ řekl Kroupa.
V letáku je napsané, že verifikační stanovisko EIA bylo vydáno v červnu 2017. Takže předpokládám, že v rámci projednávání DÚR se všemi orgány si některé obce vynutily takové změny v projektu, že se ta verifikace dělá znova. V letáku je zahájení 2024.
V letáku je napsané, že verifikační stanovisko EIA bylo vydáno v červnu 2017. Takže předpokládám, že v rámci projednávání DÚR se všemi orgány si některé obce vynutily takové změny v projektu, že se ta verifikace dělá znova. V letáku je zahájení 2024.