D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lynx »

S tím já taky nepolemizuji, i když je to taky diskutabilní. Je ovšem pravda, že živočichům a rostlinám neublíží vysoký most skoro niják, že je to nepříjemnost hlavně pro lidi. Reagoval jsem, na to přirovnání Posázaví k totálně zdevastované krajině.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jeni013 »

Ty letáky přímo srší optimismem. Rád si v roce 2028 připomenu tento svůj příspěvek, poté co se projedu po nové D3. Rozestavět 60km D27,5 za bratru 60mld a dodělat to za 4 roky, to bude stavba století a znamení, že české stavebnictví je opět na světové úrovni.
Co se legislativy týče, máme 11 let na to, aby MPR v tunelech stoupla alespoň na 100km/h, páč tady bude 7km tunelů a jezdit brzda plyn 80/130 bude docela opruz.
Majkl
Příspěvky: 221
Registrován: 21.4.2009 12:14:29

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Majkl »

Tak D11 se taky stavěla najednou od Poděbrad až téměř po HK, tedy nějakých 45 km. Možná, že v méně náročném terénu ale pořád celkem dost km najednou ve výstavbě.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Sosa »

Postavit to bude ten nejmenší problém. Povolit a zafinancovat najednou, to je oč tu běží.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jeni013 »

Sosa píše:Postavit to bude ten nejmenší problém. Povolit a zafinancovat najednou, to je oč tu běží.
Vystihl jste mnou zamýšlenou pointu.
Greyfin
Příspěvky: 160
Registrován: 3.5.2009 15:50:49

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Greyfin »

Z dnešního Práva:
Po dálnici D 3 se řidiči svezou nejdřív za deset let.
Kdo by se těšil, že se brzy pohodlně a bez kolon sveze z Prahy kolem Benešova a Tábora na České Budějovice po dálnici, musí být zklamán. Dálnice D 3 se začne stavět nejdřív v roce 2026 a výstavba má trvat do roku 2030.
Termíny oznámila středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) po setkání se zástupci obcí na plánované trase a zástupci ministerstva dopravy. Ve středních Čechách chybí postavit téměř šedesátikilometrový úsek, z toho by mělo být skoro sedm kilometrů v sedmi tunelech. Náklady se odhadují na 38 miliard bez DPH. Než stát postaví celý úsek dálnice, chce kraj připravit všechny propojky a navazující silnice. „Chceme, aby všechny přivaděče a související stavby byly hotové, než bude dokončena samotná dálnice, aby ji bylo možné po dokončení využívat co nejrychleji,“ řekla hejtmanka.
Středočeský kraj bude podle radního pro dopravu Františka Petrtýla (ANO) zajišťovat například související obchvaty obcí Jesenice, Jílové, Mariánovice či Vesteckou spojku. Na Ředitelství silnic a dálnic budou obchvaty Olbramovic, Křešic, křižovatky u Benešova a Červených Vršků a další stavby navazující na dálnici. Trasa D 3 už byla posvěcena vládou. Stále ale existuje odpor proti ní. Spolku Alternativa středočeské D 3 se trasa nelíbí a upozorňuje na další souvislosti. Podle Ondřeje Paška z Alternativy mají na stavbě dálnice zájem různé skupiny lobbistů a spekulantů. To vedení kraje odmítá.
„Tato iniciativa poškozuje všechno, co směřuje k výstavbě dálnice, a snaží se všechno vrátit na začátek. S tím nesouhlasíme,“ odmítla spekulace Jermanová.
„Chápu obavy obcí, kde povede dálnice v blízkosti, ale pro kraj je to velmi důležitá komunikace,“ uvedla Jermanová. Podle ní je nepřijatelná varianta, aby se jen rozšířila stávají silnice I/3. Ta má podle ní jen lokální charakter, zatímco dálnice je součástí evropské sítě.
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od ku8a »

D3 nad zlato
Medvěd
Příspěvky: 63
Registrován: 14.3.2009 17:39:45

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Medvěd »

Zhruba 1,8 miliardy přitom má připadnout na výstavbu takzvané Vestecké spojky a necelá miliarda na vybudování mimoúrovňového křížení s dálnicí D1. Vyplývá to z materiálu ministerstva dopravy.

Vestecká spojka a mimoúrovňové křížení s dálnicí D1 ?

Zbylé dvě stavby chápu (obchvat Jesenice a severní obchvat Jílového), ale Vestecká spojka snad stojí a D3 se s D1 nekříží a křížit nebude !?
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od ku8a »

V tuto chvíli se plánuje propojení Vestecké spojky na 4. km D1.

Všechny tyto stavby +D0 511 si vyžádali středočeští starostové, protože bez nich nechtějí nic stavit. Myslím, že ještě chybí ještě jihozápadní obchvat Jílového.
D3 nad zlato
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

Medvěd píše: Zbylé dvě stavby chápu (obchvat Jesenice a severní obchvat Jílového), ale Vestecká spojka snad stojí a D3 se s D1 nekříží a křížit nebude !?
Vestecká spojka se ještě nekopla. A nevim jak byste ji chtěl napojit do pravýho pruhu D1 směrem ku Praze bez křížení?
Medvěd
Příspěvky: 63
Registrován: 14.3.2009 17:39:45

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Medvěd »

Tak se přeci jen bude stavět propojení s D1. Já žiju v domnění že proti tomuto propojení je odpor z různých stran. V tom případě se tedy dále jedná o napojení Prodloužené Vestecké spojky (z níž část mezi Do a ulicí Vídeňská již stojí) na D1 a ne o přímé napojeni D3 na D1.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lynx »

Je proti tomu tuhý odpor, takže se asi jen tak stavět nezačne, pokud vůbec někdy.
Medvěd
Příspěvky: 63
Registrován: 14.3.2009 17:39:45

