D3 ve Středočeském kraji
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tuhle jsem si vzpomněl na jeden starší post ve vlákně Jihočeského kraje o II/105. (Ale neumím to sem dát):
Je tam starý novinový článek, že se na pomezí 2. republiky a protektorátu začala stavět tzv. Povltavská silnice, dnešní II/105 v úseku (České Budějovice)-Bavorovice-Hluboká n/V. Prvorepublikové plány byly, postavit kapacitní spojení Prahy a Českých Budějovic středem - mezi Píseckou a Táborskou silnicí. Ovšem stavělo se jen v jižních Čechách. Fakticky jen v okrese České Budějovice, resp. tehdejších okresech České Budějovice a Týn nad Vltavou. Ve vlákně "Kde to je?" je mj. stará fotka z výstavby obchvatu (dnes poloprůtahu) Hluboké nad Vltavou.
Každopádně to ale znamená, když je D3 ve středních Čechách vedena v souběhu s II/105, že má vést v koridoru oné Povltavské silnice, a že kapacitní tah je tam tedy plánován už nějakých 90 let.
Asi tolik tedy k protestům, že středočeská D3 je komunistický výmysl, že má trasování mimo historické dopravní koridory, atp.
Je tam starý novinový článek, že se na pomezí 2. republiky a protektorátu začala stavět tzv. Povltavská silnice, dnešní II/105 v úseku (České Budějovice)-Bavorovice-Hluboká n/V. Prvorepublikové plány byly, postavit kapacitní spojení Prahy a Českých Budějovic středem - mezi Píseckou a Táborskou silnicí. Ovšem stavělo se jen v jižních Čechách. Fakticky jen v okrese České Budějovice, resp. tehdejších okresech České Budějovice a Týn nad Vltavou. Ve vlákně "Kde to je?" je mj. stará fotka z výstavby obchvatu (dnes poloprůtahu) Hluboké nad Vltavou.
Každopádně to ale znamená, když je D3 ve středních Čechách vedena v souběhu s II/105, že má vést v koridoru oné Povltavské silnice, a že kapacitní tah je tam tedy plánován už nějakých 90 let.
Asi tolik tedy k protestům, že středočeská D3 je komunistický výmysl, že má trasování mimo historické dopravní koridory, atp.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: D3 ve Středočeském kraji
V pohodě tohle exstarosta Tismi. Tedy článek je jasně neobjektivní. Ale pro někoho kdo neví kde Tisem leží to může připadat jako od nějakého ekologa a ne NIMBY.
A co si jako myslí, že se dělalo když se stanovovala trasa. Ono se to nedělalo jako to chce udělat Alternativa D3, tj. nakreslit fixem v mapě čáru a je jedno kudy to povede hlavně ne u násNení tedy na čase se už konečně zamyslit nad tím, zda vedení trasy D3 ve Středočeském kraji je to správné
Re: D3 ve Středočeském kraji
Potom mi moc nedává smysl stavět ten dlouhý přivaděč k Benšovu ale ... Samozřejmě bude lepší mít obě alternativy, ale myslel jsem, že se D3 takhle klikatí právě, aby se přiblížila k Benešovu ..
Re: D3 ve Středočeském kraji
Neslo by tu EIA nejak aktualizovat, aby bylo mozne stavet od jihu k Vaclavicim? Klidne za cenu zarezu a protihlukoveho valu ve Vaclavicich? Proc je vlastne ta podminka o zprovozneni vseho naraz?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tipnul bych, že ta podmínka je kvůli tomu, že tam nejsou právě žádné přivaděče na I/3 nebo D4. Stačilo by rozšířit I/18 z Příbrami do Votic/Olbramovice a mohla by se další část postavit a tím by se vyřešil Miličín. Ale znamenalo by to, že by se musel nájezd na I/3 předělat, protože asi tady v tom místě je nejvíc nehod co vím (kvůli absenci připojovacích pruhů). Další úsek by mohl být společně jak píšeš do Václavic. Ale nikomu se do toho nechce bez toho aby to pak 30let stálo na úseku do Prahy. Narozdíl od ostatních dálnic, tady (stejně jako D0 a asi i D52) asi není problém s pěnězmi, ale aby bylo stavební povolení (resp. u ostatních dálnic netrápí doba výstavby a kouskuje se to, resp. není důvod to dostavět celé v jednom kuse).
