D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Tom od Budějc »

A teď trochu legrace :-)

Co kdybychom tu dálnici vedli třeba... třeba... třeba tudy:
Přílohy
Capture.JPG
Capture.JPG (86.2 KiB) Zobrazeno 7270 x
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od dvs »

Stačí postavit D3 0305/I s MÚK Voračice, možná malá modernizace I/18 a modernizace té I/4 od Cukráku po Zbraslav.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honey72 »

Mělo by to stejný dopad jako někdejší požadavek ekologů nahradit trojku čtyřkou. D3 se nestaví aby spojila Prahu s Budějovicemi nebo Prahu s Rakouskem, ale aby spojila i města podél trasy. Benešov a další města potřebují také spojení. Stará trojka se tak či tak bude muset jednou rozšířit ať se D3 dostaví nebo ne.

A varianta s propojením D3+D4 by nic neřešila. D4 by se musela rozšířit na šest pruhů (vznikl by stejný peážní problém jako na D1, ke všemu mnohem delší) a Pražský okruh s něčím podobným nepočítá. Jižní část by zkolabovala. A kdo by takovou zajížďku po E55 jezdil :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Napojení D3 na D0 je potřeba samostatně, ne peáží po D1 nebo D4, protože na obou je před D0 nedostatečná kapacita a rozšíření prakticky nemožné.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Kdyby měal D3 vést ve stopě I/3, pak by bylo potřebné napojit jí na D0 nějak takto: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0dlBjI0eDR
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honey72 »

Vést D3 ve stopě silnice 3 prostě nelze z mnoha důvodů. Niveleta neodpovídá dálnici, kompletně by se to tam muselo rozbombardovat a postavit celé s hlubokými zářezy a vysokými mosty znovu. Dále by musela být vybudována nová doprovodná silnice, není kudy. Ani není kam dát křižovatky. Je tu všude hustá zástavba, přímo u silnice stojí desítky domů, to všechno by se muselo zbourat. Na D1 se to napojit nemůže, pokud jí nechceme rozšířit o další pruhy, a ani není kde, takže by D3 pokračovala dál někam do Říčan.

Silnici rozšířit lze, dálnici místo ní vést nikoli.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Tom od Budějc »

Tomu říkám super brainstorming :-) A hned má člověk trochu víc přehled :-)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od dvs »

Honey72 píše:Pražský okruh s něčím podobným nepočítá. Jižní část by zkolabovala.
Jarda Š. píše:Napojení D3 na D0 je potřeba samostatně
Ono to s tím napojením D3 na D0 moc slavné není, protože D3 nemá žádné pořádné pokračování směrem do města.
Vestecká spojka v nedohlednu a navíc se stejně připravuje jako 1+1 se SSZ. Když se někdo bude chtít dostat na MO tak část z nich skončí na MÚK Zbraslav.
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Max »

Na druhou stranu ten, kdo chce na MO z tohoto směru, skončí na MÚK Zbraslav už dnes (pokud nechce na Vídeňskou nebo Kunratickou spojku). Chybějící Vestecká spojka (nebo nějaké jiné řešení) bude po dostavbě D3 problém, ale ne markantně větší, než dnes.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

dvs: Že chybí přímé napojení do centra není ten největší problém, jde hlavně o to, že už při sčítání v r. 2016 byla na D1 (od Brna) před MÚK s D0 naměřena intenzita přes 90 tis. vozidel denně, tedy zcela vyčerpaná kapacita.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honey72 »

Tak ona ta D3, stejně jako ostatní dálnice mají sloužit hlavně tranzitu. Tedy vést dopravu okolo měst včetně Prahy. Napojení si už musí řešit Praha sama, pokud chce nějak smysluplně či nesmyslně tahat auta dál do centra anebo to naopak úplně blokovat jako u dvou MÚK na jihu. D11 také nepokračuje dál, komplikuje to dopravu, ale dá se s tím žít :-) Dnes už každý nepotřebuje přímo do centra. Spousta firem a obchodů raději sídlí na okrajích, právě kvůli lepší obslužnosti.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Max »

MÚK D0xD11 nejvíc trpí malou kapacitou odpojení/připojení (i když to dvoupruhový připojení směr Štěrboholy pomohlo). Nemyslim si, že tam bude problém, až bude 510 přemalovaná na 3+3 (navíc v místě té MÚK se to změní na 2+2+2+2) a bude stát 511.

