D3 ve Středočeském kraji
Re: D3 ve Středočeském kraji
Už se to tady asi řešilo, omlouvám se, ale proč se neuvažuje se stavbou samostatného úseku D3 tak, aby došlo k přímému napojení D3 na I/18? To snad dává smysl všem, nikdo by proti tomu neprotestoval, nebo?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ano, u těch Křešic a Veselky by to chtělo asi 3 km obchvat, který by to tam chtělo tak jako tak. Tedy je to řešitelné - kdyby se opravdu chtělo.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak jako tak by to obchvat rozhodně nechtělo. To můžeme obchvátit každou obec v republice ležící na silnici druhé třídy. To je myslím si i nežádoucí, natož reálné ..
Re: D3 ve Středočeském kraji
Já si myslím, že je to žádoucí a reálné. To trasování je tam od středověku, klikaté, skrz obce. Zbytek této trasy je celkem ok, je to jedna z mála větší závad na trase. A je to silnice I. třídy.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Arame, tady má Lynx pravdu a ta I/18 je už taky připojena na I/3 u Olbramovic (před obchvatem z jihu) docela dobrou MUK a ty 3 km obchavtu Křešic a Veselky by se tam asi dřív či později udělaly tak jako tak! A tohle řešení má ještě jednu přednost: Nejen, že prochází I/3 Miličínem (toho litují všichni už dlouho), ale že v zimě nemohou leckdy TIRy vyjet miličínský kopec kvůli náledí či sněhu, takže ten kus D3 by tam opravdu sakramentsky pomohl. Jenže ctihodná komise na ministerstvu dopravy asi nečte tohle fórum, takže to všechno nemá kdo zkusit prosadit!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak silnice první třídy je to především na papíře, v praxi je to spíše jedna z těch na přeřazení do dvojek.
Nicméně omlouvám se, dávám ti částečně za pravdu a napíšu to trochu jinak .. myslím si, že obchvatů se tady mohou dočkat jedině pokud to bude právě silnice druhé třídy a bude to stavět kraj. ŘSD neprojektuje a nechystá hromady obchvatů na silnicích, kde jezdí 500 a více kamionů denně, zde je to podle sčítání nějakých 200 (i když i to mě hodně překvapilo, přiznávám) Šlo mi o to "tak jako tak" .. to tady podle mě rozhodně neplatí.
Honzl: to, že by ten poslední úsek střed.D3 asi pomohl, to jsem nezpochybňoval. Zarazilo mě to tvrzení, že ty obchvaty jsou potřeba tak jako tak. Bez té D3 prostě nejsou na pořadu dne, vidím to tak kolem roku 2050 nejdříve.
Nicméně omlouvám se, dávám ti částečně za pravdu a napíšu to trochu jinak .. myslím si, že obchvatů se tady mohou dočkat jedině pokud to bude právě silnice druhé třídy a bude to stavět kraj. ŘSD neprojektuje a nechystá hromady obchvatů na silnicích, kde jezdí 500 a více kamionů denně, zde je to podle sčítání nějakých 200 (i když i to mě hodně překvapilo, přiznávám) Šlo mi o to "tak jako tak" .. to tady podle mě rozhodně neplatí.
Honzl: to, že by ten poslední úsek střed.D3 asi pomohl, to jsem nezpochybňoval. Zarazilo mě to tvrzení, že ty obchvaty jsou potřeba tak jako tak. Bez té D3 prostě nejsou na pořadu dne, vidím to tak kolem roku 2050 nejdříve.
Re: D3 ve Středočeském kraji
A to s ohledem na budoucí finanční situaci státu je ještě optimistický časový odhad...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Je to jediný cca 3 km dlouhý úsek na delší trase, kde je tak výrazná dopravní závada, celkově by to pomohlo tomuto tahu, kde se jinak jede poměrně pohodlně, jsou tam dlouhé rovné úseky a obchvaty po kraji obcí ještě z dob komunismu. Kromě toho by to v předstihu mohlo pomoci i D3 od jihu, jak správně poukazovalo několik diskutérů.
Podle mě je tedy právě toto na pořadu dne a bylo by vysoce racionální tento obchvat nyní realizovat. Připadá mi, že jste (Aram a kot) proti jen abyste byli proti za každou cenu. Protože realistické argumenty nemáte - viz výkřiky o druhé třídě, která to přitom není a nebude. Naopak , s D3 význam této komunikace vzroste, jako dílčího přivaděče k dálnici.
