D3 ve Středočeském kraji
Re: D3 ve Středočeském kraji
Malinko odbocim, ale mohl by mi nekdo vysvetlit, proc se uvadi cena BEZ DPH? Ze to bude stat 38mld. BEZ dph? To si jako RSD, stát to DPH nárokuje? Asi tezko, ne?
Re: D3 ve Středočeském kraji
je to poměrně logické
dph je v tomto případě jen položka v rozpočtu
přiteče - odteče
jinak nevím jak je to s řsd, ale vetšina stavebních zakázek běží v režimu "přenesená" čili se tam dph fyzicky neobjeví - jen účetně
dph je v tomto případě jen položka v rozpočtu
přiteče - odteče
jinak nevím jak je to s řsd, ale vetšina stavebních zakázek běží v režimu "přenesená" čili se tam dph fyzicky neobjeví - jen účetně
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D3 ve Středočeském kraji
No RSD je platce DPH. To ze ve stavebnictvi je prenesena DPH take vim. Narok DPH na vstupu mate ale pouze za predpokladu, ze mate DPH na vystupu. RSD pak dalnici nekomu proda? ;o) Jako statu? RSD je zrizeno statem a silnice udrzuju. Asi je nikomu neprodava. Dalnicni znamky taky nejsou s DPH. Tak kde by bylo to DPH na vystupu? Pokud je prenesena a nemam narok na vstupu, tak to DPH akorat odvedu na FU misto toho abych to zaplatil dodavateli. Takze si hraju na to, ze dalnice stoji 38mld. ale ve finale to je +DPH?
Neuvadi se ta cena bez dph spise proto, aby pri zmene dph nemuseli predelavat vsechny letaky, smlouvy, .... a beztak sice RSD dph asi odvede do statni kasy, ale je to jen "nalej, vylej" z jednoho policka do druheho?
Posunu to ale jeste o kousek dal. Rada dalnic jde z dotaci z unie. Pri vsech dotacich co jsem kdy videl se vzdy musi uz v zadosti uvest, zda jsem nebo nejsem platcem dph a zda si muzu ci nemuzu narokovat. Ve verejnem sektoru jsem vzdy psal. Jsem platce DPH a nemohu si narokovat, proto po vas z unie chci cenu VCETNE DPH.
Takze u dalnice je to 38mld, ale unie dej mi 38mld + DPH?
Neuvadi se ta cena bez dph spise proto, aby pri zmene dph nemuseli predelavat vsechny letaky, smlouvy, .... a beztak sice RSD dph asi odvede do statni kasy, ale je to jen "nalej, vylej" z jednoho policka do druheho?
Posunu to ale jeste o kousek dal. Rada dalnic jde z dotaci z unie. Pri vsech dotacich co jsem kdy videl se vzdy musi uz v zadosti uvest, zda jsem nebo nejsem platcem dph a zda si muzu ci nemuzu narokovat. Ve verejnem sektoru jsem vzdy psal. Jsem platce DPH a nemohu si narokovat, proto po vas z unie chci cenu VCETNE DPH.
Takze u dalnice je to 38mld, ale unie dej mi 38mld + DPH?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Všechny smlouvy jsou bez DPH, pokud je objednatel plátcem DPH. Je to kvůli tomu, že DPH se může změnit. U ŘSD je DPH asi jedno, neboť to vše platí stát a tak z jedné kapsy jak vydáno, tak do něj dáno. V rámci rozpočtu budou stavby asi účtovány bez DPH, ale to jistě nevím.
Re: D3 ve Středočeském kraji
zajímavé
já mám u dotací naopak výhodu plátce, protože dotace se nevztahuje na DPH, čili dostanu vlastně "víc" než neplátce
ale jsme tu sakra OT
já mám u dotací naopak výhodu plátce, protože dotace se nevztahuje na DPH, čili dostanu vlastně "víc" než neplátce
ale jsme tu sakra OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D3 ve Středočeském kraji
U ŘSD je to DPH poněkud složitější. Ano, ŘSD je sice registrováno jako plátce - DIČ: CZ65993390. Nicméně jako státní příspěvková organizace rozděluje své činnosti na hlavní a ekonomickou činnost. Hlavní činností je výstavba a provozování dálnic a zde ŘSD funguje v režimu neplátce. Ekonomickou činností je pak např. pronájem odpočívek a další vedlejší činnosti, zde asi doplní někdo z přispívajících, kdo zde pracuje, ale jedná se ve finančním vyjádření o marginální věci. Režim přenesení u stavebních prací podle §92e se použije pouze v případě, že příjemce plnění v tom konkrétním případě figuruje v režimu plátce (pro účely ekonomické činnosti). Výstavba dálnic jako hlavní činnost je v režimu neplátce a stavební práce jsou ze strany dodavatelů účtovány s 21% DPH. Rozpočty tedy musí ve spolupráci s SFDI plánovat vč. DPH, přestože ceny staveb většinou uvádí bez DPH, což je trochu zavádějící. Zároveň neplatí domněnka, že stát automaticky navýší rozpočet o takto neuplatněné DPH., které se na straně dodavatelů odvádí do státního rozpočtu. Takhle to nefunguje, příjmy a výdaje státního rozpočtu jsou zcela oddělené kapitoly a ani není reálné to jakkoliv spárovat.