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak petice dosáhla cca 2500 podpisů, já jsem informace o ní rozšířil mezi své známe a co vím tak cca 5 z nich ji podepsalo, tak doufám že také šíříte . Podpisy už moc rychle nepřibývají, chtělo by to ještě více zmedializovat hlavně v jihočeských a pražských denících..
Re: D3 ve Středočeském kraji
Už se to tu řešilo. Václavice "se bojí", že se to dostaví jen k nim, a dál nic... Václavická spojka totiž je (hodně nešikovně!) součástí stavby 0303. Proč vlastně? Kdyby byla součástí 0304, tak se dá postavit 0305+0304 s tím, že holt se sjede na Benešov. To by stále vycházelo výrazně rychlejší, než stávající kodrcání se.ElWapp píše:Neslo by tu EIA nejak aktualizovat, aby bylo mozne stavet od jihu k Vaclavicim? Klidne za cenu zarezu a protihlukoveho valu ve Vaclavicich? Proc je vlastne ta podminka o zprovozneni vseho naraz?
Re: D3 ve Středočeském kraji
A je to opravdu jen obava Václavic? Pokud ano, nedá se jim to "nějak" kompenzovat - ostěnovat, zakopat, zatunelovat, zatubusovat, osázet - a z jihu to tam prostě dotáhnout? Stejně tam Václavice od dálnice mít klid nebudou, tak je celkem jedno, jestli doprava pojede po dálnici nebo bude sjíždět k Benešovu - prostě tam od té chvíle už doprava navždy bude...
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak především to chtělo "racionální" rozhodnutí ohledně rozdělení staveb. Každému muselo být jasné už před 20 lety, že protlačit stavbu kolem Jílového s mostem přes Sázavu, bude větší fuška, než nějaké Voračice-Václavice. Všude se dokázalo stavět salámově, jenom tady to zrovna "nešlo".
Vůbec mi přijde, že ti, kdo rozhodují o těchto rozděleních, žijí v nějaké paralelní realitě, kde se stavby schvalují tak, jak to technokraticky vyhovuje... Tj. pěkně nejprve výpadovka z Prahy ven, a pak dostavět dál v regionech.
Spojka měla být součástí stavby 0304, a zároveň s ní se měly Václavice "zkorumpovat" novým vodovodem/kanalizací/plynovodem/ulicemi/chodníky/hřištěm/hasičárnou (dosaďte si libovolný prvek obecní vybavenosti, který vás napadne).
Vůbec mi přijde, že ti, kdo rozhodují o těchto rozděleních, žijí v nějaké paralelní realitě, kde se stavby schvalují tak, jak to technokraticky vyhovuje... Tj. pěkně nejprve výpadovka z Prahy ven, a pak dostavět dál v regionech.
Spojka měla být součástí stavby 0304, a zároveň s ní se měly Václavice "zkorumpovat" novým vodovodem/kanalizací/plynovodem/ulicemi/chodníky/hřištěm/hasičárnou (dosaďte si libovolný prvek obecní vybavenosti, který vás napadne).
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Není problém oddělit přivaděč od hlavní stavby úseku. Takových dělení na část 1, část 2, část 3 už jsme zažili dost. D11 před Hradcem by mohla vyprávět.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D3 ve Středočeském kraji
Na podpisových archách za dostavbu D3 v Posázaví je již 2691 podpisů, to již překonalo 1500 podpisů odpůrců D3
Re: D3 ve Středočeském kraji
Nejde o "oddělení stavby přivaděče z úseku", ale o jeho přiřazení k jinému úseku (tj. 0304 prodloužit až po MÚK s přivaděčem a 0303 analogicky upravit).Honey72 píše:Není problém oddělit přivaděč od hlavní stavby úseku. Takových dělení na část 1, část 2, část 3 už jsme zažili dost. D11 před Hradcem by mohla vyprávět.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: D3 ve Středočeském kraji
Prosim, vedel by nekdo jake strany v krajskych volbach podporuji dostavbu D3 ve Str.kraji v puvodni zapadni variante?
