D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Taky si myslím, že když je to v ÚPVÚC a u EIA bude jen třeba jen minimální příklon k východní, tak by se měla realizovat ta západní.

Jinak technická, anketka nefunguje.
R48 -> D48 se podařilo!
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dusanh »

Tak podle superstrategie bude D3 Jesenice-Mezno až 2024 :cry:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

To mi přijde jako reálný termín. ;) Vždyť jen jak dlouho se táhne současná příprava, problematika schválování ÚP VÚC Pražského regionu a ÚP VÚC Benešovsko, jak se táhne EIA. Se získáním územních rozhodnutí a stavebních povolení to nebude o nic lepší.

Docela mě překvapilo množství tunelů, kterých jsem si letmo všimnul, podrobně jsem to ještě nezkoumal....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od martini »

Je tam těch tunelů ve všech variantách jak nasr...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
vils
Příspěvky: 43
Registrován: 10.6.2010 9:37:31

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vils »

Existují pro obě varianty nějaké srovnatelné odhady nákladů?
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jannnn »

Ty tunely mě taky dostávají, tady jsem to vypsal z té EIA, beru pouze stabilizovanou variantu:

1. úsek (cca 9km)
Z1: 1300(H) + 350(R,H) + 220(R,H) = 1870m, 3ks
Z2: 1600(H) + 1650(R,H) = 3250m, 2ks

2. úsek (cca 10km)
Z1: 100(H) + 250(R,H) + 400(R,H) + 300(R,H) + 100(H) + 400(R,H) = 1550m, 6ks
Z2: 100(H) + 1200(R,H) + 800(R,H) + 150(H) = 2250m, 4ks
Z3: 100(H) + 1200(R,H) + 200(R,H) + 150(H) = 1650m, 4ks (jako změna Z2)

3. úsek (cca 8,5km)
Z2: 750(R,H) = 750m, 1ks

Zdůvodnění potřeby tunelu se téměř neliší, a je to:
náhrada hlubokého zářezu, převedení polní cesty, ochrana lesa, ochrana chat před hlukem, migrační koridor
*R=ražený, H=hloubený
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od martini »

Tak ono je tam napsaný, že v prvním úseku (tj. jsem to pochopil až za Sázavu?) to může být Z1, dále pak Z2, především z důvodů vedení kolem Týnce.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin Vedral »

V Čerčanech se rozpoutala diskuse o dálnici D3. Ať vede Posázavím, říkají místní

Ve středních Čechách se znovu probírá trasa plánované dálnice D3. Obyvatelé Čerčan na Benešovsku se totiž bojí, že se jim po jejím postavení zhorší podmínky k životu. Chtějí aby dálnice vedla Posázavím. Petici se svými požadavky poslali dokonce na ministerstvo životního prostředí.

Pokračování na idnes: http://praha.idnes.cz/v-cercanech-se-ro ... zpravy_meb

Tak a to, co tu mnozí říkali, je tady. Nepřekvapivě se ozvali odpůrci Promiky... A přesně takhle by to dopadlo u (super)severní varianty 518-519 - vlastně nechápu, proč se někdo pořádně neozval i tam... Ale to je tady off-topic, jen mi to nějak automaticky naskočilo ta analogie...
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Web »

Nadpis je hezkej "Ať vede Posázavím" :-D Každopádně jsem rád, že se konečně někdo probudil. Pro mě Promika především neumí řešit D1 u Prahy a celkově pomoci dopravě směr Jílové, kam stejně jednou čtyřproud bude muset.