Podle mě je tedy právě toto na pořadu dne a bylo by vysoce racionální tento obchvat nyní realizovat. Připadá mi, že jste (Aram a kot) proti jen abyste byli proti za každou cenu. Protože realistické argumenty nemáte - viz výkřiky o druhé třídě, která to přitom není a nebude. Naopak , s D3 význam této komunikace vzroste, jako dílčího přivaděče k dálnici.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Lynxi, možná jsem se špatně vyjádřil, či ty jsi to špatně pochopil, či dokonce oboje dohromady. Já jsem nepsal, že to není závada, kterou není třeba odstranit. Poukázal jsem POUZE na BUDOUCÍ finanční mizerii a na množství staveb, které již nyní čekají v zásobníku staveb, a na které dojde či dojít by mělo dříve. Rozhodně se nepřu a přít NECHCI o důležitosti odstraňování bodových závad. Vycházím pouze ze situace, jak dlouho čekaly Olbramovice na "svoji" stavbu. A pohledem na stránky ŘSD už plánovaných obchvatů jako máku. Toť vše...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jak dlouho se připravuje D3? Sám nevím, ale je to už pěkných pár let, spíš desítek let.
A jak dlouho se ví, že největší špunt je posázaví ? Zhruba stejně tak dlouho.
Proto by mi přišlo racionální, kdyby se co nejvíc urychlila jižní část té chybějící středočeské části, která je problematická nejméně, jak z hlediska ekologie, tak z hlediska náročnosti výstavby - neobsahuje tunely a dlouhé mosty a fungovala případně v předstihu. Proto tohle není jeden z mnoha obchvatů, ale jediný větší argument proti urychlení výstavby této části. Protože jinak by napojení na stávající část I/3 bylo bezproblémové. Natož po dostavbě obchvatu Olbramovic.
Přestat lpět na dostavení celého zbytku D3 vcelku mi přijde docela důležité, protože to je opravdu velké sousto, postavit to všechno najednou. Celých cca 60 km dálnice + přivaděč u Benešova a to včetně tunelů, mostů atd. Tedy včetně dost náročných úseků.
Pokud by byla nejdříve postavena část od jihu až k silnici I/18 tak by bylo nějákých 30 procent délky stavby "ukrojeno" v předstihu. A mohlo by fungovat samostatně poměrně bez větších potíží.
A jak dlouho se ví, že největší špunt je posázaví ? Zhruba stejně tak dlouho.
Proto by mi přišlo racionální, kdyby se co nejvíc urychlila jižní část té chybějící středočeské části, která je problematická nejméně, jak z hlediska ekologie, tak z hlediska náročnosti výstavby - neobsahuje tunely a dlouhé mosty a fungovala případně v předstihu. Proto tohle není jeden z mnoha obchvatů, ale jediný větší argument proti urychlení výstavby této části. Protože jinak by napojení na stávající část I/3 bylo bezproblémové. Natož po dostavbě obchvatu Olbramovic.
Přestat lpět na dostavení celého zbytku D3 vcelku mi přijde docela důležité, protože to je opravdu velké sousto, postavit to všechno najednou. Celých cca 60 km dálnice + přivaděč u Benešova a to včetně tunelů, mostů atd. Tedy včetně dost náročných úseků.
Pokud by byla nejdříve postavena část od jihu až k silnici I/18 tak by bylo nějákých 30 procent délky stavby "ukrojeno" v předstihu. A mohlo by fungovat samostatně poměrně bez větších potíží.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ještě dodám - když se teď spekuluje o obchvatu Miličína, tak by bylo skvělé, kdyby přišlo ŘSD právě s tímhle - tedy dostavbou této části D3 v předstihu.
Protože tohle je defacto obchvat Miličína, i když pravda trochu větší
Protože tohle je defacto obchvat Miličína, i když pravda trochu větší
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak problém té I/18 je, že končí v poli místo, aby vedla až na D1 nebo ještě lépe do Čáslavy na I/17. Historicky tady někde prý silnice první třídy vedla, ale kudy přesně nevím.
Re: D3 ve Středočeském kraji
V územní plánu Olbramovic, kam území spadá, je zakreslen koridor zhruba v těchto místech
https://mapy.cz/s/gedetomuta
Takže v části Veselka je počítáno s průtahem, Křešice jsou obchváceny naopak dost daleko od obce. Dělka obchvatu cca 2,2 km, takže nic dramatického.
Jinak souhlas, že s napojením na D1 by to mělo ještě větší smysl. Někde kolem Vlašimi
https://mapy.cz/s/gedetomuta
Takže v části Veselka je počítáno s průtahem, Křešice jsou obchváceny naopak dost daleko od obce. Dělka obchvatu cca 2,2 km, takže nic dramatického.