To stejné bych viděl pro budoucí D0xD3, pokud budou všechny připojení a odpojení dvoupruhový (a 512 se rozšíří na 3+3, což se v místech mostů a ekoduktů bez odstavnýho pruhu vleze), tak bude kapacitně vyhovovat celkem bez problému. Popravdě ani protáhnout alespoň v jednom směru třetí pruh na 513 od ústní tunelu k téhle MÚK by nebyl problém (možná až na ty 3 ekodukty na 513).

Ale jinak jo, bohužel vím o místní byrokracii (pro srovnání zkapacitnit Štěrboholskou od konce MO k PPO je stavebně i finančně ještě mnohem víc easy).
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Mike »

když vidím tu mapku, tak to bych poslal D3 od sjezdu z D1 Vlašim-Kácov
a prohnal to mezi Vlašimí a Benešovem do Votic
by se vyřešilo napojení obou, resp. 3 měst
:-)

a k tomu odpočívka Blaník

páč kam teče beton, tam tečou prachy
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Tom od Budějc »

Mike píše:když vidím tu mapku, tak to bych poslal D3 od sjezdu z D1 Vlašim-Kácov
a prohnal to mezi Vlašimí a Benešovem do Votic
by se vyřešilo napojení obou, resp. 3 měst
:-)

a k tomu odpočívka Blaník

páč kam teče beton, tam tečou prachy

To vůbec nezní špatně. A takový krásný moderní tunel skrz Blaník, to by byla bomba. Třeba by se konečně probrali ti rytíři za tam chrní :-) :-) :-)
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jozka »

Ja bych je nebudil. Jen opatrne prenesl do docasneho uloziste a jejich jeskyni vyuzil jako tunel.
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od JAnD »

jozka píše:Ja bych je nebudil. Jen opatrne prenesl do docasneho uloziste a jejich jeskyni vyuzil jako tunel.
Dočasné úložiště by byl problém, jen nevím zda kvůli nimbystům nebo yimbistům. :-D
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Mike »

výměna mečů ;) 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
KIV
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2012 23:35:51
Bydliště: České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od KIV »

https://www.ceskenoviny.cz/pr/zpravy/sp ... nu/1670693

Ano, je na začátku decentně uvedeno že jde o "komerční prezentaci" a na konci je, stejně decentně, uvedeno že jde o "reklamní sdělení". Ale ČTK se tváří jako nezávislý zdroj informací (a nebavme se tu o tom, co že to je ta deklarovaná "veřejnoprávnost") a takto ji bere i mnoho prosťáčků. Když si přečtou tento blábol.... :zvraci: Ach jo.
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Tom od Budějc »

Začínám se pomalu smiřovat s faktem, že D3 do Prahy nikdy nepovede. Po trase I/3 to nejde, protože je hustě obydlena, po trase přes Posázaví to také nejde, protože je to neekologické... :-(
Jixm
Příspěvky: 271
Registrován: 19.4.2018 21:37:50

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jixm »

Buďte optimista, dálnice se jednou postaví, tak jako se postavila D8, kde bych řekl, že byl proti ní větší odpor od chronických stěžovatelů než tady u D3.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honey72 »

D1 také vede přes Posázaví .-)
Hlavně, aby to nedopadlo jako u německé A1 jihozápadně od Bonnu. Tam také stále chybí kousíček a ne a ne a ne.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od ku8a »

Středočeský kraj finišuje s přípravou staveb nezbytných pro dokončení dálnice D3. Její dostavbu chce maximálně urychlit

https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/ ... _count%3D1
D3 nad zlato
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mbmat »

Citace z výše uvedeného:
U přípravy stavby Vestecká spojka II. etapa a MÚK D1 – Exit 4 byly dokončeny technické studie zohledňující změny norem a předpisů a aktuální stav v území. Je schválena a vydána II. aktualizace zásad územního rozvoje Zastupitelstvem Středočeského kraje. Probíhá projektová příprava ve stupni Dokumentace k územnímu rozhodnutí. Realizace akce bude zahájena nejdříve po dokončení stavby dálnice D0, 511 D1 – Běchovice a po převedení příslušné části dálnice D1 do vlastnictví magistrátu hl. m. Prahy. (Hodnota akce činí 1,8 miliardy korun.)

Na to přišel Stč. kraj kde, že se po dokončení 511 převede D1 do vlastnictví MHMP?
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Sauce »

Třeba chtějí udělat něco podobného jako na začátcích všech ostatních radiálních dálnic, km0 na SOKP.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Honey72 »

Už to tu někde v nějakém vlákně zaznělo, že D1 se stane jen SMV od okruhu až do Prahy. Podle mě nesmysl, někdo chce mít všechny dálnice zakončené na D0, tradice netradice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „D3“