No a proč se neozývají lidi u SS? To je velmi jednoduché - nikdo pořádně neví kudy ta SS má vést, tudíž každý doufá, že povede kolem souseda :-) a on sám dostane dálnici za bukem bez negativ.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ano, dálnici chceme, ale jen ať nevede kolem nás, byť na ní byli jakékoliv prvky pro ochranu živ.prostředí. :) :roll: :kladivo: Tohle budeme slyšet čím dál, tím častěji.
Docela mě fascinuje, že vůbec mohla D47 projít přes Hladké Životice.
No co, stejně nejsou na D3 peníze a PPP je v pdachu, takže času na demokratickou diskuzi bude dost.
R48 -> D48 se podařilo!
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

d3 musi byt ve verzi stabilizovana aby rozumne dopravne obslouzila jih prahy resp stredoceskeho kraje. je tam spousta objektu, co resi zivotni prostredi a za 30 let budou auta stejne na elektriku, takze zatez minimalni. to ti chatari v tech prisernejch boudach z lepenky, s parabolama satelitu a kadibudkama vsude kolem nadelaji vetsi ekologickou zatez.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

Pindy :lol: pár kadibudek v údolí u řeky nemůže nikdy ovlivnit víc než pár metrů čtverečních v okolí řeky, zatimco ten "zlatej řez" ovlivní desítky až stovky čtverečních kilometrů dosud minimálně urbanizovaný krajiny. Fakt souměřitelný srovnání od někoho, kdo tam v životě nebyl ani ve vrtulníku, natož pěšky 8-)
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dusanh »

jonáš píše:Pindy :lol: pár kadibudek v údolí u řeky nemůže nikdy ovlivnit víc než pár metrů čtverečních v okolí řeky, zatimco ten "zlatej řez" ovlivní desítky až stovky čtverečních kilometrů dosud minimálně urbanizovaný krajiny. Fakt souměřitelný srovnání od někoho, kdo tam v životě nebyl ani ve vrtulníku, natož pěšky 8-)
Jonáši, normálně s váma celkem souhlasím. Ale jako obyvatel Mirošovic se musím ozvat. Kdysi jsem východní variantě taky fandil. Jenomže dneska provoz vzrostl do takové míry, že prostě podle mě nelze nacpat na D1 všechnu tuhle dopravu. Už dneska od nás do Prahy třípruh kolikrát nestačí.
Bohužel v ČR prakticky nelze nikde postavit ani metr jakékoli stavby, aniž by to na nikoho a nic nemělo vliv. Jsme hustě osídlená země a nic s tím nenaděláme. Pokud už máme napáchat škody na ŽP a lidech, tak to udělejmě tak, aby aspoň ta doprava z toho měla nejlepší efekt... Protože beze škod to neuděláme nikdy.

Co mi přijde jako nedotažené, je používání snížené rychlosti, aspoň v nočních hodinách. Protože mám D1 130m od baráku, tak si myslím, že k tomu můžu dodat mnoho zkušeností.
1) největší hluk nedělá dálnice v místě, kde mi je nejblíž (a je tam PHS), ale na mostě přes Mnichovku, tj. cca 1100m vzdušnou čarou
2) pokud je nějaké (stavební, údržbové) omezení rychlosti, tak dálnici prakticky NENÍ SLYŠET. Stačí, když jedou všichni 100, nebavím se ani o 80, natož 50km/h - nejsme Kačerov 8-)

Z toho vyplývá - pokud by se podařilo na takto exponovaných místech prosadit snížení rychlosti, tak dálnici výrazně ztišíme, aniž by bylo nutno aplikovat brutální protihluková opatření. To by mohl být i recept, jak dálnici trochu více "zlidštit". Samozřejmě se bavíme o aplikaci tohoto opatření na několika málo místech, nikoli plošně. Pokud možno v rámci nějakého zkušebního provozu, kde by se ukázalo, kde by toto opatření mělo význam.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

Dusanh: nepsal jsem tentokrát ani o trasování, ale o tom přístupu "už tam jsou kadibudky, tak dálnice nemůže uškodit". Respektive o tom, že do srovnání tras je třeba zahrnout i hodnoty mimoekonomický, dokonce i mimo vliv na přímý okolní lidský osídlení. Boj mezi větrnými mlýny 8-)