Re: D3 ve Středočeském kraji
TO Kuba: Dekuji za info. Je videt, ze mate o DPH nejake poneti, lec uvadite vseobecne pouzivany nesmysl, ktery v zakone nema zadnou oporu. ;o) Bohuzel ho pri zacatku platcovstvi DPH u obci, mest, ..... nesmyslne GFR vypustilo jako pokyn. Pokud je nekdo platce DPH, tak je proste platce DPH a hotovo. ;o) Kdyz se zacinali obce, mesta, ... a jine organizace slouzici verejnosti stavat platci DPH z jineho duvodu - ekonomickeho, tak jim GFR chtelo nejak pomoci a udelalo to nejhorsi co mohlo. Vydalo ten pokyn, ze staci dodavateli rict, ze ten ci onen nakup je na neekonomickou cinnosti a ze jim to maji dodate VCETNE DPH. V zakone to fakt ale nikde neni a narizeni nemuze byt nad zakon. tj. pokud to nekdo takto dela, tak porusuje zakon. Tento problem ze znasobil prave u zavedeni prenesene danove povinnosti. Pokud dodavka ma byt v prenesene danove povinnosti, tak to ma proste byt bez DPH a hotovo. Pokud si nekdo poruci fakturu s DPH (jak pisete vy), tak nema v ruce danovy doklad. ;o) Dodavatele nesmyslne odvadi dph (coz statu nevadi), RSD nesmyslne DPH plati dodavatelum.
Takze zpet k tematu. Jestli RSD si pak na prenesenou nechava vystavovat faktury s DPH, tak to fakt nebude dobre. ;o)
Zakon na tento pripad pamatuje (ne tak jak je nesmyslne napsano v pokynu GFR, ze si mate rict o doklad s DPH). Proste dostanu doklad bez DPH, uvedu ho v priznani jako prenesenou, ale v radku narok DPH ho proste neuvedu a tim DPH odvedu na FU. Hotovo. Jak jednoduche a hlavne dle zakona.
Takze zpet k tematu. Jestli RSD si pak na prenesenou nechava vystavovat faktury s DPH, tak to fakt nebude dobre. ;o)
Zakon na tento pripad pamatuje (ne tak jak je nesmyslne napsano v pokynu GFR, ze si mate rict o doklad s DPH). Proste dostanu doklad bez DPH, uvedu ho v priznani jako prenesenou, ale v radku narok DPH ho proste neuvedu a tim DPH odvedu na FU. Hotovo. Jak jednoduche a hlavne dle zakona.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Dle nových letáků byla dne 31. 10. 2018 podána žádost o vydání územního rozhodnutí
Re: D3 ve Středočeském kraji
Nechci zde rozpoutat vášnivou diskuzi, mohu se jen zeptat "pamětníků" jestli nebo jak se řešilo trasování D3 v minulosti ? Porovnávaly se např. varianty: současná vs I/3 zkapacitnění + obchvaty + múk ?
Protože já prostě nemohu skoro uvěřit, že se v ČR plánuje takováhle dálnice, kde bude cca 7 km v tunelech Líbí se mi to, ovšem když vezmu jaký rozdíl to bude oproti I/3, tak mě to přijde až nepochopitelné, že to opravdu plánují postavit. Přecejen to asi šlo vyřešit levněji a rychleji i za cenu že by se měl na D1 od Mirošovic dělat další pruh. Ale znovu opakuji, nemám nic proti současnému řešení, jen by mě zajímalo jestli současná podoba "vyhrála" nad např. zkapacitňováním I/3 nebo případně ještě jinou variantou ?
Teď OT, říkám si, že prostě D43 u Brna by šla vyřešit podobně, prostě navrhnout tunel pod Bystrcem délky cca 3-4 km tak, aby to opravdu nezasáhlo ani trochu přehradu ani obydlenou část a zbývalo by vyřešit akorát potížisty u D1. Říkal jsem si, že by to nikdo nechtěl postavit kvůli ceně, ale když vidím, co plánují tady na D3, tak proč ne ?