Jinak souhlas, že s napojením na D1 by to mělo ještě větší smysl. Někde kolem Vlašimi
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jižněji. V dobách dřívějších vedla I/18 od západu na východ prakticky přes celou ČSSR. Od roku 1998 byla v v převážné části změněna na II/150.milanek píše: Historicky tady někde prý silnice první třídy vedla, ale kudy přesně nevím.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Význam I/18 je zde a bude především v napojení Sedlčan a Votic na D3. Nyní samozřejmě Sedlčan na I/3. Jsou to prostě spíše regionální potřeby. Takové potřeby ve většině republiky plní a mají plnit silnice druhé třídy. První třída je pro spojení větších měst a pro dálkovou dopravu. 18 nemá napojení ani na D5 ani na D1 (zatím) takže to za mě prostě není tah, kde by bylo potřeba něco homogenizovat nebo rozšiřovat a překládat. Ať se tam klidně postaví obchvaty, pokud je někde hodně dopravy, což tady prostě zatím není zdaleka tak hrozné.Lynx píše:Je to jediný cca 3 km dlouhý úsek na delší trase, kde je tak výrazná dopravní závada, celkově by to pomohlo tomuto tahu, kde se jinak jede poměrně pohodlně, jsou tam dlouhé rovné úseky a obchvaty po kraji obcí ještě z dob komunismu. Kromě toho by to v předstihu mohlo pomoci i D3 od jihu, jak správně poukazovalo několik diskutérů.
Podle mě je tedy právě toto na pořadu dne a bylo by vysoce racionální tento obchvat nyní realizovat. Připadá mi, že jste (Aram a kot) proti jen abyste byli proti za každou cenu. Protože realistické argumenty nemáte - viz výkřiky o druhé třídě, která to přitom není a nebude. Naopak , s D3 význam této komunikace vzroste, jako dílčího přivaděče k dálnici.
Samozřejmě vidím (nejsem slepej) že ten kousek Křešice-Veselka-I/3 je "jiný" než silnice dál na Sedlčany. Nejsem nijak proti obchvatu z principu, jak nesmyslně píšeš. Kdyby měla nastat situace, že se opravdu bude stavět úsek 0305 v předstihu a napojí se tudy na I/3, tak jsou ty obchvaty určitě na místě. Byly by na místě i tehdy, kdyby se 18 napojila na D5 a D1 a plnila by nějakou funkci vzdálenějšího okruhu Prahy. Pokud ne, tak to není na pořadu dne, aniž bych proti nim nějak byl. Určitě to není ale situace, že teď musí začít příprava a honem honem stavět.
Ty vždycky někam přijdeš, namaluješ na mapu čáru a napíšeš, že by to mělo začít v nejlepším případě zítra. Ale naprosto neřešíš fakt, že jsou v republice další desítky obcí, kde projíždí kamionů x-násobek a ty by se asi měly realizovat snad dříve. A to už vůbec nemluvím o nějakém reálném pohledu skrz financování v nějakém čase.
Edit: ppepe: přesně tak. Myslím že do druhé třídy nebyla přeřazena jen tak z dlouhé chvíle ..
Re: D3 ve Středočeském kraji
Celkem velkorysé přestavění I/18 v dřívější době mělo jedno zásadní opodstatnění - tzv. "frontová silnice". To, že se tím vyřešily různé tamější lokální závady a/nebo průjezd Sedlčany, bylo pozitivním důsledkem, ale ne příčinou.Lynx píše:Je to jediný cca 3 km dlouhý úsek na delší trase, kde je tak výrazná dopravní závada, celkově by to pomohlo tomuto tahu, kde se jinak jede poměrně pohodlně, jsou tam dlouhé rovné úseky a obchvaty po kraji obcí ještě z dob komunismu. ...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak tohle opravdu nechápu, jak může někdo napsat, protože ta MÚK je naprosto nedostačující už dnes a každou chvílí je tam nějaká nehoda. Klidně bych si tipnul, že jedno z nejnebezpečnějších míst na I/3. Vždyť tam není ani připojující pruh a to je to jediné křížení silnic I. třídy na I/3. Navíc je to celé v rovném úseku, kde se dá poprvé od D3 na Prahu trochu předjíždět a běžně tam potkávám auta co to tam ženou 130. Tahle kombinace je naprosto otřesná. Ta MÚK by se s v případě výstavby D3 jenom k I/18 musela určitě přebudovat nebo dát na I/3 od Votic stopku.Honzl píše:ta I/18 je už taky připojena na I/3 u Olbramovic (před obchvatem z jihu) docela dobrou MUK
Re: D3 ve Středočeském kraji
Saljack: Ty nehody jsou nahoře, po sjetí ze směru od Olbramovic a také, neboť tam je průsečná křižovatka na směr do Votic po staré I/3 a teké když po té stré od Votic někdo chce jet na Miličín po I/3!