No a jak sám píšete, největší hluk nedělá dálnice v místě, kde mi je nejblíž (a je tam PHS), ale na mostě přes Mnichovku, tj. cca 1100m vzdušnou čarou čili pod tim mostem to bude kadibudkářům jedno, zato na Medníku a Panský skále to nikdo nepřehlídne a nepřeslechne ani ve tři ráno. PHS jsou právě na ochranu lokální, šíření do volný krajiny a zejména "nahoru na kopec" naopak zdůrazňujou (cca 80% funkce je odraz zvuku, nikoli útlum). V klidný krajině neni problém slyšet dálnici třeba na 6-8 km jako rušivej element, a nevidět ji tam může jen slepej. Holt se budem jezdit rekreovat o pár tisíc km dál, ať roste cestovní ruch :lol:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin z Ostravy »

To s těmi mosty je fakt, já most, respektive přejíždění jeho dilatací, v Rychalticích na R48 taky slyším a to jsem od něj víc jak 2km vzdálen a ještě za terénním zvlněním, a to se tam teď jezdí max 60km/h.
R48 -> D48 se podařilo!
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

jonasi, posazavi znam, chodim se tam projit a projet na kole. byl jsem tam pred asi 3mi tydny. bohuzel doba je takova, ze motorova pila stoji i pod 2tis kc a tak se celym udolim v podstate nonstop nese hluk motorove pily, na jare to bude jeste krovinorez a pak v lete sekacky a na podzim zase pily. na vsech prijezdovych cestach a cestickach potkate co 5min auto. cely to udoli je zniceny chatarskym morem. pro me osobne je to hrozny pomnik socialistickeho zpusobu zivota (ale to je ot).

mchm. urcite si kazdy z vas vsimnul, ze srnky nemaji problem bastit travu i 100m od dalnice. to same dravci. myslim si, ze ty zvirata berou hluk dalnice jako treba hluk tekouci reky- jako kulisu. pokud autem zastavim, abych si zvire prohledl dalekohledem, vzdycky znejisti a zdrhne - asi jako kdyby v divokem hlubokem lese najednou prestala tect divoka reka a bylo hrobove ticho. podstatne tedy je, zveri umoznit migrovat. myslim, ze otazka hluku je spis neprijemna lidem (kupodivu tem s tema motorovejma pilama). no a exhalace vyresi elektromobily.

takze ano, nepreslapujme na miste dalsich 20 let, postavme d3 ve stabilizovane. pouzijme hodne zelenych mostu (ale tech za 25mil ne za 500mil), pouzijme tiche asfalty a phs u obytnych zon a pouzijme dobre mostni zavery.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

Ve Hvězdonicích to bylo to samé, samá chatka a samý chatař. Odhadem jich tam šlo dolů asi 10, tedy ty co přímo zavazeli dálnici.
Viz fotka z jara 1969, autor ŘD Praha
Přílohy
kz_III_773.jpg
kz_III_773.jpg (314.39 KiB) Zobrazeno 13649 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

jonáš píše:Dusanh: nepsal jsem tentokrát ani o trasování, ale o tom přístupu "už tam jsou kadibudky, tak dálnice nemůže uškodit". Respektive o tom, že do srovnání tras je třeba zahrnout i hodnoty mimoekonomický, dokonce i mimo vliv na přímý okolní lidský osídlení. Boj mezi větrnými mlýny 8-)
Souhlas. Taky si nemyslím, že občasný hukot cirkulárky nebo motorové pily je totéž jako permanentní hukot dálnice. Kromě toho, není to jen o hluku. Dálnice je bariéra.
jonáš píše:No a jak sám píšete, největší hluk nedělá dálnice v místě, kde mi je nejblíž (a je tam PHS), ale na mostě přes Mnichovku, tj. cca 1100m vzdušnou čarou čili pod tim mostem to bude kadibudkářům jedno, zato na Medníku a Panský skále to nikdo nepřehlídne a nepřeslechne ani ve tři ráno. PHS jsou právě na ochranu lokální, šíření do volný krajiny a zejména "nahoru na kopec" naopak zdůrazňujou (cca 80% funkce je odraz zvuku, nikoli útlum). V klidný krajině neni problém slyšet dálnici třeba na 6-8 km jako rušivej element, a nevidět ji tam může jen slepej. Holt se budem jezdit rekreovat o pár tisíc km dál, ať roste cestovní ruch :lol:
Jen upřesním, že těm "kadibudkářům" pod mostem ta dálnice asi taky nebude úplně lhostejná. Hluk je sice moc rušit nebude, ale zásah do krajiny je to velký. Nevím jak to mají ostatní, ale já mám při pobytu pod nějákou monstroznější konstrukcí typu velkého dálničního mostu dost nepříjemné pocity. Nechtěl bych se na takovém místě rekreovat.