Protože já prostě nemohu skoro uvěřit, že se v ČR plánuje takováhle dálnice, kde bude cca 7 km v tunelech Líbí se mi to, ovšem když vezmu jaký rozdíl to bude oproti I/3, tak mě to přijde až nepochopitelné, že to opravdu plánují postavit. Přecejen to asi šlo vyřešit levněji a rychleji i za cenu že by se měl na D1 od Mirošovic dělat další pruh. Ale znovu opakuji, nemám nic proti současnému řešení, jen by mě zajímalo jestli současná podoba "vyhrála" nad např. zkapacitňováním I/3 nebo případně ještě jinou variantou ?
Teď OT, říkám si, že prostě D43 u Brna by šla vyřešit podobně, prostě navrhnout tunel pod Bystrcem délky cca 3-4 km tak, aby to opravdu nezasáhlo ani trochu přehradu ani obydlenou část a zbývalo by vyřešit akorát potížisty u D1. Říkal jsem si, že by to nikdo nechtěl postavit kvůli ceně, ale když vidím, co plánují tady na D3, tak proč ne ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 ve Středočeském kraji
Projdi si fórum k D3, napsáno toho bylo dost.
Další debata o trase opravdu není potřeba.
Další debata o trase opravdu není potřeba.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ty duvody take nechapu kdyby se to udelalo jako s R35 do Liberce uz mohla stat a na dalsich 20 let mohla byt vyreseno.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Však jsem to schválně psal, nechci začínat debatu, stačila mi odpověď - ano byla vybrána z variant - ne nebylo více variant. A ptal jsem se právě proto, že to fórum má 71 stránekMartin z Ostravy píše:Projdi si fórum k D3, napsáno toho bylo dost.
Další debata o trase opravdu není potřeba.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 ve Středočeském kraji
Vždy je více variant
Nejvíc diskutovaná byla tzv. Promika více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=68&t=179
Nejvíc diskutovaná byla tzv. Promika více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=68&t=179
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Díky moc, už budu mlčet
Re: D3 ve Středočeském kraji
Aram96: Variant bylo nespočet, vybrána byla ta nejlepší. Dopravu od jihu je nutné na Pražský silniční okruh přivést do nového napojení mimo D1, jinak to okruh ucpe. Okruh s tím počítá. To je dost důležitý argument. Zkapacitnit D1 nedává logiku a ani nejde. Zbytek viz výše.
Re: D3 ve Středočeském kraji
No, okruh počítá, pokud vím, s auty z D3, která míří do centra, to je samozřejmě argument, tahle auta se potom ale stejně připojují na D1, což by také ale nemusel být nějaký problém. Jediné, čeho se obávám, je nárůst dopravy mezi D0xD3 a D0xD1, protože když se auta mířící na Hradec/Boleslav připojují z D1, tak se napojí na 6-pruhovou 511. Kdežto od nového napojení z D3 nebude 4-pruh k D1 stačit. Řešením je buď zkapacitnit víceméně celý jižní úsek okruhu nebo postavit celý severní zbytek. Teď jde o to, jestli bude dříve D3 u D0 nebo severní část D0.Nystrom píše:Aram96: Variant bylo nespočet, vybrána byla ta nejlepší. Dopravu od jihu je nutné na Pražský silniční okruh přivést do nového napojení mimo D1, jinak to okruh ucpe. Okruh s tím počítá. To je dost důležitý argument. Zkapacitnit D1 nedává logiku a ani nejde. Zbytek viz výše.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Ještě zapomínáte na Vesteckou spojku.
O té tu máme další 9 stránkové vlákno
O té tu máme další 9 stránkové vlákno
Re: D3 ve Středočeském kraji
sakra, dvs je rychlejší:) Přesně tahle stavba se vyvstala na mysli, s tou bude ještě větší zábava než s D3. Na dokončení D3 bez návaznosti na dokončený okruh, resp. pokračování do centra se těším, to bude postáníčko….
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 ve Středočeském kraji
Byly vydané aktualizované letáky k lednu 2019. Ale je v nich něco nového? Žádost o ÚR byla podána 31.10.2018. Který úřad ji řeší a kdy se čeká vydání? Proč je v letáku k tomu datum "2020"?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Územní řízení by měl vést stavební úřad v Benešově. Vydání ÚR bych očekával nejdřív v létě (bláznivě optimistická varianta), ale spíš až na podzim 2019 (optimistická varianta), když se bude dařit průtahům, může to být i později (proto je v letáku 2020). K tomu si připočítejte odvolací řízení a máte pravomocné územní rozhodnutí cca 2021 (a to když to půjde relativně hladce, tj. někdy nic nezruší, nevrátí atd.)