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Medvěd »

V Benešovských Radničních novinách to pí. Hejtmanka bere jako hotovou věc. Tam je tedy napsáno II. etapa Vestecké spojky.
chemer
Příspěvky: 275
Registrován: 19.9.2011 10:45:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od chemer »

vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vodouch2000 »

Díky za odkaz. Vizualizace roku :-) Pro mě je zásadní informace ta, že se plánuje souvislá stavba, resp. zprovoznění všech úseků najednou (logicky to ani salámově zprovozňovat nejde, ale nějak jsem tomu doteď nevěnoval větší pozornost). Délka stavby 5 let je s přihlédnutím na náročné stavby (tunely, mosty...) asi taky odpovídající. Teď už jen dotáhnout do konce složitou přípravu, doufám, že se konečně dočkáme v následující dekádě nějaké akce.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jeni013 »

Jsou tam vyloženě nádherné záběry na most Sázava, který velice důstojně nahradí most Žďákovský na pozici nejvyššího mostu ČR. Esteticky mi tam vadí jen ta lávka, ale chápu, že je nutná.
mishak
Příspěvky: 137
Registrován: 15.2.2016 19:55:22
Bydliště: České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mishak »

No krásná pohádka na dobrou noc. :D
kot
Příspěvky: 10364
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kot »

Je šance že se to opravdu začne do 10 let stavět ?
neo
Příspěvky: 15
Registrován: 15.3.2009 23:53:07

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od neo »

Most přes Sázavu vypadá krásně, až na ty portály pro dopravní značení, ty tak nějak dojem kazí. Opravdu musí být zrovna tam nebo je to jen fantazie toho, kdo dělal vizualizaci? Z mostu těžko někam odbočíte a tak tam snad dálkové návěstí být nemusí...

Ohledně postupné výstavby a zprovozňování - brání něco tomu stavět od Prahy a postupně zprovozňovat? Každý úsek končí nějakou MÚK, takže by to nekončilo v polích a stáhlo by to dopravu z okolí. Nebo by to vygenerovalo moc velkou dopravu z I/3 na přivaděče, což by nikdo nepovolil?
chemer
Příspěvky: 275
Registrován: 19.9.2011 10:45:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od chemer »

Mě se moc nelíbí, jak se ta středočeská část "kroutí", ale samozřejmě chápu, že udělat to rovně prostě nejde. :-)
matyyy
Příspěvky: 64
Registrován: 22.1.2014 17:41:53

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od matyyy »

neo píše: Ohledně postupné výstavby a zprovozňování - brání něco tomu stavět od Prahy a postupně zprovozňovat? Každý úsek končí nějakou MÚK, takže by to nekončilo v polích a stáhlo by to dopravu z okolí. Nebo by to vygenerovalo moc velkou dopravu z I/3 na přivaděče, což by nikdo nepovolil?
Ono by nemuselo být špatné postavit i 2 úseky od Mezna k Václavicím a Václavickou spojku(bez 2 kruháčů, ty tam fakt nechápu)
ku8a
Příspěvky: 316
Registrován: 7.10.2016 22:29:38

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od ku8a »

Kolik těchto vizualizací ještě vznikne než se konečně začne stavět
D3 nad zlato
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Atos »

Modely mostů jsou pěkné, ale nejvíce oceňuji obrovskou snahu začlenit dálnici do krajiny. Už samo vedení trasy minimalizuje styk se stávající výstavbou a protihluková opatření, bych řekl, nemají u nás obdoby (snad jen ještě na D0 511). V boji s hlukem se mi líbí využití reliéfu členité krajiny při trasování a plynulé návaznosti na valy osázené bohatou zelení. Vtipné jsou i přeložky místních komunikací vedené na protihlukových valech.
Nechápu, čím ještě může někdo proti této trase protestovat. Hezká práce na vizualizaci a snad to pomůže i k rychlejšímu postupu.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od JirkaS »

neo píše:Ohledně postupné výstavby a zprovozňování - brání něco tomu stavět od Prahy a postupně zprovozňovat? Každý úsek končí nějakou MÚK, takže by to nekončilo v polích a stáhlo by to dopravu z okolí.
Taky si myslím, že by to hodně pomohlo místní dopravě, která se dnes vleče po úzkých dvojkách a trojkách. Naopak pochybuju, že by to nedostavěné bylo moc používané pro spojení s I/3, kde není problém pokračovat na D1.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Kuba »

JirkaS píše:
neo píše:Ohledně postupné výstavby a zprovozňování - brání něco tomu stavět od Prahy a postupně zprovozňovat? Každý úsek končí nějakou MÚK, takže by to nekončilo v polích a stáhlo by to dopravu z okolí.
Taky si myslím, že by to hodně pomohlo místní dopravě, která se dnes vleče po úzkých dvojkách a trojkách. Naopak pochybuju, že by to nedostavěné bylo moc používané pro spojení s I/3, kde není problém pokračovat na D1.
Nelze - podmínkou v EIA je zprovoznění 01-05 jako celku, řešilo se pár měsíců zpátky. Požadavek obce Václavice. Naopak byly v DÚR zrušeny některé MÚK, které byly původně v EIA (např. MÚK Maršovice jih), zřejmě aby auta nezatěžovala okolní silnice III. třídy.

Očekávám v roce 2032 diskuzi typu: Dálnice Praha - Mezno je celá hotova, pouze chybí most přes potok Mastník kvůli soudnímu sporu u Evropského soudního dvora a Evropské ministerstvo výstavby rozhodlo, že ani část dálnice nelze zprovoznit ani ve zkušebním režimu...
Odpovědět

Zpět na „D3“