Celkově bych řekl, že je z hlediska míry narušení krajiny lepší varianta Promika než varianta stabilizovaná. Stejně tak je lepší i z hlediska napojení sídel po trase. Žádná čtyřproudovka do Jílového opravdu není potřeba, což už tady taky zaznělo. Nevýhodou je krkolomé napojení na R1 a křížení s D1, ale to podle mě nepřeváží ty výše uvedené výhody . A tak "stabilizátorům" zůstává v podstatě jediný argument a to sice, že je stabilizovaná varianta lépe připravená. Je to podobný systém jako u D8 přes České středohoří nebo u R1 (518, 519). ŘSD si více méně bez diskuze vybere nějákou variantu (většinou neomylně jednu z těch horších a nešetrných k ŽP) a tu protlačuje silou a celý proces díky tomu trvá násobně déle než je nutné. Jediný argument pak je, že ostatní varianty by déle trvaly a proto se jim zuby nehty brání a setrvává u té "své" varianty za každou cenu. Tenhle způsob "plánování" a realizace dálnic mi připadá být poněkud nešťastným .......
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Z dopravného hlediska je stabilizovaná varianta jeednoznačně lepší. Výcchodní (nová Promika) by sice byla trochu lepší pro tranzit po E55, ten ovšem tvoří méně než třetinu nákladní a pětinu osobní dopravy. Většina aut jede do Prahy, takže by před Prahou D1 zkolabovala, kdyby nebyla rozšířena o dalšé pruh v každém směru, což by ovšem byl velký problém.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Ten čtyřpruh do Jílového by se časem také musel postavit, stejně tak i nový most přes Sázavu (akorát, že ten by pak mohl být jen dvoupruhový).
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Navíc, pokud nedojde ke snížení limitů hluku a budou zachovány součesné, tak kvůli protihlukovým opatřením by byla Nová Promika podstatně dražší než Stabilizovaná.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Jarda Š. píše:Navíc, pokud nedojde ke snížení limitů hluku a budou zachovány současné, tak kvůli protihlukovým opatřením by byla Nová Promika podstatně dražší než Stabilizovaná.
To jsou ty PHS tak drahé? Je na to nějaký zprůměrovaný ceník, aby se to jednoduše připočítalo k ceně podle ofic. normativů? Díky.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Juno píše:
Jarda Š. píše:Navíc, pokud nedojde ke snížení limitů hluku a budou zachovány současné, tak kvůli protihlukovým opatřením by byla Nová Promika podstatně dražší než Stabilizovaná.
To jsou ty PHS tak drahé? Je na to nějaký zprůměrovaný ceník, aby se to jednoduše připočítalo k ceně podle ofic. normativů? Díky.
Ono nejde jen o PHS, jsou tam místa, kde by dostatečně nepomohly a dálnice by se musela úplně zakrýt.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

Juno píše:To jsou ty PHS tak drahé? Je na to nějaký zprůměrovaný ceník, aby se to jednoduše připočítalo k ceně podle ofic. normativů? Díky.
Hlavně přes ně není vidět na okolní krajinu, připadám si jak v betonovém korytu
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Bobek »

Pane doktore, vy jste se zase kochal! :mrgreen:
Království a půl princezny za 511.
Odpovědět

Zpět na „D3“