Asi nemá smysl podrobně zkoumat v každou drobnou změnu letáku, naopak neškodí více se rozhlédnout po internetu a zabrousit i na druhou (temnou) stranu: http://www.alternativad3.cz/konecne-jsme-se-dockali/ nebo: http://www.mestysvrchotovyjanovice.cz/f ... 036450.pdf
Asi nemá smysl podrobně zkoumat v každou drobnou změnu letáku, naopak neškodí více se rozhlédnout po internetu a zabrousit i na druhou (temnou) stranu: http://www.alternativad3.cz/konecne-jsme-se-dockali/ nebo: http://www.mestysvrchotovyjanovice.cz/f ... 036450.pdf
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 ve Středočeském kraji
Díky, sice to jsou stránky pro zvýšení tlaku, ale díky za tip. No, ještě to bude boj.
Re: D3 ve Středočeském kraji
D3 moc nesleduju (to se bude týkat max. mých dětí), ale pokud se skutečně řeší ÚR pro celých 60 km najednou a ne salámovou metodou, tak je to výborná zpráva.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Buone Giuseppe,
jakkoliv s vámi vcelku souhlas ohledně časové osy (a taky s ohledem na stáří mých potomků)... Bohužel však nesdílím vaše nadšení stran velikosti stavby. Mě samozřejmě také těší, že v procesu je celých zhruba 60 km, ale to zároveň též úskalí. Protože potenciálních kverulantů je k délce úseku proporčně víc. Ona ta salámová metoda taky měla něco do sebe...
jakkoliv s vámi vcelku souhlas ohledně časové osy (a taky s ohledem na stáří mých potomků)... Bohužel však nesdílím vaše nadšení stran velikosti stavby. Mě samozřejmě také těší, že v procesu je celých zhruba 60 km, ale to zároveň též úskalí. Protože potenciálních kverulantů je k délce úseku proporčně víc. Ona ta salámová metoda taky měla něco do sebe...
Re: D3 ve Středočeském kraji
No dyk, moznost sestrelit celych 60km najednu jek nezaplaceni.
Re: D3 ve Středočeském kraji
D3 v km 9-14 se bude znova posuzovat v EIA.
Stručný popis
Předmětem bude zpracování dokumentace podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí v rozsahu přílohy č. 4. V dokumentaci bude vyhodnocen vliv změn záměru (tj. změn v DÚR vůči EIA) v úseku MÚK Jílové (včetně) km 9,0 až MÚK Hostěradice (včetně) km 14,0. Vyhodnocení vlivu změn záměru zahrnutých v DÚR 2016 bude provedeno vůči řešení dle EIA 2010 (tzn. nulovou variantou bude stav se záměrem dle EIA 2010).
ŘSD ČR obdrželo v rámci své žádosti o vyjádření ve smyslu §23 odst. 3 Zákona č. 100/2001 Sb. stanovisko MŽP ČR, podle kterého MŽP předběžně v km 9,0 - 14,0 vyhodnotilo, že změny provedené v záměru oproti EIA podléhají zjišťovacímu řízení a doporučilo vzhledem k charakteru změny zpracovat dokumentaci v rozsahu přílohy č. 4 zákona. Z tohoto důvodu je nutné v časovém předstihu začít dokumentaci zpracovávat a připravit se na situaci, kdy v rámci územního řízení (zahájeno podáním žádosti o územní rozhodnutí dne 31.10.2018) bude ve smyslu znění tohoto předběžného stanoviska vydáno stanovisko v rámci verifikace. Tímto postupem bude eliminována časová ztráta v harmonogramu přípravy stavby.
Stručný popis
Předmětem bude zpracování dokumentace podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí v rozsahu přílohy č. 4. V dokumentaci bude vyhodnocen vliv změn záměru (tj. změn v DÚR vůči EIA) v úseku MÚK Jílové (včetně) km 9,0 až MÚK Hostěradice (včetně) km 14,0. Vyhodnocení vlivu změn záměru zahrnutých v DÚR 2016 bude provedeno vůči řešení dle EIA 2010 (tzn. nulovou variantou bude stav se záměrem dle EIA 2010).
ŘSD ČR obdrželo v rámci své žádosti o vyjádření ve smyslu §23 odst. 3 Zákona č. 100/2001 Sb. stanovisko MŽP ČR, podle kterého MŽP předběžně v km 9,0 - 14,0 vyhodnotilo, že změny provedené v záměru oproti EIA podléhají zjišťovacímu řízení a doporučilo vzhledem k charakteru změny zpracovat dokumentaci v rozsahu přílohy č. 4 zákona. Z tohoto důvodu je nutné v časovém předstihu začít dokumentaci zpracovávat a připravit se na situaci, kdy v rámci územního řízení (zahájeno podáním žádosti o územní rozhodnutí dne 31.10.2018) bude ve smyslu znění tohoto předběžného stanoviska vydáno stanovisko v rámci verifikace. Tímto postupem bude eliminována časová ztráta v harmonogramu přípravy stavby.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)