Co jsem dohledal tak ANO a ODS, u STAN jsem jednoznačné vyjadreni nenasel - nicmene STAN v Jesenici je rezolutne proti...i Jilove ale tam je nejaka mistni strana. Obecne jsou asi vic nez ostatni otevreni k znovuotevreni alternativy I/3
Diky za radu, nase hlasy dnes/zitra rozhoduji
Co jsem dohledal tak ANO a ODS, u STAN jsem jednoznačné vyjadreni nenasel - nicmene STAN v Jesenici je rezolutne proti...i Jilove ale tam je nejaka mistni strana. Obecne jsou asi vic nez ostatni otevreni k znovuotevreni alternativy I/3
Diky za radu, nase hlasy dnes/zitra rozhoduji
Re: D3 ve Středočeském kraji
Obávám se, že kromě těch stran, které by byly vyloženě proti dálnici Posázavím, je to docela jedno. Stejně to bude o tom, jestli to projde u úřadů a ŘSD to protlačí i přes odpůrce, kraje s tím už nicmoc neudělají. Samozřejmě je asi lepší volit tu stranu, která to podporuje, ale reálně s tím nemohou stejně nic udělat, jen to politicky tlačit, o což ale D3 nouzi nemá.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Další "skvělý" komentář, jak D3 nenávratně zničí Posázaví a jak by stačilo rozšířit stávající I/3.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kome ... avi-126828
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kome ... avi-126828
Re: D3 ve Středočeském kraji
Obdobně nestranné jsou i další tři články, které jsou dole připnuty k tomuto novinářskému skvostu...
Re: D3 ve Středočeském kraji
"Pan Srnec i další osadníci, kteří po desítky let citlivě spoluvytvářejí podél Sázavy neopakovatelný genius loci..." co to je za blbost? ten jako vytvářejí tím nepřetržitým hlukem z motorových sekaček a pil? skončí jeden chatař, začne druhý a takhle celý den. prý panenská, nedotčená příroda - jaký to nesmysl!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Přesně tak vaclav.. jedna dálnice přes sázavské údolí nadělá daleko méně škod než ty tísíce chat rozeseté všude po posázaví... nevidí si do huby:)
Re: D3 ve Středočeském kraji
Od toho Barocha se nedalo nic jiného očekávat, ten píše roky stejně. Pamatuji si před lety ty jeho bláboly ohledně D8.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jsem už od voleb docela zvědav na nové vedení Středočeského kraje: doufám, že zástupci ODS budou tvrdě stát za svým stranickým kolegou jihočeským hejtmanem a články tohoto typu budou moci být nadále odkládány do vlákna "Novináři a jejich bláboly", kam nepochybně patří. Osobně pro mě (a předpokládám nejen pro mě) tato záležitost představuje tak trochu test, jestli mám uvažovat o ODS v příštích parlamentních volbách .
Re: D3 ve Středočeském kraji
No tak o D3 v "programovém prohlášení" ani zmínka
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-a- ... ice-65020/
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-a- ... ice-65020/
Re: D3 ve Středočeském kraji
A co by s tím měl kraj jako dělat ? Já popravdě jsem radši za politiky, kteří ze sebe nevydávají kecy typu "urychlíme D3, zahájíme stavbu v roce 2024, atd." když s tím reálně nemohou udělat vůbec nic. Tyhle řeči v mnoha krajích posloucháme 20 let a je postaveno prd.
Jsem si vědom, že zde hrozí zpochybnění stávající trasy, např. Piráty, ale buďto si tím podřežou větev nebo po tom je opravdu většinová společenská poptávka (o čemž pochybuji) a budou za to po dalších volbách "odměněni". Každopádně se stane to, co se stát má .. tak jako tak s D3 kraj nehne, tak proč se tím kasat ?
Jsem si vědom, že zde hrozí zpochybnění stávající trasy, např. Piráty, ale buďto si tím podřežou větev nebo po tom je opravdu většinová společenská poptávka (o čemž pochybuji) a budou za to po dalších volbách "odměněni". Každopádně se stane to, co se stát má .. tak jako tak s D3 kraj nehne, tak proč se tím kasat ?
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 3.11.2020 13:38:55, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Co toto:
Zvýšíme tlak na přípravu a výstavbu klíčových dopravních staveb na státních silnicích, především realizaci zbývající části Pražského okruhu a dálnic v trasách ukotvených v Zásadách územního rozvoje Středočeského kraje.
Re: D3 ve Středočeském kraji
A už takováto prohlášení někde reálně něco dokázala ?? Stejně je to v 99% o úřadech, kvalitě práce ŘSD a o tom, zda jsou na dané dálnici ekoteroristé nebo ne.