Re: D3 ve Středočeském kraji
OK Jožko, napsal jsem ,,docela dobrá'' a myslel jsem to na současný stav -- kromě tedy toho, že nahoře po sjetí z I/3, či před najetím do druhého směru, je to průsečná a nebezpečná část této křižovatky se směrem po staré do a z Votic, což by se muselo zcela změnit, kdyby se I/18 měla stát přiváděčem na D3. Kromě toho je nahoře také špatně vidět na I/18, neboť je tam zatáčka. A nakonec, na I/18 nejsou pořádné připojováky... Tohle vše vím, neb tam jezdím a jen jsem se asi blbě vyjádřil. Beru to zpět a píšu: ,,jakž takž''. Stačí? Vždyť o tohle teď nejde, jde o obchvat Miličína = D3... A ještě na něco jsem zapomněl -- úsek Mezno - Voračice na plánu letáku nekončí MUK (ta je až částí dalšího úseku), ale to by se dalo přece změnit!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak jasně, že na I/18 najdete tisíc chyb. A i na té křižovatce, na které je ten základní "zázrak" to že je mimoúrovňová, což není na starších silnicích moc obvyklé. Ale jinak samozřejmě dokonalá není, je to stará křižovatka bůhví ze kdy. Existuje ale slušný základ pro případné vylepšení a povýšení té křižovatky.
A hlavně pořád platí - kdo chce hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
Já se snažím hledat způsoby, jak urychlit výstavbu D3 ve středních Čechách. Zatímco někteří naopak hledají rádoby nepřekonatelné hnidy, proč to nejde. Já jsem pro kladný přístup a ne tu negaci, která tady brzdí výstavbu drahně let.
Já si myslím, že by to šlo, jde jen o to chtít a jít za tím. Mít tah na branku. Což je to, co tady dosud chybělo. Věřím, že nové vedení ŘSD se postupně obrací k lepšímu a že se povede středočeskou D3 dostavět. Kdyby ale měli mentalitu některých zdejších diskutérů. tak to nebude nikdy .... vždycky se najde tisíc výmluv, proč to rozhodně v žádném případě nejde postavit.
A hlavně pořád platí - kdo chce hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
Já se snažím hledat způsoby, jak urychlit výstavbu D3 ve středních Čechách. Zatímco někteří naopak hledají rádoby nepřekonatelné hnidy, proč to nejde. Já jsem pro kladný přístup a ne tu negaci, která tady brzdí výstavbu drahně let.
Já si myslím, že by to šlo, jde jen o to chtít a jít za tím. Mít tah na branku. Což je to, co tady dosud chybělo. Věřím, že nové vedení ŘSD se postupně obrací k lepšímu a že se povede středočeskou D3 dostavět. Kdyby ale měli mentalitu některých zdejších diskutérů. tak to nebude nikdy .... vždycky se najde tisíc výmluv, proč to rozhodně v žádném případě nejde postavit.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Stavět D3 jen po I/18 nemá z hlediska dopravy smysl. Vždyť do napojení na I/3 by to bylo 17 km po dálnici a přes 7 km po I/18. Po I/3 je to 14 km.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Vezměte si, že jedete po dálnici (což bude většina aut) a rozhodujete se jestli sjet dolů z dálnice a vzít to přes obce, kde bude zostřený dohled PČR nad dodržování 50 km/hod a nebo pokračovat po dálnici v pohodě dál a mít pak po horší silnici poloviční trasu. Já bych asi volil zůstat na dálnici, už psychologicky by se mi nechtělo sjíždět dolů. Při rychlosti 130 km/hod těch 17 km ujedu za 8 minut. A TIR k tomu můžete přímo donutit zákazovou značkou. Takže by se zátěž alespoň trochu rozdělila.
Dále ti co jedou na Sedlčany nebo do té oblasti, tak pro ty je to dokonce výhodnější. Nebo ti co jedou dále na Příbram. Je jich sice menšina, ale úplně zanedbatelná taky ne.
Dál je to taky psychologický posun v celé dostavbě. těch 60 km najednou, to je obrovské sousto, takhle dost ubyde. Je to samozřejmě jenom nedokonalý mezistav, ale může pomoci.
Dále ti co jedou na Sedlčany nebo do té oblasti, tak pro ty je to dokonce výhodnější. Nebo ti co jedou dále na Příbram. Je jich sice menšina, ale úplně zanedbatelná taky ne.
Dál je to taky psychologický posun v celé dostavbě. těch 60 km najednou, to je obrovské sousto, takhle dost ubyde. Je to samozřejmě jenom nedokonalý mezistav, ale může pomoci.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Zajíždět si přes 40% trasy s tím, že stejně pak pojedu přes 7 km po bídný jedničce, tak na to bych se vykašlal. Peníze i čas hovoří jet po I/3:-)